vineri 05 decembrie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: pod

55 articole
Politică

Structura metalică a podului peste Mureș, din Arad, deformată, arată imaginile unui consilier local

Structura metalică a podului peste Mureș, din Arad, este puternic deformată, arată imaginile unui consilier USR local, Dorian Curcanu. Marți, primarul Aradului, Cătălin Bibarț (PNL) a spus că podul va fi ușurat de 1.500 de tone de construcție, dar a susținut că nu există riscul ca această construcție să se prăbușească. Citește și: EXCLUSIV Armata a blocat livrarea de blindate Piranha V invocând neoficial „neconformități”. Război rece între MApN și Economie Podul respectă cerinţele de rezistenţă şi stabilitate pentru care a fost proiectat", dar nu sunt respectate "cerinţele vizuale", a susținut Bibarț.  Structura metalică a podului peste Mureș, din Arad, deformată „Adevărul se află în imaginile ce surprind tablierul metalic de sub pod. Se poate vedea cu ochiul liber cât de îndoite sunt grinzile de sub pod. Sunt voalări semnificate ale structurii podului. Nu sunt voalări de ordinul milimetrilor, ci de ordinul centimetrilor – ele sunt uriașe pentru o astfel de structură. Așadar, situația, în realitate, este extrem de gravă”, a arătat Dorian Curcanu pe Facebook.  „E o bătaie de joc față de arădeni să afirmi că puteai da în circulație podul, sugerând că el are doar o problemă vizuală, asta în condițiile în care există voalări evidente ale unor componente structurale critice. Astfel de afirmații îl fac și mai responsabil de situație pe primarul Bibarț. Dacă podul este atât de bine făcut și sunt doar probleme vizuale, de ce s-a deformat tablierul metalic de se vede și de pe Lună?   Mai mult, cum adică proiectezi, execuți un pod și îl monitorizezi în același timp, iar apoi trebuie să-i reduci greutatea cu 1500 de tone? Simplu: asta înseamnă că podul nu rezistă. A fost construit prost. Asta e ca și cum ai construi o casă, iar la final ar trebui să demolezi scara interioară, să scoți afară toată instalația de încălzire din pardoseală, să dai jos toată gresia și mobila pentru că «nu rezistă». O bătaie de joc pe banii arădenilor.   Ce fac ei acum este o reducere a greutății suprastructurii suplimentare (carosabil, trotuare, parapete etc.) și a elementelor de infrastructură (straturi de asfalt, borduri, impermeabilizări etc.), care sunt o nimica toată – un scărpinat pe după cap... Dar așa se întâmplă când construiești un pod cu deviza: «e păcat să pui șurub unde poți pune sârmă»”, a mai arătat consilierul USR.   

Structura metalică a podului peste Mureș, din Arad, deformată Foto: Facebook
Podul peste Mureș, din Arad, va fi ușurat de 1.500 de tone ca să nu se prăbușească Foto: Captură video
Eveniment

Podul peste Mureș, din Arad, va fi ușurat de 1.500 de tone ca să nu se prăbușească

Podul peste Mureș, din Arad, va fi ușurat de 1.500 de tone ca să nu se prăbușească, dar primarul susține că podul rezistă și doar se corectează „cerințe vizuale”.  Citește și: EXCLUSIV Oprea (SGG), 11 apartamente în firma pe care a fondat-o. Toate au fost pierdute prin faliment, dar mulți creditori au rămas fără bani Noul pod peste Mureș, din Arad, riscă să se prăbușească, afirma, la 17 iulie, un consilier local  USR, Dorin Curcanu, într-o filmare postată pe Facebook. Podul trebuia dat în folosință în această vară, dar chiar primarul Aradului, Călin Bibarț (PNL), a recunoscut că acesta are probleme.  Podul peste Mureș, din Arad, va fi ușurat de 1.500 de tone ca să nu se prăbușească Bibarț a anunțat acum că podul va fi gata în decembrie, după ce va fi ușurat de circa 1.500 de tone. „Asta ca să închidem orice discuţie care a fost de-a lungul ultimelor luni, cum că azi-mâine podul se prăbuşeşte. Şi eu am pus întrebări suplimentare, mi s-a spus că ar putea fi dat în folosinţă, doar că, evident, noi refuzăm, pentru că este acea neconformitate vizuală. Pentru corecţiile ce urmează a fi făcute, s-au propus mai multe faze. Prima etapă este readucerea podului la linia roşie, adică la forma şi nivelul la care ar trebui să fie, apoi, în etapa a doua, diminuarea unor sarcini permanente pentru a corecta deformarea", a spus primarul. Bibarț a mai arătat că a fost stabilită soluţia tehnică de remediere, iar aceasta prevede mai multe etape de lucru, între care demontarea unor elemente ale podului, frezarea straturilor de asfalt de la trotuare, pentru a se reduce greutatea structurii înainte ca hobanele să fie reglate din nou, astfel încât să dispară "valurile" care sunt vizibile la nivelul părţii carosabile.El a subliniat că "podul respectă cerinţele de rezistenţă şi stabilitate pentru care a fost proiectat", dar nu sunt respectate "cerinţele vizuale", motiv pentru care s-a refuzat recepţia lucrării. Proiectantul şi constructorul au precizat că se va reduce greutatea finală a podului cu până la 1.500 de tone. Trotuarele, care erau la un nivel mai ridicat faţă de partea carosabilă, vor fi aduse la acelaşi nivel, astfel că se va renunţa la straturile de asfalt, dar şi la borduri."Dacă este cazul, se vor suplimenta firele din hobane, sau dacă nu este cazul, nu se suplimentează şi rămân cele care sunt acum", a adăugat primarul.Toate remedierile vor fi făcute pe banii firmelor implicate în proiect, iar Primăria nu va plăti nimic suplimentar.

Încă o nenorocire pe podul de la Brăila: infiltrații de apă, în asfalt, deși nu a plouat Foto: Inquam/George Calin
Eveniment

VIDEO Încă o nenorocire pe podul de la Brăila: infiltrații de apă, în asfalt, deși nu a plouat

Încă o nenorocire pe podul de la Brăila: au apărut infiltrații de apă, în asfalt, deși nu a plouat. Compania de drumuri, CNAIR, a cerut constructorului să facă o expertiză și să verifice sursa infiltrațiilor.  Citește și: Burduja, co-autor al dezastrului PNRR, promovat consilier onorific al premierului Bolojan Podul a fost inaugurat în iulie 2023 în prezența președintelui Iohannis și a premierului Ciolacu.  Încă o nenorocire pe podul de la Brăila: infiltrații de apă, în asfalt, deși nu a plouat „Am cerut opinia unor experţi care au spus că sunt două variante. Ori s-a infiltrat apă de ploaie pe undeva, ori este condens. Având în vedere că, de două săptămâni, nu mai plouase acolo şi că nu are cum să se formeze un depozit de apă undeva, mergem pe ideea că ar fi vorba despre condens format între suprafaţa asfaltică şi tablierul metalic. Pentru că sunt diferenţe de temperatură şi pentru că în interiorul tablierului sunt nişte pompe de aer care menţin temperatura scăzută în tablier, ca să nu se încingă tablierul. I-am cerut constructorului să facă expertiza, iar între timp am mers şi noi cu Cestrinul. Am făcut şi noi nişte măsurători cu georadarul, pentru a vedea cum se comportă diversele straturi, care sunt temperaturile şi consistenţele şi tot ce ţine de pod. După ce se va stabili cauza existenţei acestei ape, care nu se explică deocamdată logic, vom stabili măsurile de remediere pe care constructorul trebuie să le pună în operă. Important este să evităm o intervenţie distructivă, cum ar fi decopertarea asfaltului, mai ales că reţeta actuală s-a comportat foarte bine până acum”, a spus Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR.  El a arătat și care sunt riscurile dacă apa nu este înlăturată. „Ştim foarte bine că apa, atunci când îngheaţă, îşi măreşte volumul şi există riscul să se deterioreze asfaltul, să se desprindă de pe tablier. Dacă apa persistă pe timpul iernii, există riscul ca prin îngheţ să se creeze presiuni, care pot duce la desprinderea stratului asfaltic de pe tablier. Şi atunci va trebui iar să se intervină cu reparaţii, iar să se asfalteze. Situaţie pe care vrem să o evităm”, a mai arătat Șerbănescu.  Fenomenul infiltrațiilor de apă a fost semnalat acum câteva zile pe rețelele sociale.   

Trafic aglomerat pe DN 5 Giurgiu-Ruse (sursa: Facebook/Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere)
Eveniment

Podul Giurgiu-Ruse, aglomerat pe sensul de ieșire din țară, se fac lucrări pe partea bulgară

Trafic aglomerat pe DN 5 Giurgiu-Ruse. Centrul Infotrafic al Poliției Române a transmis duminică, că traficul rutier pe sensul de ieșire din România, prin DN 5 Giurgiu – Ruse, se desfășoară în condiții de aglomerație, din cauza lucrărilor care au loc pe partea bulgară a Podului Prieteniei. Trafic aglomerat pe DN 5 Giurgiu-Ruse Autoritățile informează că pe tronsonul bulgar al Podului Prieteniei se execută lucrări de reparații. Citește și: Cel mai influent cotidian din Germania, de orientare conservatoare, îl laudă pe Nicușor Dan și critică dur fosta guvernare Din acest motiv, circulația rutieră se desfășoară alternativ, pe o singură bandă, fiind dirijată cu ajutorul semafoarelor, indicatoarelor rutiere și al personalului specializat prezent la fața locului. Recomandări pentru evitarea blocajelor Pentru a evita ambuteiajele și a reduce timpul petrecut în trafic, Centrul Infotrafic recomandă planificarea atentă a călătoriilor și utilizarea rutelor alternative către punctele de trecere a frontierei, după cum urmează: Rute alternative recomandate: Județul Dolj – Punctul de trecere Calafat Județul Teleorman – Punctele de trecere Zimnicea și Turnu Măgurele Județul Călărași – Punctul de trecere Călărași Județul Constanța – Punctele de trecere Vama Veche, Ostrov, Negru Vodă, Lipnița și Dobromir Centrul Infotrafic subliniază importanța informării prealabile înainte de plecare și a respectării semnalizărilor și indicațiilor autorităților pentru siguranța tuturor participanților la trafic.

Noul pod peste Mureș, din Arad, riscă să se prăbușească Foto: Captură video
Eveniment

Noul pod peste Mureș, din Arad, riscă să se prăbușească, afirmă un consilier local USR

Noul pod peste Mureș, din Arad, riscă să se prăbușească, afirmă un consilier local  USR, Dorin Curcanu, într-o filmare postată pe Facebook. Podul trebuia dat în folosință în această vară, dar chiar primarul Aradului, Călin Bibarț (PNL), a recunoscut, acum câteva zile că acesta are probleme.  Citește și: Primul baron PNL care îi face scandal lui Bolojan: primarul Slatinei, supărat că se taie sporurile. De Mezzo ar pierde peste 2.000 de lei Podul a costat 165 de milioande lei. Constructorul podului, SC P.A.B. România SRL, a intrat în insolvență. Noul pod peste Mureș, din Arad, riscă să se prăbușească, afirmă un consilier local USR Curcanu afirmă că construcția era atât de nesigură că, la un moment dat, muncitorii au fugit de pe podul hobanat când acesta a început să se clatine. „Podul nou riscă să cadă înainte să-l traverseze cineva. Treizeci de milioane de euro au fost aruncaţi pe geam. Atât a costat podul ruşinii lui Călin Bibarţ, care este gata să se prăbuşească, deşi nici nu a fost inaugurat. Trei ani au trecut cu probleme mari pe şantier, o dată muncitorii au fugit mâncând pământul, deoarece podul care n-a fost inaugurat deja a început să se clatine. Primarul, constructorul şi proiectantul au ascuns toate astea sub preş. E adevărat, domnule Bibarţ, că podul trebuie construit de la zero? Arădenii au dreptul să ştie ce greşeli s-au făcut, greşeli de 30 de milioane de euro şi încă trei ani de zile pentru un pod nou”,a  afirmat Curcanu.  Ulterior, el a declarat pentru Agerpres că are informații neoficiale că podul nu poate fi reparat și este „o daună totală”. „Problemele au apărut imediat după eliminarea suporților provizorii, când podul a cedat vizibil sub propria greutate. Hobanele, cablurile care susțin structura asigurate de Freyrom, nu au preluat tensiunile conform proiectului, iar tablierul a coborât sub cota prevăzută”, arăta România Actualități la 8 iulie, citându-l pe viceprimarul Aradului, Lazăr Faur.

Cele mai înguste poduri din România (sursa: Google Maps)
Eveniment

Podurile lui Procust: se află în România și au o singură bandă pentru ambele sensuri

Cele mai înguste poduri din România se află în județul Iași: au o singură bandă de circulație pentru ambele sensuri. Cele mai înguste poduri din România Unul dintre podurile de pe DN 24C, situat între localitățile Popricani și Cârniceni, județul Iași, va fi înlocuit cu unul nou, deoarece nu respectă normele de lățime impuse de legislație. Citește și: Un sinecurist PSD, ex-jurnalist, a ajuns administrator special la uzina de blindate Moreni Drumul DN 24C are o platformă mai îngustă decât normativul actual de nouă metri, iar pe acest segment există trei poduri și mai înguste. Au o lățime de doar cinci metri în partea carosabilă, insuficientă pentru două benzi de circulație. Continuarea, în Ziarul de Iași.

România n-a terminat podul spre baza Cincu Foto: Pro TV
Politică

România n-a terminat podul spre baza Cincu

România n-a terminat nici acum podul spre baza militară de la Cincu, unde se află sute de militari NATO: Guvernul și Consiliul Județean Brașov își pasează problema, arată Antena 3. În ianuarie 2025, presa scria că militarii francezi din bază nu au apă suficientă și vor să sape o fântână, la 350 de metri adâncime. La bază sunt acum 1.200 de militari francezi, dar numărul lor ar putea crește la 5.000. Citește și: România a cheltuit efectiv o sumă ridicol de mică din PNRR, arată un membru al Consiliului de Administrație al BNR România n-a terminat podul spre baza Cincu „Constructorul este interesat să finalizeze lucrările mult mai repede şi sperăm ca ele să fie gata undeva în primăvara anului viitor, deşi termenul contractual, legal este august 2025 (…) Proiectul este îmbunătăţit şi, sigur, şi investiţia este mai mare, a ajuns aproape la 40 de milioane de lei (aproape dublu faţă de suma alocată iniţial – n.r.) şi avem garanţia că vom primi o mare parte din aceşti bani de la Ministerul Dezvoltării (…) în timp ce contribuţia proprie este de aproximativ 9 milioane de lei”, spunea vicepreședintele CJ Brașov, Todorică Șerban (PNL), în octombrie 2024. Însă podul nu va fi gata în mai, când se va desfășura un amplu exercițiu militar, iar trupele franceze vor fi nevoite să ocolească zeci de kilometri. „Acum autorităţile au înaintat o nouă dată de finalizare. Potrivit acestora, podul de la Voila va fi finalizat în prima parte a acestui an. În cel mai bun caz, dacă va fi respectată data, podul va fi funcțional pentru retragerea tehnicii de luptă după finalizarea exercițiului. Construcţia are aproape 94 de metri lungime și o lățime de 13,5 metri”, arată Antena 3. „Guvernul francez a sesizat de nenumărate ori problema Guvernului României, care a tratat problema cu indiferență, aruncand problema în curtea CJ Brasov”, mai susține acest post. Contractul de lucrări pentru construirea podului de la Voila a fost semnat de CJ Braşov, ca beneficiar, încă din ianuarie 2021. Însă, timp de doi ani, între diversele părţi implicate în proiect au existat dispute privind soluţiile tehnice, dispute care au dus din păcate la întârzierea lucrărilor. Într-un final, în septembrie 2023 vechiul pod a fost demolat prin detonare.

Podul Giurgiu-Ruse, reparații din 8 ianuarie (sursa: Inquam Photos/George Călin)
Eveniment

Podul Giurgiu-Ruse, reparații din 8 ianuarie

Podul Giurgiu-Ruse, reparații din 8 ianuarie. Autoritățile bulgare vor relua lucrările de reparație capitală la Podul Giurgiu-Ruse începând cu 8 ianuarie 2025. Ministerul român al Afacerilor Externe (MAE) a emis o atenționare de călătorie pentru cetățenii români care intenționează să tranziteze această zonă. Podul Giurgiu-Ruse, reparații din 8 ianuarie Conform anunțului MAE, lucrările se vor desfășura pe partea bulgară a podului, în timpul zilei, cu circulație alternativă pe o singură bandă. Citește și: „Dacă faci venituri din activități independente sau drepturi de autor, plătești mai mult decât ca salariat”, spune antreprenorul Cătălin Teniță Această restricție ar putea cauza întârzieri în trafic. Informații utile pentru călători Pentru o planificare mai eficientă a călătoriilor, cetățenii pot accesa următoarele resurse: Taxa de pod la Ruse: Detalii despre sistemul de plată online pot fi găsite aici. Starea drumurilor: Verificați condițiile actuale folosind aplicația gratuită LIMA sau pe site-ul Agenției „Infrastructura Rutieră” din Bulgaria. Informații suplimentare pot fi obținute la numărul non-stop +35970013020. Asistență consulară pentru cetățenii români Românii care au nevoie de sprijin consular pot contacta Ambasada României la Sofia la următoarele numere de telefon: +35929712858 +35929733510 Apelurile sunt redirecționate către Centrul de Contact și Suport al Cetățenilor Români din Străinătate (CCSCRS) și preluate de operatorii Call Center. Pentru urgențe, cetățenii pot apela telefonul de permanență al ambasadei: +359879440758. Recomandări pentru călătorii în siguranță MAE recomandă consultarea următoarelor pagini de Internet înainte de călătorie: https://www.mae.ro https://ec.europa.eu/consularprotection/content/travel-advice_ro Trafic, afectat Reluarea lucrărilor de reparație la Podul Giurgiu-Ruse poate afecta traficul, iar cetățenii sunt sfătuiți să își planifice călătoriile cu atenție. Accesarea informațiilor oficiale și contactarea autorităților competente pot reduce riscurile și întârzierile.

Ctitoria Ciolacu-Grindeanu-Tudose, asfaltată a patra oară în 15 luni Foto: PSD
Eveniment

Ctitoria Ciolacu-Grindeanu-Tudose, asfaltată a patra oară în 15 luni

Ctitoria Ciolacu-Grindeanu-Tudose, podul de la Brăila, este asfaltată a patra oară în 15 luni, de data aceasta cu „o nouă reţetă de mixturi bituminoase, adaptată specificului”, anunță Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Buzău. Citește și: Selly, influencerul favorit al lui Ciolacu, a promovat masiv țeapa Nordis: „Foarte special este modelul de business” Începând de azi, circulația pe calea doi pe ambele sensuri de circulație de pe pod este închisă. Teoretic, asfaltarea ar trebui să dureze doar șase zile. Ctitoria Ciolacu-Grindeanu-Tudose, asfaltată a patra oară în 15 luni „Devierea traficului rutier de pe Calea 2 pe Calea 1 la km 7+000, cu revenire în Calea 2 la km 3+000. Circulaţia rutieră se desfăşoară în ambele sensuri cu restricţie de viteză de 30 km/h”, anunță direcția de drumuri. Istoria automobilelor arată că aceasta era limita de viteză în orașele americane, la 1920. La 1930 această limită deja se dublase. Podul de la Brăila a fost inaugurat cu mare pompă la 6 iulie, iar la scurt timp au început să apară probleme structurale. Lucrarea nu a fost recepționată până acum. Costurile au depășit 700 de milioane de euro. „De data aceasta, aşa cum susţine constructorul, este o reţetă asfaltică nouă, care a fost testată într-un laborator din Italia, un laborator european mare. Constructorul spune că această reţetă de asfalt va rezista şi nu vom mai avea problemele de până acum, că se va comporta astfel la traficul rutier, inclusiv traficul greu, iar la vară nu vom mai avea deformările pe care le-am avut până acum”, a susținut purtătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Șerbănescu.

Liliacul urban de amurg, în pod (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

Liliacul urban de amurg, în pod

Liliacul urban de amurg, în pod. Din cauza lipsei de habitate sălbatice în ultimii ani, multe specii de lilieci s-au adaptat la medii urbane. Liliacul urban de amurg, în pod Liliacul de amurg, în special, s-a adaptat foarte bine vieții în orașe, unde găsește habitate adecvate, deși este o specie care în natură preferă scorburile. Citește și: Pensionara cu pensie de 280.000 de lei care conduce Avocatul Poporului, tupeu colosal în legătură cu recalcularea pensiilor: Analizăm criticile formulate, vă anunțăm noi când e ceva Astfel, trebuie să ne adaptăm la această situație și să ne asigurăm locuințele pentru a preveni pătrunderea liliecilor, la fel cum facem pentru țânțari. Instalarea unor plase simple poate împiedica intrarea liliecilor, deoarece aceștia nu rup sau strică plasele și nu se vor strecura în locuințe dacă nu găsesc o cale liberă. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Ucrainenii, nou pod distrus în Kursk (sursa: Facebook/General Staff of the Armed Forces of Ukraine)
Internațional

Ucrainenii, nou pod distrus în Kursk

Ucrainenii, nou pod distrus în Kursk. Armata ucraineană a lovit şi avariat un al treilea pod peste râul Seim în districtul Gluşkovo din partea de vest a provinciei ruse Kursk, unde a lansat o ofensivă surpriză pe 6 august, a anunţat luni un oficial rus. Ucrainenii, nou pod distrus în Kursk "Pe 18 august, în urma unui bombardament ţintit cu rachete şi artilerie asupra clădirilor rezidenţiale şi infrastructurii civile în satul Karij (...), un al treilea pod peste râul Seim a fost avariat", a declarat un reprezentant al Comitetului rus de Investigaţii. Citește și: VIDEO Ucraina și-a prezentat propria variantă video cu trupele sale care au pătruns în Kursk. Rușii nu au nici o variantă Alte două poduri peste acelaşi râu au fost anterior avariate de armata ucraineană, care ar fi folosit în acest scop rachete americane HIMARS, potrivit oficialilor ruşi. Deteriorarea acestor poduri afectează aprovizionarea trupelor ruse, care în plus riscă acum să fie încercuite dacă nu se retrag din districtul Gluşkovo, dar o retragere ar permite armatei ucrainene să captureze o nouă porţiune semnificativă de teritoriu. Încă un pod, peste Psiol, vizat Cel de-al treilea pod lovit duminică era ultimul pe care armata rusă îl mai putea folosi pentru a-şi aproviziona trupele pe acel sector. Potrivit lui Iuri Podoliaka, un influent blogger militar pro-rus născut în Ucraina, armata ucraineană ar putea încerca în zilele următoare să preia controlul unui pod strategic peste râul Psiol. Ucraina susţine că în urma ofensivei lansate pe 6 august în provincia rusă de graniţă Kursk care a luat prin surprindere armata rusă slab desfăşurată acolo a ocupat peste 80 de aşezări şi circa 1.150 de kilometri pătraţi de teritoriu. Potrivit bloggerilor militari ruşi, armata ucraineană acţionează intens cu grupuri mobile de recunoaştere şi sabotaj, dar nu toate zonele din Kursk unde sunt prezente trupele ucrainene se află efectiv sub controlul acestora.

Noul pod peste Prut, în 2026 (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Economie

Noul pod peste Prut, în 2026

Noul pod peste Prut, în 2026. Licitația pentru proiectarea și construirea podului peste Prut – de fapt a perechii de poduri identice, câte unul pe fiecare sens – s-a încheiat. Noul pod peste Prut, în 2026 Miercuri, ultima zi în care mai puteau să fie înregistrate contestații la nominalizarea câștigătorului, a trecut fără să fi fost înregistrată vreuna. Citește și: Magistrații vor un nou privilegiu: să se pensioneze cu pensie specială chiar dacă nu mai sunt judecători și procurori. Înalta Curte trebuie să ia o decizie "Cale liberă pentru semnarea contractului de proiectarea și execuție. A fost transmisă către antreprenor solicitarea de a pregăti documentele în vederea semnării contractului", a precizat Cătălin Urtoi miercuri seară. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Circulația gâtuită pe podul suspendat (Brăila)(sursa: Facebook/Compania Națională de Administrație a infrastructurii Rutiere
Eveniment

Circulația gâtuită pe podul suspendat (Brăila)

Circulația gâtuită pe podul suspendat (Brăila). Circulaţia pe Podul suspendat peste Dunăre a fost deviată marţi, începând cu ora 9,00, pe banda 1 derulare pentru ambele sensuri, în vederea efectuării lucrărilor de reasfaltare, informează Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Buzău. Primele probleme, după inaugurare Podul peste Dunăre de la Brăila este cel mai mare pod suspendat construit vreodată în România și al treilea ca dimensiune din Europa. Citește și: Scandalul Pieleanu – SNSPA i-a fost prezentat încă din 2001 ministrului PSD Ecaterina Andronescu, dar a fost îngropat cu complicitatea socialistului Claudiu Crăciun A fost inaugurat pe 6 iulie 2023, iar la scurt timp după inaugurare au apărut primele probleme legate de asfalt, care s-a "vălurit". Deşi circulaţia pe pod a fost deschisă pe 6 iulie 2023, lucrarea nu a fost recepţionată de autorităţile române şi, potrivit ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, nici nu va fi recepţionată, până când constructorul nu va repara toate problemele. Podul peste Dunăre a intrat din nou în reparaţii, de data aceasta pe banda 2 de circulaţie, după ce, luna trecută, banda 1 de circulaţie a fost decopertată şi a fost turnat un nou strat de asfalt. Între timp, au apărut probleme şi pe banda 2, unde asfaltul are valuri. Circulația gâtuită pe podul suspendat (Brăila) În martie 2024, rampa de acces spre viaductul care duce spre Podul peste Dunăre prezenta din nou tasări pe malul din Brăila. În septembrie 2023, CNAIR a mai semnalat o astfel de problemă, iar constructorul WeBuild a luat în calcul pentru stoparea tasării forarea a 40 de stâlpi. Potrivit lui Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR anul trecut, prin septembrie, a apărut această tasare. "La momentul respectiv, le-am transmis o notificare celor de la WeBuild, prin care le-am solicitat să remedieze tasarea. Ei au făcut o lucrare punctuală, ca să nu spun de mântuială, adică au încărcat cu asfalt zona tasată, încercând să o aducă la cotă. Tasarea a continuat şi iată că, anul acesta, s-au adăugat încă 10-15 centimetri faţă de tasarea astupată de ei anul trecut. Ca atare, le-am mai făcut o notificare, în care le-am zis că trebuie să intervină cu o soluţie permanentă de stopare a tasării, iar în acest moment soluţia identificată de ei este forarea unor stâlpi pe lângă această rampă a viaductului. Deocamdată sunt în faza de experimentare a soluţiei, după care vor trece la faza de aplicare a soluţiei definitive. Cred că sunt 40 de piloţi, pe care îi vor fora pentru a stopa această tasare. Au termen 3-4 luni pentru a remedia această problemă, iar totul se va face pe banii şi pe timpul lor, intră în contract, nu este o lucrare aparte, nu pot avea scuze că întârzie anumite lucrări din contract. Ei trebuie să meargă în paralel şi cu finalizarea obiectivelor din contract şi cu această neconformitate pe care trebuie să o rezolve". Reprezentantul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a precizat că tasarea apărută la rampa de acces pe Podul peste Dunăre nu afectează stabilitatea podului, dar creează deservicii în ceea ce priveşte circulaţia pe pod, din cauza denivelării apărute, şi poate duce la costuri suplimentare în perioada de întreţinere a podului. WeBuild depășește termenele Potrivit lui Alin Şerbănescu, constructorul WeBuild a depăşit toate termenele în ceea ce priveşte realizarea obiectivului Pod Suspendat peste Dunăre. "Ca termene, WeBuild a depăşit tot ce se putea depăşi. Iniţial, contractul semnat în 2018 avea dată de finalizare decembrie 2021, care a fost depăşită. Au venit cu o extensie de timp câştigată în instanţă, până în iulie 2022, care a fost şi ea depăşită. Suntem în martie 2024, când nu am finalizat drumul de legătură până la Jijila, nu am demontate macaralele, nu am rezolvată problema neconformităţilor, nu am recepţionat până la acest moment pasajul peste calea ferată de pe malul Brăila - deşi, din punctul nostru de vedere este finalizat, WeBuild nu cere recepţia acolo. Plus că ne-au rămas datori cu o soluţie permanentă pentru asfaltul de pe pod, pentru că tot ceea ce au făcut ei acolo, după deformaţiile acelea ale asfaltului, considerăm că este o soluţie provizorie, nu avem o soluţie prezentată pentru asfaltul de pe pod. În ansamblu, ei au ajuns cu contractul undeva la 98%, dar aici vorbim de mobilizare şi de ritmul de lucru, care sunt neconforme din punctul nostru de vedere. Drumul spre Jijila este finalizat în procent de 94%, mai au şanţuri de făcut, asfalt de pus şi nişte racorduri de făcut, dar pe şantier mobilizarea este foarte scăzută, iar în ritmul acesta, nu ştiu când vor termina, ultimul termen asumat de ei este octombrie 2024", a mai spus Şerbănescu. Reprezentantul CNAIR a mai declarat că toate problemele pe care constructorul WeBuild le are în ceea ce priveşte realizarea Podului peste Dunăre de la Brăila i-ar putea aduce deservicii în ceea ce priveşte credibilitatea la nivel internaţional. Valoarea iniţială a proiectului Podului peste Dunăre, a fost de 1,996 miliarde de lei, fără TVA, fonduri externe nerambursabile, iar constructorul Asocierea Astaldi S.P.A. - IHI Infrastructure System Co. Ltd.,

Conturile Metrorex, blocate de despăgubirile Webuild (sursa: Facebook/Sorin Grindeanu)
Economie

Conturile Metrorex, blocate de despăgubirile Webuild

Conturile Metrorex, blocate de despăgubirile Webuild. 31,5 milioane de euro a cerut pesedistul Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, din fondul de urgență al Guvernului, pentru plata datoriilor pe care le are Metrorex către compania italiană Webuild, fosta Astaldi. Citește și: Feminista Mihaela Miroiu, acuzată de o fostă studentă că știa că Marius Pieleanu este un prădător sexual, dar l-a protejat Peste 2,7 milioane de euro din suma totală reprezintă dobânzi și penalități. Culmea, cererea ministrului Sorin Grindeanu vine la o lună după ce i-a acuzat de șantaj pe italienii de la Webuild. Datoria de 34 de milioane de euro rezultă dintr-un contract atribuit companiei Astaldi de către Metrorex pentru construcția magistralei de metrou Drumul Taberei – Pantelimon. O afacere roasă de corupție în care procurorii DNA au găsit o șpagă de 1.000.000 de euro, tranzacție în care au fost implicați Pier Luca Canino, șeful Astaldi România, afaceristul Dragoș Dobrescu și avocatul Doru Boștină. Primul contract cu adiționale: peste un miliard de lei Compania Metrorex, deținută de Ministerul Transporturilor, a atribuit un contract de aproape 919 milioane lei fără TVA unei asocieri de firme formată din Astaldi, FCC Construccion, Delta Antrepriză de Construcții și Montaj '93 și AB Costruct SRL pentru contrucția primului lot din Magistrala 5 Drumul Taberei – Pantelimon. Prin actul adițional nr. 2, contractul a fost majorat cu 69 de milioane de lei pentru lucrări suplimentare. Au urmat alte două acte adiționale, nr. 4 și nr. 5, prin care valoarea lucrărilor a fost crescută pentru alte lucrări suplimentare cu 54,4 milioane lei, respectiv 20,5 milioane lei. În total, valoarea contractului inițial a ajuns la 1,063 miliarde lei. Al doilea contract: 793 de milioane de lei Ulterior, în anul 2015, Metrorex a semnat un nou contract cu asocierea dintre firmele Astaldi, FCC Construccion, UTI Grup și Activ Group Management pentru lucrări de cale de rulare, șina a treia și fir aerian de contact, plus finisaje și sisteme de instalații. Valoarea noului contract a fost de 793,38 milioane lei fără TVA. Cumulat, valoarea celor două contracte a fost de 1,856 miliarde lei, echivalentul a aproximativ 380 de milioane de euro. Documentele obținute de către DeFapt.ro arată că Metrorex a aplicat penalități de 429.354,45 lei în timpul derulării primului contract câștigat de compania italiană Astaldi, actuala Webuild, și asociații ei. Principalele nereguli au fost următoarele: "executantul nu a transmis programul de execuție; executantul nu și-a îndeplinit obligațiile privind proiectarea; prezentarea incompletă sau neprezentarea raportului lunar". Cum s-a ajuns la șpaga de un milion de euro Lucrările la Magistrala 5, zona Drumul Taberei, au fost tergiversate atât din cauza statului, cât și din a constructorului italian. Pe de-o parte, Primăria Sectorului 6, condusă în perioada 2012 -2016 de primarul liberal Rareș Mănescu, a emis cu întârziere avizele și autorizațiile de construcție. Pe de altă parte, locuitorii din Sectorul 6 au depus nenumărate reclamații la Primăria Sectorului 6 pentru disconfortul pricinuit de Astaldi. Atunci și-a făcut intrarea în scenă afaceristul Dragoș Dobrescu, un apropiat al primarului Rareș Mănescu. Acesta i-ar fi cerut lui Pier Luca Canino, șeful Astaldi România, suma de 1.000.000 de euro pentru a facilita obținerea avizelor și autorizațiilor pentru compania italiană, dar și pentru a scăpa de reclamațiile cetățenilor. Circuitul mitei, explicat de DNA Informațiile apar în dosarul 481/P/2017 al procurorilor Direcției Naționale Anticorupție, care au decis la data de 4 octombrie 2022 să îl acuze pe Dragoș Dobrescu de trafic de influență. În același dosar este acuzat de complicitate la cumpărare de influență avocatul Doru Boștină, iar italianul Pier Luca Canino, de cumpărare de influență. "În contextul desfășurării unor lucrări în București la Magistrala 5 de metrou (Drumul Taberei), în perioada 20-26 iunie 2013, unul dintre oamenii de afaceri (nr. - Dragoș Dobrescu) ar fi pretins de la celălalt om de afaceri, ambii inculpați în cauză, suma de 1.000.000 euro (plătibili în decursul a patru ani), în schimbul exercitării influenței pe care a pretins că o are asupra unui primar de sector din București, pentru obținerea cu ușurință a avizelor necesare execuției lucrărilor respective", se menționează în comunicatul de presă al DNA. Banii urma să fie remiși printr-o firmă controlată de avocatul Dorul Boștină, sub forma unor servicii fictive de "mentenanță". Prima plată a fost în cuantum de 547.000 lei, bani retrași în numerar. Conturile Metrorex, blocate de despăgubirile Webuild Compania Webuild, fosta Astaldi, a deschis în paralel mai multe procese împotriva Metrorex pentru a obține plata unor daune pentru lucrările și întârzierile neprevăzute. În total, 154,9 milioane lei, echivalentul a 31,5 de milioane de euro. De exemplu, 63,7 milioane lei a câștigat prin sentința civilă nr. 7178/22.12.2020. Alte 86,4 milioane lei au fost obținute prin hotărârea instanței nr. 19/23.01.2024. Încă două decizii ale instanțelor de judecată au stabilit că Webuild trebuie să mai primească încă 4,7 milioane lei. La sume de bani câștigate în instanță, Metrorex, respectiv Ministerul Transporturilor, trebuie să plătească dobânzi și penalități în cuantum de 13,4 milioane lei, echivalentul a 2,7 milioane de euro. Dobânzi și penalități care vor crește până la momentul în care se va efectua plata integral a acestor sume de bani. Pentru toate aceste sume de bani există "instituită poprire pe conturile curente ale Metrorex S.A și blocarea activității, cu repercusiuni directe în asigurarea serviciului de transport public de călători cu metroul". Scandalul podului de la Brăila Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, a acuzat de șantaj compania italiană Webuild pentru că ar cere niște bani suplimentari pentru podul de la Brăila. Mai mult, i-a cerut ambasadorului italian în funcție la București, Alfredo Maria Durante Mangoni, să nu se mai amestece în afacerile companiilor din Italia, respectiv Webuild, cu statul român. Tot scandalul, declanșat atât de ministrul Sorin Grindeanu, cât și de italienii de la Webuild, a început în urmă cu o lună de zile. Grindeanu vorbește de "șantaj" "Nu vom fi de acord nici la minister, nici la CNAIR cu acest tip de şantaj, iar măsurile pe care noi le vom lua, nu doar pe această lucrare, o să le vedeţi în săptămânile şi lunile viitoare", declara ministrul Sorin Grindeanu la Brăila. Ce a făcut ministrul Sorin Grindeanu ulterior acestei declarații? A pus în dezbatere publică un proiect de Hotărâre de Guvern prin care îi cere prim-ministrului Marcel Ciolacu să aloce "din Fondul de rezervă bugetară la dispoziția Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2024, pentru suplimentarea bugetului Ministerului Transporturilor și Infrastructurii" suma de 180 de milioane lei pentru majorarea capitalului social al Metrorex. Bani care vor fi folosiți pentru plata celor 154,9 milioane lei către compania italiană Webuild. Diferența de bani va fi folosită pentru plata altor datorii ale companiei Metrorex.

Dezastru pe carosabilul podului peste Dunăre (sursa: Facebook/România Actualități)
Eveniment

Dezastru pe carosabilul podului peste Dunăre

Dezastru pe carosabilul podului peste Dunăre: asfaltul este aproape impracticabil, s-au format șleauri, crevase, circulația este un sport periculos. Dezastru pe carosabilul podului peste Dunăre "Covorul asfaltic de pe Podul Brăilei, cel care traveresează Dunărea până la Tulcea, a cedat din nou! Citește și: VIDEO EXCLUSIV Șeful CNAIR admite că podul de la Brăila, deschis circulației, are infiltrații pluviale grave care pot afecta structura de rezistență, dar se ascunde după lipsa recepției În carosabil sunt șanțuri și asfaltul este sfărâmat. În aceste condiții, constructorii au fost nevoiți sa reasfalteze, lucrările au început de câteva zile, aceasta fiind de la începutul anului a patra reabilitare după ultima în luna aprilie. Din 15 Iulie sunt si restricții circulație din cauza caniculei.", arată Radio România Actualități într-o postare pe Facebook. Așa arată azi asfaltul pe noul pod peste Dunăre de la Brăila (sursa: Facebook/România Actualități)

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră