sâmbătă 22 februarie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: transportatori

4 articole
Politică

Patronul unei firme de transport se alătură protestelor

Patronul unei firme de transport din Oradea, cu profituri de peste zece milioane de lei/an, Ionel Ghib, se alătură protestelor: el vrea subvenții pentru că face profit. Datele publice arată că în 2022 firma sa, Lancetti Transport, a făcut un profit de 11,7milioane de lei. Citește și: Un latifundiar din Dolj, care a făcut profit de zeci de milioane de lei, se alătură protestelor fermierilor: „Guvernul trebuie să pună pe masă soluţii” Patronul unei firme de transport se alătură protestelor „Guvernanții trebuie să analizeze fiecare sector economic și să vadă dacă aduce un plus economiei țării. Dacă nu, pot să nu-l bage în seamă. Dacă da, trebuie să creeze avantaje legale companiilor care fac profit și plătesc impozite. Ai plătit 100.000 lei într-o lună impozit pe profit? Statul să-ți dea o subvenție de 5.000 lei luna asta sau să ți-o deducă din impozitul pe luna următoare”, a spus Ghib pentru ebihoreanul. El a spus că doar unul dintre șoferii angajați la firma sa a participat la proteste. Potrivit datelor publice, Lancetti Transport a avut profituri nete de: 12,1 milioane de lei în 2020; 10,2 milioane lei în 2021 șii 11,7 milioane lei în 2022. În 2016, Ghib a fost racolat de PSD - condus la acel moment de plagiatorul Ioan Mang - pentru a candida la funcția de primar al municipiului Oradea, împotriva lui Ilie Bolojan. Însă Ghib s-a retras din competiție. Ionel Ghib Foto: Facebook „Candidatul PSD la Primăria Oradea nu are facultate. Patron al unei firme de transport, Ionel Ghib spune că s-a concentrat doar pe business”, scria, în 2016, Bihon.

Patronul unei firme de transport se alătură protestelor Foto: Bihoreanul
Protestul fermierilor și transportatorilor, posibil anulat (sursa: Inquam Photos/Octav Ganea)
Eveniment

Protestul fermierilor și transportatorilor, posibil anulat

Protestul fermierilor și transportatorilor, posibil anulat. Primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, precizează că organizatorul protestului din Piaţa Constituţiei va fi întrebat dacă intenţionează să renunţe la această acţiune pentru zilele de luni şi marţi. Protestul fermierilor și transportatorilor, posibil anulat Întrebat dacă este posibilă o prelungire a autorizaţiei, având în vedere rata scăzută de participare la protest, edilul general a replicat că "nu se pune problema" şi că, mai degrabă, este posibil să se facă demersuri pentru a scurta perioada aprobată. Citește și: Un latifundiar din Dolj, care a făcut profit de zeci de milioane de lei, se alătură protestelor fermierilor: „Guvernul trebuie să pună pe masă soluţii” "Întrebarea este: poate reuşim o discuţie, luni, cu organizatorul fie să restrângă, fie să renunţe pentru zilele de luni şi marţi. (...) Mâine este o şedinţă ordinară a comisiei şi în timpul comisiei o să îi dăm un telefon (organizatorului - n.r.) şi o să vedem ce intenţionează", a spus primarul general, într-o declaraţie acordată presei. Nicuşor Dan a precizat că, potrivit informaţiilor sale, nu există alte solicitări pentru proteste legate de nemulţumirile fermierilor şi transportatorilor. Primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, a anunţat, joi, că autorităţile locale au aprobat organizarea unui protest, duminică, luni şi marţi, în Piaţa Constituţiei, cu participarea a 5.000 de persoane, 100 de tractoare şi 100 de capete tractor.

Transportatori, fermieri, Finanțe - negocieri fără succes (sursa: Inquam Photos/Octav Ganea)
Eveniment

Transportatori, fermieri, Finanțe - negocieri fără succes

Transportatori, fermieri, Finanțe - negocieri fără succes. Protestul transportatorilor şi fermierilor va continua după ce discuţiile purtate duminică, timp de peste trei ore, la Ministerul Finanţelor, s-au încheiat fără rezultat. Transportatori, fermieri, Finanțe - negocieri fără succes "Nu s-a ajuns la niciun acord, nu s-au găsit soluţii. Protestul va continua până când autorităţile vor înţelege că neputinţa lor de a gestiona o ţară este reală. Totul se motivează pe Comisia Europeană, PNRR", a declarat reprezentantul fermierilor, Dănuţ Andruş, la ieşirea de la discuţii. Citește și: Averea uriașă a unei foste judecătoare de la Inspecția Judiciară. Ea avea vilă în Mogoșoaia, dar primea bani pentru: detașare, delegare, transport locul de muncă și „alocații locuințe” Val de pretenții aberante, de influență rusească, ale fermierilor protestatari: taxe vamale pentru produsele din Republica Moldova și Ucraina, benzină gratuită ca-n Venezuela și fără ITP la mașinile agricole. Citește și: Pretenții aberante, de influență rusească, ale fermierilor protestatari: taxe vamale pentru produsele din Moldova, benzină gratuită ca-n Venezuela, fără ITP la mașinile agricole Întrucât protestul nu este asumat de nici o organizație, nu există o centralizare a acestor pretenții. Unul dintre fermierii care au negociat cu premierul Ciolacu este un latifundiar care exploatează 1.300 de hectare în Botoșani și a candidat pentru PSD la primăria unei localități din acest județ.

Noi proteste ale transportatorilor în ianuarie (sursa: Inquam Photos/Octav Ganea)
Eveniment

Noi proteste ale transportatorilor în ianuarie

Noi proteste ale transportatorilor în ianuarie. Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) a anunţat organizarea unor proteste în luna ianuarie, dacă nu se vor finaliza discuţiile cu autorităţile în legătură cu problemele din transport şi din piaţa de asigurări, dar nu este organizator al manifestaţiilor din aceste zile şi nici nu a participat la întâlnirile cu Guvernul, precizează organizaţia duminică, printr-un comunicat. Noi proteste ale transportatorilor în ianuarie "Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) salută orice protest democratic, fără implicarea factorului politic şi fără anarhie! Soluţia este continuarea dialogului cu autorităţile. Scopul nostru este să obţinem modificări legislative în favoarea românilor şi a economiei României, nu să dăm jos guverne sau să punem guverne. Citește și: Averea uriașă a unei foste judecătoare de la Inspecția Judiciară. Ea avea vilă în Mogoșoaia, dar primea bani pentru: detașare, delegare, transport locul de muncă și „alocații locuințe” COTAR a anunţat organizarea unor proteste în luna ianuarie, dar nu este organizator al manifestaţiilor din aceste zile şi nici nu a participat la întâlnirile cu Guvernul. Din punctul nostru de vedere, aceste proteste, chiar spontane fiind, nu trebuie să degenereze şi nu trebuie să se transforme în anarhie. Noi toţi, transportatori, agricultori şi alte categorii din industrie trebuie să ne punem la masa discuţiilor, pentru negocieri", arată sursa citată. În context, organizaţia subliniază că 70% dintre revendicările celor care protestează în aceste zile pot fi rezolvate într-un termen rezonabil, sunt pertinente, iar unele chiar foarte urgente şi necesare. Prețul corect al RCA COTAR arată că unele soluţii au fost prezentate de reprezentanţii săi încă de la finalul anului trecut iar rezolvarea stă în mâna autorităţilor din România. "În legătură cu plafonarea preţului RCA la un tarif de 4.500 de lei pentru clasa de bonus B0 - considerăm că iniţiativa, în această formă, nu poate fi implementată, din două motive: acel tarif este nesustenabil, dacă mai vrem ca acea poliţă RCA să poată despăgubi daunele produse din accidente. City Insurance a vândut poliţe RCA la acel nivel de preţ şi a dat faliment, producând pagube uriaşe pe această piaţă. De asemenea, plafonarea pe termen lung a unui preţ contravine legislaţiei europene, iar o astfel de măsură nu poate fi menţinută nici măcar pe termen mediu. Se poate face, însă, altceva: se poate lua ca reper tariful RCA de referinţă, care este unul sustenabil, astfel încât orice tarif RCA care depăşeşte acel nivel să fie redistribuit de către BAAR spre una dintre companiile de asigurări care să fie obligată să îl accepte, la tariful de referinţă publicat pe site-ul ASF. În cazul transportatorilor, tariful de referinţă publicat în luna decembrie 2023, valabil timp de 6 luni, este de 8.609 lei. Tariful nu a fost calculat nici de COTAR, nici de ASF şi nici de vreo firmă de asigurări. Este un tarif calculat de o firmă de consultanţă din "Big 4", tarif RCA complet sustenabil şi despre care nu se poate bănui că va conduce la falimentarea unui nou jucător din piaţa RCA, dar va fi aproape la jumătate din preţurile reale de vânzare ale RCA-ului de astăzi pentru transportatori", se arată în comunicat. Suspendarea poliței RCA, ca în Germania În legătură cu propunerile de suspendare a poliţei RCA, confederaţia transportatorilor consideră că propunerea este 100% realizabilă, pe modelul din Germania sau Italia: cu un simplu e-mail şi o declaraţie pe proprie răspundere care se transmite cu câteva zile înaintea suspendării poliţei RCA către compania de asigurări care a emis respectiva poliţă RCA şi către Poliţie şi, eventual, s-ar putea transmite şi către BAAR. "ASF poate emite o astfel de normă în cel mult 3 săptămâni. Măsura poate fi realizabilă în forma propusă de noi, în termen scurt. Nu excludem existenţa altor variante ce ar putea fi mai bune", se mai precizează în document. Măsurile cu privire la scurtarea timpilor de trecere a frontierei, prin optimizarea controlului, pot fi implementate în termen de aproximativ trei luni, COTAR precizând, totodată, că se referă inclusiv la măsuri logistice care trebuie autorizate, cum ar fi mutatea cântarelor în diverse puncte de frontieră sau lărgirea în vama a spaţiului de control. Se cere o subvenţie pe litrul de combustibil Pe de altă parte, organizaţia nu crede că alocaţia neimpozabilă la nivelul de 230 lei/zi poate fi susţinută integral, ţinând cont de modul în care a fost construit bugetul de stat pentru anul 2024, însă ar putea fi realizată începând de anul acesta, cel mai probabil nu la o astfel de valoare. "Reglementarea unui mediu de concurenţă loială în transporturi. Din păcate, toate cele 5 măsuri propuse de către cei care au mers în aceste zile la negocierile de la Guvern sunt imposibil de implementat, atât timp cât România este membră UE şi are obligaţia respectării regulamentelor şi legislaţiei europene. Această revendicare nu poate fi implementată, neexistând un cadru juridic european care să permită adoptarea unor astfel de măsuri. Posibilitatea recuperării unui procent din acciza la combustibil (motorina profesională) este, fără îndoială, o măsură foarte utilă şi necesară în transportul rutier. Considerăm că poate fi implementată într-un termen rezonabil o subvenţie pe litrul de combustibil, dar nu trebuie să uităm că azi avem cea mai mică acciză la carburant, la nivel european", se mai menţionează în comunicatul COTAR. COTAR nu vrea ca protestele să degenereze Cât priveşte aplicarea Ro-eTransport doar la mărfurile cu risc fiscal ridicat, transportatorii membri ai confederaţiei cred că propunerea poate fi implementată doar în măsura în care cadrul juridic european permite aceste excepţii. De asemenea, COTAR susţine aplicarea unui tratament nediscriminator în relaţia cu orice operator economic, indiferent de naţionalitatea acestui operator iar dacă un transportator circulă în suprasarcină sau nu respectă timpii de condus trebuie să se supună consecinţelor legale. "Vin mai ales cu un îndemn la vigilenţă, în astfel de momente. Să nu uităm ce se poate întâmpla atunci când economia unui stat ajunge în colaps. Toate măsurile pe care le negociem trebuie să fie sustenabile şi să nu ducă ţara în haos. S-au mai bucurat şi alte popoare de ieşirea în stradă a unor grupuri mari de protestatari, dar au constatat apoi că nu era spre binele lor, iar unii nu şi-au revenit nici astăzi din aceste situaţii de criză care au fost create cu mulţi ani în urmă. Interesul nostru nu este să ne distrugem economia şi să ajungem la imposibilitatea de a ne mai achita datoria externă, pentru că după ce se ajunge în situaţia asta, statul eşuat este preluat, fiind considerat neguvernabil, iar cineva ne poate cumpăra datoria externă, cu garanţii pe toate activele statului - ceea ce s-a mai întâmplat şi în cazul altor ţări. La aşa ceva duce haosul, dacă protestele degenerează, nicidecum la ceea ce cred unii protestatari care scandează în aceste zile lozinci din decembrie 1989. Suntem un stat democratic şi trebuie să ne apărăm interesele, înţelegând cum funcţionează economia unui stat. Tocmai de aceea, noi analizăm situaţia şi propunem soluţii", a declarat Vasile Ştefănescu, preşedinte COTAR. COTAR reprezintă peste 100.000 de membri din transporturi de persoane, urbane, suburbane, judeţean, interjudeţean, transportul de marfă, taximetrie, şcoli de şoferi, unităţi reparatoare auto, brokeri de asigurări şi activităţile conexe ale acestora, fiind confederaţie reprezentativă pe sectoarele pe care le reprezintă.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră