duminică 23 februarie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: norme

2 articole
Eveniment

Normele UE anti-poluare afectează industria auto

Normele UE anti-poluare afectează industria auto. Industria auto din Europa s-ar putea confrunta cu amenzi de 15 miliarde de euro pentru emisiile de carbon, în urma încetinirii cererii pentru vehiculele electrice (EV), a avertizat directorul general al Renault, Luca de Meo. Normele UE anti-poluare afectează industria auto În 2025, producătorii auto se vor confrunta în UE cu obiective mai dure privind emisiile de CO2 deoarece plafonul pentru emisiile medii rezultate în urma vânzărilor de vehicule noi scade la 94 grame/km, de la 116 grame/km în 2024, a declarat şeful grupului auto francez la postul de radio France Inter. Citește și: Eurostat: România, una din cele mai slabe creșteri ale PIB din UE și una din cele mai dure prăbușiri ale serviciilor "Ritmul majorării cererii pentru vehiculele electrice este la jumătate faţă de ceea ce avem nevoie pentru îndeplinirea obiectivelor care să ne permită să nu plătim amenzi în sectorul auto", a afirmat Luca de Meo, care este şi preşedintele Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). Depăşirea limitelor de CO2 ar putea duce la amenzi în valoare de 95 de euro pentru fiecare CO2 gram/km în plus înmulţit cu numărul de vehicule vândute. În aceste condiţii, marii producători auto s-ar putea confrunta cu amenzi de sute de milioane de euro. "Toţi vorbesc despre 2035, în zece ani, dar ar trebui să discutăm despre 2025, deoarece ne confruntăm deja cu dificultăţi. Trebuie să ni se acorde puţină flexibilitate. Este extrem de periculos să stabilim termene limită şi amenzi fără a putea să le facem mai flexibile", a explicat şeful Renault. Şi în iulie Luca De Meo şi-a exprimat unele îndoieli cu privire la intervalul de timp pentru tranziţia la vehiculele electrice în Europa, adăugând că producătorul auto trebuie să diminueze costurile dacă vrea să îşi atingă obiectivele în domeniul EV. Tranziția la vehicule electrice Tranziţia la vehiculele electrice joacă un rol crucial în reducerea emisiilor globale de carbon, iar ritmul în care va avea loc această tranziţie va restructura industria auto. Cu prilejul recentelor alegeri europene, care au avut loc într-un moment de cerere slabă pentru vehiculele electrice, au fost lansate din ce în ce mai multe apeluri pentru a renunţa la decizia UE de a interzice vânzările de automobile cu motoare pe combustie din 2035, decizie care urmează să fie revizuită în 2026. "Avem nevoie de puţin mai multă flexibilitate cu privire la calendar. Cu toate acestea, ar fi o eroare strategică să abandonăm pur şi simplu obiectivul din cauza actualei încetiniri a pieţei", declara în iulie Luca de Meo. Întrebat despre ambiţia Renault de a trece 100% din producţia sa europeană la automobile la vehicule electrice, în contextul pieţei interne slabe, oficialul a spus: "Adevărul este că nu suntem încă pe traiectoria adecvată pentru a ajunge la 100% automobile electrice în 2035. Acesta este adevărul. Dacă clienţii nu ne urmează, suntem cu toţii responsabili. Trebuie să reducem costurile". Sectorul auto s-a confruntat cu diferite provocări, precum incertitudinea cadrului de reglementare şi concurenţa venită din China, care se adaugă crizei costului vieţii pe pieţele interne, ceea ce a avut un impact în tranziţia la vehiculele electrice.

Normele UE anti-poluare afectează industria auto (sursa: autotrade.ie)
Volkswagen cere amânarea normelor de poluare Euro 7 Foto: Volkswagen
Mediu

Volkswagen cere amânarea normelor de poluare Euro 7

Volkswagen cere Comisiei Europene amânarea normelor de poluare Euro 7 până în toamna anului 2026, scrie Pro Motor. Defapt.ro este un proiect independent, ne poți sprijini direcționând 3,5% din impozitul tău pe venit. Durează un minut, online Noile norme de poluare Euro 7 ar urma să intre în vigoare începând cu luna iulie a anului 2025. Cu toate acestea, mulți producători auto nu sunt foarte încântați de aceste noi norme, despre care spun că vor cauza majorări pentru prețurile mașinilor echipate cu motoare termice. Volkswagen cere amânarea normelor de poluare Euro 7 Pentru a încerca să prevină o astfel de situație, cei mai mulți producători cer amânarea introducerii noilor norme de poluare Euro 7. Potrivit Automotive News Europe, printre acești producători se numără și Volkswagen. Producătorul german dorește să convingă Comisia Europeană să amâne introducerea normelor Euro 7 până în toamna lui 2026. Volkswagen argumentează că, dacă normele vor fi introduse așa cum este stabilit în prezent, atunci va fi forțat să oprească producția unor modele cu motoare termice. Citește și: Dezmăț de Paște în instituțiile publice: ASF își premiază eșecul Euroins cu vinuri franțuzești, ciocolată, foie gras. BNR cumpără pește proaspăt și icre negre de 850.000 euro pentru angajați VW ar putea îndeplini acest termen, cu condiția ca legea să intre în vigoare la jumătatea anului 2024, acordând producătorilor de mașini un preaviz de doi ani pentru a începe implementarea standardelor planificate și trei ani pentru a-și acoperi întreaga gamă de modele, conform unui document depus de Volkswagen. „Sunt necesari câțiva ani”, se arată în declarație, subliniind lipsa furnizorilor sau a producției industrializate de anvelope care să îndeplinească noile cerințe.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră