sâmbătă 22 februarie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: întârziere

16 articole
Eveniment

Iași, centura de Est, lucrări întârziate

Iași, centura de Est, lucrări întârziate. Proiectarea centurii Est a Iașului a intrat în etapa investigațiilor de teren, după stabilirea traseului în decembrie 2024. Iași, centura de Est, lucrări întârziate Lucrările sunt deja întârziate, iar finalizarea studiilor este estimată optimist pentru sfârșitul anului 2025. Citește și: Mesaj viral despre efectul benefic al multinaționalelor: „Aduc know-how, locuri de muncă bine plătite și susțin economia locală” Contractul, atribuit de CNAIR firmei Proiect Construct Regiunea Transilvania (PCRT) în mai 2022, avea un termen inițial de 18 luni și o valoare de 3,2 milioane lei. Derularea proiectului a fost dificilă, iar traseul final a fost confirmat abia la sfârșitul anului 2024, permițând astfel demararea investigațiilor de teren. Continuarea, în Ziarul de Iași

Iași, centura de Est, lucrări întârziate (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Centura de est a Iașiului, întârziată (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

Centura de est a Iașiului, întârziată

Centura de est a Iașiului, întârziată. Proiectantul centurii Est a Iașului va demara forajele necesare în ianuarie 2025, marcând un pas important pentru acest proiect de infrastructură. Centura de est a Iașiului, întârziată Traseul final, dezvăluit în exclusivitate de „Ziarul de Iași”, leagă DN 24 (Iași – Vaslui) de drumul de legătură între autostrada A8 și Aeroportul Iași. Citește și: Cel mai dezastruos impozit reinventat de Ciolacu II: noua taxă pe stâlp lovește în companiile din energie și agricultură și va crește facturile Inițiativa, propusă de Asociația „Moldova vrea autostradă”, înlocuiește planul anterior care prevedea ocolirea prin oraș, prin zone precum bd. Poitiers – Trei Fântâni. Lansat în 2022 și inițial programat pentru finalizare în 2023, proiectul a întâmpinat întârzieri, dar rămâne esențial pentru dezvoltarea regională. Continuarea, în Ziarul de Iași

Pensiile de după 1 septembrie, necalculate (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Economie

Pensiile de după 1 septembrie, necalculate

Pensiile de după 1 septembrie, necalculate. Românii care și-au depus dosarele de pensionare după 1 septembrie 2024, când a intrat în vigoare noua lege a pensiilor (Legea 360/2023), încă așteaptă emiterea deciziilor de pensionare. Pensiile de după 1 septembrie, necalculate Întârzierile sunt cauzate de dezvoltarea noii aplicații informatice a Casei Naționale de Pensii Publice. Citește și: Misterioasa poză de la Paris în care Sorina Docuz se află lângă un bărbat care pare a fi geamănul lui Marcel Ciolacu În paralel, continuă etapa a doua a recalculării pensiilor, care vizează persoanele ce au depus adeverințe de venit sau au lucrat în Cooperativele Agricole de Producție (CAP). Acești pensionari așteaptă să afle dacă vor beneficia de majorări, însă procesul este întârziat din cauza volumului mare de dosare restante, iar deciziile de recalculare nu au fost încă finalizate. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Pensionari din Alba, fără pensii recalculate (sursa: Facebook/Ministerul Muncii și Solidarității Sociale)
Eveniment

Pensionari din Alba, fără pensii recalculate

Pensionari din Alba, fără pensii recalculate. Mulți pensionari din județul Alba au declarat că nu au primit, nici în luna octombrie, pensiile majorate conform deciziilor de recalculare primite. Pensionari din Alba, fără pensii recalculate O parte dintre aceștia s-au deplasat personal la sediul Casei Județene de Pensii (CJP) Alba pentru a face reclamații, în timp ce alții au trimis solicitări scrise pentru a semnala situația. Citește și: Averea inexplicabil de mare a polițistului lui Băluță care l-a respins pe Nicușor Dan în Piața Unirii și a sunat la 112. Soția, fără venituri ani întregi, lucrează la Primăria Sectorului 4 Directorul CJP Alba, Cornelia Miclea, a explicat că întârzierile sunt cauzate de faptul că instituția lucrează cu un sistem informatic care aparține Casei Naționale de Pensii. În prezent, acest sistem este în proces de adaptare pentru a permite recalcularea și plata pensiilor majorate. „Dânșii (pensionarii) au primit deciziile, însă noi nu putem încă să facem plățile, deoarece sistemul informatic nu este complet funcțional”, a declarat Cornelia Miclea. Plățile automate nu sunt posibile momentan Cornelia Miclea a subliniat că, în acest moment, nu există o aplicație funcțională pentru a efectua plăți automate pentru pensionarii care au pensii recalculate. „Nu putem face plata automatizată, iar acest lucru nu ține de competența noastră directă”, a adăugat ea. Directorul CJP Alba a menționat că nicio casă teritorială de pensii din România nu dispune de un sistem informatic propriu. Sistemul informatic este gestionat la nivel național, iar modificările legale complexe trebuie integrate în acesta, proces care încă este în desfășurare. Plata, raportată la data de 1 septembrie Pentru pensionarii care nu au primit încă pensiile recalculate începând cu 1 septembrie, plata va fi efectuată retroactiv la această dată, imediat ce sistemul informatic va permite acest lucru. În prezent, CJP Alba prioritizează plata pensiilor pentru cazurile noi, adică pentru persoanele care nu sunt deja în sistemul de plată, deoarece aceștia nu au alte surse de venit și nu beneficiază de asigurări medicale. Drepturile acestor pensionari sunt plătite fie prin mandat poștal, fie prin ordin de plată. Această situație a creat nemulțumiri în rândul pensionarilor afectați, care așteaptă implementarea cât mai rapidă a soluției informatice pentru a primi diferențele de pensie recalculată.

Autostrada A8 - contract semnat, lucrări neîncepute (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Economie

Autostrada A8 - contract semnat, lucrări neîncepute

Autostrada A8 - contract semnat, lucrări neîncepute. "Pornim Autostrada Unirii, în sfârșit trecem munții", spunea premierul Marcel Ciolacu. Autostrada A8 - contract semnat, lucrări neîncepute Asta, în timp ce asista alături de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, cu un an în urmă, la semnarea contractului de proiectare și execuție pentru primul segment al A8. Citește și: Guvernul a tăiat 16 miliarde lei din cheltuielile cu PNRR și a crescut cu 18 miliarde de lei cheltuielile cu salariile bugetarilor. Consiliul Fiscal atrage atenția asupra riscurilor majore Este vorba de cei 30 km dintre Moțca și Tg. Neamț/Leghin, contract adjudecat de Spedition UMB, care trebuie să-l finalizeze până în august 2026. Este termenul stabilit în Programul Național de Redresare și Reziliență prin care se finanțează aceste proiecte, termen în care trebuie să se înscrie și partea de A7 până la Pașcani, cu tot cu intersecția (turbionul) cu A8, unde lucrează tot UMB. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Polițiștii de la Permise, fără salarii (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

Polițiștii de la Permise, fără salarii

Polițiștii de la Permise, fără salarii. Scandal printre polițiștii de la Serviciul Public de Permise și Înmatriculări Iași. Polițiștii de la Permise, fără salarii Aceștia sunt supărați pentru că statul nu le-a achitat salariile pe luna trecută. Citește și: VIDEO Coldplay a postat un video despre București: Babasha apare în două rânduri, cu imagini din al doilea concert Lefurile polițiștilor trebuiau date pe data de 14, ca de obicei. Dar polițiștii se plâng de faptul că nu au primit banii, în condițiile în care mulții dintre ei au rate, copii etc. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Iveco livrează camioane Armatei cu țârâita (sursa: Iveco)
Investigații

Iveco livrează camioane Armatei cu țârâita

Iveco livrează camioane Armatei cu țârâita. 5,7 milioane euro. La atât se ridică valoarea cumulată a penalităților plătite de compania italiană Iveco Defence Vehicles Spa pentru că nu a livrat la termen camioanele militare contractate de Ministerul Apărării Naționale. DeFapt.ro a dezvăluit că Ministerul Apărării Naționale a penalizat inițial compania Iveco, în iunie 2022, cu suma de 12 milioane lei, echivalentul a peste 2,4 milioane euro. De atunci, cuantumul penalităților a mai crescut cu peste 3,3 milioane euro. Citește și: EXCLUSIV Ministerul Apărării a penalizat Iveco cu 12 milioane de lei: compania italiană a „uitat” să livreze 61 de camioane și remorci Culmea, contractul italienilor a fost majorat ulterior cu aproximativ 14,4 milioane de euro motivându-se că s-au scumpit materiile prime, gazul și energia pentru camioanele nelivrate la termen. Ministerul Apărării Naționale a semnat cu italienii de la Iveco două contracte subsecvente a căror valoare depășește suma de 2,3 miliarde lei fără TVA, echivalentul a peste 460 de milioane de euro, pentru achiziția a 2.049 de camioane. Potul total: 3,63 miliarde lei Compania italiană Iveco Defence Vehicles Spa a dat lovitura pe piața de armament românească în decembrie 2019. Ministerul Apărării Naționale (MApN) i-a atribuit atunci un contract-cadru în valoare de 3,63 miliarde lei în baza căruia urma să se furnizeze 2.902 camioane militare în diverse configurații. Primul contract subsecvent, semnat pe 31 decembrie 2019, prevedea ca Iveco Defence Vehicles Spa să livreze 942 de camioane Armatei Române contra sumei de 1,015 miliarde lei fără TVA, în perioada 2020-2024. Dar contractul a mers prost încă de la început. În martie 2020, compania Iveco a invocat în repetate rânduri forța majoră din cauza pandemiei, motiv pentru care a cerut decalarea termenului de livrare a camioanelor militare. Într-un final, a primit o dispensă de 42 de zile. Cu toate acestea, italienii de la Iveco nu au reușit să respecte graficul de livrare a camioanelor, motiv pentru care au fost penalizați cu 12 milioane de lei, echivalentul a 2,4 milioane de dolari, în iunie 2022. Cadou de la pesedistul Florin Spătaru Câteva luni mai târziu, mai multe companii care aveau contracte în derulare cu MApN au primit un ajutor nesperat din partea pesedistului Florin Spătaru, pe atunci ministru al Economiei. Acesta a promovat o Ordonanță de Urgență controversată prin care „prețurile contractelor de achiziție publică de produse/servicii, a contractelor sectoriale și a acordurilor cadru atribuite în domeniile apărării și securității” urma să se ajusteze cu până la 50%. Deși, culmea, ministerul lui Spătaru nu era parte a acestor contracte. Citește și: EXCLUSIV Armata a premiat Iveco cu 15 milioane de dolari, deși compania se află în întârziere majoră cu livrările de camioane militare Astfel, în baza Ordonanței lui Spătaru, MApN a fost nevoit să majoreze primul contract subsecvent semnat cu suma de 71,83 milioane lei, echivalentul a 14,4 milioane euro. Iveco livrează camioane Armatei cu țârâita Penalitățile impuse de MApN companiei Iveco au crescut de la 12 milioane lei în iunie 2022, la peste 28,87 milioane lei în octombrie 2023. „Până în prezent compania IVECO a plătit penalități aferente tuturor întârzierilor în livrarea produselor aferente contractului subsecvent nr. 1 în valoare de 28.874.000 lei”, potrivit MApN. Practic, valoarea cumulată a penalităților plătite a ajuns la peste 5,7 milioane euro. Bogdan Iuliade, directorul general al Iveco Defence Vehicle România, consideră aceste penalități îndreptățite. Dar, spune el, întârzierile au fost generate de pandemie și de criza componentelor de pe piața auto. „Cu criza asta nu se confruntă doar Iveco, se confruntă orice producător de autovehicule și camioane. Nu e o chestiune nici de rea credință din partea noastră, nici de rea credință din partea MApN. E pur și simplu o penurie de componente care întârzie procesul de producție. Și atunci nu avem alte căi de a le combate. Întârzierile sunt… acum nu am o situație la îndemână. Dar sunt întârzieri. Noi plătim penalități pentru fiecare zi de calendar de întârziere. Adică, sâmbătă, duminică, sărbători legale. Deci, plătim în fiecare zi. E un procent care se aplică la valoarea produsului nelivrat. Procentul acesta are un impact major asupra penalităților pe care trebuie să le plătim”, a declarat directorul Bogdan Iuliade pentru DeFapt.ro. Livrate - 806 camioane, întârziate - 136 Primele camioane au început să fie livrate MApN în noiembrie 2020. Procesul de omologare a acestora începuse cu două luni mai devreme. „Omologarea camioanelor a început în luna septembrie a anului 2020. Având în vedere că în contract sunt prevăzute livrări pentru 16 configurații diferite de camioane, omologările au continuat să fie finalizate pe parcursul derulării contractului, înainte de livrarea primului produs din fiecare configurație. Până în prezent au fost omologate 15 din cele 16 configurații de camioane. Ultima configurație va fi omologată înainte de livrarea primului produs aferent acestei configurații”, conform răspunsului transmis de MApN. Iveco a livrat până acum 806 camioane din primul contract subsecvent pentru care ministerul a plătit deja peste 1,074 miliarde lei. Mai are însă de livrat alte 136 de camioane până la finalizarea primului contract subsecvent. Noul contract, pentru 1.107 vehicule Directorul Bogdan Iuliade crede că firma pe care o reprezintă își va onora primul contract subsecvent până la data limită. „Nu mai suntem în întârziere în momentul de față. Chiar putem spune că livrăm anticipat. Suntem în grafic. Primul contract subsecvent va fi finalizat în ianuarie 2024, în grafic sau chiar înainte”, a declarat Bogdan Iuliade. Între timp, Ministerul Apărării și Iveco Defence Vehicle au semnat cel de-al doilea contract subsecvent. Informațiile oficiale obținute de către DeFapt.ro arată că contractul s-a semnat pentru un nou lot, de 1.107 vechicule, și are o valoare de peste 1,286 miliarde lei, la care se adaugă TVA în valoare de 244,35 milioane lei. Valoarea cumulate a celor două contracte subsevente depășește 2,3 miliarde lei, echivalentul a peste 460 de milioane euro, la care se adaugă un TVA de peste 437 milioane lei. Iveco invocă scumpiri la componente de 2-300% Directorul Bodan Iuliade a mai explicat pentru DeFapt.ro că firma Iveco Defence Vehicle s-a confruntat cu întârzieri cronice, în timp ce industria auto se confruntă în continuare cu o criză a componentelor. „Noi am fi putut să facem un stoc de piese care să ne ajungă pentru tot contractul. Dar avem o altă clauză cu MApN prin care nu putem să livrăm componente mai vechi de un an. Și atunci nu avem cum să ne aprovizionăm anticipat”, a menționat Bogdan Iuliade. Cât despre majorarea contractului cu peste 14,4 milioane de euro, sumă care acoperă cu mult valoarea penalităților impuse de MApN, Bogdan Iuliade consideră că este bine venită, dar nu suficientă. „Contractul s-a majorat pentru că toate prețurile s-au majorat pe piață. Nu se recuperează pentru că pe mine mă costă mult mai mult să fac camionul. Costul oțelului s-a mărit de patru ori. 90% din camion este oțel și fontă. Ca să nu mai vorbim de componentele electronice, care s-au mărit și cu 200 - 300%. Totul e un haos în piață. Prețurile s-au mărit cu minimum 25% față de 2020”, a mai declarat directorul general al Iveco Defence Vehicle România.

Români captivi: pașapoarte, la Sfântu' Așteaptă (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

Români captivi: pașapoarte, la Sfântu' Așteaptă

Români captivi: pașapoarte, la Sfântu' Așteaptă. Serviciul de Paşapoarte Iaşi funcţionează cu 40% din personalul necesar. Români captivi: pașapoarte, la Sfântu' Așteaptă Dar prefectul Bogdan Cojocaru susţine că "au fost iniţiate demersurile instituţionale la nivelul Ministerului Afacerilor Interne în vederea ocupării posturilor vacante la Serviciul Public Comunitar de Paşapoarte Iaşi". Citește și: EXCLUSIV La stația GPL ilegală din Crevedia parcau des cisternele firmei ADE Gas. Printre asociați, un mason care stă des la șpriț cu șeful SRI Oltenia în restaurantul lui din Craiova Luna trecută, i s-a cerut Direcţiei Generale de Paşapoarte să explice de ce la Iaşi se pot face doar începând din octombrie programări pentru depunerea documentelor pentru obţinerea paşaportului. Asta, în timp ce în restul ţării sunt libere intervale de programare online chiar în aceeaşi zi. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Județul Iași ține cetățenii fără pașapoarte (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

Județul Iași ține cetățenii fără pașapoarte

Județul Iași ține cetățenii fără pașapoarte. Timpul de aşteptare, la programarea pentru depunerea documentelor în vederea obţinerii unui paşaport simplu electronic a ajuns să fie la Iaşi de două luni. Județul Iași ține cetățenii fără pașapoarte Într-un experiment simplu, pe care îl poate face oricine, am verificat pe harta interactivă, pusă la dispoziţia cetăţenilor pe platforma hub.mai.gov.ro/epasapoarte, cât au de aşteptat românii din toate judeţele tării, pentru depunerea documentelor. Citește și: EXCLUSIV Austeritate PSD: Ciolacu și Simonis, cu pantofi italienești identici, de 1.500 USD, la ziua patriarhului Daniel Iar rezultatele ar umple de furie pe oricine ar dori să-şi depună documentele pentru paşaport la Iaşi. În timp ce în 28 de judeţe programarea se putea face pentru aceeaşi zi, sau cel mai târziu pentru săptămâna viitoare, la Iaşi prima dată disponibilă era 3 octombrie, la două luni distanţă sau, altfel spus, la 41 de zile lucrătoare distanţă. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Primari, bețe în roate autostrăzii A8 (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Economie

Primari, bețe în roate autostrăzii A8

Primari, bețe în roate autostrăzii A8. Prezent la Iaşi, Cătălin Urtoi a susţinut prima sa conferinţă de presă în calitate de director interimar al Companiei Naţionale de Investiţii Rutiere. Primari, bețe în roate autostrăzii A8 El a trecut în revistă stadiul proiectelor autostrăzilor din zona Moldovei, precizând că firma care a realizat studiile de teren pentru segmentul Moţca-Leţcani al Autostrăzii Unirii a anunţat că, "în mai-iunie, vor finaliza studiile geotehnice cu tot cu laborator". Defapt.ro este un proiect independent, ne poți sprijini direcționând 3,5% din impozitul tău pe venit. Durează un minut, online Rămâne valabilă estimarea că tronsonul montan, deşi mai scump de făcut, are şanse mai mari să intre în licitaţie înaintea tronsonului ieşean. Citește și: Le Monde: Franța se asociază cu Rusia pentru a extinde centrala nucleară de la Paks, Ungaria. De luni întregi, Franța, Ungaria și Bulgaria blochează sancțiunile UE asupra energiei nucleare rusești Care a întârziat doi ani din cauza neimplicării administraţiilor locale de pe traseu, a spus Urtoi. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Pedeapsă - un an, proces - nouă ani (sursa: caploiesti.ro)
Justiție

Pedeapsă - un an, proces - nouă ani

Pedeapsă - un an, proces - nouă ani. Ion P. şi soţia lui au fost reclamaţi în februarie 2011 că, în perioada august – octombrie 2009, ar fi cumpărat marfă de la o firmă plătind-o cu trei file cec în valoare totală de aproape 70.000 lei, fără acoperire. Pedeapsă - un an, proces - nouă ani În 2019, trecuseră deja zece ani de la comiterea faptei, deci răspunderea penală era deja prescrisă. Defapt.ro este un proiect independent, ne poți sprijini direcționând 3,5% din impozitul tău pe venit. Durează un minut, online Soţii P. au fost achitaţi de acuzaţia de înşelăciune şi s-a constatat prescrierea pentru acuzaţia de folosire de cecuri fără acoperire. Citește și: Cât plătea Dan Diaconescu pentru sex cu minore gemene: 300-400 de lei pe partidă. Fostul jurnalist a fost prins din întâmplare: s-au găsit înregistrări într-un telefon dintr-o speță de furt De la începerea urmăririi penale şi până la pronunţarea sentinţei definitive a Curţii de Apel Ploieşti (foto) trecuseră opt ani, opt luni şi cinci zile. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Erdoğan își cere iertare, vin alegerile (sursa: Facebook/Recep Tayyip Erdoğan)
Internațional

Erdoğan își cere iertare, vin alegerile

Erdoğan își cere iertare, vin alegerile. Preşedintele turc, Recep Tayyip Erdoğan, le-a cerut "iertare" luni locuitorilor din provincia sud-estică Adıyaman, una dintre cele mai afectate de seismul devastator de la 6 februarie, pentru întârzierile în intervenţiile echipelor de salvare. Erdoğan își cere iertare, vin alegerile "Din cauza efectului devastator al seismelor şi a vremii nevaforabile, nu am putut lucra în modul în care ne-am fi dorit la Adıyaman în primele zile. Cer iertare pentru asta", a declarat şeful statului turc. Defapt.ro este un proiect independent, ne poți sprijini direcționând 3,5% din impozitul tău pe venit. Durează un minut, online Erdoğan a făcut această declaraţie în oraşul Adıyaman, la trei săptămâni după cutremurul care a făcut peste 44.000 de morţi în Turcia şi care a afectat de asemenea şi Siria vecină. Preşedintele turc, la putere de 20 de ani şi care vrea să îşi menţină postul la alegerile prevăzute pentru 14 mai, a fost criticat puternic de către supravieţuitori, care au reproşat statului lentoarea intervenţiilor. La patru zile după catastrofă, Erdoğan a schiţat o formă de mea culpa, tot la Adıyaman, însă fără a cere iertare. "Distrugerile au afectat atât de multe imobile (...) încât, din păcate, nu ne-am putut desfăşura intervenţiile pe cât de repede am sperat", a spus el atunci. Și galeriile de fotbal au reacționat El a recunoscut de asemenea că au existat "lacune" în reacţia la seism, adăugând că este "imposibil să fii pregătit pentru un astfel de dezastru". În această provincie şi într-o alta, Hatay, de asemenea puternic lovită, supravieţuitorii şi-au manifestat furia, în declaraţii pentru AFP, la câteva zile după catastrofa naturală. Unul dintre ei, Mehmet Yildirim, a spus la 10 februarie că nu a văzut pe "nimeni", "nici stat, nici poliţie, nici soldaţi" până "a doua zi, la ora 14.00", adică la 34 de ore după seism. Citește și: SUA nu au capacitatea să apere Taiwanul – studiu Pacific Forum. Dacă Taiwanul cade, lumea va fi dominată de China comunistă El a acuzat autorităţile că au lăsat populaţia din provincia Adıyaman să se descurce singură. În weekend, suporteri ai echipelor de fotbal din Istanbul şi-au exprimat de asemenea nemulţumirea pe stadioane, cerând demisia guvernului. Luni, preşedintele turc a promis construcţia a aproape 50.000 de noi locuinţe în provincia Adıyaman, dintr-un total de 309.000 care ar urma să fie ridicate în cele 11 provincii afectate de seism.

Salariile în învățământ întârzie câteva zile (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

Salariile în învățământ întârzie câteva zile

Salariile în învățământ întârzie câteva zile. Ministerul Educaţiei a transmis cu întârziere noua versiune a aplicaţiei EDUSAL şi pune în pericol plata la timp a salariilor cadrelor didactice, nedidactice şi auxiliare. Salariile în învățământ întârzie câteva zile Se fac eforturi pentru ca salariile pe luna ianuarie să intre la timp în contul salariaţilor, în condiţiile unei întârzieri de câteva zile din partea Ministerului. În mod normal, funcţie de unitate de învăţământ din ţară, plata salariilor şi virarea acestora pe carduri se făcea într-una din zilele perioadei 10-14 ale fiecărei luni. Citește și: Protestatarii ar putea fi interceptați și arestați preventiv ca efect al schimbării legislative propuse de Ciucă și Bode Practic, angajaţii din unele şcoli ar fi trebuit să primească salariile chiar de azi. Continuarea, în Ziarul de Iași.

În România, azi, trei locomotive s-au defectat Foto: Puterea
Politică

În România, azi, trei locomotive s-au defectat

În timp ce 97% din trenurile din Ucraina bombardată ajung la timp, în România, azi, trei locomotive s-au defectat. O întârziere de circa patru ore s-a înregistrat doar pe ruta Budapesta – București Nord, unde locomotiva s-a defectat în stația Gura Motrului. CFR a dat vina pe condițiile meteo. În România, azi, trei locomotive s-au defectat Iată cele trei trenuri care au înregistrat, azi, întârzieri majore, conform datelor CFR: Pe ruta Budapesta-București Nord, întârziere de 230 de minute. „Aceasta a fost generată atât din cauza condițiilor de circulație, cât şi din cauza unei defecțiuni care a avut loc la locomotivă, în stația Gura Motrului, pe fondul condițiilor meteo nefavorabile”, a comunicat CFR, citat de Club Feroviar. Regio 3022, Brașov-București, întârziere de 90 de minute după ce locomotiva s-a defectat la Comarnic. R 2010, Sibiu-Caracal: la ora redactării acestei știri, pe site-ul bilete.cfrcalatori.ro, figura o inatrziere de 222 de minute la sosirea în Caracal. Trenul pare să se fi defectat între Turnu Roșu și Câineni. DLa 15 ianaurie, directorul Căilor Ferate din Ucraina, Alexander Kamyshin, a anunțat, pe Twitter, că, la 15 ianuarie, 97% din trenuri au plecat la timp, iar 96% au ajuns la timp. Această performanță este realizată în condițiile în care țara sa este constant bombardată, în încercarea Rusiei de a-i distruge infrastructura energetică și de transport. Don't want to be the most boring guy at the party, but yes, we had another best on-schedule day yesterday:- 97% trains departed on time- 96% trains arrived on time Yes, we are obsessed with running on schedule. pic.twitter.com/HBwl6FMEtF— Alexander Kamyshin (@AKamyshin) January 16, 2023 Ciolacu vrea să-l salveze pe Grindeanu Duminică seara, Marcel Ciolacu, președintele PSD, l-a lăudat pe ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, cerând ca el să fie menținut și după „rotativa” premierilor, deși postul ar trebui să revină PNL. Citește și: Încă un demnitar PSD ajunge la DNA: Grindeanu audiat în dosarul directorului CFR, clientul său politic și activist PSD. DNA n-a precizat în ce calitate l-a audiat pe Grindeanu „Sunt doi miniştri care s-au remarcat: ministrul Fondurilor Europene, Marcel Boloş, care a făcut într-o perioadă scurtă minuni confruntându-se cu exerciţiul financiar anterior şi cel viitor, şi ministrul Transporturilor, Grindeanu, care a semnat contracte cât nu s-au semnat în ultimii 10 ani şi va avea o execuţie foarte bună. Amândoi sunt lăudaţi şi de organismele internaţionale şi europene", a susținut Ciolacu. European Commission President Ursula von der Leyen @vonderleyen in Kyiv shares the moment with the @Ukrzaliznytsia it was named Rail Champion at the European Railway Awards (@eurailwayawards) ???? pic.twitter.com/DtiRjWCNRD— Укрзалізниця || Ukrainian railways (@Ukrzaliznytsia) February 3, 2023

Aveți grijă cu asigurarea RCA Euroins (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Economie

Aveți grijă cu asigurarea RCA Euroins

Aveți grijă cu asigurarea RCA Euroins. După falimentele Astra, Carpatica şi City Insurance, încă o firmă de asigurări dă semne de oboseală. Aveți grijă cu asigurarea RCA Euroins Un service ieşean a dat în judecată Euroins SA, reclamând faptul că societatea decontează cu întârziere şi parţial lucrările de reparaţii efectuate la maşinile cu asigurare RCA. Problema pleacă de la faptul că Euroins acceptă doar plata devizului estimativ realizat imediat după accident, nu şi a celui final. Citește și: Îngrijorare în Ucraina: Rusia pregătește o ofensivă masivă. Putin are 320.000 de soldați pe front, dublu față de forța inițială. „Cred că a început”, spune un comandant ucrainean În unele cazuri, diferenţele sunt de doar câteva sute de lei, iar totalul sumelor cerute în cele 14 dosare deschise de service abia depăşeşte 4.000 de euro, dar situaţia ridică un nou semn de întrebare pentru liderul pieţei româneşti de asigurări. Continuarea, în Ziarul de Iași.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră