duminică 23 februarie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: tir

6 articole
Economie

TIR-urile românești, mai bănoase decât IT-ul

TIR-urile românești, mai bănoase decât IT-ul. În sectorul transporturilor rutiere, principalul exportator de servicii al României (care a depășit, anul trecut, chiar și serviciile IT), se conduc afaceri bănoase. TIR-urile românești, mai bănoase decât IT-ul Se vede și în parcurile auto, dar și în afara lor, unde roțile camioanelor se învârt zilnic. Până la profit însă e drum lung, iar problemele întâmpinate în vămi, dar și pe teritoriile altor state, sunt mai degrabă reguli, decât excepții. Citește și: Pensionara cu pensie de 280.000 de lei care conduce Avocatul Poporului nu se mai poate ascunde: trebuie să ia o decizie în privința inechităților cauzate de recalcularea pensiilor "Țepe" de sute de mii de euro, șpăgi, șantaj, șosele bombardate în plin război, sunt doar câteva dintre experiențele nefericite trăite de mai mulți antreprenori din Iași, la volanul propriilor tiruri. Printre aceștia se află și Marian Iacomi, un important transportator din Iași, cu o experiență de peste 20 de ani în branșă. Continuarea, în Ziarul de Iași.

TIR-urile românești, mai bănoase decât IT-ul (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Șoferii blocați în Valea Oltului, șocați de ritmul bleg al lucrărilor Foto: captură video
Eveniment

Șoferii blocați în Valea Oltului, șocați de ritmul bleg al lucrărilor

Șoferii de TIR blocați la intrarea în Valea Oltului sunt șocați de ritmul bleg al lucrărilor de defrișare: “Hai să vezi ce lucrează, că de asta mă enervez: Două rabe și un escavator!“, a spus unul dintre ei, citat de Turnul Sfatului. De altfel, imaginile postate chiar de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) confirmă aceste remarci. Citește și: De ce Sorin Grindeanu este direct responsabil de dezastrul din Transporturi: de la haosul de pe Otopeni și de la Tarom, la CFR-ul falit și închiderea haotică a Văii Oltului În multiplele filmări postate de CNAIR pe Facebook nu se pot vedea mai mult de 2-3 utilaje care lucrează pe acest șantier. Șoferii blocați în Valea Oltului, șocați de ritmul bleg al lucrărilor “Ăla e ministru al transporturilor? Păi noi suntem transporturile, uită-te aici, ajută-ne pe noi! Hai să vezi ce lucrează, că de asta mă enervez: Două rabe și un escavator! Cum e, mă, posibil, să închizi Valea Oltului și tu să ieși pe șantier cu o mână a mașini?!”, a spus Alin P., unul dintre șoferii nemulțumiți, citat de Turnul Sfatului. ”Acolo trebuia să fie furnicar de muncitori, să lucreze din toate părțile, oriunde în Europa așa ar fi fost”, arătat un alt șofer, citat tot de această publicație din Sibiu. “La începutul celei de-a doua zile a lucrărilor de defrișare a versantului aflat în zona de protecție a DN7 de pe Valea Oltului, antreprenorul este mobilizat în teren cu 8 excavatoare, 1 autogreder, 2 încărcătoare frontale, 3 buldoexcavatoare, 8 autobasculante și 3 echipe specializate în tăierea masei lemnoase de pe versant“, a susținut, pe Facebook, CNAIR. Un șofer care transporta legume din Olt spunea că ar pierde un sfert din profit dacă ar folosi variantele ocolitoare, așa că preferă să circule noaptea pe Valea Oltului. Între timp, pe Valea Prahovei, ambuteiajele au început de luni și sunt șoferi care susțin că au făcut un kilometru în 40 de minute. Dar abia de marți acest traseu va fi deschis TIR-urilor, așa că situația va fi și mai complicată. “Șoferii parcurg 38 de km, adică distanța dintre Predeal și Comarnic, în aproximativ o oră și 40 de minute“, relata, luni, Pro TV.

Vameșii șpăgari încasau pentru marfă contrafăcută (sursa: Inquam Photos/Octav Ganea)
Investigații

Vameșii șpăgari încasau pentru marfă contrafăcută

Vameșii șpăgari încasau pentru marfă contrafăcută. Răzvan Cosmin Stamatescu, unul din cei șase vameși de la Autoritatea Vamală Română arestați preventiv pentru corupție pe o perioadă 30 de zile la cererea procurilor DNA, colecta șpăgile încasate de subordonații săi, inspectori vamali, de la chinezii din Dragonul Roșu. Citește și: STENOGRAME Șeful Direcției Regionale Vamale București negocia șpăgile chiar la el în birou, fără să se ferească. Mai are un dosar la DNA din 2017, uitat de procurori Pe lângă ce aduna de la subordonații săi, vameșul Stamatescu a mai primit de la un afacerist turc câte 1.000 de euro pentru fiecare din cele 25 de tiruri încărcate cu gaz freon care au intrat ilegal în țară. Însă percepea o taxă de zece ori mai mare pentru fiecare TIR care intra în țară cu haine și parfumuri contrafăcute. Mai mult, pe evazioniștii protejați la cel mai înalt nivel de funcționarii din ANAF și Ministerul Finanțelor, cum este cazul afaceristului Cătălin Bucura, îi informa direct despre anchetele procurorilor aflate în derulare. Structura piramidală a șpăgii din Vamă Autoritatea Vamală Română, una din instituțiile Ministerului de Finanțe, funcționa ca o structură de tip mafiot în care vameșii aveau roluri bine determinate în colectarea șpăgilor de la agenții economici. Asta rezultă din referatul DNA de arestare în cazul a șase vameși corupți de la Direcția Regională Vamală București. Citește și: Adjunctul ANAF, ex-liberalul azi pesedist Ion Cupă, fost șef la Vamă, le cerea subordonaților șpăgari să-i plătească hainele de lux. Șeful Vămii București împărțea „nota” cu afaceriști Primul palier era format din inspectorii vamali care percepeau taxa de protecție de la afaceriștii străini, în special importatori de mărfuri din China, Turcia și Polonia. Apoi, o parte din bani colectați erau predați șefului lor, vameșul Răzvan Cosmin Stamatescu. La rândul lui, acesta îi redistribuia către șefii din Autoritatea Vamală, respectiv din Ministerul Finanțelor. Rolul lui Răzvan Cosmin Stamatescu Vameșul Răzvan Cosmin Stamatescu este unul dintre funcționarii publici corupți care a condus una dintre cele mai importante structuri ale Autorității Vamale Române. Datele publice arată că, cel puțin din 2010 până în prezent, a coordonat echipele mobile de inspectori vamali din cadrul Direcției Regionale Vamale București. Din această postură, conform atribuțiilor de serviciu, putea să verifice de la TIR-urile care intrau și ieșeau din țară până la marile depozite de mărfuri și produse petroliere din sud-estul României. Vameșii șpăgari încasau pentru marfă contrafăcută Inspectorii vamali Marius Marin, Alexandru Cernat, Nicolae Ștefan Teianu, Demetrius Gheorghe și Marian Vladimir Vulcan luau șpăgi uriașe de la afaceriștii chinezi din complexurile comerciale din București și Ilfov pentru a închide ochii la evaziunea fiscală și comerțul cu produse contrafăcute. De exemplu, în vara anului trecut, vameșii Marius Marin și Nicolae Teianu au fost în control în Complexul Dragonul Roșu la o firmă a chinezului Jincheng Zhu. Au încasat pe persoană fizică o șpagă de 35.000 lei și 51 de baxuri de ghete contrafăcute Nike. De la un alt afacerist chinez, Zhenling Zhang, din Complexul Orient, vameșii Marius Marin și Alexandru Cernat au primit o șpagă de 17.600 lei. Cei doi au fost în control și la un afacerist turc care vindea parfumuri în Complexul Moroeni City. Au primit o mită de 11.500 de dolari și 1.000 de parfumuri. Vameșii Marius Marin și Demetrius Gheorghe s-au dus în control la complexul Casa de Vis. Acolo, de la unul dintre patronii chinezi, Yuerong Fan, au cerut o taxă de protecție de doar 1.000 de lei. Acestea sunt doar câteva din șpăgile primite de inspectorii vamali. Însă fenomenul corupției printre vameși este mult mai extins. Un tir cu freon, 5.000 de euro șpagă Vameșul Demetrius Gheorghe le-a spus anchetatorilor că unul dintre destinatarii sumelor colectate de inspectorii vamali este Răzvan Cosmin Stamatescu, șef birou la Regionala Vamală București. Pe restul nu i-a deconspirat încă. Anchetatorii au descoperit că aceasta nu era singura sursă de bani obținuți ilegal de vameșul Stănescu. De exemplu, vameșul Dragoș Ionuț Vișan, șeful Biroului vamal Ploiești, încasa de la turcul Ertugul Sonmez câte 4.000 de dolari pentru fiecare din cele 25 de tiruri cu gaz freon introduse ilegal în România prin intermediul firmei sale, Diesel Tehnic. De ce ilegal? Pentru că firma turcului nu deținea autorizațiile de mediu necesare pentru transportul și comercializarea gazului freon. Intermediarul acestei afaceri a fost vameșul Răzvan Cosmin Stamatescu care la rândul lui a primit câte 1.000 de dolari pentru fiecare din cele 25 de tiruri cu gaz freon. Tirul de haine contrafăcute, 10.000 de euro Dar turcul Ertugul Sonmez voia să aducă ilegal în România și haine și parfumuri contrafăcute. În acest sens, a organizat o întâlnire în vama Giurgiu cu vameșul Demetrius Gheorghe și "fratele său" Liviu Berhardt. Cei trei s-au arătat dispuși să faciliteze trecerea frontierei cu mărfurile contrafăcute în schimbul sumei de 10.000 de euro pentru fiecare tir. Tot angajații statului i-au spus turcului să acopere marfa contrafăcută cu cereale sau nisip. Adică să folosească celebra metodă "capac". Pe lângă bani, turcul Sonmez i-a făcut cadou vameșului Stamatescu patru perechi de blugi Jacob. O astfel de pereche de blugi originală, nu contrafăcută, costă cel puțin 300 de euro. Acum turcul Ertugul Sonmez este unul dintre principalii denunțători. Stamatescu și Petrof scurgeau date din dosare penale Vameșul Răzvan Cosmin Stamatescu împreună cu șeful său, Paul Petrof, directorul Direcției Regionale Vamale București, erau conectați și la marile rețele de evazioniști. Anchetatorii susțin, de exemplu, că cei doi vameși nu au nici o reținere "să abuzeze în interes personal" de funcțiile pe care le dețin. "Astfel, se constată cinismul cu care recurge la mijloace de obținere de câștiguri bănești facile și dezinvoltura cu care îi arată lui Bucura Cătălin ordonanța emisă în dosarul 262/P/2022 când acesta tocmai a fost trimis în judecată (în decembrie 2023) pentru comiterea unei infracțiuni de evaziune fiscală cu un prejudiciu de peste 51 milioane de lei. De asemenea trebuie punctată funcția de conducere ce potențează atât responsabilitatea inculpatului față de funcția publică dar și gravitatea corupției", susțin anchetatorii. Cazul Bucura Cătălin Bucura, liderul unei grupări de evazioniști, a fost unul dintre personajele reținute de DNA în dosarul Murflatar. Conform ordonanței, în perioada 2010 - 2014, patru societăţi cu activitate de producere şi comercializare a băuturilor alcoolice, deţinute sau controlate de George Ivănescu, Cătălin Bucura, Gheorghe Zlotea şi de alte persoane, au produs un prejudiciu total de aproape 600 de milioane lei bugetului de stat prin sustragerea de la plata obligaţiilor fiscale. DeFapt.ro a mai dezvăluit că cei doi vameși, Paul Petrof și Răzvan Cosmin Stamatescu, i-au cerut evazionistului Cătălin Bucura să contribuie cu 5.000 lei pentru plata hainelor achiziționate de Ion Cupă, fostul șef al Vămilor, actual secretar general adjunct al ANAF.

Poliţiştii i-au confiscat unui sucevean TIR-ul cu lemne
Mediu

Poliţiştii i-au confiscat unui sucevean TIR-ul

Poliţiştii din Bicaz i-au confiscat unui sucevean TIR-ul şi 51 metri cubi cherestea, în valoare de 70.000 euro, întrucât materialul lemnos era transportat fără documente corespunzătoare, a informat, marţi, Inspectoratul de Poliţie Judeţean (IPJ) Neamţ. Defapt.ro este un proiect independent, ne poți sprijini direcționând 3,5% din impozitul tău pe venit. Durează un minut, online Poliţiştii i-au confiscat unui sucevean TIR-ul Bărbatul în vârstă de 53 ani a fost oprit pe DN 17B, în localitatea Poiana Teiului, pentru un control în ceea ce priveşte actele de transport. "Deoarece existau nereguli la documentaţia ce însoţea transportul de material lemnos şi suspiciuni cu privire la cantitatea de material lemnos transportat, ansamblul de vehicule a fost însoţit la Ocolul Silvic Poiana Teiului, unde împreună cu organele silvice şi poliţiştii Biroului Protecţia Fondului Forestier şi Piscicol s-a procedat la inventarierea materialului lemnos transportat, rezultând un volum total de 51,36 metri cubi material lemnos. S-a procedat la indisponibilizarea volumului de 51,36 metri cubi cherestea precum şi a ansamblului de vehicule, în valoare de aproximativ 70.000 euro", a declarat purtătorul de cuvânt al IPJ Neamţ, inspectorul Ramona Ciofu. Citește și: Zero fonduri din PNRR, în primele trei luni ale anului 2022. Estimarea Finanțelor pentru 2023, doar 1,9 miliarde euro, sugerează că România va abandona numeroase jaloane din PNRR Poliţiştii continuă cercetările în cadrul unui dosar penal privind transportul materialului lemnos fără acte.

200 de TIR-uri blochează un oraș (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

200 de TIR-uri blochează un oraș

200 de TIR-uri blochează un oraș. Ideea relocării Vămii din CUG începe să prindă contur. 200 de TIR-uri blochează un oraș Biroul vamal va demara demersurile pentru construirea unui nou sediu. Instituţia a primit un acord de principiu de la Primăria Miroslava. Citește și: Războiul economic cu Rusia trece într-o nou etapă: Germania a pus mâna pe bunurile gigantului rus Rosneft, companie unde Gerhard Schroeder a fost președinte al CA Autoritatea locală s-a angajat să pună la dispoziţie un teren în apropierea şoselei ocolitoare. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Rusia promite încetarea focului asupra Azovstal (sursa: Agerpres)
Internațional

Rusia promite încetarea focului asupra Azovstal

Rusia promite încetarea focului asupra Azovstal. Ministerul Apărării rus a anunţat că trupele sale vor opri ostilităţile la Mariupol. Rusia promite încetarea focului asupra Azovstal Totul, pentru a permite civililor ascunşi împreună cu combatanţi ucraineni să părăsească complexul metalurgic asediat Azovstal din Mariupol, oraş-port din sud-estul Ucrainei, luni începând de la 14.00 ora Moscovei (11.00 GMT), informează Reuters şi France Presse. Citește și: Șeful diplomației SUA și cel al Pentagonului ar fi deja la Kiev. Nu există confirmări oficiale Ministerul a precizat într-un comunicat că fiecare civil blocat în combinat va putea pleca în orice direcţie doreşte.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră