De ce au murit în funicularul din Lisabona 16 oameni și 20 au fost răniți
Funicularul prăbușit la Lisabona, 16 morți. Un accident grav s-a produs miercuri la Lisabona, unde funicularul Gloria a deraiat, provocând moartea a 16 persoane și rănirea altor peste 20. Primele concluzii preliminare ale Biroului pentru Prevenirea și Investigarea Accidentelor Aeriene și Feroviare (GPIAAF) indică faptul că tragedia a urmat deconectării cablului care lega cele două cabine. Funicularul prăbușit la Lisabona, 16 morți Conform celui mai recent raport oficial, cinci portughezi și 11 turiști străini și-au pierdut viața. Citește și: George Simion, singurul lider politic care susține greva magistraților pentru pensii speciale: „Acești profitori se aruncă asupra unei puteri a statului” Alte peste 20 de persoane au fost rănite, unele grav. Autoritățile continuă ancheta pentru a stabili cu exactitate cauzele deconectării cablului și pentru a evalua posibile responsabilități. Inspecția tehnică nu a semnalat probleme Ancheta GPIAAF arată că în dimineața zilei accidentului fusese efectuată o inspecție vizuală programată, care nu a detectat nicio anomalie la cablu. Această primă notă a instituției conține doar constatări confirmate, fără a trage încă concluzii precise asupra cauzelor. Impact violent Potrivit raportului preliminar, coliziunea s-a produs cu o viteză de aproximativ 60 km/h, iar totul s-a derulat în mai puțin de 50 de secunde. În ciuda încercărilor mecanicului de a încetini vehiculul, cabina nu a putut fi oprită. Funicularul Gloria: istorie și mecanism Funicularul Gloria, inaugurat în forma actuală în 1914, funcționează printr-un sistem de contragreutăți. Cele două vagoane galbene sunt conectate de un cablu îngropat, care le echilibrează greutatea prin intermediul unei roți reversibile aflate într-un compartiment tehnic subteran. Traseul are 276 de metri, cu o cădere de 45 de metri și o înclinație medie de 18%. Cum s-a desfășurat tragedia La ora 18:00, cabinele erau staționate în gările de plecare. Câteva minute mai târziu, după ce au parcurs doar șase metri, cablul de legătură a cedat: Cabina nr. 2, aflată la baza traseului, a dat brusc înapoi. Cabina nr. 1, aflată în partea superioară a Calçada da Gloria, și-a continuat deplasarea descendentă cu o viteză crescândă. După aproximativ 170 de metri, cabina a deraiat într-o curbă la dreapta, s-a răsturnat și a lovit mai multe obstacole: pereții clădirilor, un felinar și un suport de fontă al rețelei electrice. Impactul a distrus în mare parte vagonul de lemn.