sâmbătă 22 februarie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: monitorizare

9 articole
Eveniment

Elicoptere de Poliție monitorizează traficul rutier

Elicoptere de Poliție monitorizează traficul rutier. Un astfel de elicopter albastru a sădit frica în rândul șoferilor din Iași. Elicoptere de Poliție monitorizează traficul rutier De aproximativ o lună, elicopterul survolează diferite zone ale județului, fiind urmărit cu atenție pe rețelele de socializare de către șoferi. Citește și: Veniturile uriașe ale Elisabetei Lipă, dublu pensionar special și viitor senator PSD: are șase surse de venit de la stat și o situație imobiliară de invidiat Aceștia discută și fotografiază fiecare mișcare a aparatului, la orice oră. Și au și de ce. Misiunea elicopterului este să patruleze drumurile naționale din județ, colectând informații despre vehiculele care circulă cu viteză excesivă sau depășesc neregulamentar. Datele sunt transmise polițiștilor de la sol, care intervin și opresc șoferii în trafic. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Elicoptere de Poliție monitorizează traficul rutier (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Misterioasa agenție unde bugetarii au salarii cu 50% peste cel al colegilor, condusă de penalul PSD Marian Neacșu Foto: captură video
Politică

Misterioasa agenție bugetarii au salarii cu 50% peste cel al colegilor

Misterioasa agenție unde bugetarii au salarii cu 50% peste cel al colegilor, este controlată de penalul Neacșu și va monitoriza „performanțele întreprinderilor publice”: Agenția pentru Monitorizarea și Evaluarea Performanțelor Întreprinderilor Publice (AMEPIP). Citește și: FOTO Șoșoacă și Simion, cel mai mare circ în Parlament din 2006, când Băsescu a condamnat comunismul în urletele PRM. „Te agresez sexual, scroafo”, i-a spus Simion lui Șoșoacă Pentru 2024, agenția a primit un buget de 18 milioane de lei, din care 10 milioane de lei sunt salariile. Misterioasa agenție unde bugetarii au salarii cu 50% peste cel al colegilor Agenția va avea 88 de angajați plus trei demnitari, care conduc această structură. Potrivit legii, cei 88 de angajați vor avea salariu la nivelul maxim al colegilor din Guvern, plus încă 50%. Astfel, dacă salariile funcționarilor publici de rang superior din Secretariatul General al Guvernului sunt, cu sporuri, între 14.000 și peste 19.000 de lei, un angajat AMEPIP ar putea ajunge la aproape 30.000 de lei pe lună. În consecință, un simplu director ar putea avea salariu mai mare decât președintele României. Structura primește bani prin bugetul Secretariatului General al Guvernului, dar va deveni ordonator principal de credite și va fi controlată de vicepremierul PSD Marian Neacșu, care are o condamnare penală. Marian Neacșu alături de Ionel Arsene, protestând față de abuzurile Justiției împotriva lui Liviu Dragnea Foto: Inquam În prezent, au fost numiți cei trei demnitari, un președinte și doi vicepreședinți, care vor conduce AMEPIP. Mihai Precup provine din partidul Pro România, condus de Victor Ponta, unde a fost coleg cu Marian Neacșu. Dacă președintele AMEPIP are studii solide, inclusiv la Sorbona, vicepreședintele Victor Moraru - fost primar PSD al localității Amara - a absolvit facultatea la 35 de ani, când a terminat dreptul al universitatea Titulescu. Victor Moraru Foto: Facebook Citește și: Austria a fost ținută trei ani la poarta Schengen de către Germania, nemulțumită de frontierele șvaițer austriece. După negocieri dure, Viena a intrat în Schengen doar aerian, inițial Celălalt vicepreședinte al agenției, Ciprian Cătălin Hodja, a studiat economie la o universitate din Arad, a fost contabil la o bancă din Vișeul de Sus și a fost consilier de stat în Cancelaria fostului premier Nicolae Ciucă.

Buzăul, senzori în asfalt ca-n Qatar (sursa: Facebook/Constantin Toma)
Eveniment

Buzăul, senzori în asfalt ca-n Qatar

Buzăul, senzori în asfalt ca-n Qatar. Intersecţiile din municipiul Buzău vor fi gestionate de către un sistem inteligent de monitorizare al traficului, similar cu cele din marile capitale ale lumii, care va putea prelungi sau reduce din timpii de semaforizare în funcţie de aglomeraţie, va putea putea oferi sprijin în caz de urgenţă autospecialelor de poliţie, pompieri sau ambulanţă şi va putea surprinde şoferii care încalcă regulile de circulaţie. Buzăul, senzori în asfalt ca-n Qatar Prin intermediul proiectului "Sistem inteligent de trafic management şi monitorizare bazat pe soluţii inovative de eficientizare şi reducere a poluării în Municipiul Buzău", în suprafaţa carosabilă au fost montaţi senzori care transmit în timp real date privind valorile de trafic. Citește și: Capcanele ofertei austriece: fără primirea în spațiul Schengen cu frontiera terestră, România va continua să piardă miliarde de euro, anual. Austria vrea consilieri pe aeroporturile românești În funcţie de datele colectate şi perioada în care sunt înregistrate valori de trafic ridicate, sistemul poate gestiona traficul în timp real, acordând la nevoie un timp îndelungat culorii verde a unui semafor. "Sistemul are inteligenţa necesară astfel încât să decidă că în momentul acesta pe o direcţie trebuie să acorde câteva secunde în plus astfel încât să facă coada să se scurgă mai repede. Sistemul a fost implementat în oraşe precum Doha, în Qatar, cu prilejul Campionatului Mondial de Fotbal. Este folosit la Roma, Helsinki, în România, dar nu cu tehnologia de astăzi. Este cel mai modern din ţară. Sunt instalaţi în jur de 40 de senzori, în jur de 160 de bucle inductive, 500 de semafoare în 24 de intersecţii", a declarat directorul companiei care a implementat sistemul de management, Liviu Stăniloiu. Camere video peste tot Cu toate că sistemul este unul autonom, există un centru de control dotat cu servere în care controlorii de trafic pot vizualiza imagini din teren preluate de camerele de supraveghere iar în cazul unor defecţiuni se pot deplasa la faţa locului pentru a interveni. Totodată, imaginile colectate pot fi folosite de către autorităţi atunci când cercetează modul în care s-a produs un accident de circulaţie sau chiar pot aplica sancţiuni şoferilor indisciplinaţi. "În oraş există camere care identifică numărul de înmatriculare şi care transmit din intersecţiile respective numărul de înmatriculare către centrul de control. Orice maşină care trece pe roşu, se cunoaşte numărul dar nu are nicio informaţie despre proprietarul autoturismului. Utilitatea este dublă, în momentul în care se va întâmpla un accident, Poliţia care va fi în centrul de control va avea informaţii clare. Când se va schimba legislaţia, în momentul în care treci pe roşu poţi fi penalizat. Acum nu se pot emite amenzi în format electronic.", a mai spus Stăniloiu. Primarul s-a inspirat dintr-o vizită la Tokyo "În momentul în care Primăria şi Poliţia ajung la comuna înţelegere despre modul în care se foloseşte, aici este cel mai probabil să fie un ofiţer de poliţie care va vedea totul live, el va fi cel care va lua o măsură care să spunem are legătură cu cercetarea. Sunt camere video, 40 de camere CCTV. Funcţia din centrul de control nu este ca cineva să vadă că o persoană a trecut pe roşu, aceea este funcţia poliţistului care va fi în centrul de control şi va lua deciziile legale. Poliţia va fi aici...", a subliniat Liviu Stăniloiu. Implementarea proiectului s-a desfăşurat pe o perioadă de doi ani. "Această idee mi-a venit în 2018, eram la Tokyo şi am văzut acest sistem. Anul acesta numărul de maşini a mai crescut cu 6.700. Dacă se va merge în ritmul ăsta putem să ne blocăm total. 5,5 milioane euro a costat acest proiect, inclusiv TVA", a precizat primarul municipiului Buzău, Constantin Toma. Sistemul inteligent de management al traficului va urma să fie integrat cu sistemul de transport în comun.

Sarcinile româncelor, ca în Evul Mediu (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

Sarcinile româncelor, ca în Evul Mediu

Sarcinile româncelor, ca în Evul Mediu. Aproape jumătate dintre viitoarele mame nu au fost, în cele nouă luni de zile, pe la niciun medic: nici de familie, nici specialist. Sarcinile româncelor, ca în Evul Mediu Medicul punctează cum ar trebui urmărită o sarcină pentru a vedea dacă nu există niciun risc şi în ce situaţie trebuie ca viitoarele mămici să meargă obligatoriu la spital. Citește și: Părinții tânărului șofer drogat din 2 Mai dădeau bani cu camătă în anii 2000. Dobânda, mai mare decât a acoliților lui Sile Cămătaru. Soții Pascu au și încheiat un contract cu Fluturică, omul lui Sile Primul pas pe care trebuie să îl facă o viitoare mamă atunci când află că este însărcinată este vină la medic pentru o primă ecografie. Primul semn va fi întârzierea menstruaţiei, apoi testul de sarcină pozitiv, iar medicul va realiza o ecografie pentru a localiza sarcina, dacă este în uter sau dacă este vorba de o sarcină extra-uterină. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Stațiile de monitorizare a poluării, moarte în județul Iași (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Mediu

Stațiile de monitorizare a poluării, moarte

Stațiile de monitorizare a poluării, moarte. Ieşenii nu ştiu acum cât de poluat este aerul în oraşul în care locuiesc. Stațiile de monitorizare a poluării, moarte Motivul: majoritatea staţiilor care monitorizează calitatea aerului în judeţul nostru, şase la număr, tot nu au fost reparate, deşi a trecut aproape un an. Asta în condiţiile în care reprezentanţii Agenţiei pentru Protecţia Mediului (APM) Iaşi au spus mereu că sunt probleme tehnice temporare: "Se rezolvă". Din cele şase staţii, trei sunt în municipiul Iaşi, însă doar una a funcţionat în ultimele luni, aşa că pe restul "se depune praful". Citește și: Andreea Raicu, abandonată pe aeroport de Wizz Air: „Nu am avut unde să dormim, nu ni s-au găsit zboruri imediate, ci după 2-3 zile. Era ora 4 dimineața, tot în aeroport” Celelalte staţii sunt în Aroneanu (IS-4), Tomeşti (IS-5) şi în Bosia Ungheni (IS-6), dar şi acestea merg cu întreruperi. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Ministrul Bode vrea elicoptere împotriva accidentelor (sursa: gov.ro)
Eveniment

Ministrul Bode vrea elicoptere împotriva accidentelor

Ministrul Bode vrea elicoptere împotriva accidentelor. Poliția Română vrea să cumpere două elicoptere și autospeciale în valoare de 60 milioane de euro pentru a reduce numărul de victime ale accidentelor rutiere. În România își pierd anual viața în accidente rutiere în jur de 1.700 de persoane, iar alte 8.200 sunt rănite grav. La nivelul Uniunii Europene mor anual în accidente rutiere în jur 42 de persoane la milionul de locuitori, în timp ce în România numărul de decese este dublu. Statisticile sumbre plasează România în topul țărilor cu risc rutier crescut. Ministrul Bode vrea elicoptere împotriva accidentelor Guvernul României, condus de Nicolae Ciucă, urmează să adopte un proiect de hotărâre care permite Poliției Române să facă achiziții în valoare de aproximativ 300 de milioane de lei, echivalentul a 60 de milioane de euro, pentru a reduce numărului de victime din accidente rutiere. Sub acest pretext, Poliția Română se va dotă cu două elicoptere: unul cu cu autonomie de 120 de minute, celălalt - de 240 de minute. Plus 200 de autospeciale 4x4, un hub satelitar și terminale VSAT. Banii vor fi alocați din fonduri europene nerambursabile și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Afacerilor Interne. Elicopterele vor monitoriza și gestiona traficul Uniunea Europeană și-a propus reducerea mortalității rutiere cu 50% până în 2030. Ministrul de Interne Lucian Bode susține că un prim demers în acest sens impune "achiziția unui elicopter cu o autonomie de zbor de cel puțin 120 minute". Elicopterul ar contribui în mod direct la întărirea capacității Poliției Române de monitorizare și gestionare a traficului rutier prin implementarea unui concept de acțiune integrată între efectivele de poliție dispuse la sol și o unitate aeriană de elicoptere. Ulterior, va fi achiziționat elicopterul cu autonomie de 240 de minute, care va fi dotat cu sisteme de supraveghere video și va fi utilizat în scop preventiv și de monitorizare a traficului rutier. Acest tip de elicopter va fi folosit și de alte structuri ale Poliției Române, cum ar fi structura de operațiuni speciale și structuri operative. Problemă de sănătate publică Ministrul de Interne, liberalul Lucian Bode, propune în Nota de Fundamentare a Hotărârii de Guvern ca decesul/rănirea gravă în accidente rutiere să fie considerată o problemă de sănătate publică. La fel ca probleme cardio-vasculare, cancer și atacuri cerebrale. Ministrul Lucian Bode îi atrage atenția premierului Nicolae Ciucă că „siguranța rutieră este o problemă gravă în România”, în ciuda unor îmbunătățiri recente. Citește și: Crimeea controlată de ruși, de unde se lansează multe avioane de luptă asupra Ucrainei, devine din ce în ce mai vulnerabilă la atacuri. Explozii puternice au distrus un aerodrom militar „Anual, în România îşi pierd viaţa anual peste 1.700 de persoane, iar alte 8.200 sunt rănite grav, fapt care ne plasează în topul țărilor cu risc rutier crescut, în anul 2020 România înregistrând 85 de morți la milionul de locuitori, cu mult peste media UE (42 de morți în accidente de circulație la un milion de locuitori)”, se menționează în Nota de Fundamentare. Principalele cauze generatoare de accidente rutiere grave sunt: indisciplina pietonală, cu o pondere de circa 21% din total, urmată îndeaproape de viteza excesivă (cca. 19%) și neacordarea priorității de trecere (circa 17%).

Precizările DSU despre platforma de monitorizare: Proiectul va continua. În imagine, șeful DSU, Raed Arafat. Sursă: Facebook
Eveniment

Precizările DSU despre platforma de monitorizare

Precizările DSU despre platforma de monitorizare a fake news: proiectul va continua, după scandalul public izbucnit săptămâna trecută, din cauza unui narativ care asocia criticile aduse președintelui Iohannis cu propaganda Kremlinului. Într-un răspuns transmis la solicitarea defapt.ro, Departamentul pentru Situații de Urgență (DSU) spune că proiectul este inițiat de societatea civilă și nu va beneficia de finanțare guvernamentală. DSU nu menționează care a fost implicarea sa în discuțiile care au avut loc până în prezent referitoare la inițiativă, ci spune doar că și instituția va beneficia de recomandările făcute în cadrul proiectului, „urmând ca acestea să fie analizate și eventual valorificate în mesaje și la nivelul Departamentului pentru Situații de Urgență”. Departamentul pentru Situații de Urgență mai spune și că „se delimitează” de acuzațiile că proiectul ar încerca limitarea libertății de exprimare. Precizările DSU despre platforma de monitorizare: Proiectul va genera recomandări în domeniul combaterii fake news Proiectul privind monitorizarea fake news, asumat public de ONG-ul Global Focus Research, va continua, reiese dintr-un răspuns al Departamentului pentru Situații de Urgență (DSU), la solicitarea defapt.ro. „Altfel spus, acest proiect inițiat de societatea civilă va genera recomandări în domeniul combaterii dezinformării și știrilor false, urmând ca acestea să fie analizate și, eventual, valorificate în mesaje și de la nivelul Departamentului pentru Situații de Urgență. Precizăm că aceste recomandări nu vizează exclusiv Guvernul, ci și societatea civilă și patronatele”, arată DSU, în răspunsul transmis defapt.ro. DSU mai spune că platforma va fi independentă și nu va beneficia de bani de la Guvern. „Totodată, menționăm că activitatea experților media din cadrul ONG-urilor este independentă de funcționarea și structurile Guvernului. De asemenea, pentru mecanismul descris anterior nu există finanțare guvernamentală”, mai susține DSU. DSU spune că ONG-urile au venit cu propunerea unor „mecanisme tehnice” care să semnaleze articolele care „pot crea panică în rândul populației” Departamentul pentru Situații de Urgență spune că discuțiile „care fac obiectul comunicării publice, în scopul de a semnala cetățenilor știrile false ce pot produce panică în rândul acestora” au început încă de la declanșarea războiului din Ucraina. DSU vorbește despre „conlucrarea eficientă între instituțiile statului și societatea civilă” în contextul crizei umanitare și că „reprezentanți ai societății civile și-au arătat disponibilitatea de a sprijini autoritățile statului (...) prin punerea la dispoziție a unor mecanisme tehnice informaționale capabile să semnaleze articole care, odată intens distribuite pe rețelele de socializare, pot crea panică în rândul populației”. Departamentul pentru Situații de Urgență nu menționează care a fost implicarea sa în discuțiile privind platforma de monitorizare. Mai jos, puteți citi explicațiile DSU, transmise la solicitarea defapt.ro: Răspunsul DSU la solicitarea defapt.ro, despre platforma de monitorzare a fake news, care a iscat un scandal public. Cum a izbucnit scandalul Reamintim că, în 11 martie, Profit.ro a publicat un text în care a relatat că Executivul, DSU și CNA, împreună cu mai multe ONG-uri, ar lucra la o platformă care monitorizează propaganda pro-rusă, în contextul războiului din Ucraina. Unul dintre narativele analizate lega de propagandă și criticile aduse președintelui Iohannis și premierului Ciucă. Guvernul și CNA au negat orice implicare, iar Raed Arafat, șeful DSU, alături de șefa ONG-ului Global Focus Research, au acuzat o dezinformare. Documentul pe baza căruia a scris Profit a fost obținut și de defapt.ro, iar în acest document narativul respectiv există. Global Focus a publicat un comunicat în care a susținut că narativele discutate nu erau variantele finale. Defapt.ro a încercat în mod repetat să ia legătura cu Oana Popescu-Zamfir, directoarea Global Focus, fără succes. ActiveWatch, care era implicat ca voluntar în proiect, a anunțat că se retrage complet din colaborare. Citește mai multe aici: Defapt.ro a vorbit cu actorii din spatele platformei de monitorizare a fake news. Concluziile: asocierea lui Ciucă și Iohannis cu incompetența și corupția, considerată propagandă pro-rusă; Arafat și Oana Popescu-Zamfir nu dau explicații

Platforma Guvernului, asumată de un ONG numit Global Focus Center. Sursă: Facebook
Eveniment

Platforma Guvernului asumată de un ONG

Platforma Guvernului, asumată de un ONG. Global Focus Center susține, într-un comunicat de presă postat pe Facebook, că este coordonatorul platformei care monitorizează dezinformările din mediul online. Din documentul citat de Profit.ro, însă, nu reiese acest lucru, ci că ONG-urile au fost cooptate în acest proiect de către Departamentul pentru Situații de Urgență și Guvernul României. În forma actuală, algoritmii platformei asociază site-urile care scriu despre corupția sau incompetența Guvernului, a premierului sau a președintelui Iohannis cu propaganda pro-rusă. Citește și: Cine spune că premierul e incompetent e suspect de propagandă pro-rusă, potrivit unei platforme care va fi creată de Guvernul României și care scanează dezinformările online Platforma Guvernului, asumată de un ONG. Global Focus Center susține că este inițiativa sa să creeze un mecanism „prin care să punem presiune pe Guvern să comunice mai prompt” ONG-ul Global Focus Center susține, într-un comunicat publicat pe Facebook, că îi aparține inițiativa de a crea o platformă de monitorizare a conținutului online. ONG-ul susține că „termenii de căutare circulați public nu au nici o valoare, nu sunt cei definitivi, sunt colectați de la instituții guvernamentale și de la alți parteneri din societatea civilă, într-un proces de brainstorming”. ONG-ul mai spune și că „pe baza lor (a ideilor venite de la Guvern, n.r.), dar mai ales a metodologiei noastre, noi vom alege si decide cum vor arata algoritmii de cautare”. Global Focus Center mai spune că „metodologia folosita este similara cu cea a partenerilor nostri, Bellingcat si DFRLab , cele mai prestigioase institutii in plan international care promoveaza informarea corecta, fact-checking si lupta cu dezinformarea si impreuna cu care am organizat in trecut cursuri de pregatire a expertilor din societatea civila si presa in utilizarea exact acestor instrumente pe care le folosim acum”. Citește și: Ciucă, prin Cărbunaru, se spală pe mâini de proiectul de monitorizare a presei online care scrie despre corupția demnitarilor, asociind-o cu propaganda pro-rusă Redăm punctul de vedere al ONG-ului Global Focus Center: Proiectul citat de Profit.ro arată că proiectul aparține DSU și Guvernului, nu ONG-urilor Diferit de explicațiile Global Focus Center, proiectul citat de Profit.ro arată că DSU și Guvernul României lucrează, împreună cu CNA și mai multe ONG-uri, la o platformă digitală care va scana presa online, blogurile și rețelele sociale, ca să găsească fake news-urile în contextul războiului din Ucraina. Același document citat de jurnaliști arată că până vineri, 11 martie, toate echipele de relații publice din ministere trebuie să desemneze un reprezentant într-un grup de lucru. ONG-urile implicate sunt: Global Focus, Active Watch, Media Wise „și alte ONG-uri cu expertiză în media literacy”.

Suntem alături de Ucraina în aceste vremuri dificile" Sursă: Facebook Guvernul României
Politică

proiect de monitorizare a presei corupția demnitarilor

Ciucă, prin Cărbunaru, se spală pe mâini de proiectul de monitorizare a celor care scriu online de corupția demnitarilor. Contactat de defapt.ro, purtătorul de cuvânt al Guvernului, Dan Cărbunaru, ne-a transmis că „inițiatorii proiectului la care vă referiți vor da toate detaliile”. Ciucă, prin Cărbunaru, se spală pe mâini de proiectul de monitorizare a presei online care scrie despre corupția demnitarilor, asociind-o cu propaganda pro-rusă Conform proiectului citat de Profit.ro, inițiatorii acestui proiect sunt Departamentul pentru Situații de Urgență și Guvernul României. Purtătorul de cuvânt al Guvernului a trimis jurnalistul defapt.ro la un comunicat postat în urmă cu câteva minute de Global Focus, unul dintre ONG-urile care sunt implicate în dezvoltarea platformei de dezinformare, care însă ar urma să sancționeze de fapt publicațiile care scriu critic despre Guvern sau președintele României. Citește și: Cine spune că premierul e incompetent e suspect de propagandă pro-rusă, potrivit unei platforme care va fi creată de Guvernul României și care scanează dezinformările online

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră