duminică 23 februarie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: uber

8 articole
Economie

Uber, Bolt vor pe benzi unice

Uber, Bolt vor pe benzi unice. Disputa dintre taximetria clasică și cea integrată tehnologic, adică Uber, Bolt sau Clever este, fără îndoială, una de cursă lungă. Uber, Bolt vor pe benzi unice Nemulțumiri sunt de o parte și de alta. Și nu doar la Iași, ci în mai toată țara. Citește și: Portretul sinecuristului pesedist, promovat în consiliul general al Capitalei: de la angajat prost plătit al unui hotel din Germania la șefia companiilor CFR. Legăturile cu Negoiță În timp ce prestatorii serviciilor de ridesharing se plâng că taximetriștii sunt favorizați de legislație și pot folosi benzile unice de circulație, companiile de taxi reclamă concurența neloială și spun că platformele fentează legea. De altfel, anul acesta, la nivel național a fost un schimb de replici între cele două tabere, prin intermediul unor comunicate de presă, în care se lansau acuzații din ambele direcții. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Uber, Bolt vor pe benzi unice (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Șef RAR, evaziune fiscală cu Uber (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Economie

Șef RAR, evaziune fiscală cu Uber

Șef RAR, evaziune fiscală cu Uber. Consilierul PSD (din județul Neamț) Florin Adrian Hopșa, antreprenor cu o firmă în faliment înregistrată în județul Iași, nu scapă prea ușor de ANAF. Șef RAR, evaziune fiscală cu Uber Agenția Județeană a Finanțelor Publice a deschis un proces pe numele politicianului, pe care îl vrea răspunzător, în calitate de beneficiar real al SC Uber Nord Est, pentru o datorie de 8.428.725 lei. Citește și: Armata obligatorie: MApN spune că legea care a suspendat serviciul militar obligatoriu a avut „impact asupra structurii sistemului național de apărare” și cere reglementări noi Alături de Hopșa, citat ca pârât în procesul de antrenare a răspunderii este și Marius Constantin Ifrim, administratorul companiei falimentare de transport. Florin Adrian Hopșa, care este și șeful RAR Neamț, este unicul asociat al Uber Nord Est SRL. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Șeful RAR țepar ANAF, membru PNL (sursa: Facebook/PNL Neamt)
Investigații

Șeful RAR țepar ANAF, membru PNL

Șeful RAR țepar ANAF, membru PNL. Peste 7,2 milioane de lei este suma pe care firma deținută integral de Florin Adrian Hopșa, Uber Nord Est SRL, o datorează ANAF. Șeful RAR țepar ANAF, membru PNL Firma este în insolvență acum și nu are bunuri care să acopere suma imensă pe care Fiscul o are de recuperat. Citește și: VIDEO Șef la RAR cu mașini Uber la stradă, țeapă de peste 7,2 milioane de lei dată ANAF Florin Adrian Hopșa este șeful reprezentanței Registrului Auto Român din județul Neamț. Unde a ajuns cu susținerea PNL, partid al cărui membru este. Citește și: EXCLUSIV Noua șefă a CNAS a ascuns 17 sponsorizări pe care le-a primit de la mari companii de medicamente. În șapte ani, Valeria Herdea a primit 70 de sponsorizări Același partid l-a făcut și consilier județean la Neamț. Declarația de avere depusă în 2023 în această calitate arată că Hopșa a câștigat, în 2022, 13.707 lei din "pariuri sportive". Șeful RAR Neamț menționează în declarația de interese că deține Uber Nord Est SRL.

Șef RAR, țeapă ANAF cu Uber (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

Șef RAR, țeapă ANAF cu Uber

Șef RAR, țeapă ANAF cu Uber. Misiune imposibilă pentru Administraţia Finanţelor Publice Iaşi, care trebuie să recupereze peste opt milioane de lei de la SC Uber Nord Est. Șef RAR, țeapă ANAF cu Uber Firma îi aparţine lui Florin Adrian Hopşa, şeful filialei Neamţ a Registrului Auto Român. Citește și: Post controlat de Dan Voiculescu va plăti 75.000 de lei daune morale către manelistul Culiță Sterp, pentru o știre falsă. Și televiziunea lui Sebastian Ghiță, RTV, are de achitat 100.000 de lei Supervizor.ro, platforma care supraveghează firmele cu datorii la stat, se referă la datoria companiei de transport ca la o "ţeapă trasă Fiscului". Și arată că "lichidatorul judiciar MARKA’S (Simona CHIRILĂ) ignoră sau nu cunoaşte Decizia nr. 14/2022 a ÎCCJ… şi afirmă cu seninătate că nu deţine probe în vederea susţinerii unei acţiuni privind antrenarea răspunderii". Continuarea, în Ziarul de Iași.

Uber, datorii de milioane către stat (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Economie

Uber, datorii de milioane către stat

Uber, datorii de milioane către stat. Direcţia Regională a Finanţelor Publice Iaşi, prin Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Iaşi, a cerut insolvenţa companiei deţinută de Florin Adrian Hopşa. Uber, datorii de milioane către stat În dosarul înregistrat marţi, 9 mai 2023, pe rolul Tribunalului Iaşi urmează să se stabilească primul termen de judecată. Defapt.ro este un proiect independent, ne poți sprijini direcționând 3,5% din impozitul tău pe venit. Durează un minut, online Pe 30 martie, ANAF Iaşi a publicat un anunţ cu privire la emiterea unui proces verbal de insolvabilitate a companiei Uber Nord Est SRL şi a unei decizii referitoare la obligaţiile reprezentând dobânzi şi penalităţi de întârziere. Citește și: Un polițist din Argeș și-a convins doi colegi de la Rutieră să nu-i ia permisul, după ce l-au prins cu 143 de km/h în oraș. El le-a cerut să ia permisul soției sale Suma cu care Uber Nord Est apărea ca fiind restantă la bugetul de stat este de peste patru milioane de lei, adică aproximativ 850.000 de euro. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Prețuri triple la Uber și Bolt (sursa: Pexels/Vitaliy Mitrofanenko)
Economie

Prețuri triple la Uber și Bolt

Prețuri triple la Uber și Bolt. Ieşenii care apelează la Uber sau Bolt trebuie să scoată mai mulţi bani din buzunar pentru o cursă, preţul cerut fiind şi de aproape trei ori mai mare. Prețuri triple la Uber și Bolt După ce iarna s-a întors în Moldova, cu viscol şi ninsoare, o cursă care costa 25 de lei poate ajunge acum şi la 60 de lei sau chiar mai mult. Defapt.ro este un proiect independent, ne poți sprijini direcționând 3,5% din impozitul tău pe venit. Durează un minut, online De regulă, tariful este calculat şi afişat înainte de confirmarea cursei, iar mulţi ieşeni au rămas stupefiaţi când au văzut cât ar trebui să plătească. Citește și: Cei care conduc Avioane Craiova și Romaero: un agent de vânzări, un silvicultor, un lăcătuș mecanic, un fin al Gabrielei Firea, un șef de la Piețe și niște pensionari speciali din MApN, SRI Miercuri, de exemplu, când s-a emis o avertizare de vreme rea (cod roşu) pentru judeţul Iaşi, tariful pentru o cursă de opt kilometri era 90 de lei, în unele cazuri depăşind chiar 100 de lei. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Uber și Bolt, datorie la ANAF (sursa: Pexels/freestocks.org)
Economie

Uber și Bolt, datorie la ANAF

Uber și Bolt, datorie la ANAF. Uber Nord-Est SRL, companie care asigură la Iași, cu Uber și Bolt, o variantă alternativă la transportul cu mașinile de taxi, este pe butuci. Uber și Bolt, datorie la ANAF ANAF Iași a publicat pe 30 martie un anunț cu privire la emiterea unui proces verbal de insolvabilitate a companiei Uber Nord Est SRL. Defapt.ro este un proiect independent, ne poți sprijini direcționând 3,5% din impozitul tău pe venit. Durează un minut, online Dar și cu privire la emiterea unei decizii referitoare la obligaţiile reprezentând dobânzi și penalități de întârziere. Citește și: Comparat cu Iisus și Nelson Mandela de fanii săi, Trump nu este împiedicat de lege să candideze pentru un nou mandat chiar pus sub acuzare Suma cu care firma apare ca fiind restantă la bugetul de stat este de peste patru milioane de lei, adică aproximativ 850.000 de euro. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Uber, taxe neplătite la statul român (sursa: ICIJ/Rocco Fazzari)
Investigații

Uber, taxe neplătite la statul român

Uber, taxe neplătite la statul român. Compania Uber a raportat profituri derizorii în România, deși încasează un sfert din fiecare cursă a șoferilor. Mai mult, Uber B.V. - filiala București figura cu impozite, contribuții și taxe neplătite la termenul stabilit de bugetul de stat în valoare de 15.297 lei în anul fiscal 2021, echivalentul a 3.100 de euro. Corporația americană Uber se află în centrul unui scandal mediatic internațional după ce s-a aflat că a cheltuit sume importante de bani pentru angajarea consultanților externi pentru a influența decidenții politici. Pe lista politicienilor cu care s-au întâlnit reprezentanții Uber se află președintele Franței, Emmanuel Macron, președintele SUA, Joe Biden, dar și membri ai Parlamentului European și Comisiei Europene. Nici politicienii români nu au fost ignorați de gigantul american. Decidenții români cu care s-au întâlnit reprezentanții Uber Corporația americană Uber și-a început activitatea pe piața locală de transport în anul 2015. În acel an, în funcția de director general al Uber România a fost numită Nicoleta Diaconu Schroder, în timp ce tatăl ei, Gelu Diaconu, conducea Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Jurnaliștii de la Riseproject au dezvăluit că Ionuț Lăcustă, managerul de politici publice pe Europa Centrală și de Est al corporației Uber, era nemuțumit de faptul că Nicoleta Diaconu l-a angajat drept consultant pe Peter Imre. Reprezentanții Uber au avut ulterior ușile deschise la ministrul Transporturilor Ioan Rus, la secretarul de stat Iulian Matache, dar și la Mircea Toader, vicepreședintele comisiei pentru Transporturi din Parlament. Au ajuns chiar și la liberalul Alexandru Nazare și la pesedistul Sorin Grindeanu, actualul vicepremier. Taximetriștii români: "Uber să plătească taxe ca noi" La începutul anului 2017, sute de taximetriști au protestat împotriva companiei Uber. Taximetriștii solicitau ca companiile de ridesharing să intre în legalitate. Au urmat alte zeci de proteste în întreaga țară. Unul dintre taximetriștii protestatari spunea că companiile de ridesharing, în mod special Uber, „să dea bon fiscal, să facă toate controalele pe care le facem noi, să fie în evidenţă. Nu ştie nimeni cine sunt ei, nu plătesc taxe, nu dau nimic la stat. Noi facem tot felul de teste şi ne dăm silinţa pentru atestate, iar ei, nimic”. Ulterior, pe site-ul Ministerului Transporturilor, a apărut un proiect de ordonanță de urgență prin care se dorea reglementarea activității de transport alternativ cu autoturism și conducător. Taximetriștii au ieșit din nou în stradă pentru a bloca proiectul de act normativ care avantaja compania americană Uber. Uber, taxe neplătite la statul român În România, gigantul american Uber a înființat inițial firma Uber Systems România, care ulterior și-a schimbat denumirea în Uber B.V. SRL. Datele de la Registrul Comerțului arată că Uber B.V. – Filiala București este deținută de trei companii înregistrate în Olanda: Uber B.V., Uber International B.V. și Uber International Holding B.V. De administrarea societății se ocupă Uber Management B.V., reprezentantă de francezii Gore-Coty Pierre Dimitri Nicolas și Sebastien Serge Dupont. Citește și: EXCLUSIV Dîncu îl trimite pe generalul Incicaș, șeful înzestrării Armatei, la Paris pentru a negocia rezolvarea licitației pentru corvete. Proiectul, prioritate zero pentru Franța Datele de la Ministerul de Finanțe arată că, în anul fiscal 2021, filiala de la București a companiei Uber a avut o cifră netă de afaceri de 8,433 milioane de lei și un profit de doar 411.572 lei, echivalentul a 82.000 de euro, cu un număr mediu de 11 angajați. Culmea, tot în anul fiscal 2021, filiala românească avea impozite, contribuții și taxe neplătite la bugetul de stat în valoare de 15.297 lei. Adică, în jur de 3.100 de euro. Corporația Uber mai deține în România și firma Uber B.V. Amsterdam – sucursala București, provenită din firma mamă Uber B.V Olanda. Împuterniciții acestei companii sunt cei doi francezi care reprezintă în România firma Uber B.V. – filiala București. Cu zero angajați, firma Uber B.V. Amsterdam a raportat o cifră de afaceri de peste 125.000 lei și un profit net 8.528 lei. The Uber Files The Uber Files, o scurgere masivă de informații din arhiva corporației americane Uber conține peste 124.000 de fișiere care includ 83.000 de e-mail-uri, mesaje text și alte documente din perioada 2013-2017. Documentele au ajuns la jurnaliștii de la The Guardian care a cooptat în proiect organizația International Consortium of Investigative Journalist și parteneri media din 29 de state. Documentele arată că gigantul american Uber și-a întins influența în SUA până la președintele Joe Biden, în Franța până la președintele Emmanuel Macron, dar și la membri ai Parlamentului European și Comisiei Europene.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră