vineri 05 decembrie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: riscuri

6 articole
Eveniment

OFICIAL Buzoianu nu a fost informată despre riscurile golirii lacului Paltinu, recunoaște șefa ABBI

Ședința convocată joi în Comisia economică, industrii și servicii din Senatul României, la inițiativa PSD, s-a transformat într-un schimb tensionat de replici între parlamentarii PSD și USR. „Habarnistă” versus ambuscadă politică Senatorul PSD Daniel Zamfir a atacat-o pe ministra USR a Mediului, Diana Buzoianu, numind-o „habarnistă”, în timp ce reprezentanții USR au acuzat că întreaga întâlnire este o manevră politică, potrivit unei relatări a Hotnews. Citește și: Averea făcută de Ciolacu și amicii săi politici cu ajutorul statului - arată Mihai Răzvan Moraru, candidat la președinția CJ Buzău La discuții au fost invitați reprezentanți ai instituțiilor implicate în criza apei din Prahova, unde aproximativ 100.000 de oameni sunt fără apă de o săptămână: directorul ESZ Prahova, directoarea Administrației Bazinale Buzău–Ialomița, precum și reprezentanți ai Apelor Române și Hidroelectrica. Riscurile golirii lacului, necomunicate ministrului Mediului Timp de aproape trei ore, ședința a fost dominată de atacuri și ironii între PSD și USR, în timp ce cei chemați să explice cauzele crizei au asistat la conflictul verbal din interiorul coaliției de guvernare. La insistențele senatorului USR Ștefan Pălărie, directoarea Administrației Bazinale Buzău–Ialomița, Marilena Stoian, a admis că în documentele transmise Ministerului Mediului nu au fost menționate riscurile asociate golirii barajului — inclusiv posibilitatea ca zeci de mii de oameni să rămână fără apă. Instituția raportase doar riscurile în cazul în care lucrările nu ar fi fost începute.

Buzoianu nu a fost informată despre riscurile golirii lacului Paltinu (sursa: Inquam Photos/Ovidiu Micsik)
Riscurile cumpărării unei mașini vechi (sursa: Pexels/Ricky Esquivel)
Eveniment

Toate riscurile când cumperi o mașină mai veche de cinci ani

Mașinile mai vechi de cinci ani pot ascunde riscuri semnificative, precum kilometrajul manipulat sau un istoric de accidente, ceea ce duce la un preț de vânzare mai mare decât valoarea reală. Riscurile cumpărării unei mașini vechi Potrivit unui studiu carVertical, vehiculele de cinci ani au în medie peste 70.000 de kilometri rulați, iar multe dintre ele au suferit reparații sau avarii. Citește și: Senatoarea POT Aldea, lovită pe stradă, mașina i-a fost vandalizată. Agresoarea ar fi soția unui om de afaceri Șoferii cred adesea că doar mașinile foarte vechi au kilometrajul dat înapoi, însă datele arată că și cele relativ noi sunt vulnerabile. Analiza realizată pe autoturisme fabricate între 2000 și 2023 indică faptul că modelele din 2009 sunt cele mai expuse, peste 13% având kilometrajul modificat. Continuarea, în Ziarul de Iași

Postul intermitent, între beneficii și riscuri (sursa: Pexels/THE 5TH)
Eveniment

Postul intermitent: beneficii sau riscuri? Un studiu ridică semne de întrebare

Postul intermitent, între beneficii și riscuri. Postul intermitent a devenit una dintre cele mai populare tendințe dietetice ale deceniului. Este promovat ca o modalitate simplă de a „păcăli” biologia: nu contează neapărat ce mănânci, ci când mănânci. De la vedete de la Hollywood până la lideri politici și antreprenori din tehnologie, mulți jură că metoda îi ajută să rămână în formă. Totuși, un nou studiu de amploare aduce în discuție riscuri neașteptate pentru sănătatea cardiovasculară. Cum funcționează postul intermitent În forma sa clasică, postul intermitent presupune limitarea meselor la un interval de aproximativ opt ore pe zi, urmat de o perioadă de 16 ore fără alimente. Citește și: Tăierile de posturi din administrație se amână pentru că PSD se opune, guvernul Bolojan își asumă răspunderea doar pe majorările de taxe și impozite Alte variante, precum dieta 5:2, restricționează caloriile doar în anumite zile ale săptămânii. Până acum, cercetările sugerau că prelungirea perioadei de post nocturn ar putea îmbunătăți metabolismul, sprijini repararea celulară și chiar prelungi viața. Cu toate acestea, nutriționiștii avertizează de mult timp că metoda nu este un „glonț de argint” și poate fi riscantă pentru persoanele cu afecțiuni preexistente. Postul intermitent, între beneficii și riscuri Un studiu recent, desfășurat pe mai mult de 19.000 de adulți, a descoperit un fapt alarmant: persoanele care și-au restrâns fereastra de alimentație la mai puțin de opt ore pe zi aveau un risc cu 135% mai mare de a muri din cauze cardiovasculare, comparativ cu cei care mâncau într-un interval de 12-14 ore. Această creștere a riscului a fost observată indiferent de vârstă, sex sau stil de viață, fiind însă mai accentuată în rândul fumătorilor, al persoanelor cu diabet și al celor cu boli cardiace preexistente. Beneficiile potențiale ale postului intermitent Pe de altă parte, numeroase studii pe termen scurt au arătat că postul intermitent poate aduce beneficii, precum: - pierdere în greutate; - îmbunătățirea sensibilității la insulină; - scăderea tensiunii arteriale; - profil lipidic mai bun; - efecte antiinflamatoare. De asemenea, metoda este ușor de adaptat la obiceiuri culturale sau religioase și poate ajuta la menținerea glicemiei fără numărarea strictă a caloriilor. Posibile efecte negative În ciuda avantajelor, specialiștii avertizează asupra unor riscuri semnificative: - deficiențe de nutrienți; - creșterea colesterolului; - foame excesivă, iritabilitate și dureri de cap; - dificultăți de concentrare; - pierdere de masă musculară; - risc crescut de hipoglicemie la persoanele cu diabet. Pentru vârstnici sau persoane cu afecțiuni cronice, perioadele lungi de post pot accentua fragilitatea sau accelera pierderea masei musculare. Ce spun experții Profesorul Victor Wenze Zhong, autorul principal al studiului și epidemiolog la Universitatea Shanghai Jiao Tong, a declarat pentru BBC că rezultatele nu dovedesc o relație de cauzalitate, dar ridică suficiente semne de întrebare pentru a reconsidera postul intermitent ca strategie sigură și universală. „Pe baza dovezilor actuale, este mai important să ne concentrăm pe ce mâncăm decât pe când mâncăm. Cel puțin, oamenii ar trebui să evite menținerea pe termen lung a unei ferestre de alimentație de doar opt ore, dacă scopul este prevenirea bolilor cardiovasculare sau prelungirea vieții”, afirmă Zhong. La rândul său, endocrinologul Anoop Misra atrage atenția că postul intermitent poate fi util în anumite contexte, dar trebuie personalizat și monitorizat, în special la pacienții cu diabet sau boli cardiovasculare. Prudență și personalizare Mesajul final al studiului nu este renunțarea definitivă la postul intermitent, ci adaptarea acestuia la profilul individual de risc. Pentru moment, recomandarea cea mai sigură rămâne concentrarea pe calitatea alimentelor consumate, nu doar pe intervalul orar. Până la apariția unor dovezi mai concludente, specialiștii sfătuiesc prudență și consult medical înainte de a adopta regimuri stricte de post intermitent.

Riscuri asociate unui medicament pentru slăbit (sursa: novocare.com)
Eveniment

Riscuri asociate unui medicament pentru slăbit

Riscuri asociate unui medicament pentru slăbit. Autoritatea de reglementare a medicamentelor din Uniunea Europeană (EMA) a anunțat că va analiza două studii recente din Danemarca, care sugerează o posibilă asociere între Ozempic, un medicament popular pentru diabet produs de Novo Nordisk, și o afecțiune oftalmologică rară, neuropatia optică ischemică anterioară non-arteritică (NAION). Riscuri asociate unui medicament pentru slăbit Cele două studii, publicate recent, arată că pacienții cu diabet de tip 2 care utilizează Ozempic au un risc de peste două ori mai mare de a dezvolta NAION. Citește și: Afacerile consultantului Andrei Caramitru, catastrofale: pierderi de milioane, datorii de milioane, firme suspendate, SRL-uri fără activitate Această afecțiune poate cauza pierderea bruscă, ireversibilă și nedureroasă a vederii din cauza fluxului sanguin insuficient către nervul optic. Studiile au analizat efectele secundare posibile ale semaglutidei, ingredientul activ din Ozempic, care face parte din clasa agoniștilor receptorilor GLP-1. Noi informații relevante EMA a precizat că datele analizate până acum din alte cercetări nu au fost suficient de solide pentru a stabili o legătură clară între Ozempic și NAION. Totuși, autoritatea consideră că studiile daneze ar putea aduce informații suplimentare semnificative. Agenția daneză pentru medicamente a solicitat Comitetului european pentru evaluarea riscurilor în materie de farmacovigilență (PRAC) să analizeze concluziile celor două studii. Rezultate din populația diabeticilor Primul studiu a inclus date de la 424.000 de persoane cu diabet de tip 2, dintre care 25% au fost tratați cu Ozempic, restul utilizând alte medicamente pentru diabet. Al doilea studiu a implicat date din Danemarca și Norvegia, analizând 44.517 pacienți tratați cu Ozempic în Danemarca între 2018-2024 și 16.860 de pacienți din Norvegia tratați în perioada 2018-2022. Răspunsul Novo Nordisk Novo Nordisk a declarat că, în urma unei evaluări interne și a analizării studiilor, consideră că profilul beneficiu-risc al semaglutidei rămâne favorabil. Compania a subliniat că siguranța pacienților este o prioritate absolută. Ce este NAION? NAION este o afecțiune ireversibilă cauzată de fluxul sanguin insuficient către nervul optic. Aceasta poate duce la pierderea bruscă și nedureroasă a vederii, afectând semnificativ câmpul vizual. Analiza în curs a EMA, împreună cu implicarea PRAC, ar putea aduce mai multă claritate cu privire la riscurile asociate Ozempic. Între timp, pacienții și medicii sunt încurajați să discute despre orice posibile efecte secundare și să ia decizii informate privind tratamentul.

TIR-urile românești, mai bănoase decât IT-ul (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Economie

TIR-urile românești, mai bănoase decât IT-ul

TIR-urile românești, mai bănoase decât IT-ul. În sectorul transporturilor rutiere, principalul exportator de servicii al României (care a depășit, anul trecut, chiar și serviciile IT), se conduc afaceri bănoase. TIR-urile românești, mai bănoase decât IT-ul Se vede și în parcurile auto, dar și în afara lor, unde roțile camioanelor se învârt zilnic. Până la profit însă e drum lung, iar problemele întâmpinate în vămi, dar și pe teritoriile altor state, sunt mai degrabă reguli, decât excepții. Citește și: Pensionara cu pensie de 280.000 de lei care conduce Avocatul Poporului nu se mai poate ascunde: trebuie să ia o decizie în privința inechităților cauzate de recalcularea pensiilor "Țepe" de sute de mii de euro, șpăgi, șantaj, șosele bombardate în plin război, sunt doar câteva dintre experiențele nefericite trăite de mai mulți antreprenori din Iași, la volanul propriilor tiruri. Printre aceștia se află și Marian Iacomi, un important transportator din Iași, cu o experiență de peste 20 de ani în branșă. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Părinții își abandonează copiii mirajului online (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

Părinții își abandonează copiii mirajului online

Părinții își abandonează copiii mirajului online. În era digitală în care trăim, copiii sunt expuși la o gamă largă de dispozitive și platforme digitale, de la smartphone-uri și tablete până la jocuri online și rețele sociale. Părinții își abandonează copiii mirajului online Această expunere a dus la o creștere semnificativă a dependenței virtuale, un fenomen dinamic ce se manifestă tot mai intens și care ridică numeroase îngrijorări. Citește și: EXCLUSIV Claudiu Florică din afacerea penală „Microsoft”, indispensabil pentru statul român: STS dă un contract uriaș unei companii crescute de denunțătorul din dosarul DNA "Dependenta virtuală are un impact semnificativ asupra dezvoltării emoționale și sociale. Copiii dependenți de tehnologie au dificultăți în a-și gestiona emoțiile, deoarece se bazează pe activități online tocmai pentru a evita sau a amâna sentimentele neplăcute", spune psihologul clinician Irina Mitrea. Continuarea, în Ziarul de Iași.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră