marți 15 iulie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: social media

5 articole
Politică

Nicușor Dan: Nu pot să folosesc conturile de social media, sunt invadate de sute de conturi false

„Nu pot să folosesc conturile de social media, sunt invadate de sute de conturi false”, a spus, azi, candidatul independent la președinție, Nicușor Dan. El a spus că a făcut sesizări la autorităţile statului şi la instituţii europene. Citește și: Germina Nagâț arată cum l-a protejat CNSAS pe Crin Antonescu, blocând accesul publicului la „nota de constatare” Nicușor Dan: Nu pot să folosesc conturile de social media, sunt invadate de conturi false „Suntem în situaţia în care, de o zi, nu pot să mai folosesc conturile pe social media, pentru că ele sunt invadate de sute de mii de conturi false. Şi o să descriu această situaţie. Noi avem la Autoritatea Electorală Permanentă, teoretic, nişte specialişti din instituţiile statului care să prevină exact tipul acesta de situaţie, care e exact motivul pentru care noi am anulat alegerile în noiembrie. Şi iată că nu sunt în stare să facă nimic”, a spus Nicuşor Dan într-o conferinţă de presă, citat de news.ro.  El a precizat că acum două zile a început o activitate pe Instagram, unde aveau 70.000 de urmăritori, şi în două zile au 180.000. „Asta este cel mai puţin important cont. După care Facebook, care este platforma cea mai importantă pentru noi, unde la postările noastre aveam de obicei 600, 700, 800 de distribuiri, acum avem două postări care au 100.000 de distribuiri. Şi asta s-a întâmplat ieri după-amiază, iar azi, începând din această dimineaţă, de la 4-5 dimineaţa, a început atacul pe TikTok, unde la fel, noi facem postări cu 400, 600 de distribuiri şi acum avem 4 postări care au 100.000 de distribuiri. Pe toate aceste trei platforme avem 10.000 de comentarii, care sunt într-o limbă română foarte aproximativă şi care sunt făcute de conturi care sunt din Vietnam, Pakistan, Brazilia, India, Indonezia”, a explicat primarul Capitalei. Candidatul independent a arătat că de o zi noi nu mai face campanie. Indiferență a statului controlat de PSD-PNL „Suntem sub un risc maxim ca aceste platforme să observe o activitate neobişnuită, falsă, şi să ne închidă aceste conturi. Deci nu numai că n-am făcut campanie o zi, avem riscul să nu mai facem campanie pe reţele sociale până la sfârşitul acestei campanii electorale. Am făcut sesizări la autorităţile statului, Biroul Electoral Central, AEP, ANCOM, Ministerul de Interne, DNSC şi Parchet. Şi am sesizat de asemenea instituţii europene, Reprezentanţa Comisei Europene din România, Reţea Europeană în domeniul alegerilor. Şi bineînţeles am făcut sesizări direct către reprezentanţi oficiai ai platformelor Meta, care este Facebook plus Instagram şi TikTok”, a anunţat Nicuşor Dan. Primarul a menţionat că are mai multă încredere în reprezentanţii companiilor şi în instituţiile europene decât instituţiile statului român, care ar trebui să fie pregătite pentru tipul acesta de activităţi. Întrebat cine ar putea fi în spatele acestor atacuri, Nicuşor Dan a spus că nu are niciun fel de suspiciune. „Eu vreau ca autorităţile statului să-şi facă datoria. Mai ales în contextul în care noi am anulat alegerile exact pentru astea”, a subliniat el.  

Nicușor Dan: Nu pot să folosesc conturile de social media, sunt invadate de sute de conturi false Foto: Facebook
Ministerul lui Boloș toacă sute de mii de lei pe promovare Foto: Facebook
Eveniment

Ministerul lui Boloș toacă sute de mii de lei pe promovare

În timp ce propovăduiește austeritatea, ministerul lui Marcel Boloș, Finanțele, toacă sute de mii de lei pe promovare, arată mai multe achiziții publicate de acest minister în SEAP în februarie, deși achizițiile au fost efectuate vara trecută. Citește și: Cu războiul la graniță, ministerul Apărării nu a reușit să cheltuie, în 2023, decât 79% din bugetul alocat. Ce sumă ridicolă din fonduri externe nerambursabile a absorbit M.Ap.N. De exemplu, ministerul a consumat peste 100.000 de lei pentru ca o firmă intermediară să realizeze „servicii de promovare a conturilor de social media și a site-ului Ministerului Finanțelor”. Aceste servicii de promovare pot fi realizate de un simplu angajat al ministerului. Direcţia de comunicare din Ministerul de Finanţe are 17 angajaţi dintre care un şef serviciu, 2 şefi de birou, 9 experţi superiori şi 3 bufetieri. Ministerul lui Boloș toacă sute de mii de lei pe promovare Informațiile din SEAP au fost preluate de Jurnalul Național. Potrivit acestor informații, Finanțele vor cheltui: Contract de 103.101,6 lei, cu tot cu TVA, încheiat cu firma SC Noise Group SRL pentru servicii de promovare pe platformele de social-media, pentru popularizarea conturilor Finanțelor. Pentru Facebook și Instagram, ministerul dorește promovarea postărilor 7 zile din 7, cu un impact de minimum 2.000 de persoane pe zi. Twitter: promovarea lunară. YouTube: creșterea numărului de vizualizări ale videoclipurilor promovate, cu minimum 1.000 de vizualizări pe videoclip. Contract semnat în iulie 2023. Buget de 532.592,4 lei, cu TVA, pentru materiale de promovare, dar contractul cu Top Line SRL a fost de doar 279.531 lei. Este vorba de sute de broșuri, pliante, afișe sau calendare. Contract de 1,1 milioane de lei pentru crearea unui manual de identitate vizuală pentru programul „Tezaur” și a unui manual de identitate vizuală pentru programul „Fidelis”. „Guvernul României trebuie mai mult decât oricând să gestioneze cu grijă resursele publice și să asigure utilizarea lor eficientă. Este o prioritate esențială pentru a asigura sustenabilitatea fiscală și pentru a promova o creștere economică sănătoasă”, spunea Marcel Boloș în august 2023.

Filtrele pentru fotografii duc la depresie (sursa: thetab.com)
Eveniment

Filtrele pentru fotografii duc la depresie

Filtrele pentru fotografii duc la depresie. Fotografierea, respectiv postarea online a pozelor, s-a transformat dintr-o modalitate distractivă de a rămâne în contact cu prietenii şi familia, într-o tendinţă îngrijorătoare în rândul tinerilor. Filtrele pentru fotografii duc la depresie Filtrele aplicate pozelor, adică prelucrarea acestora, au devenit obligatorii, în mod special la fete, dar nu numai. Citește și: EXCLUSIV Adjuncta DSP Timiș, 133 de zile de concediu medical și 14 zile concediu de odihnă în opt luni. O săptămână de concediu medical a fost petrecută în Tunisia de Cornelia Cismaș Malac Această cultură a editării creează consecinţe reale care nu pot fi ignorate. Unele fete recunosc că se simt supărate că nu pot arăta în viaţa reală aşa cum arată în mediul online. Continuarea, în Ziarul de Iași.

CV-urile sunt pline de greşeli gramaticale, spune Ionela Costica Foto: Captură YouTube
Politică

CV-urile sunt pline de greşeli gramaticale

Noile generaţii de pe piaţa muncii cer salarii de 800-1.000 de euro la angajare, dar CV-urile lor sunt pline de greşeli gramaticale, spune Ionela Costică, decanul Facultăţii de finanţe, asigurări, bănci şi burse de valori din cadrul ASE Bucureşti. CV-urile sunt pline de greşeli gramaticale „Am propus la un moment dat să introducem în planul de învăţământ limba română. Din păcate, acordăm o atenţie din ce în ce mai redusă modului în care ne exprimăm. Am avut ocazia să primesc o teză scrisă în limbajul Messenger, nu este de râs. La final era formulat simpatic: Să dea Domnu să iau examenul şi un smiley face. Să reluăm problemele de gramatică la facultate e tardiv, la 18 - 20 de ani e greu să le spui studenţilor cum se vorbeşte şi cum se scrie, încercăm să îi corectăm diplomatic“, a spus conferențiarul universitar Ionela Costică, la un eveniment organizat săptămâna trecută la Banca Naţională și citată de Ziarul Financiar. În CV-uri, sunt adesea greșeli precum ”mi-ar place”, ”capabilități” sau ”cunoștiințe”, iar cunoașterea deficitară a limbii române este o provocare și pentru profesorii universitari, care se lovesc de erorile gramaticale ale studenților, educați în social media, mai arată Ziarul Financiar. Citește și: Este vânturat din nou scenariul conform căruia arme nucleare americane ar fi mutate în țări de la Marea Neagră precum România sau Bulgaria. Președintele Rumen Radev neagă Guvernul şi Parla­mentul au ini­ţiat şi aprobat cel puţin opt mo­dificări legis­lative cu impact pe piaţa muncii în primele cinci luni din 2022, arată o sinteză realizată de ZF, conform Mediafax.

Cătălin Prisacariu
Opinii

Comunismul, ghid social media de utilizare

Îmi aduc foarte bine aminte de sunetul metalic al grătarelor cu sticle de lapte hârșâite pe ciment la șase dimineața, înainte să fie livrate unei cozi apatice din oameni ai muncii care se aflau acolo de ceva vreme. Îmi amintesc și marmelada de pe tejghea, de lângă cântar, fascinantă în textura ei brută, dar și majusculele de polistiren vopsit de deasupra rafturilor mai mult goale: AUTOSERVINDU-VĂ CÎȘTIGAȚI TIMP (cu î din a)! Iar semnul exclamării era mai înalt decât celelalte litere și înclinat spre dreapta. Am amintiri vii și cu tichetele alea de cotă alimentară, și cu ceremonia la care am devenit șoim al patriei și apoi pionier, și cu poeziile patriotice pe care un coleg de școală cu doar un an mai mare nu doar le recita, dar chiar le compunea. Și aș tot putea să înșir din deceniul de comunism românesc pe care l-am trăit. Dar mi-a fost întotdeauna jenă să fac asta, eventual cu un soi de patetism discret eroic, de parcă atunci când am descoperit o omidă în supa uleioasă de la "cămin" (un soi de grădiniță din anii' 80 cu program prelungit unde mâncai, dormeai și făceai diverse activități până pe la 16.00) și am refuzat să mai mănânc aș fi comis un teribil act de disidență. Mi-a fost jenă de adevărații eroi, de cei care au luptat cu regimul, cu Securitatea, cu lipsuri dure, de cei care au murit în decembrie '89. Dar de ce am scris toate acestea? Ca să vă spun că taman ce am citit recent pe Facebook că o vajnică oengistă contemporană invocă, suferindă, cu tristețe-n taste, vremurile acelea grele prin care a trecut ea până în 1989. A, uitam: e născută în 1986. Cui folosește acest exhibiționism ipocrit, această joacă cu amintirea unor vremuri atât de dure, azi, din fotoliul de acasă, atât de des expus pe Facebook, din lenea din fața unui ecran? Numai orgoliului. Numai vanității. Numai unui sentiment de pu*oism gonflat și îmbătat de prea mult social media.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră