sâmbătă 22 februarie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: piloti

12 articole
Internațional

Armata Austriei n-are piloți în weekend

Armata Austriei n-are piloți în weekend. Într-un incident neobișnuit, spațiul aerian al Austriei nu a fost monitorizat de armată pe durata weekendului, din cauza lipsei de piloți. Piloții forțelor aeriene au fost nevoiți să-și ia zile libere pentru a compensa orele suplimentare, a declarat un purtător de cuvânt al armatei pentru agenția de presă Austria Press Agency (APA). Armata Austriei n-are piloți în weekend Purtătorul de cuvânt al armatei austriece a explicat că avioanele de luptă Eurofighter nu au putut decola în weekend din cauza lipsei de personal calificat. Citește și: ANALIZĂ Guvernul a crescut cu 30% cheltuielile cu salariile din Justiție, care vor ajunge la astronomica sumă de șase miliarde de lei Acest fapt ridică întrebări privind capacitatea de apărare aeriană a țării în perioade critice. Ministrul apărării, Klaudia Tanner, a intervenit cerând comandamentului militar să identifice soluții rapide și eficiente pentru a preveni situații similare în viitor. Exodul piloților către sectorul privat Un factor cheie al crizei este reprezentat de plecarea piloților din forțele aeriene pentru posturi mai bine plătite în sectorul privat. Mulți dintre aceștia aleg să lucreze pentru Austro Control, operatorul care gestionează spațiul aerian civil al Austriei, beneficiind de condiții salariale superioare. În acest context, armata ia în considerare acordarea unor bonusuri pentru a menține piloții în serviciul militar, însă detalii suplimentare despre această măsură nu au fost încă comunicate. Un viitor incert pentru zborurile Eurofighter Întrebat dacă vor exista alte suspendări ale zborurilor din cauza deficitului de personal, purtătorul de cuvânt nu a oferit informații concrete. Această incertitudine adaugă presiune asupra autorităților, care trebuie să găsească rapid soluții pentru a garanta siguranța spațiului aerian. Lipsa piloților în forțele aeriene austriece evidențiază o problemă sistemică ce afectează atât apărarea națională, cât și capacitatea țării de a răspunde unor potențiale amenințări. Implementarea unor măsuri urgente, precum îmbunătățirea condițiilor salariale, ar putea fi esențială pentru a evita repetarea unor astfel de situații în viitor.

Armata Austriei n-are piloți în weekend (sursa: Facebook/Bundesheer)
Piloții ucraineni F-16, ținta spionajului rusesc (sursa: Inquam Photos/George Călin)
Investigații

Piloții ucraineni F-16, ținta spionajului rusesc

Piloții ucraineni F-16, ținta spionajului rusesc. European F-16 Training Center (EFTC): acesta este numele inițiativei de la Baza 86 Fetești a Ministerului Apărării Naționale unde ar urma să ajungă piloți ucraineni pentru a se antrena pe aparatele americane. Piloții ucraineni F-16, ținta spionajului rusesc EFTC a fost inaugurat recent la Baza 86 aeriană în prezența a celor trei mari actori ai proiectului: ministrul român al Apărării (instituția care pune la dispoziție baza aeriană), ministrul olandez al Apărării (țara care a furnizat primele aparate F-16 pentru antrenament) și reprezentanți ai Lockheed Martin (compania producătoare a aparatului multirol, care va furniza și instructori). Autoritățile de la București au ținut să precizeze că EFTC este, în primul rând, menit să instruiască piloți români pentru F-16. Și, abia apoi, piloți ucraineni sau piloți ai unor țări membre NATO, dacă acestea din urmă își vor prezenta interesul. Citește și: EXCLUSIV Armata română se dotează mai repede cu avioane F-16 decât cu camioane: vehiculele Iveco vin cu întârzieri mari. Penalizările au ajuns la 29 de milioane de lei Prezența piloților ucraineni în România va intensifica activitățile de spionaj și sabotaj ale rușilor, crede un analist militar, fost cadru activ în intelligence-ul militar, azi comandor în rezervă. Misterul venirii ucrainenilor și al livrării F-16 Momentul venirii ucrainenilor, totuși, este încă neprecizat. Potrivit informațiilor deja publice, o parte din piloții Kievului se pregătesc în mai multe țări europene și în SUA atât pentru a dobândi nivelul necesar de engleză pentru a comunica, cât și pentru a se antrena pe avioane de tip jet, altele decât F-16. Nici momentul în care avioane F-16 vor fi livrate Ucrainei nu este cunoscut (sau, cel puțin, comunicat) în acest moment. Analiștii militari și de securitate consultați de către DeFapt.ro sunt sceptici că escadrilele de F-16 destinate Ucrainei vor fi active mai devreme de un an de acum înainte. Nici rolul F-16 în război nu este considerat a fi neapărat decisiv, câtă vreme cele peste 40 de aparate sunt considerate ca fiind puține pentru nevoile strategice ale Kievului.

Centrul F-16 pentru piloți ucraineni, inaugurat (sursa: Inquam Photos/George Călin)
Eveniment

Centrul F-16 pentru piloți ucraineni, inaugurat

Centrul F-16 pentru piloți ucraineni, inaugurat. Centrul European de Instruire F-16 de la Baza 86 Aeriană Fetești, locul în care piloții din țările NATO, dar și din Ucraina, vor fi instruiți să piloteze avionul de luptă F-16, a fost inaugurat oficial. Prima grupă care va fi instruită la Centrul European este formată din șapte piloți români. Tot aici urmează să fie instruiți și piloții ucraineni, după ce vor dobândi la un nivel operativ abilitățile de limbă engleză necesare pilotării avioanelor de luptă F-16. Ulterior Olanda, Danemarca și Norvegia vor demara procedurile de furnizare a avioanelor F-16 către Ucraina, țară aflată în război cu Rusia. Centrul F-16 pentru piloți ucraineni, inaugurat Baza 86 Aeriană Fetești se află într-un proces amplu de modernizare. Se construiesc clădiri și hangare noi. Câteva containere modulare au fost transformate în săli de curs pentru primul lot de șapte piloți români care a început oficial pregătirea teoretică la Centrul European de Instruire F-16. Citește și: EXCLUSIV Dronele Watchkeeper X de la Elbit pentru Ministerul Apărării nu au autorizație de export de la statul Israel. România a plătit deja un avans de 300 de milioane de lei După câteva săptămâni de pregătire teoretică, vor trece la pregătirea pe simulator. Abia după această fază, pe avioane. Șeful Centrului European de Instruire F-16, comandorul Pișta, a explicat că unicitatea hub-ului internațional de instruire a piloților de F-16 constă în faptul că sunt implicate cel puțin trei țări în acest proiect. Olanda, 18 aparate de luptă „Mă refer la România, SUA (prin Lockheed Martin - n.r.) și partenerul olandez care pune navele la dispoziţie. În acelaşi timp, între instructori este posibil să fie alte naţii, toate membre NATO, foşti piloţi militari care vor fi parte a acestui centru. Este important în contextul actual pentru că dăm un semnal că suntem uniţi”, a declarat comandorul Pişta într-o conferință de presă. Ministrul român al Apărării, Angel Tîlvăr, a declarat că „noi contribuim cu infrastructura de aici, Lockheed Martin va asigura partea de instruire, inclusiv pe partea de mentenanță. Olanda va asigura aparatele”. Până acum, la Centrul European de Instruire F-16 au ajuns instructorii de la compania americană Lockheed Martin, producătorul avionului F-16, și cinci avioane de luptă furnizate de Olanda. Țară care urmează să mai trimită alte 13 avioane F-16. Ministrul olandez al Apărării, declarații complezente Kajsa Ollongren, ministrul olandez al Apărării, prezentă la inaugurarea hub-ului, a declarat că Centrul European de Instruire F-16 de la Baza 86 Aeriană Fetești este important în contextul în care Olanda, Danemarca și Norvegia se pregătesc să livreze avioane F-16 Ucrainei. „Vom începe, bineînţeles, cu antrenamentul piloţilor români, dar vrem de asemenea să antrenăm piloţi ucraineni. (..) E nevoie să urgentăm întărirea forţelor aeriene, iar antrenamentele au început în Danemarca, în SUA şi mă bucur foarte mult că acum avem acest centru european”, a declarat, la finalul inaugurării ministrul Apărării Kajsa Ollongren. Nu e clar când vor veni ucrainenii Aceasta a fost completată de ministrul român Tîlvăr, care a menționat că lucrurile legate de înființarea centrului s-au derulat foarte repede. „Există un tempo, o cadenţă a sosirii echipamentelor, a aparatelor F-16. Totul e planificat. Piloţii ucraineni vor începe de îndată ce au satisfăcute cerinţele de pre-antrenament care se referă la deprinderea elementelor de abilităţi lingvistice şi, în funcţie de fiecare pilot, pregătirea va fi adaptată”, a declarat ministrul Angel Tîlvăr. Prezentă la inaugurarea centrului, Kathleen Kavalec, ambasadoarea SUA în România, a precizat că „este un pas înainte pentru ceea ce vedem în ultima perioadă cu agresiunea Rusiei. Am văzut ce s-a întâmplat în Ucraina. Nu aducem doar antrenamente pentru F-16, dar și sprijin militar de mai multe tipuri”.

F-16 olandeze pentru antrenarea piloților ucraineni (sursa: CNN)
Eveniment

F-16 olandeze pentru antrenarea piloților ucraineni

F-16 olandeze pentru antrenarea piloților ucraineni. Olanda a trimis cinci avioane de luptă F-16, destinate Centrului European de Instruire, la Baza 86 Aeriană „Locotenent Aviator Gheorghe Mociorniță” din Fetești. Centrul European de Instruire de la Fetești va fi un hub internațional de instruire a piloților de F-16, inclusiv pentru piloții din Ucraina. Citește și: Cea mai importantă misiune a României pentru Kiev: antrenarea piloților ucraineni pe F-16, avioanele de vânătoare care pot crește major șansele împotriva trupelor rusești Consiliul Suprem de Apărare a Țării, condus de președintele Klaus Iohannis, și-a dat acordul pentru înființarea acestui hub regional în România la data de 6 iulie 2023. O săptămână mai târziu, la summit-ul NATO de la Vilnius, a fost semnată „declarația comună privind formalizarea Coaliției de antrenare a forțelor aeriene ale Ucrainei, în vederea operării aeronavelor F-16”. Documentul a fost semnat de 11 state NATO, inclusiv de România, și Ucraina. F-16 olandeze pentru antrenarea piloților ucraineni Ministerul Apărării Naționale (MApN) a anunțat că cinci avioane de luptă F-16 ale Forțelor Aeriene Regale Olandeze au aterizat la Baza 86 Aeriană „Locotenent Aviator Gheorghe Mociorniță” din Fetești. „Aeronavele vor deservi Centrul European de Instruire F-16 (European F-16 training center - EFTC), înființat ca urmare a colaborării dintre Ministerul Apărării Naționale, prin Forțele Aeriene Române, și Ministerul Apărării din Țările de Jos, prin Forțele Aeriene Regale, în parteneriat cu compania Lockheed Martin și cu sprijinul Regatului Danemarcei, stat coordonator alături de Țările de Jos, a Coaliției internaționale F-16”, potrivit MApN. Centrul European de Instruire va fi un hub internațional pentru instruirea piloților de aeronave F-16 și va avea rolul de a facilitate creșterea interoperabilității dintre aliați. Instructori de la Lockheed Martin Totodată, acest centru de antrenament va contribui la crearea unor standarde operaționale comune care au ca scop întărirea capacității NATO de a face față provocărilor din regiunea Mării Negre și din Europa de Est. Conform acordului de colaborare, Ministerul român al Apărării pune la dispoziție Baza 86 Aeriană, facilitățile de instruire și sprijinul națiunii-gazdă, Forțele Aeriene Regale ale Țărilor de Jos pun la dispoziție aeronave F-16, iar compania Lockheed Martin asigură instructorii și mentenanța. „Prin înființarea Centrului European de Instruire F-16, România se angajează să ofere un mediu de pregătire de înaltă calitate, cu acces la resurse tehnice și know-how de ultimă generație, nu doar pentru piloții români, ci și pentru cei din statele aliate și partenere, inclusiv Ucraina”, a mai transmis MApN. Hub operaționalizat de urgență Consiliul Suprem de Apărare a Țării, sub conducerea președintelui Klaus Iohannis, s-a reunit la data de 6 iulie 2023. Președintele Klaus Iohannis declara, conform unui comunicat al Administrației Prezidențiale, că „a fost analizată și implicarea României într-un proiect transatlantic nou, și anume crearea în țara noastră a unei facilități de instruire a piloților pentru operarea avioanelor F-16. Împreună cu alți aliați și cu compania care proiectează acest avion de luptă, va fi creat, în România, un hub regional pentru antrenamentul piloților care vor zbura pe aceste avioane. Aici vor fi pregătiți piloții români care operează aeronave F-16, urmând ca facilitatea să fie deschisă ulterior și participării piloților din statele aliate și partenere NATO, inclusiv din Ucraina”. O săptămână mai târziu, la summit-ul NATO de la Vilnius, a fost semnată „declarația comună privind formalizarea Coaliției de antrenare a forțelor aeriene ale Ucrainei, în vederea operării aeronavelor F-16”. Documentul a fost asumat de 11 state NATO: România, Belgia, Canada, Danemarca, Luxemburg, Norvegia, Polonia, Portugalia, Regatul Țărilor de Jos, Suedia și Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord, plus Ucraina.

Explozia de la Crevedia i-a șocat pe piloții care survolau România Foto: Inquam/ George Călin
Eveniment

Explozia Crevedia i-a șocat pe piloții survolau România

Explozia de la Crevedia i-a șocat pe piloții care survolau România, care au alertat Romatsa, arată înregistrări difuzate de BoardingPass, pe Facebook. Citește și: Șefa CNCIR, compania statului care putea să verifice la cerere stația ilegală GPL de la Crevedia, arestată 30 de zile pentru devalizare. Este nepoata fostului SRI Radu Timofte Explozia de la Crevedia i-a șocat pe piloții care survolau România „Mai mulți piloți care zburau sâmbătă seara peste sudul României au văzut din avion explozia de la Crevedia și au informat controlorii de trafic aerian ai ROMATSA”, a scris BoardinPass, pe Facebook. „Am văzut o explozie uriașă la ora nouă-zece față de poziția noastră, la circa 25 de mile. Am vrut doar să știți”, spune un pilot. „La sol?”, întreabă operatorul Romatsa, nedumerit. „La sol, ca o explozie, foc”, reconfirmă aeronava. Imediat, mai multe nave au început să confirme situația de la sol. Turnul de control a întrebat dacă a fost o explozie sau un incendiu și i se spune că a fost o explozie, iar acum se vede incendiul de la sol: „N-au fost artificii, a fost o mare explozie”. Citește și: Poliția din Dâmbovița se laudă cu faptul că habar nu avea de stația GPL ilegală din Crevedia și acuză cetățenii că nu au sesizat-o O explozie a avut loc, sâmbătă, la o stație GPL din Crevedia, pe DN1A. Aceasta a fost urmată de o explozie mult mai puternică, chiar în timpul intervenției pompierilor. Două persoane au murit și alte 41 sunt încă spitalizare, dintre care șase intubate. Citește și: EXCLUSIV Parchetul General a pierdut pe drum două puncte de lucru ale firmei care deținea stația GPL din Crevedia. Nici un indiciu despre apariția flăcării sub prima cisternă explodată Dintre răniți, 43 sunt pompieri, polițiști și jandarmi, unii în stare gravă. România a activat Mecanismul european de protecție civilă pentru transferul victimelor, iar primii pacienți au fost transferați în străinătate.

România antrenează piloți ucraineni pentru F-16 (sursa: U.S. Air Force/Matthew Lotz)
Eveniment

România antrenează piloți ucraineni pentru F-16

România antrenează piloți ucraineni pentru F-16. Președintele Klaus Iohannis a anunțat că primul antrenament destinat piloților ucraineni va începe la sfârșitul verii, atunci când va fi operațional hub-ul regional din România. Tot aici se vor antrena și piloții români. O coaliție formată din 11 țări NATO, plus Ucraina, au semnat la summit-ul de la Vilnius un memorandum care va permite piloților ucraineni să se antreneze în România pe avioane F-16. Înființarea hub-ului regional a fost aprobată printr-o decizie a Consiliului Suprem de Apărare al Țării. Președintele Iohannis nu a vrut să divulge locul în care va funcționa centrul de antrenament din România. Dar a fost dat de gol de compania americană Draken International, un subcontracor al Lockeed Martin, care a început recrutarea instructorilor pentru avioanele F-16. România antrenează piloți ucraineni pentru F-16 Președintele Klaus Iohannis a anunțat la sfârșitul ședinței Consiliului Suprem de Apărare al Țării din data de 6 iulie că s-a decis înființarea unui hub regional pentru antrenarea piloților militari care vor pilota avioanele americane de luptă F-16. "Împreună cu alți aliați și cu compania care proiectează acest avion de luptă, va fi creat, în România, un hub regional pentru antrenamentul piloților care vor zbura pe aceste avioane. Aici vor fi pregătiți piloții români care operează aeronave F-16, urmând ca facilitatea să fie deschisă ulterior și participării piloților din statele aliate și partenere NATO, inclusiv din Ucraina", a declarat președintele Iohannis. Avioanele F-16 sunt produse de compania americană Lockeed Martin. Un subcontractor al acesteia, Draken International, a publicat deja anunțuri de recrutare pentru instructori de piloți pentru avioanele F-16. Conform Europa liberă, în anunțul de angajare se menționează că instructorii de F-16 vor urma să lucreze la Baza Aeriană Borcea. România visează la F-35 La summit-ul NATO de la Vilnius a fost semnată "Declarația comună privind formalizarea Coaliției de antrenare a forțelor aeriene ale Ucrainei, în vederea operării aeronavelor F-16". Declarația a fost semnată de 11 state NATO: România, Belgia, Canada, Danemarca, Luxemburg, Norvegia, Polonia, Portugalia, Regatul Țărilor de Jos, Suedia și Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord, plus Ucraina. Oleksii Reznikov, ministrul Apărării din Ucraina, a anunțat pe contul său de Twitter că acest document va permite pregătirea piloților, dar și instruirea tehnicienilor și a altor categorii de personal, dar oferă și posibilitatea includerii în program și a altor tipuri de avioane. Ministrul Apărării român, Angel Tîlvăr, a menționat că hub-ul regional va aduce beneficii importante și pentru România și va avea un rol esențial în cadrul programului F-16 al Forțelor Aeriene Române. "Interesul nostru major este de a avea cât mai repede piloți români bine instruiți pentru a opera aeronavele F-16 din dotarea Forțelor Aeriene Române. Știm cu toții cât de complexă este asigurarea securității spațiului aerian în regiunea Mării Negre, la granița NATO. Suntem în procesul de a transfera încă 32 de aeronave din Norvegia și vom avea astfel, sperăm cât mai repede, trei escadrile înzestrate cu aeronave multirol F-16 Fighting Falcon. Atingerea acestui obiectiv este esențială pentru Armata României și un pas extrem de important pentru tranziția către avioanele de generația a V-a, F-35", a declarat ministrul Angel Tîlvăr. "Un proiect care va ține foarte mult" Înaintea participării la summit-ul Uniunea Europeană – Comunitatea Statelor Latino-Americane și Caraibe, președintele Klaus Iohannis a fost întrebat când vor începe antrenamentele pe avioanele F-16 ale piloților ucraineni, în contextul în care Secretarul General al NATO și premierul britanic au spus că vor începe în această vară. Citește și: Simona Bucura, noul ministru al Muncii, colegă de doctorat la SRI cu Marcel Ciolacu. Bucura și-a cosmetizat CV-ul în mai multe rânduri: au dispărut studii la ASE și tentativa de doctorat "Este un proces care pentru noi este important și este important să se mențină. Noi nu antrenăm piloți din august până în septembrie, ci începem la sfârșitul acestei veri și va fi un proiect care va ține foarte mult. Interesul meu este să avem un proiect bine pregătit, solid, cu instructori foarte performanți și să avem aici un proiect de succes pentru armată", a declarat președintele Iohannis.

România va antrena piloți ucraineni F-16 (sursa: lockheedmartin.com)
Internațional

România va antrena piloți ucraineni F-16

România va antrena piloți ucraineni F-16. Consiliul Suprem de Apărare a Ţării a analizat, joi, implicarea României într-un proiect transatlantic nou - crearea în ţara noastră a unei facilităţi de instruire a piloţilor pentru operarea avioanelor F-16. România va antrena piloți ucraineni F-16 Administraţia Prezidenţială informează într-un comunicat că, împreună cu alţi aliaţi şi cu compania care proiectează acest avion de luptă, va fi creat, în România, un hub regional pentru antrenamentul piloţilor care vor zbura pe F-16, unde vor fi pregătiţi piloţii români care operează astfel de aeronave, urmând ca facilitatea să fie deschisă ulterior şi participării piloţilor din statele aliate şi partenere NATO, inclusiv din Ucraina. "Acest hub regional de instruire va acoperi cerinţele de pregătire din partea aliaţilor şi a partenerilor regionali, ceea ce va conferi României poziţionarea ca lider regional în domeniul instruirii piloţilor F-16, contribuind astfel la creşterea coeziunii, demonstrarea unităţii şi întărirea posturii de descurajare şi apărare euroatlantică", arată sursa citată. Preşedintele rus Vladimir Putin a avertizat recent statele NATO să nu furnizeze Ucrainei avioane de vânătoare F-16, menţionând că Rusia va trebui să examineze modalităţile de eliminare a acestor avioane, inclusiv în situaţia în care ele ar porni în misiuni de luptă în Ucraina de la baze aeriene situate în state din vecinătatea acestei ţări. Citește și: Rusia trimite în Transnistria, prin Moldova, sub acoperire diplomatică, luptători căliți în conflicte din Siria, Libia, Donbas. Chișinăul susține că va face curățenie „Dacă (avioanele F-16) vor fi desfăşurate la baze aeriene din afara frontierelor Ucrainei, dar sunt folosite în acţiuni armate în interior, va trebui să ne gândim unde şi cum să eliminăm echipamentele folosite împotriva noastră”, a spus Putin în timpul Forumului Economic de la Sankt Petersburg.

Piloții Kievului pot învăța să zboare pe F-16 în șase luni Foto: Facebook
Eveniment

Piloții Kievului pot învăța să zboare pe F-16 în șase luni

Șeful aviației militare ucrainene, generalul Serhii Holubtsov, susține că piloții Kievului pot învăța să zboare pe avioane americane F-16 în mai puțin de șase luni, cel puțin așa arată primele teste din SUA. „Au petrecut trei săptămâni acolo și au fost instruiți pe un simulator F-16 cum să zboare împreună ca doi piloți folosind arme. Rezultatele au fost foarte bune: Piloții ucraineni pot învăța să zboare și să opereze sistemele de armament de pe F-16 în mai puțin de șase luni”, a spus Holubtsov într-un interviu pentru The Times. Polonia a anunţat intenţia de a furniza Ucrainei zece avioane de vânătoare de tip MIG-29. În prima etapă vor fi furnizate patru aparate. De asemenea, Slovacia a prezentat un plan de trimitere a 13 avioane MIG-29 în Ucraina. Defapt.ro este un proiect independent, ne poți sprijini direcționând 3,5% din impozitul tău pe venit. Durează un minut, online Piloții Kievului pot învăța să zboare pe F-16 în șase luni Holubtsov a declarat că unii piloți ar putea fi instruiți într-o perioadă și mai scurtă: „Competențele piloților au fost evaluate extrem de bine, iar aceștia erau doar piloți medii. Fiecare pilot este unic, așa că ar trebui să existe un plan de pregătire individual. Dar, după această evaluare, putem scurta semnificativ termenul în funcție de experiența anterioară a piloților ucraineni. Aceasta este o veste grozavă pentru noi". Serhii Holubtsov Foto: The Times Ucraina ar dori un singur model de avion, F-16, pentru că acestea sunt disponibile în număr mare. Holubtsov a explicat că a deține avioane de tipuri diferite presupune costuri extrem de mari. „Rușii au radare și muniții cu rază de acțiune mult mai mare pe avioanele mai noi. Aceștia folosesc o rachetă cu o rază de acțiune de 200 km pentru a distruge apărarea noastră antiaeriană S300, care are o rază de acțiune de 150 km, apoi bombe ghidate de 1.500 kg pentru a ataca orașele din prima linie, precum Vuhledar, Bakhmut și Maryinka. Dacă am avea avioane F-16 cu rachete AIM 120 și o rază de acțiune de 180 km, am putea împinge avioanele rusești mult mai în spate", a mai explicat șeful aviației militare ucrainene. Citește și: După 15 luni la guvernare, ministrul Budăi anunță că a descoperit „acum” ce scrie în PNRR și refuză să respecte angajamentele privind pensionarea. Nimic despre pensiile speciale Holubtsov a declarat că avioanele moderne cu rază de acțiune mai mare sunt esențiale pentru protejarea vieților din orașele care au îndurat un bombardament rusesc neîncetat, deoarece piloții ruși nu ar mai putea trece în spațiul aerian controlat de Ucraina.

Piloții militari de elită ai Israelului protestează Foto: Facebook Israel Defence Forces
Eveniment

Piloții militari de elită ai Israelului protestează

Fără precedent: piloții militari de elită ai Israelului protestează împotriva intenției guvernului Netanyahu de a rescrie legile justiției. Aproape toți piloții de rezervă din escadrila de elită a bombardierelor cu rază lungă de acțiune din Israel și alți membri cheie ai armatei s-au alăturat unui protest de amploare, în semn de opoziție față de planurile guvernului Netanyahu de a revizui sistemul judiciar. Citește și: Cum spionează China comunistă în SUA? Macarale gigantice, din porturi, pot urmări fluxul de mărfuri și pot fi comandate de la distanță, pentru a bloca tranzitul – Wall Street Journal Piloții militari de elită ai Israelului protestează Benjamin Netanyahu, care, în decembrie, a revenit la putere ca șef al unei alianțe de partide de dreapta, vrea să limiteze puterile Curții Supreme de a supraveghea legislația și acțiunile guvernului și să controleze comitetul de numiri judiciare cu membri ai coaliției sale, explică The Times. „Aceste măsuri au fost criticate la nivel național, dar reacția armatei, care a fost mult timp un element al unității țării, este semnificativă. Multe unități de elită se bazează în mare măsură pe rezerviști, inclusiv renumita escadrilă 69 a forțelor aeriene, cunoscută sub numele de "Ciocanele". Acesta este singurul operator al Boeing F-15I, o variantă de atac cu rază lungă de acțiune a avionului american F-15 Eagle, esențială pentru orice plan israelian de bombardare a instalațiilor nucleare iraniene. În total, 37 dintre cei 40 de piloți de rezervă ai Escadrilei 69 au declarat că vor refuza să se prezinte la antrenamente, s-a aflat ieri. Escadrilele de vânătoare israeliene se bazează pe un mic nucleu de echipaj cu normă întreagă și pe un număr mai mare de rezerviști care zboară o dată pe săptămână și participă la exerciții și misiuni. Un ofițer dintr-o unitate de aviație a declarat pentru The Times: «Grupurile noastre de WhatsApp sunt furioase, majoritatea unității spunând că nu se vor prezenta la următorul exercițiu de antrenament»”, scrie The Times. Piloții vor participa la misiuni de luptă, dar nu la antrenamente. Defapt.ro este un proiect independent, ne poți sprijini direcționând 3,5% din impozitul tău pe venit. Durează un minut, online Alarmat de posibilele implicații asupra escadrilelor sale, generalul-maior Tomer Bar, comandantul forțelor aeriene, a trimis un apel către rezerviști, rugându-i să se prezinte la antrenamente. El a insistat că valorile militare „au rămas neschimbate". Dar el și-a apărat, de asemenea, echipajele de sugestiile jurnaliștilor pro-guvernamentali, potrivit cărora rezerviștii ar fi „anarhiști privilegiați".

Câte femei pilot lucrează pentru Wizz (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Internațional

Câte femei pilot lucrează pentru Wizz

Câte femei pilot lucrează pentru Wizz. Directorul executiv al Wizz Air, József Váradi, explică de ce nu poate fi accelerată creşterea numărului destinaţiilor, ce efect au scumpirile din ultima perioadă asupra preţului biletelor şi de ce uneori au apărut întârzieri în programul zborurilor. Câte femei pilot lucrează pentru Wizz "Cu toţii suntem sub presiunea inflaţiei, inclusiv industria aviatică. Sunt câteva probleme, între care preţul combustibilului, care aproape s-a dublat în ultimele șapte-opt luni. Citește și: Decizii pripite sau luptă de putere între facțiuni la Kremlin: Moscova a reintrat în acordul de export maritim al cerealelor, mințind că ar fi primit garanții de securitate de la Ucraina Această evoluţie are un impact major asupra performanţelor companiilor aeriene.", potrivit lui József Váradi. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Avioane rusești, doborâte în ritm accelerat (sursa: mil.ru)
Internațional

Avioane rusești, doborâte în ritm accelerat

Avioane rusești, doborâte în ritm accelerat. Este foarte probabil ca Rusia să fi pierdut patru avioane de luptă în Ucraina în ultimele zece zile, ceea ce ar ridica la 55 numărul aparatelor de zbor doborâte de armata ucraineană de la începutul invaziei la 24 februarie, a anunţat luni Ministerul britanic al Apărării, citat de Reuters. Avioane rusești, doborâte în ritm accelerat Există posibilitatea reală ca această creştere a pierderilor să fie parţial rezultatul acceptării de către forţele aeriene a unui risc mai mare pe care şi-l asumă pentru a furniza sprijin aerian nemijlocit trupelor terestre ruse aflate sub presiunea contraofensivei ucrainene, indică ministerul în buletinul său informativ zilnic pe Twitter. Citește și: VIDEO Propaganda Kremlinului vrea să se laude cu crimele de la Bucha: „Mesajul către Europa: să vă temeți de noi!” Piloţii ruşi adeseori se orientează prost în condiţiile schimbării rapide a frontului, potrivit Ministerului britanic al Apărării, care se bazează în estimările sale pe informaţiile furnizate de serviciile sale secrete. "Este posibil ca unele avioane să se abată pe teritoriul inamic şi în zone acoperite mai dens de antiaeriana ucraineană, luând în considerare că, pe teren, liniile frontului se schimbă rapid", potrivit acestuia.

Ethiopian Airlines: ambii piloți au adormit Foto: Facebook Ethiopian Airlines
Eveniment

Ethiopian Airlines: ambii piloți au adormit

O cursă Ethiopian Airlines a ratat aterizarea la Addis Abeba: ambii piloți au adormit, arată CNN, citând Aviation Herald. Datele publice ale traficului aerian arată că avionul era la peste 11.000 de metri altitudine la momentul în care se afla deasupra aeroportului pe care trebuia să ajungă. Ethiopian Airlines: ambii piloți au adormit Controlorul de trafic aerian a încercat să-i contacteze după ce au depăşit punctul de coborâre în aeroportul din Addis Abeba din Etiopia. În cele din urmă, piloţii s-au trezit şi au reuşit aterizarea la a doua încercare, conform Aviation Herald. Echipajul Ethiopian Airlines a fost trimis în concediu în aşteptarea unei anchete. „Am primit un raport care arată că avionul ET343, pe ruta Khartoum către Addis Abeba, a pierdut temporar comunicarea cu Addis Abeba Air Traffic Control pe 15 august 2022”, se arată într-un comunicat emis de Ethiopian Airlines. „Avionul a aterizat ulterior în siguranță, după ce comunicarea a fost restabilită. Echipajul a fost scos din operațiune în așteptarea unei investigații suplimentare. Se vor lua măsuri corective adecvate pe baza rezultatului investigației. Siguranța a fost întotdeauna și va continua să fie prima noastră prioritate", se mai arată în comunicat. Se presupune că piloții erau epuizați de la oboseală. Citește și: Putin, afectat psihic masiv de atacurile asupra aerodromului militar din Crimeea, caută un responsabil pe care să dea vina. Flota rusă din Marea Neagră, obligată la manevre defensive Un expert în aviaţie a numit incidentul „profund îngrijorător”. Deeply concerning incident at Africa’s largest airline — Ethiopian Airlines Boeing 737 #ET343 was still at cruising altitude of 37,000ft by the time it reached destination Addis AbabaWhy hadn’t it started to descend for landing? Both pilots were asleep. https://t.co/cPPMsVHIJD pic.twitter.com/RpnxsdtRBf— Alex Macheras (@AlexInAir) August 18, 2022 „Oboseala pilotului nu este ceva nou şi continuă să reprezinte una dintre cele mai importante ameninţări la adresa siguranţei aeriene – la nivel internaţional”, a scris pe Twitter expertul Alex Macheras.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră