sâmbătă 22 februarie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: tramvai

3 articole
Eveniment

38% din drugteste, fals pozitive, influențate de covrigi cu mac

Un vataman de tramvai din București, implicat într-un accident mortal de circulație, a fost testat pozitiv la drugtest fiindcă luase un banal paracetamol. Ulterior, analizele de la Institutul de Medicină Legală au arătat că el nu era drogat. Însă, inițial, în comunicatul poliției, se menționase faptul că acesta drugtestul arăta că ar fi consumat substanțe interzise. Citește și: Statul român, stors de bani de familia procurorului general: câștigă sume consistente din procese pentru salarii mai mari 38% din drugteste, fals pozitive, influențate de covrigi cu mac Vlad Zaha, criminolog specializat în politicile publice din domeniul drogurilor, a declarat pentru Buletin de București că „oficial 38% dintre toate testele pozitive efectuate de Poliția Română au fost fals pozitive”. „Pot fi influențate chiar și de alimente banale, cum ar fi covrigi cu mac, gumă de mestecat. Sau de medicamente care nici măcar nu au nevoie de prescripție, cum ar fi picături de nas sau diferite variații de Parasinus Penta care conțin codeină sau de Nurofen Plus. Acele teste pot fi influențate chiar și dacă sunt ținute în soare câteva zeci de minute, deci au o rată de infirmare uriașă”, a spus expertul. El a cerut Poliției Române să nu mai publice rezultatele drug testelor. Citește și: „Ferma Dacilor”, unde au murit arși opt adulți și copii pe 26 decembrie 2023, funcționează la capacitate maximă. Patronul e liber, face grătar cu Adi Minune, dosarul penal stagnează „Aceste drug testere reprezintă, la ce există în acest moment în lume, un vârf de tehnologie, nu există drug testere mai bune decât acestea”, susținea, la 11 iulie, ministrul de Interne Cătălin Predoiu.

38% din drugteste, fals pozitive, influențate de covrigi cu mac Foto: Infotrafic
Care este pariul lui Nicușor Dan în mandatul 2024-2028 Foto: Inquam/Octav Ganea
Eveniment

Care este pariul lui Nicușor Dan în mandatul 2024-2028

Care este pariul lui Nicușor Dan în mandatul 2024-2028: „Pariul meu e pe tramvai”, a spus el, într-un interviu pentru DeFapt.ro. El a explicat, în acest interviu, și de ce nu promite, spre deosebire de candidații PSD și PNL, un spital nou. „Un spital nou este foarte, foarte scump (...) Sunt bani pe care nu-i avem. Adică la bugetul pe care noi îl avem în acest moment..nu. Adică putem să lucrăm cu ce avem”. Citește și: Gabriela Firea a târât doi veterani de război în campania ei electorală, când în București erau aproape 30 de grade la umbră Actualul primar al Capitalei a vorbit în interviu și despre gradul de îndatorare al Capitalei și a spus care este rata de absorbție efectivă - adică lucrări efectuate și decontate - din fondurile europene. Care este pariul lui Nicușor Dan în mandatul 2024-2028 „Mircea Marian: Nu puteți să mergeți la un cetățean de pe stradă și să ziceți am scos orașul din faliment sau avem un rating foarte mult la Fitch. Dacă ar fi să vă întrebe un cetățean de pe stradă ce veți face în perioada 2024-2028, care ar fi cel mai important proiect pe care l-ați defini? Nicușor Dan: Cele mai importante proiecte sunt în corespondență cu problemele oamenilor. Și acum 2-3 ani problema principală era termoficarea. Acum problema principală este traficul și sunt lucruri pe care le-am deschis deja în direcția asta. Sunt liniile de tramvai la care am început să lucrăm. Linia cinci, am fost chiar ieri la șantier și lucra, se mergea foarte bine. Deci n-o să mai avem liniile de tramvai alea de care toată lumea se plânge. Pe Călărași, pe Basarabiei, pe Mihalache, pe care tramvaiele de-abia merg. Tramvaie noi, pentru că ăsta e un motiv pentru care oamenii nu se urcă în tramvai. Unii oameni nu se urcă în tramvai pentru că n-au aer condiționat și atunci nu te pot duce la birou așa...Deci o să avem practic o nouă flotă de tramvaie. Mircea Marian: Câte tramvaie noi mai vin? Nicușor Dan: 250. Mircea Marian: Noi, în mandatul următor? Contractate deja? Nicușor Dan: Nu sunt contractate, dar avem studiu de oportunitate și avem proiectele deja făcute pentru momentul în care se vor deschide aplicațiile pe programul operațional regional. Mircea Marian: Autobuze? Nicușor Dan: Pentru moment, nu. O să mai fie 20 de troleibuze pe PNRR. Pariul meu e pe tramvai, pentru că tramvaiul are linie dedicată care se interesctează mult mai puțin cu traficul auto. Odată liniile reabilitate o să poată să circule și autobuzele pe traseele comune și, în plus, vrem să și extindem rețeaua de tramvai și avem studii de fezabilitate care sunt deja contractate pentru Piața Unirii, cel mai interesant. Mircea Marian: Când se va termina Piața Unirii, când va fi reconfigurată? Nicușor Dan: Eu cred că în 3-4 ani de acum. Acolo sunt trei lucrări care trebuie să fie făcute simultan, pentru că ar fi absurd să le faci una după alta. Pe de o parte este linia noastră de tramvai, pe de altă parte este planșeul și, pe de altă parte, cei de la Apele Române sunt nemulțumiți de lucrarea pe care a făcut-o regimul comunist acolo, în sensul că este o gâtuire nefirească a cursului Dâmboviței și care prezintă un pericol în caz de mare inundație a Bucureștiului și vor și ei să reconfigureze acolo. Trebuie să avem o discuție toți pe cum facem. Mircea Marian: Proiectul la care ați ținut foarte mult, dar mi se pare că l-ați abandonat. Linia metropolitană de cale ferată... Nicușor Dan: Da, acolo a fost o naivitate din partea mea în momentul în care l-am prezentat pentru că nu cunoșteam exact situația liniei. Deci noi avem câteva gări interioare și avem un cerc și o linie care pleacă din Gara de Nord și merge către Constanța. Din toată aceasta doar acea linie este reabilitată și permite o viteză comercială corespunzătoare. Tot restul nu permite și am am făcut într-o zi un circuit pe toată linia asta cu trenul. Există niște normative de circulația a trenurilor și, din cauza acestor normative, există porțiuni care nu poate să circule decât cu 10km/h. Mircea Marian: Este abandonat complet? Nicușor Dan: Nu. CFR-ul are pentru moment, în curs, aproape de finalizare un studiu de fezabilitate care o să spună cât costă reabilitare fiecăreia din aceste zone și, foarte important, dacă este nevoie de rectificări ale liniei, ca să permită o o viteză superioară. Ei vor să finanțeze pe programele europene 2021-2027 o parte din reabilitarea acestei linii de cale ferată, care nu e utilă numai pentru trenul metropolitan. Ea este utilă și pentru transportul de mărfuri. E nodul principal al României. Deci eu am speranța că ei se vor apuca să facă, dar e o chestiune de 5-6 ani de acum încolo, până când vom avea... Mircea Marian: Apa caldă. Ce se întâmplă cu chestiunea asta în mandatul viitor? Nicușor Dan: Păi, în sfârșit, am avut...2023, am avut 50 de km rețea magistrală schimbată. Am avut 28, 32, 50. 28 în 2021, 32 în 2022, 50 în 2023. Sunt sigur că facem 70 în 2024 și în anii următori. Deci, în momentul de față, din ultimii 15 ani avem, avem schimbați cam 220 din 1000. Dacă păstrăm ritmul de 70/an o să fim peste 4 ani la 500 din 1000. Sunt cei de care știm că au mai multe avarii. Deci cumva o să scăpăm de 70-80% dintre avarii. Și asta se va simți. Da, gradual, se va simți mai bine în fiecare iarnă, cum deja se simte de 2-3 ani. Mircea Marian: Bandă unică... Nicușor Dan: Am făcut câteva, nu suficient. Am făcut Floreasca, Aviatorilor, cele pe care bucureștenii le știu. Nu am făcut suficient. De exemplu, sunt multe linii de tramvai pe care administrațiile anterioare au plantat iarbă și acolo e o operațiune relativ simplă, să pui asfalt ca să treci niște autobuze, care să meargă pe acolo. La fel, pe acești 50 de km de linie de tramvai, pe o parte importantă dintre ei o să poată să circule. Sunt trasee comune cu autobuzul și o să circule pe acolo. Astea sunt fără costuri, pentru că e deja linie de tramvai... Mircea Marian: Poliția vă ajută să impuneți respectarea acestor linii unice pentru transportul în comun? Nicușor Dan: Aici e o problemă, pentru că există poliția noastră locală, există poliții locale de sector și există poliția rutieră națională și din păcate nu există o subordonare ierarhică între ele. Când a fost lucrarea de la Podul Grant a fost nevoie de mai multe echipaje care să reglementeze diferite intersecții. Și am lucrat mai mult cu polițiile locale de sector, decât cu cei de la național”. „50 km linie tramvai costă 500 milioane euro” Primarul Capitalei a arătat și costurile uriașe ale dezvoltării liniei de tramvai, de aceea fiind necesar ca orașul să se împrumute. „Mircea Marian: Toată lumea promite spitale. Dumneavoastră de ce nu promiteți? Nicușor Dan: Noi am sperat...Am avut proiecte depuse pentru patru spitale. Mircea Marian: Noi sau renovare celor... Nicușor Dan: Noi. Pe PNRR a fost o listă scurtă, de 25, din care s-au selectat 12, ceva de genul ăsta. Și noi am prins doar un un singur corp nou pe PNRR, la Spitalul Obregia, pe care avem finanțarea deja. În rest, lucrăm la banca de țesuturi de la Spitalul Colentina. Am fost zilele trecute acolo. Niște corpuri ambulatorii la spitale pentru care am primit, de asemenea, finanțare europeană. La fel, lucrări de reabilitare a circuitelor. E nevoie de un spital nou... Mircea Marian: Un spital nou, de la zero... Nicușor Dan: Un spital nou este foarte, foarte scump. De exemplu, spitalul... Trebuie să te gândești la... Mircea Marian: ...500 de milioane, un miliard... Nicușor Dan: Da. Voiam să împart la pat.. Sunt bani pe care nu-i avem. Adică la bugetul pe care noi îl avem în acest moment..nu. Adică putem să lucrăm cu ce avem. Mircea Marian: Ce fonduri europene ați absorbit în 4 ani? Nicușor Dan: 2,1 miliarde de lei, 2,1 miliarde de lei cu tot cu fondurile naționale. Mircea Marian: Absorbiți, cheltuiți? Nicușor Dan: Da. Mircea Marian: Gradul de îndatorare cât este acum, al Capitalei? Nicușor Dan: Undeva 7-8%, da. Mircea Marian: Aveți dreptul la un 30%. Nicușor Dan: Sunt două legi și aici este o o problemă. Sunt două legi care trebuie evident, aplicate concomitent. Este una care spune 30% și alta care spune că toate municipiile reședințe de județ nu au voie să împrumute mai mult de 150 de milioane de lei. Chiar dacă e București, chiar dacă-i Zalău, Slobozia, Baia Mare, tot 150 milioane de lei. Singura excepție este pentru cofinanțare la proiecte europene unde nu există limită și de această prevedere o să uzăm și abuzăm, în sensul că 50 km linie tramvai costă cam 500 de milioane de euro, 250 de tramvaie costă cam 800 de milioane de euro, ele împreună costă împreună 1,3 miliarde și noi avem abia 300 de milioane de euro în programul operațional regional și vrem să ieșim în piață ca să împrumutăm 1.000.000.000 euro pentru ca să aducem tramvaie și să... Mircea Marian: Sub ce formă vă gândiți să ieșiți...? Nicușor Dan: Am avut deja o discuție cu B.E.I., care a zis că ne de 300 de milioane de euro. Am avut o discuție preliminară cu Banca Mondială, care e foarte interesată. Sunt foarte sigur că o să găsim banii ăștia pe piață”.

Cel mai mare proiect pentru extinderea liniilor de tramvai Foto: Facebook Metroul Ușor
Eveniment

Cel mai mare proiect pentru extinderea liniilor de tramvai

Cel mai mare proiect pentru extinderea liniilor de tramvai în București a intrat în dezbatere publică, anunță Asociația Metroul Ușor, pe Facebook. „PrimăriaCapitalei a publicat pe 13 iunie, pe website-ul oficial (urbanism.pmb.ro), documentele pentru inițierea etapei de #consultare publică a proiectului extinderii rețelei de tramvai pe #InelulMedian de sud-est. Etapa de inițiere se va încheia pe 28 iunie. Traseul supus dezbaterii este între Bd. Basarabia și Șos. Giurgiului, însumează circa 11km și străbate arterele Bd. Nicolae Grigorescu, Str. Iuliu Hațieganu, Șos. Vitan-Bârzești, Str. Serg. Ion Iriceanu, Str. Turnu Măgurele și Str. Luica. Traseul oglindește linia 41 din vestul Capitalei, aflată, de asemenea, pe inelul median”, se arată pe pagina de Facebook. Cel mai mare proiect pentru extinderea liniilor de tramvai „Este prima dată când #PMB pune pe tapet acest proiect de importanță strategică pentru #mobilitate. Este un proiect pentru care Asociația "Metrou Ușor" a militat constant în ultimii ani, astfel că salutăm demersurile oficiale și venim în sprijinul autorităților încă din prima etapă”, mai scrie Asociația Metroul Ușor. Această asociație are și o serie de propuneri: Menținerea suprafețelor verzi prin adoptarea soluției #greentrack (șine înierbate) acolo unde este posibil. Soluții personalizate pentru amplasarea șinelor, în raport cu trama stradală specifică fiecărui tronson în parte, astfel încât tramvaiul să beneficieze în totalitate de culoar dedicat și să nu fie blocat în #trafic. Pasaje directe de corespondență între peronale tramvaiului și stațiile de metrou, la Apărătorii Patriei și Titan, implementând modelul de succes de pe linia41, de la Crângași și Parc Drumul Taberei. Realizarea de racorduri strategice (macazuri) între liniile de tramvai În ianuarie, primăria Capitalei a atribuit patru contracte pentru studiile de fezabilitate pentru extinderea cu 15 km a rețelei de tramvaie din București, potrivit unui anunț al primarului Nicușor Dan. O linie nouă de tramvai ar urma să traverseze Piața Unirii. Citește și: Penalul specialist în furaje pus de Ciolacu vicepremier a luat anul trecut peste 250.000 lei de la EximBank. Marian Neacșu nu are nici o legătură profesională cu activitatea bancară Lotul 2 urma să facă legătura dintre liniile de tramvai din zona de sud-est și cele din nord-est, prin extinderea liniei de tramvai cu aproximativ 10,8 kilometri, între Bd. Chișinău şi str. Alexandru Anghel prin Bd. Nicolae Grigorescu – Str. Iuliu Hațieganu – Șos. Vitan-Bârzeşti – Str. Sergent Ion Iriceanu – Str. Turnu Măgurele – Str. Luică. Acest studiu de fezabilitate a fost atribuit companiei METROUL S.A., cu o valoare de 3.977.000 lei fără TVA, iar termenul de elaborare era de 9 luni.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră