duminică 23 februarie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: posturi

4 articole
Politică

Concurs secretizat pentru funcții la stat

Concurs secretizat pentru funcții la stat. Vechii administratori cu sprijin politic au făcut loc celor noi. În mod curios, candidaţi cu punctaj mare au cedat locul unora cu note mai mici. Concurs secretizat pentru funcții la stat Urmează încă o procedură de selecţie opacă pentru cel mai bine plătite funcţii de director la stat. Citește și: În timp ce spitalele de stat au rămas fără bani de medicamente, Guvernul a scos un miliard de lei din rezerva bugetară pentru salariile magistraților. Ceruseră 3,7 miliarde de lei Concursul de selecţie a componenţei Consiliului de Administraţie al ApaVital a luat sfârşit. Spre deosebire de concursul de acum patru ani, de data asta e nevoie şi de binecuvântarea Bucureştiului – altminteri, încă un semn al centralizării excesive a statului român. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Concurs secretizat pentru funcții la stat (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Ciolacu, noi posturi publice la locale (sursa: Facebook/Marcel Ciolacu)
Politică

Ciolacu, noi posturi publice la locale

Ciolacu, noi posturi publice la locale. Marcel Ciolacu, premierul României și șeful PSD, a anunțat o reformă radicală a administrației publice pentru a face rost de bani la bugetul de stat. Citește și: VIDEO Bătăușii de la Costinești nu au fost arestați, au fost puși sub control judiciar. Eliberați, au amenințat cu bătaia chiar în fața secției de poliție În realitate, vrea să se scape de angajații statului care nu au sprijin politic pentru a angaja alții, începând cu 1 iulie 2024. Adică în preajma alegerilor locale din 2024. Citește și: DOCUMENT Bătăușii de la Costinești, tratați după „Ghidul de intervenție profesională” al Jandarmeriei. Unii aplaudă snopirea turiștilor agresivi, alții îl critică pe jandarmul full contact Defapt.ro a obținut în exclusivitate ultima versiune a proiectului de Ordonanță de Urgență (vezi documentul la finalul textului) "privind unele măsuri fiscal bugetare în domeniul cheltuielilor publice, descentralizarea/regionalizarea serviciilor publice, disciplină economico-financiară, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative", document care ar putea fi modificat din nou până la data la care va fi adoptat. Consilieri și secretari de stat, minus 30% Noua variantă a proiectului de Ordonanță de Urgență prevede reducerea numărului consilierilor și secretarilor de stat cu 30% până cel târziu la data 1 ianuarie 2024. În forma inițială, se menționa reducerea cu 20%. La articolul VI, alin. 4, se menționează că "Personalul cu funcții de conducere eliberat din funcția de conducere deținută ca urmare a reorganizării activității beneficiază de drepturile prevăzute de lege. Acesta are dreptul de a ocupa o funcție publică de conducere vacantă de același nivel sau o funcție publică de conducere de nivel ierarhic inferior vacante, pentru care îndeplinește condițiile de ocupare. Citește și: Arma secretă a jandarmului de la Costinești: palma asurzitoare, care are rolul de a dezechilibra atacatorul și de a-l face vulnerabil la loviturile la corp Dacă nu există o funcție de conducere vacantă corespunzătoare postul ocupat de acesta se transformă în funcție publică de execuție care corespunde studiilor şi vechimii în specialitatea funcționarului public de conducere, de regulă, la nivelul compartimentului din care a făcut parte acesta". În această situație sunt menționate o serie de excepții, conform proiectului de OUG. Ciolacu, noi posturi publice la locale Proiectul de OUG prevede la articolul VI, alin. 8, că începând cu data de 1 iulie 2024 se pot înființa posturi noi doar cu aprobare specială. "Posturile nou înființate în cadrul structurilor organizatorice se pot înființa începând cu data de 1 iulie 2024 numai pentru cazuri temeinic justificate și cu memorandum aprobat în Guvernul României sau după caz la nivel local numai cu aprobarea autorităților publice locale prin hotărâre a consiliilor locale/județene", se menționează la alin. 8. Adică posturile din administrația centrală se aprobă prin memorandum aprobat de Guvern, respectiv de premierul Marcel Ciolacu. În cazul posturilor nou înființate la nivel local este nevoie de aprobarea consiliului local sau județean. Unde se duc șefii de birou când se duc? La articolul VII, alin. 2, din proiectul de OUG se menționează că "personalul încadrat în funcția publică de șef birou beneficiază de toate drepturile legale odată cu eliberarea din funcția publică, inclusiv prin ocuparea, în condițiile legii, a unei funcții publice de conducere ierarhic superioare corespunzătoare vechimii, experienței, studiilor de specialitate sau a unei funcții publice de execuție vacante corespunzătoare vechimii, experienței, studiilor de specialitate de comun acord cu conducerea entității publice din care face parte. Dacă nu există o funcție de publică vacantă corespunzătoare postul ocupat de acesta se transformă în funcție publică de execuție care corespunde studiilor de specialitate, experienței şi vechimii în specialitate funcționarului public de conducere, de regulă, la nivelul structurii de organizare din care acesta a făcut parte acesta.". Dispar și birourile, dar nu toate Alineatul 3 prevede că, o dată cu desființarea funcției publice de șef birou, se desființează și structurile organizatorice care funcționează ca birouri. Personalul angajat în cadrul acestor structuri de birouri își păstrează drepturile salariale în vigoare la data desființării structurilor organizatorice de birouri și este preluat în alte structuri organizatorice odată cu aprobarea noilor organigrame. Iar la alineatul 4 se menționează că "până la aprobarea noilor organigrame, state de funcții, regulamente de organizare și funcționare și altor documente necesare personalul încadrat în funcția publică de șef birou este reîncadrat în funcția publică de șef birou interimar, păstrându-și drepturile salariale în vigoare la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență prin decizie a conducătorului entității publice. Personalul încadrat în cadrul biroului exercită atribuțiile prevăzute în fișa postului și în regulamentul de organizare și funcționare până la data aprobării noilor organigrame.". De reorganizare scapă șefii structurilor teritoriale organizate ca birouri și care beneficiază de autonomie funcțională. Conform articolului 5, "prevederile alin. (1) nu se aplică structurilor teritoriale organizate ca birouri care beneficiază de autonomie funcțională, prin care se desfășoară activități de uz și interes public la nivel teritorial și se află în coordonarea/subordonarea/autoritatea unui ordonator de credite.". Vouchere de vacanță doar la salarii de până la 8.000 de lei La articolul XIII, alin. 2 se specifică că "instituțiile publice (...) indiferent de sistemul de finanțare și de subordonare, inclusiv activitățile finanțate integral din venituri proprii, înființate pe lângă instituțiile publice, acordă, anual, personalului încadrat care realizează venituri net lunar de natură salarială de până la 8.000 lei inclusiv, în perioada 1 ianuarie 2024 -31 decembrie 2026, vouchere de vacanță în cuantum de 1.600 lei pentru un salariat. Măsura se aplică și polițiștilor, militarilor, polițiștilor de penitenciare, inclusiv personalului civil din instituțiile publice de apărare, ordine publică și securitate.". Indemnizația de hrană, tot ca voucherele Noua variantă a proiectului de OUG prevede acordarea indemnizației de hrană pentru angajații care câștigă maxim 8.000 lei net lunar. "Începând cu 1 ianuarie 2024, ordonatorii de credite acordă obligatoriu, lunar, pentru personalul încadrat ale căror venituri salariale nete lunar sunt sub 8.000 lei inclusiv indemnizații de hrană la nivelul anual a două salarii de bază minime brute pe țară garantate în plată, cu excepția personalului Ministerului Apărării Naționale, Ministerului Afacerilor Interne, Ministerului Justiției - Administrația Națională a Penitenciarelor, Serviciului Român de Informații, Serviciului de Informații Externe, Serviciului de Protecție și Pază și Serviciului de Telecomunicații Speciale, precum și a personalului poliției locale care, potrivit legii, beneficiază de drepturi de hrană în temeiul Ordonanței Guvernului nr. 26/1994 privind drepturile de hrană, în timp de pace, ale personalului din sectorul de apărare națională, ordine publică și siguranță națională, republicată, cu modificările și completările ulterioare.". Cultura, spor de 1.000 de lei pentru periculozitate Proiectul de act normativ prevede ca pentru angajații din familia ocupațională "cultură" să fie acordate sporuri de până la 15% din salariul de bază, dar nu mai mult de 1.000 lei, pentru condiții periculoase sau vătămătoare de muncă. Același spor se acordă și angajaților din familia ocupațională "administrație", dar și angajaților de la Consiliul Concurenței. OUG-reducere-cheltuieli-publiceDescarcă

Numărul de posturi din CJ Argeş creşte cu peste 25%, propune Ion Mînzînă Foto: Facebook
Politică

Numărul de posturi din CJ Argeş creşte cu peste 25

Pe ordinea de zi a ședinței Consiliului Județean Argeș din 7 august se află un proiect prin care numărul de posturi din CJ Argeş creşte cu peste 25%. Inţiativa preşedintelui CJ Argeş, Ion Mînzînă, este criticată de PNL. Ea vine într-un moment în care premierul PSD Marcel Ciolacu susține că trebuie făcute economii cu cheltuielile de personal. Propunerea lui Mînzînă este ca numărul de angajați ai CJ Argeș să crească de la 200 la 255. Numărul de posturi din CJ Argeş creşte cu peste 25% Printr-un comunicat remis News.ro vineri seară, grupul consilierilor judeţeni ai PNL Argeş îi solicită în mod public preşedintelui Consiliului Judeţean Argeş, Ion Mînzînă, să retragă de pe ordinea de zi a şedinţei extraordinare din 7 august “Proiectul de hotărâre privind aprobarea Statului de funcţii al aparatului de specialitate al Consiliului Judeţean Argeş”. „În fapt, prin acest proiect de hotărâre, domnul preşedinte Ion Mînzînă, în calitate de iniţiator, ne solicită să votăm propunerea dumnealui de creştere a numărului de angajaţi ai Consiliului Judeţean Argeş cu un număr de 55 de noi posturi, care se adaugă la cele 200 deja existente. Această propunere a domnului Mînzînă ne-a surprins în mod neplăcut, fiind în mod vădit o propunere inoportună şi generatoare de cheltuieli suplimentare consistente, în condiţiile în care la nivel naţional sunt discuţii foarte aprinse ce converg către ideile de restructurare a instituţiilor publice şi de aplicare urgentă a unor măsuri care să aibă ca efect imediat reducerea cheltuielilor bugetare în toate instituţiile publice. Această propunere ne-a surprins neplăcut şi în condiţiile în care noi, consilierii judeţeni liberali, lucrăm la o propunere de restructurare a personalului din cadrul aparatului de specialitate, crezând, cu bună credinţă, că în aceste perioade de criză domnul preşedinte Mînzînă va fi de acord să renunţe măcar la unul dintre cei cinci consilieri personali”, se arată în comunicatul semnat de liderul grupului de consilieri judeţeni liberali, Narcis Sofianu. Citește și: EXCLUSIV Austeritate PSD: Ciolacu și Simonis, cu pantofi italienești identici, de 1.500 USD, la ziua patriarhului Daniel CJ Argeș, performeră deja la numărul de angajați În document se arată, de asemenea, că propunerea de mărire substanţială a numărului de angajaţi cu 27,5% ”apare ca total inoportună şi prin raportare la faptul că, aşa cum am tot susţinut în ultimii ani, există prea multe consilii judeţene din România care au rezultate mult mai bune decât executivul Consiliului Judeţean Argeş sau care fac chiar performanţă în administraţia publică cu un număr mai mic de angajaţi”. ”Sperăm că măcar în ultimul an de mandat domnul Mînzînă să fie preocupat de performanţele profesionale ale angajaţilor, iar nu de numărul de posturi libere pe care poate să le pună la dispoziţia aparatului de partid”, transmit liberalii argeşeni. Într-o declaraţie pentru News.ro, Narcis Sofianu a arătat că ”propunerea pesediştilor din Consiliul Judeţean Argeş de a face cea mai mare majorare de personal din istoria instituţiei se bate cap în cap cu prevederile celebrei ordonanţe de urgenţă pregătită de domnul Ciolacu, care impun conducătorilor de instituţii ca până la data de 31 decembrie 2023 să aprobe măsurile legale ce se impun pentru reducerea numărului total de personal”. Conform proiectului publicat pe portalul web al Consiliului Judeţean Argeş, consilierii judeţeni sunt chemaţi să voteze, în şedinţa de luni, o Hotărâre privind aprobarea Statului de funcţii al aparatului de specialitate al Consiliului Judeţean Argeş, iar în raportul ataşat proiectului de Hotărâre se arată că ”numărul de posturi se majorează cu 55 posturi, astfel proiectul de stat de funcţii va avea un număr total de 255 posturi”.

Guvernul înființează 60 de noi posturi la MAE Foto: Facebook MAE
Eveniment

Guvernul înființează 60 de noi posturi la MAE

Guvernul înființează 60 de noi posturi, din care 45 în străinătate, la MAE. Potrivit legii, ei vor beneficia de pensie specială. Numărul angajaților acestui minister va ajunge la 2.554. În 2013, la MAE lucrau doar 2.325 de persoane. Pentru comparație, Singapore, care are un PIB cu circa 50% peste cel al României, are puțin peste 1.600 de angajați în serviciul extern. Finlanda, cu un PIB ușor peste cel al României, are 2.400 de angajați la Externe. Italia, cu un PIB de șase ori peste cel al României, are circa 3.500 e angajați la ministerul de Externe. În 2008, Italia avea 4.852 de angajați la Externe, dar i-a redus treptat. Guvernul înființează 60 de noi posturi la MAE Nota de fundamentare a acestei hotărâri de guvern nu are impact bugetar. Însă, în textul notei se arată că ar fi vorba de circa 1,7 milioane de lei pe lună, cheltuieli suplimentare, deci s-ar ajunge peste patru milioane de euro pe an. MAE explică faptul că „este esențială asigurarea resursei umane necesare (în special în cadrul misiunilor diplomatice care sunt acreditate în zona Orientului Mijlociu, Asiei și nordului Africii), cât și a infrastructurii de procesare a unui număr crescut de vize, ceea ce presupune în anumite situații extinderea spațiilor destinate procesării cererilor de vize, identificarea și contractarea unor spații noi, alocarea de fonduri pentru achiziționarea de echipamente care să poată fi utilizate în scopul procesării numărului ridicat de cereri de vize la standardele impuse la nivelul Uniunii Europene”. Consulul Zaharescu, abandonat în Africa de Sud Defapt.ro a scris că România îl menține în funcțai de consul la Cape Town pe Andrei Zaharescu, deși acesta nu avea nici o competență în domeniu, când a fost numit, în 2013. Citește și: Guvernele PNL l-au uitat pe Zaharescu la Cape Town. Consul, cu 6.500 USD/ lună În plus, acum, România va trimite un ambasador în Etiopia, în persoana unei cliente UDMR, Iulia Pataki, fost deputat al acestui partid. Pataki a fost, timp de nouă ani, ambasador în Kenya. În 2020, un site de turism scria că România este singura țară din lume ai căror turiști sosiți în Kenya erau carantinați. În Etiopia, unde Pataki va pleca acum, sunt circa 40-50 de români, iar schimburile comerciale sunt de câteva zeci de milioane de dolari. Cutumele din diplomație prevăd ca un diplomat să nu rămână într-un post extern mai mult de 4-5 ani. Regula n-a fost niciodată respectată în mod consecvent de România.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră