duminică 23 februarie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: itp

3 articole
Eveniment

Dispense pentru șoferi în țara cu cea mai mare rată a accidentelor

Avalanșă de dispense pentru șoferi în țara cu cea mai mare rată a accidentelor: ITP „la fermă”, fără atestat pentru transporturi agabaritice, permisul categoria B, bun și la tractoare. În luarea acestor decizii, Guvernul nu a oferit nici o evaluare a impactului, ci pur și simplu a cedat în fața protestatarilor. Citește și: Roșiile „românești” de pe vremea lui Ceaușescu: atât de încărcate de chimicale, încât agricultorii purtau mască de gaze pe față România se află în fruntea clasamentului în Europa la cele mai multe accidente produse zilnic. În 2022 s-au produs, în medie, zilnic, 76 de accidente, ceea ce înseamnă, într-un singur an, peste 28.000 de accidente în toată țara. În urma acestor accidente, în fiecare zi, au decedat, în medie, patru români. Foto: România TV În 2016, Uniunea Naţionala a Societaţilor de Asigurare şi Reasigurare din Romania (UNSAR) arăta că unul din șase autocamioane produce un accident în fiecare an. Pe locurile doi si trei ca numar de accidente produse se afla autoutilitarele (1 din 7 autoutilitare) respectiv autobuzele. Dispense pentru șoferi în țara cu cea mai mare rată a accidentelor Ce dispense a oferit, azi, guvernul Ciolacu: Inspecția tehnică periodică la categoria vehiculelor lente va fi făcută la sediul proprietarului. De asemenea, RAR va putea efectua ITP-ul la vehiculele agricole sau forestiere cu laboratoare mobile chiar la sediul fermelor. Guvernul a eliminat printr-o ordonanță de urgență obligativitatea deținerii de către șoferi a atestatului pentru transporturile speciale agabaritice. A fost rentrodusă în legislație acceptarea toleranțelor la mase și dimensiuni pentru depășirile peste limitele maxime admise la transporturile de marfă Persoanele care dețin permis categoria B vor putea conduce și tractoare: acest lucru va permite conducerea tractoarelor agricole sau forestiere cu o viteză maximă de 40 km/h pe drumurile publice Foto: Renașterea bănățeană „Mi s-a părut de bun simț și cererea de echivalare a permisului auto la categoriile B și B1 pentru a conduce tractoare, așa că o vom legifera azi. Totodată, rezolvăm și problema utilajelor agricole, extinzând excepțiile de la înmatriculare și inspecție tehnică periodică la categoria vehiculelor lente. De asemenea, RAR va putea efectua ITP-ul la vehicole agricole sau forestiere cu laboratoare mobile chiar la sediul fermelor. Rezonabil este să nu-l pui pe fermier să-și ia utilajele din câmp sau pădure și să meargă la RAR, ci să fie exact invers”, a spus, azi, premierul Ciolacu.

Dispense pentru șoferi în țara cu cea mai mare rată a accidentelor Foto: Pro TV
Pretenții aberante, de influență rusească, ale fermierilor protestatari Foto:Facebook Florin Platon
Politică

Pretenții aberante, de influență rusească, ale fermierilor protestatari

Val de pretenții aberante, de influență rusească, ale fermierilor protestatari: taxe vamale pentru produsele din Republica Moldova și Ucraina, benzină gratuită ca-n Venezuela și fără ITP la mașinile agricole. Întrucât protestul nu este asumat de nici oorganizație, nu există o centralizare a acestor pretenții. Totuși, unul dintre fermierii care au negociat cu premierul Ciolacu este un latifundiar care exploatează 1.300 de hectare în Botoșani și a candidat pentru PSD la primăria unei localități din acest județ. În plus, fermierii s-au năpustit să blocheze punctele de trecere a frontierei cu Ucraina și Republica Moldova, pe unde tranzitează mărfurile din Ucraina pe drum spre Constanța, subminând astfel efortul Kievului de a avea resurse financiare pentru a se putea apăra de agresiunea rusă. Citește și: Cine este pesedistul care a negociat cu premierul PSD problemele fermierilor: candidat la primăria Păltiniș, în 2020 nu avea nici o proprietate, deși se laudă cu ferma sa uriașă Pretenții aberante, de influență rusească, ale fermierilor protestatari Ce cer fermierii care protestează, potrivit informațiilor din presă: „În cadrul discuțiilor de vineri seara, care au avut loc la Guvern cu prim-ministrul, protestatarii au cerut să primească benzină și motorină gratis, ca în Venezuela, «pentru că noi producem petrol», susțin sursele citate. De asemenea, au solicitat să nu mai fie obligați să facă ITP pentru utilajele agricole și camioane, transportatorii să nu mai fie controlați în vămi, camioanele să nu mai fie cântărite și să nu mai fie obligați să aibă GPS, pentru a putea fi urmărit traseul transportului” - Digi 24 „Reprezentanții fermierilor români cer Guvernului să introducă taxe vamale pentru produsele agroalimentare provenite din Ucraina și Republica Moldova” - Național. Măsura ar fi cerută de Florin Platon, vicepreședinte al Sindicatului Fermierilor Patrioți din România, organizație înființată în 2022 sub patronajul fostului ministru Petre Daea. Platon exploatează o fermă de 180 de hectare de teren agricol. „Înmatricularea utilajelor se vor realiza numai prin supunerea înregristrării acestora la primărie, fără obligativitatea CIV și respectiv a ITP-ului” - protocol ministerul Agriculturii. Subvenții de: 100 euro la hectar, 100 de euro pentru fiecare vacă sau porc. Sancțiuni relaxate pentru supraîncărcarea camioanelor care transportă produse agricole La ora redactării acestei știri, fermierii protestatari blocau șoselele din Afumați și centura Lugoj și intraseră în Cluj cu tractoarele. Între timp, la Ministerul Finanțelor au început consultările între reprezentanții protestatarilor și cei ai guvernului, după aproape 4 ore de amânări.

Șpăgi la RAR pentru stații ITP (sursa: Facebook/RAR Iași)
Justiție

Șpăgi la RAR pentru stații ITP

Șpăgi la RAR pentru stații ITP. Ancheta care l-a adus pe Dragoş Mandache (foto) în faţa judecătorilor Tribunalului ieşean a pornit de la un alt dosar, care îi viza pe un inspector şi un tehnician mecanic din cadrul unei staţii IPT din Bârlad. Șpăgi la RAR pentru stații ITP Alături de alţi angajaţi ai staţiei, aceştia efectuau inspecţii tehnice periodice fără a vedea măcar maşina căreia îi permiteau să meargă pe şosele sau închizând ochii la defecţiunile constatate. Defapt.ro este un proiect independent, ne poți sprijini direcționând 3,5% din impozitul tău pe venit. Durează un minut, online Pentru a nu avea probleme, inspectorii ITP "ungeau roţile" la RAR Vaslui. Citește și: Zero fonduri din PNRR, în primele trei luni ale anului 2022. Estimarea Finanțelor pentru 2023, doar 1,9 miliarde euro, sugerează că România va abandona numeroase jaloane din PNRR Tocmai pentru a combate astfel de situaţii, la nivel regional, RAR dispune de un departament specializat însărcinat cu urmărirea modului în care se efectuează la nivel local inspecţiile tehnice. Şeful departamentului era Dragoş Mandache. Continuarea, în Ziarul de Iași.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră