sâmbătă 22 februarie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: rau

4 articole
Eveniment

Ape pluviale urbane deversate în râuri

Ape pluviale urbane deversate în râuri. Pe baza unei autorizații de gospodărire a apelor încheiată astă-primăvară cu Apele Române, ApaVital poate să descarce doar în anumite condiții apele pluviale (uzate) în Bahlui sau în alte cursuri de apă. Ape pluviale urbane deversate în râuri Furtuna din această săptămână, care a inundat acele străzi, intersecții și pasaje din municipiu care dispar mereu sub apă când plouă torențial, readuce în discuție posibilitatea deschiderii sistemului de canalizare stradal direct în albia Bahluiului. Citește și: Cea mai mare pensie din România: 20.000 de euro, după recalculare. Este încasată de un pensionar cu numai 18 ani de cotizare din sistemul bancar ApaVital, administratorul rețelei pluviale (care aparține orașului, respectiv primăriei), a explicat că, deși există mai multe stăvilare spre Bahlui, acestea nu pot fi deschise fără acordul Administrației Bazinale de Apă Prut-Bârlad. Administrația de Apă a confirmat că, "pe colectoare principale de canalizare, au fost prevăzute 18 camere deversoare (din care 12 sunt funcționale), dotate cu stavile mobile destinate descărcării directe în râul Bahlui a apelor uzate orășenești în amestec cu apele pluviale, în timpul perioadelor cu precipitații abundente". Continuarea, în Ziarul de Iași.

Ape pluviale urbane deversate în râuri (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Via Transilvanica, deja plină de gunoaie (sursa: Facebook/Primăria comunei Ciugud)
Mediu

Via Transilvanica, deja plină de gunoaie

Via Transilvanica, deja plină de gunoaie. Angajaţii Primăriei Ciugud au umplut zeci de saci cu gunoaiele adunate de pe malurile râului Mureş şi de pe Via Transilvanica, rută care traversează comuna pe şapte kilometri, potrivit unei postări publicate luni pe pagina de Facebook a instituţiei. Via Transilvanica, deja plină de gunoaie "Două camioane pline cu gunoaie!!! Aceasta este doar o parte din imaginea nepăsării şi nesimţirii celor care consideră Râul Mureş o mare groapă de gunoi. Colegii noştri au reuşit să 'pescuiască', în ultimele zile, o parte dintre PET-urile, sticlele şi gunoaiele aduse de apele râului şi depuse pe maluri. Defapt.ro este un proiect independent, ne poți sprijini direcționând 3,5% din impozitul tău pe venit. Durează un minut, online O parte dintre gunoaie au fost adunate şi de pe Via Transilvanica, rută care traversează, pe o lungime de peste 7 kilometri, Comuna Ciugud. Să ştiţi că aceste gunoaie nu sunt aruncate de cetăţenii noştri, dar suntem nevoiţi să consumăm timp şi resurse pentru a le aduna", au transmis cei de la Primăria Ciugud. Citește și: VIDEO Peștii pot trăi la adâncimi de peste 8.000 de metri, arată o expediție în largul coastelor sudice ale Japoniei Aceştia au adăugat că este "trist" că se înregistrează o astfel de poluare. Au publicat şi câteva fotografii sugestive.

Ultimul râu sălbatic din Europa a fost declarat parc național Foto: Facebook
Mediu

Albania: Ultimul râu sălbatic din Europa, declarat parc naţional

Ultimul râu sălbatic din Europa, aflat în Albania, a fost declarat parc naţional. Guvernul Albaniei a declarat cursul râului Vjosa, sudul ţării, parc naţional, marcând o victorie pentru ecologişti care luptă de ani de zile împotriva planurilor pentru hidrocentrale de-a lungul căii navigabile, relatează Reuters. Defapt.ro este un proiect independent, ne poți sprijini direcționând 3,5% din impozitul tău pe venit. Durează un minut, online Ultimul râu sălbatic din Europa Ecologiştii şi oamenii de ştiinţă au numit Vjosa ultimul râu „sălbati” din Europa, deoarece curge neîntrerupt pe o distanţă de 270 km (170 mile) din Grecia prin sudul Albaniei până la Marea Adriatică, fără baraje sau hidrocentrale. În râu s-ar afla aproximativ 1.000 de specii, între care anghila europeană şi specii de plante endemice pe cale de dispariţie. Declararea Vjosa şi afluenţilor săi parc naţional va opri proiectele de construcţie. Premierul albanez Edi Rama a declarat că va exista un buget iniţial de 80 de milioane de dolari pentru a construi noi fabrici pentru ca apele uzate să nu ajungă în râu. "Astăzi protejăm pentru totdeauna ultimul râu sălbatic al Europei", a spus Rama în cursul unei ceremonii în oraşul Tepelena (sud), la aproximativ 215 kilometri de capitala Tirana. "Să nu uităm că acest parc va avea 12.700 de hectare de teren şi este un parc uriaş care străbate întregul teritoriul al ţării", a subliniat el. Albania produce aproape toată energia electrică din hidrocentrale şi intenţionează să construiască 30 de hidrocentralede-a lungul râului pentru a satisface cererea crescândă de energie. Citește și: Un caz șocant pentru politicienii români: după zece ani în politică, Maia Sandu a rămas fără economii de 160.000 de dolari, bani strânși când lucra la Banca Mondială "Acesta este un moment istoric pentru Vjosa... Vjosa va curge în sfârşit liber pentru totdeauna", a scris ONG-ul EcoAlbania pe pagina sa de Facebook.

Povestea dezastrului rusesc la traversarea râului Siverskîi Foto: Twitter
Eveniment

Povestea dezastrului rusesc traversarea râului Siverskîi

Povestea dezastrului rusesc la traversarea râului Siverskîi, relatată de inginerul militar care coordonat atacul: inginerul Maxim povestește, pe Twitter, cum a reușit armat ucraineană să distrugă zeci de blindate care încercau să treacă râul. Potrivit relatărilor din presă, armata rusă a pierdut, încercând să treacă râul Siverskîi pe un pod de pontoane, circa 50 de blindate și aproximativ 1.000 de militari. Imaginile din dronă confirmă distrugerea podului și arată nenumărate blindate distruse, pe ambele maluri ale râului. Relatări ulterioare arată că rușii au încercat să amplaseze circa patru poduri de pontoane, din care cel puțin două au fost distruse - arată CNN. Povestea dezastrului rusesc la traversarea râului Siverskîi Un inginer militar, Maxim, relatează, pe Twitter, cum a reușit să estimeze poziția podului de pontoane, a aflat la timp că podul era gata și apoi a chemat artileria și aviația pentru a-l distruge. „Inițial, au existat informații de la unitățile din prima linie că sunt ruși de cealaltă parte a râului și adună diverse vehicule. Așadar, comandantul meu mi-a cerut, pe 6 mai, fiind unul dintre cei mai buni ingineri militari, să fac o misiune de recunoaștere (...) Am explorat zona și am sugerat o locație în care rușii ar putea încerca să monteze un pod pontone pentru a ajunge pe cealaltă parte. Telemetrul a arătat că râul are 80 m lățime, iar rușii ar avea nevoie de opt bucăți (10 m fiecare) de pod, conectate pentru a ajunge pe cealaltă parte. Cu acel debit al râului, știam că vor avea nevoie de bărci cu motor pentru a amenaja un astfel de pod și le va lua cel puțin două ore de muncă. Mi-a luat o zi să verific totul. Și a trebuit să o fac și pe 8 mai. Deci, am raportat comandanților mei informațiile pe care le aveam. De asemenea, i-am spus unității care observa acea parte a râului că trebuie să fie atenți la zgomotul bărcilor cu motor. Rușii au incendiat pădurile pentru a nu fi văzuți Vizibilitatea era proastă în zonă, pentru că rușii au incendiat câmpuri și păduri și aruncau o mulțime de grenade fumigene. Pe deasupra, era ceață. Trebuiau să audă sunetul. Și l-au auzit pe 8 mai dimineața devreme. Chiar în locul în care am spus. Am fost acolo să verific și eu și am văzut cu drona mea cum fac rușii podul. Raportat imediat comandanților. Privind în urmă, cred că recunoașterea + sugestiile mele pentru unitatea fluvială au avut cel mai mare impact. Am întrecut inginerii militari ruși. Rușii au încercat să pună un pod chiar în locul pe care l-am estimat. Unitatea fluvială nu a văzut unitățile rusești, dar a putut să audă bărcile cu motor și să raporteze imediat”, a scris Maxim pe Twitter. What I did to destroy Russian pantonne bridge over Siverskyi Donets - a thread ?Here you go -> -> ->— Максим (@kms_d4k) May 11, 2022 Mercenarii Wagner recunosc dezastrul Bătălia a durat din 8 mai pe 10 mai, când podul a fost complet distrus. Partea ucraineană a estimat pierderile rusești la 50 de blindate. #Ukraine: Russian forces sustained remarkable losses from the failed bridging attempt over the Siverskyi Donets River. We count 6x T-72B-series MBT, 14x BMP-1/2 variants, 7x MT-LB, a tugboat & 5+ other armoured vehicles destroyed/abandoned/damaged. Note precise ID is very hard. https://t.co/py48JvXWUG pic.twitter.com/cqX60F0KPT— ?? Ukraine Weapons Tracker (@UAWeapons) May 11, 2022 Un site specializat în monitorizarea, din surse publice, a echipamentelor militare folosite în Ucraina, arară că, pe imaginile din dronă, se văd, printre altele, șase tancuri T-72 și o barcă cu motor, plus numeroase alte blindate. Dezastrul a fost confirmat pe un canal de Telegram al grupului de mercenari Wagner, care recunosc că sunt circa „două duzini” de vehicule distruse. Citește și: Piloții ruși folosesc GPS-uri „rudimentare” lipite de bordul avionului. Trupele terestre se orientează după hărți din anii 80

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră