sâmbătă 22 februarie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: marian artimon

5 articole
Eveniment

Se termină cu înghețarea salariilor

Se termină cu înghețarea salariilor angajaților statului: sindicaliștii PSD de la metrou au convins Guvernul să le dea un plus de 1.050 lei pe lună, brut, deși Metrorex a încheiat 2024 cu pierderi consistente, dincolo de uriașa subvenție de la stat. Citește și: Grupul infracțional constituit de Laura Vicol și-a început activitatea din 2018, doi ani înainte ca PSD să o facă deputată – judecător Potrivit bugetului Metrorex pe 2024, salariul mediu brut în companie a fost, în 2024, de 13.869 de lei. Sunt peste 5.200 de angajați, iar cheltuielile salariale au ajuns la 893 de milioane de lei, față de 777 milioane de lei pentru investiții. Se termină cu înghețarea salariilor Sindicatul Metrorex este condus de Marian Artimon, consilier PSD în Consiliul General al Municipiului București și un apropiat al Gabrielei Firea. Observator News a anunțat că angajații metroului urmează „să primească acea majorare de salariu de 1.050 de lei brut, majorare care a fost de altfel negociată la finalul anului trecut când s-a semnat şi un nou contract colectiv de muncă”. Însă această majorare se baza pe creșterea cu 40% a prețului biletelor. Antena 1 afirmă că negocierile au avut loc la Palatul Victoria, dar nu a precizat cine a participat. Însă marți seara, ministrul de Finanțe, Tanczos Barna, a anunțat că nu este de acord cu creșteri salariale la companii de stat care primesc subvenții.

Se termină cu înghețarea salariilor la stat, dacă o cere sindicatul PSD Foto: Captură video
Sindicalistul PSD Artimon amenință cu greva la metrou Foto: Facebook
Politică

Sindicalistul PSD Artimon amenință cu greva la metrou

Sindicalistul PSD Marian Artimon, care conduce USLM (Unitatea – Sindicatul Liber Metrou) îl amenință pe ministrul PSD al Transporturilor, Sorin Grindeanu, cu greva la metrou. Contractul colectiv a expirat de la 1 octombrie, iar negocierile pentru semnarea unui nou document par a fi blocate. Citește și: Dezastrul PNRR într-un raport oficial al Comisiei Europene: România, „întârziată semnificativ”, a îndeplinit 13,5% din obiective Artimon este consilier în Consiliul General al Municipiului București (CGMB) din partea PSD. În primăvară, el a fost puternic implicat în susținerea Gabrielei Firea. Sindicalistul PSD Artimon amenință cu greva la metrou „Am mandatat comisia USLM să negocieze până pe data de 24 octombrie, inclusiv. Asta înseamnă că până joi trebuie să finalizăm negocierea și să găsim soluția. Altfel, vom trece la lupta sindicală, care prevede pichetări, mitinguri și, dacă nu ne înțelegem, facem greva de avertisment și greva propriu-zisă”. a declarat acum câteva zile Artimon, în emisiunea „Cu Gândul la București”. Citește și: Eșecul autostrăzilor promise de Grindeanu: „Nimic pe Sibiu-Pitești”, „Doar 10 kilometri pe A7 Ploiești-Mizil, poate”, nimic pe Mizil-Buzău Digi 24 susține însă că discuțiile s-au prelungit și pe 25 octombrie. Ultima grevă la metrou a avut loc în 2009, iar în 2021, a avut loc „o întrerupere voluntară a lucrului”, de fapt o grevă ilegală, dar nesancționată.

Șeful investițiilor de la Metrou, fost muncitor necalificat (sursa: Inquam Photos/George Călin)
Eveniment

Șeful investițiilor de la Metrou, fost muncitor necalificat

Șeful investițiilor de la Metrou, Denis Gabriel Panait, este un fost muncitor necalificat și „meseriaș tunel”, dar nepot de lider sindical. El a fost numit recent în funcția de „Director Strategie, Dezvoltare, Pregătire și Urmărire Proiecte Investiții”. Și soția sa, Genovica, lucrează la Metrorex. Citește și: Siegfried Mureșan: „Ciolacu trebuie să ne spună de ce a blocat absorbția fondurilor europene” Metroul București construiește acum Magistrala 6, spre aeroportul Otopeni, o investiție evaluată la circa 10 miliarde de lei. Citește și: Pe cine a pus Grindeanu șef peste metrou: o doamnă care a reparat semafoarele dintre stații. Plus: Ministrul PSD fusese avertizat că metroul nu are bani de revizii cruciale Șeful investițiilor de la Metrou, fost muncitor necalificat Potrivit CV-ului depus pe site-ul Metrorex, acesta a terminat liceul în 1997 și apoi a lucrat la metrou ca muncitor necalificat și „meseriaș tunel”, până în 2001. Ulterior a fost promovat „revizor tunel” și subinginer, până în 2004. În 2012, Panait a terminat facultatea de ingineri, la Universitatea Ecologică. Tot în 2012 a ajuns șef de proiect, iar din 2023 este director de investiții. În septembrie 2024, funcția a fost redenumită „Director Strategie, Dezvoltare, Pregătire și Urmărire Proiecte Investiții”. „Este nepotul lui Ghiță Nichifor, fost vicepreședinte al Unitatea – Sindicatul Liber Metrou”, scrie Adevărul, care mai menționează că toți cei promovați recent la conducerea Metrorex sunt „apropiații” lui Marian Artimon, președintele Unitatea – Sindicatul Liber Metrou și consilier PSD în Consiliul General al Municipiului București. Citește și: Guvernul a tăiat 16 miliarde lei din cheltuielile cu PNRR și a crescut cu 18 miliarde de lei cheltuielile cu salariile bugetarilor. Consiliul Fiscal atrage atenția asupra riscurilor majore Artimon a fost nelipsit în campania Gabrielei Firea din 2024, pentru funcția de primar general al Capitalei.

Noile autobuze STB golesc metroul, spune liderul de sindicat Marian Artimon, care candidează pentru PSD Foto: Facebook
Politică

Noile autobuze STB golesc metroul

Pesedistul care conduce sindicatul Metrorex, Marian Artimon, recunoaște că noile autobuze și troleibuze aduse în mandatul lui Nicușor Dan golesc metroul, care circulă tot mai prost. Artimon este lider al Sindicatului Liber de la Metrou și candidează pe o poziție eligibilă pe listele de candidați PSD pentru Consilul General al Capitalei. Metrorex este în subordinea ministerului Transporturilor, condus de pesedistul Sorin Grindeanu. Citește și: Piedone pare că s-a predat: „Că voi fi primar la Capitală sau că nu voi fi… Dumnezeu știe!” Noile autobuze STB golesc metroul „Suntem concurați mai nou, prin prisma faptelor, și de către STB. Oamenii au adus mașini și troleibuze noi și constatăm că există trasee pe care bucureștenii încep să prefere STB, în dauna serviciilor Metrorex și în ciuda aglomerației din trafic. În zona Străulești, spre exemplu, concurența se simte deja, iar Metrorex a pierdut mulți călători. Oamenii preferă confortul din noile troleibuze intrate în trafic și apreciază faptul că există două noi linii ce leagă zona lor de Piata Unirii și apelează mai nou la STB”, a spus Artimon pentru site-ul bugetul.ro. El a arătat și faptul că s-au înrăutățit condițiile de circulație cu metroul. „Îi avertizez pe bucureșteni că în aceste condiții călătoria cu metroul se va înrăutăți. Deja resimte această realitate și bucureșteanul de rând. Intervalul de succedare al trenurilor de metrou e mare, de cele mai multe ori de zece minute și mai bine, tocmai fiindcă numărul de trenuri in exploatare este sub cel necesar. Apoi, gradul de confort a scăzut. Noile garnituri promise întârzie, se pare fiindcă nu exista banii necesari. Toată lumea știe că durează cel puțin șase luni testarea noilor garnituri până la intrarea lor în serviciu. Dacă ar sosi acum măcar șase garnituri noi, am putea spera ca de la 1 ianuarie să circulăm mult mai bine. Dar nu se va întâmpla asta!”, a arătat Marian Artimon.

Firea vrea să-și facă metrou până acasă Foto: Facebook
Politică

Firea vrea să-și facă metrou până acasă

Dacă va fi din nou primar PSD al Bucureștiului, Gabriela Firea vrea să-și facă metrou până acasă, deși ea circulă cu mașina: într-o postare pe Facebook ea anunță „dezvoltarea și extinderea metroului” pe magistrala M2 până în orașul Voluntari și comuna Berceni. Citește și: Un judecător din CSM își compară salariul cu cel al unui taximetrist sau frizer. El avea circa 15.000 lei/lună și dăduse statul în judecată pentru salarii mai mari Firea locuiește, împreună cu soțul ei, Florentin Pandele, în comuna Voluntari. Firea vrea să-și facă metrou până acasă Primarul general al Capitalei nu are nici o atribuție în ceea ce privește dezvoltarea metroului, care depinde de ministerul Transporturilor. Însă, încă din 2017 ea cerea ca metroul să fie subordonat primăriei București. Însă actualul primar al Capitalei, Nicușor Dan, a explicat de ce se opune acestei măsuri: „Pentru că metroul are o subvenție, care e de ordinul unui miliard, un miliard și jumătate pe an, pe care primarul municipiului nu îi are”. Citește și: VIDEO Momentul șocant al împușcării premierului slovac Fico: acesta este proiectat pe spate de la forța împușcăturilor, în timp ce garda sa este concentrată pe atacator Acum, în campanie electorală, Firea a anunțat că, dacă va fi aleasă primar al Capitalei, va extinde metroul, fără să spune din ce resurse, cum va proceda legal, care este justificarea acestor investiții și câți ani ar dura realizarea lor. „Planurile pentru metrou sunt mari și sunt convinsă că prin colaborarea dintre Primăria Capitalei și Guvernul României, cu fondurile europene atrase cu ajutorul europarlamentarilor români, se vor construi stații în plus pentru traseele existente și linii noi. Dezvoltarea și extinderea metroului se va face astfel: M4 Gara de Nord – Gara Progresul (PMB + Primăria Sector 4) M2 până în orașul Voluntari și comuna Berceni (PMB + Primăria Sector 4 + CJ Ilfov + localități din Ilfov) M7 Bragadiru – Piața Unirii – Afumați (asociere PMB + CJ Ilfov – primării de sector – Metrorex)”, a scris ea pe Facebook. Liderul sindical de la Metrorex, Marian Artimon, consilier PSD, transformă o companie de stat în spațiu electoral Vizita ei electorală la metrou, o companie de stat, a fost organizată de liderul sindical Marian Artimon, care este și consilier PSD în Consiliul General al Municipiului București.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră