vineri 05 decembrie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: infrastructură

20 articole
Eveniment

Estul României, abandonat de Guvern: investițiile în infrastructură rutieră, etern nefinanțate

Șoselele ocolitoare ale Iașului de la Podu Iloaiei și Uricani înregistrează creșteri constante de costuri, deși proiectele există doar pe hârtie. Decizii guvernamentale întârziate Varianta Uricani a ajuns să coste de 3,5 ori mai mult față de estimarea inițială din 2007, iar traseul de la Podu Iloaiei s-a scumpit după majorarea TVA. Citește și: Premieră: PNL și USR s-au aliat împotriva PSD În timp ce alte județe, precum Bihorul sau zona de sud, avansează rapid cu investițiile în infrastructură, Iașiul încă așteaptă adoptarea hotărârilor de guvern pentru cele două variante ocolitoare. Potrivit Ministerului Transporturilor, ambele proiecte se află în continuare în etapa de promovare la nivel guvernamental, aceeași stare raportată și în răspunsurile din lunile trecute. Continuarea, în Ziarul de Iași

Estul României, abandonat de Guvern (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Nicuşor Dan denunţă haosul urbanistic bucureştean (sursa: Facebook/Cătălin Drulă)
Eveniment

Nicușor Dan, la lansarea lui Drulă: Bucureștiul, lunga luptă dintre infrastructură și panseluțe

Preşedintele Nicuşor Dan a declarat, duminică, că ultimii ani din evoluţia Bucureştiului pot fi definiţi printr-o contradicţie majoră: nevoia de infrastructură versus risipa bugetară pe proiecte de imagine. Declaraţia a fost făcută în cadrul evenimentului de lansare a candidaturii lui Cătălin Drulă (USR) pentru funcţia de primar al Capitalei. „O lungă luptă între infrastructură şi panseluţe” „Mă gândeam cum am putea defini aceşti ani din istoria Bucureştiului. Lupta între corupţie şi anticorupţie ar fi prea simplă şi ţine mai degrabă de nivelul naţional. Citește și: George Simion și o firmă de sondaje apropiată PSD, CURS, relansează ideea suspendării lui Nicușor Dan Cred că definiţia potrivită ar fi lunga luptă între infrastructură şi panseluţe”, a declarat Nicuşor Dan. El a explicat că oraşul se confruntă cu un uriaş deficit de infrastructură, generat de decenii de priorităţi greşite şi de decizii politice orientate spre imagine, nu spre dezvoltare. „Multe resurse ale oraşului au fost irosite pe fel de fel de prostii lucioase, care nu ne-au adus acolo unde aveam cu adevărat nevoie să fim”, a adăugat edilul. Referendumul pentru Bucureşti şi sprijinul lui Cătălin Drulă Nicuşor Dan a rememorat modul în care a reuşit, cu dificultăţi, să organizeze referendumul local pentru Bucureşti, subliniind sprijinul oferit de Cătălin Drulă, care a transpus una dintre întrebările referendumului într-un proiect de lege privind bugetul Capitalei. „Mi-am adus aminte unde eram anul trecut pe vremea asta: tocmai trecusem de domnul Greblă şi, cu mult efort, am reuşit să organizăm un referendum pentru Bucureşti. În cadrul lui, oamenii au răspuns la trei întrebări, una dintre ele referindu-se la buget şi la modul în care se împart banii oraşului”, a explicat Nicuşor Dan. Edilul a afirmat că banii publici trebuie orientaţi către proiecte care dezvoltă oraşul şi îl fac competitiv la nivel internaţional, nu către cheltuieli inutile. Lipsa de coerență și finanțare Primarul a criticat lipsa de coerenţă şi finanţare în marile proiecte de infrastructură ale Capitalei. „E absurd ca oraşul acesta, capitala României, cu o contribuţie uriaşă la PIB, să nu reuşească, din lipsă de bani, să unifice RADET cu ELCEN, doar pentru că s-au dus fondurile pe panseluţe şi borduri”, a spus Nicuşor Dan. Totodată, el a atras atenţia asupra neintegrării metroului în reţeaua publică de transport a Bucureştiului, subliniind că această problemă depinde de colaborarea dintre Primărie şi Ministerul Transporturilor. „Locuitorul trebuie pus pe primul loc” Nicuşor Dan a vorbit şi despre necesitatea unei dezvoltări urbane coerente, bazate pe principii profesionale de urbanism, nu pe interese imobiliare. „Am avut un primar care a corectat câteva lucruri în materie de dezvoltare urbană, dar doar pe 7% din suprafaţa oraşului. În rest, dezvoltarea sectoarelor a fost dictată de mafia imobiliară”, a afirmat el. Edilul a insistat că, de acum înainte, dezvoltarea urbană trebuie făcută având locuitorul în centru, respectând principiile unei științe numite urbanism, „care există de vreo 100 de ani”.

Accesul spre Aeroportul Iași, îngreunat (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

Accesul spre Aeroportul Iași, blocat de ani buni din cauza unui schimb de terenuri

Deși Aeroportul Iași a fost modernizat, infrastructura rutieră care îl leagă de oraș a rămas neschimbată, iar proiectul noii conexiuni dinspre Tătărași este blocat de ani buni. Accesul spre Aeroportul Iași, îngreunat Obstacolul principal îl reprezintă un schimb de terenuri între trei instituții publice – Primăria Iași, Consiliul Județean și Ministerul Afacerilor Interne – care nu reușesc să ajungă la un acord. Citește și: Siegfried Mureșan: „Adevărul este că PSD-ul este partidul care s-a opus mereu reformelor” Licitația pentru proiectarea noului drum de acces, cu o lungime de 1,6 kilometri, este în impas de peste un an, deși ideea amenajării a fost lansată în urmă cu mai bine de cinci ani. Segmentul aflat în proprietatea Statului, administrat de MAI, rămâne „mărul discordiei”, blocând realizarea unei legături moderne între oraș și aerogară. Continuarea, în Ziarul de Iași

Singapore, ținta unui atac cibernetic grav (sursa: Pexels/sungmu heo)
Internațional

Atac chinezesc masiv asupra structurilor cibernetice din Singapore. Beijingul neagă orice implicare

Singapore, ținta unui atac cibernetic grav. Singapore se confruntă cu un atac cibernetic de amploare, care vizează infrastructuri critice și ridică probleme majore de securitate națională. Singapore, ținta unui atac cibernetic grav Potrivit autorităților din Singapore, atacul este în desfășurare și implică tehnici avansate de spionaj cibernetic, cunoscute sub denumirea de APT – „Amenințare Persistentă Avansată”. Citește și: PSD vrea să căpușeze pachetul Bolojan II cu noi creșteri de taxe și impozite - surse Ministrul de interne din Singapore, K. Shanmugam, a declarat vineri seară că atacul reprezintă o amenințare serioasă pentru stat și populație. „Pot spune că atacul este grav și este în curs de desfășurare. A fost atribuit grupării UNC3886.” Gruparea UNC3886 a fost anterior identificată de compania de securitate cibernetică Mandiant (deținută de Google) ca fiind asociată Chinei și implicată în atacuri cibernetice globale. China neagă orice implicare Ambasada Chinei în Singapore a respins sâmbătă ferm orice acuzație privind implicarea în atacul informatic. „China însăși este una dintre principalele victime ale atacurilor informatice. Ne opunem oricărei denigrări nefondate”, se arată într-un comunicat oficial. Reprezentanții diplomatici chinezi au declarat că Beijingul este dispus să coopereze cu Singapore pentru protejarea securității cibernetice globale. Ce sunt atacurile APT și ce riscuri implică Ministrul Shanmugam a explicat că APT-urile sunt atacuri cibernetice sofisticate și de durată, operate de grupuri bine finanțate, cu scopul de a fura informații sensibile și de a perturba servicii esențiale. Acestea pot afecta sistemele de sănătate, telecomunicațiile, rețelele de apă și electricitate, transportul public O intruziune reușită în sistemul de electricitate al Singapore ar putea avea efecte în cascadă, perturbând întreaga funcționare a statului și punând în pericol siguranța populației. Numărul atacurilor APT, în creștere Între 2021 și 2024, atacurile APT asupra Singapore s-au înmulțit de peste patru ori, potrivit ministrului de interne. Un precedent notabil este atacul din 2018 asupra unei companii de stat din domeniul sănătății, în urma căruia au fost compromise datele medicale a 160.000 de pacienți, inclusiv ale fostului prim-ministru Lee Hsien Loong. Experții avertizează: „Apărarea devine tot mai dificilă” Potrivit lui Satnam Narang, expert în securitate cibernetică la compania americană Tenable, atacurile de tip APT devin tot mai greu de contracarat. „Contracararea unor astfel de adversari invizibili devine din ce în ce mai dificilă, pe măsură ce infrastructura digitală devine tot mai complexă.”

Estul României, abandonat strategic la război (sursa: Facebook/MApN)
Economie

Estul României va fi abandonat în eventualitatea unui conflict cu Rusia, arată o analiză

Estul României, abandonat strategic la război, arată o analiză profundă a infrastructurii rutiere existente, dar și a celei în construcție. Estul României, abandonat strategic la război Dacă Autostrada A7 va fi finalizată în 2028, iar Moldova nu dispune de infrastructură defensivă proprie, ar putea fi aceasta, de fapt, un coridor de evacuare și nu unul de apărare? Citește și: Nicușor Dan va propune șefi la SRI și SIE care nu provin nici din servicii, nici din politică Într-un asemenea scenariu, regiunea Moldovei pare mai degrabă „disponibilizată” strategic decât protejată, asigurând adâncimea necesară unui potențial teatru de operațiuni desfășurat pe teritoriul României. Prin urmare, nu cumva adevăratul „flanc estic” este, de fapt, sud-estul țării, cu accent pe Muntenia și Dobrogea? Investițiile recente – finalizarea podului suspendat de la Brăila, modernizarea porturilor Galați și Constanța, inclusiv prin reactivarea infrastructurii feroviare și rutiere aferente – par să indice această direcție de dezvoltare strategică. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Modernizarea infrastructurii, așteptată de companiile românești (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

Modernizarea infrastructurii, așteptată de companiile românești

Modernizarea infrastructurii, așteptată de companiile românești. Kosarom, un lider în industria cărnii din România, este una dintre companiile care așteaptă autostrăzile promise de Guvern. Modernizarea infrastructurii, așteptată de companiile românești Președintele companiei, Lucian Apostol, subliniază importanța infrastructurii moderne, exprimând speranța că guvernanții vor prioritiza construcția de autostrăzi. Citește și: Ignorând tatuajul lui Ciolacu, ministrul de Finanțe anunță că ia în calcul majorarea TVA. Plus: impozitul pe venit ar putea fi comasat cu CASS-ul, adică un salt de la 16,5% la 20% Aceste inițiative strategice poziționează Kosarom ca un jucător cheie în sectorul agroalimentar. Compania își consolidează astfel competitivitatea, răspunzând cerințelor pieței interne și internaționale. Continuarea, în Ziarul de Iași

Ciolacu vrea investiții în infrastructura şcolară (sursa: Facebook/Marcel Ciolacu)
Eveniment

Ciolacu vrea investiții în infrastructura şcolară

Ciolacu vrea investiții în infrastructura şcolară. Investiţiile în infrastructura şcolară reprezintă calea sigură pentru educaţia copiilor, afirmă premierul Marcel Ciolacu, care a vizitat duminică două şcoli din Capitală alături de primarul Daniel Băluţă. Ciolacu vrea investiții în infrastructura şcolară "Investiţiile în infrastructura şcolară reprezintă calea sigură pentru educaţia copiilor noştri",a scris Ciolacu pe Facebook. Citește și: Cancelarul german spune că trebuie găsită o soluție pentru încheierea războiului în Ucraina: E nevoie de o conferință pentru pace care să includă și Rusia "Părinţii şi copiii nu cred că aşteaptă de la politicieni discursuri sforăitoare în prima zi de şcoală, ci să îşi facă treaba şi să asigure condiţii bune de studiu. De aceea, am decis astăzi să merg la două şcoli din sectoarele 4 şi 6 ale Capitalei. Primarul Daniel Băluţă mi-a spus că aici - la Colegiul "Mihai Eminescu", un liceu de elită al Capitalei, înainte era o clădire care risca să se prăbuşească la primul cutremur. Astăzi s-au investit 35 de milioane de lei prin CNI şi a fost refăcută din temelii. Peste 1.300 de copii au cele mai bune condiţii de învăţare, mai ales că domnul primar a obţinut alţi bani prin PNRR pentru dotarea acestei şcoli cu toate materialele necesare", a adăugat acesta. Primarul sectorului 6, felicitat El l-a felicitat şi pe primarul sectorului 6 şi a adăugat că "speră ca lucrurile să se schimbe rapid şi în sectoarele 1 şi 2". "La fel şi în sectorul 6, unde îl felicit pe primarul Ciucu pentru implicare. Şi acolo vorbim de o şcoală modernă, la cele mai înalte standarde educaţionale. Sunt exemple de succes care demonstrează că atunci când ai o viziune şi un proiect clar în minte obţii rezultate. Bani sunt. Avem şi bani de la Guvern, dar şi fonduri europene. Este nevoie doar de viziune. Iar în sectoarele 4 şi 6, la fel ca în 3 şi chiar 5, avem primari implicaţi care au înţeles nevoile comunităţilor. Sper ca lucrurile să se schimbe rapid şi în sectoarele 1 şi 2", a transmis liderul PSD.

Infrastructura sportivă, abandonată de statul român (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

Infrastructura sportivă, abandonată de statul român

Infrastructura sportivă, abandonată de statul român. Ca în cele mai multe orașe din țară, la Iași nu există prea multă infrastructură sportivă. Infrastructura sportivă, abandonată de statul român Indiferent că ne raportăm la tenis, înot sau handbal, statul nu investește, astfel încât să vorbim despre performanță, fără sacrificii din partea sportivilor sau familiilor acestora. Citește și: Cine este președintele Senatului SNSPA: are 72 de ani și un gol de 13 ani în CV între 1978 și 1991. A semnat un acord de cooperare cu Universitatea Havana Dacă ne referim strict la înot, în Iași nu există nici măcar un bazin simplu, de stat, ci doar bazine private, care nu depășesc 15-25 de metri. Iar de un bazin olimpic nici nu poate fi vorba în cel de-al doilea oraș ca mărime al țării. Continuarea, în Ziarul de Iași.

România a căzut în indicele competitivității globale Foto: Inquam/Sabin Cirstoveanu
Economie

România a căzut în indicele competitivității globale

România a căzut două locuri în indicele competitivității globale și se află acum pe locul 50 din 67, potrivit clasamentului anual alcătuit de una din cele mai puternice școli de afaceri din lume, International Institute for Management Development, din Lausanne, Elveția. Citeste și: Cea mai inutilă investiție a lui Sorin Grindeanu: 180 de milioane de lei într-un aeroport prin care, în toată luna mai, au trecut 27 de pasageri Pentru comparație, Polonia a crescut cu două poziții și a ajuns pe locul 41, iar Letonia a sărut șase poziții, fiind acum pe locul 45. În schimb, Ungaria, condusă de guvernul populist și pro-rus al lui Viktor Orban, a căzut opt poziții și este pe locul 54, după România. România a căzut în indicele competitivității globale Clasamentul arată o cădere a României în ceea ce privește situația infrastructurii, de pe locul 47 în 2020 pe 51 în 2024. În ceea ce privește infrastructura pentru Sănătate, România este pe locul 52 din 67 (căderea fiind de patru locuri), iar cea pentru educație ne plasează pe locul 53. Raportul recomandă României: Măsuri de control al ratei inflației. Creșterea eficienței cheltuielilor publice pentru a reduce deficitul bugetar. Accelerarea investițiilor în domenii de specializare inteligentă, cercetare, dezvoltare și inovare. Acordarea de sprijin companiilor pentru implementarea transformării digitale însoțită de actualizarea competențelor digitale ale forței de muncă. Îmbunătățirea sistemelor de sănătate și educație pentru a răspunde provocărilor societății românești. Podiumul: Singapore, Elveția, Danemarca Singapore este cea mai competitivă economie din 67 din cele opt regiuni majore ale lumii, potrivit clasamentului IMD 2024 World Competitiveness Ranking (WCR). Elveția ocupă locul al doilea și Danemarca locul al treilea, în timp ce Nigeria, Ghana și Puerto Rico și-au făcut debutul în acest clasament. WCR oferă acestor economii „un indicator de performanță în timp util care se cuplează ca un instrument unic adaptat nevoilor și provocărilor lor specifice”, a declarat Arturo Bris, directorul Centrului pentru competitivitate mondială IMD, care realizează clasamentul anual. „Acest clasament servește drept punct de referință pentru ca aceste țări să își măsoare progresele și să identifice domeniile de îmbunătățire, oferind o cale clară către dezvoltarea lor economică, dar și sprijinind obiective globale precum ODD", a mai spus Bris, citat de site-ul IMD.

Bolojan, curs scurt despre infrastructură rutieră (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Economie

Bolojan, curs scurt despre infrastructură rutieră

Bolojan, curs scurt despre infrastructură rutieră. Primarul Oradei timp de 12 ani, iar acum preşedinte al Consiliului Judeţean Bihor, Ilie Bolojan explică într-un interviu de ce infrastructura rutieră aduce mai multe beneficii dincolo de mobilitatea urbană. Bolojan, curs scurt despre infrastructură rutieră De la centuri ocolitoare la drumul expres spre Arad, de la proiectul trenului metropolitan, la amenajarea unor parcuri industriale la marginea judeţului. Citește și: Marea escrocherie bursieră Roșia Montană: prețul acțiunilor Gabriel Resources s-a dublat între momentul anunțului lui Ciolacu că România pierde arbitrajul și ziua verdictului Pentru comparaţie, la Iaşi nu e nicio centură ocolitoare măcar în şantier, trenul metropolitan merge doar pe hârtie, iar parcuri industriale găsim doar la Miroslava. Bolojan este un edil atât de eficient încât, la un moment dat, s-a vehiculat scenariul unei eventuale candidaturi a lui la Cotroceni. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Oradea se laudă că nu au fost ambuteiaje Foto: Facebook
Eveniment

Oradea se laudă că nu au fost ambuteiaje

Oradea se laudă că, în zi de început de an școlar, nu au fost ambuteiaje în oraș, scrie presa locală. În luna mai 2023, în oraș era 60 de șantiere „mari” de refacere a străzilor, construire a unor pasaje de trecere sau modernizare a infrastructurii de transport a energiei termice. Citește și: Salarii imense pentru medicii de la Brașov care se plâng că nu sunt plătiți suficient pentru gărzi și își dau demisiile în bloc Oradea se laudă că nu au fost ambuteiaje „Prima zi a anului şcolar a început fără ambuteiaje şi claxoane în centrul Oradiei. În Piaţa Emanuil Gojdu, unde circulaţia tramvaielor a pornit după o pauză de un an, s-a circulat în condiţii de şantier, dar fără blocaje”, scrie Bihoreanul. Publicația laudă viteza cu care a fost refăcută linia de tramvai din centrul orașului. „Viteza de reacţie a constructorilor care au refăcut linia de tramvai în weekend a surprins inclusiv muncitorii de la pasaje. «Când naiba au reuşit să pună linia la loc? Vineri pe aici era drum bătătorit...», s-a mirat un muncitor înainte de a intra în şantier la capătul Parcului 1 Decembrie. De altfel, pentru a face posibilă reluarea circulației tramvaielor angajații OTL au lucrat non-stop întreg weekendul. Citește și: Fabrica de avioane Craiova, condusă de un fost muncitor de la linia de montaj, cu facultate după 40 de ani. Circa 300 de angajați nu au reușit să modernizeze nici un avion IAR Duminică noaptea, spre exemplu, echipele de intervenție montau încă firul de contact și făceau ultimele verificări pe calea de rulare”, scrie Bihoreanul.

General american desființează ministerul lui Grindeanu Foto: Army.mil
Eveniment

General american desființează ministerul lui Grindeanu

Un general american în rezervă desființează ministerul lui Grindeanu: starea drumurilor defavorizează trupele NATO, dacă Rusia invadează România. Citește și: VIDEO Jandarmul care a bătut cu mâinile goale pe plajă la Costinești trei bărbați agresivi, propus pentru avansare de către public General american desființează ministerul lui Grindeanu „Cred că infrastructura din România este într-o stare jalnică, ca să fiu sincer. Este foarte greu să transporți lucruri în interiorul României. Drumurile și căile ferate nu vor ajuta forțele române sau cele NATO să se deplaseze rapid pentru a putea respinge un atac rusesc. Sau o vor face, dar cu costuri mari. E multă muncă în ceea ce privește șoselele și căile ferate pentru a permite deplasarea rapidă a vehiculelor grele”, a spus generalul Ben Hodges, într-un interviu pentru Digi 24. Foto: PSD Hodges a comandat trupele americane în Europa, între 2014 și 2018. El a participat la războiul din Irak, în calitate de șef al diviziei aeropurtate 101. Generalul Ben Hodges Foto: Facebook Hodges a mai indicat câteva domenii în care România trebuie să investească: „În primul rând, (România) nu are o apărare antiaeriană suficentă. Nimeni, nici măcar SUA, nu are suficiente rachete antiaeriene” „De ani de zile, îi încurajez pe colegii și prietenii mei din Marina militară română să investească în drone. Uitați-vă ce reușesc să facă ucrainenii cu astfel de drone. Cu niște bărci dirijate de la distanță sunt în stare să atace nave, să atace poduri. Astfel de sisteme navale sunt bune și la descoperirea minelor ori a submarinelor. Și sunt mult mai ieftine, nu ai cheltuieli mari cu ele. Cred că România ar trebui să se gândească foarte serios să investească în drone” „La final: producția de muniție. Cu toții suntem în urmă, inclusiv SUA, nu am mai produs muniții și acesta cred că este un domeniu în care România trebuie să investească -în producția de muniție, artilerie” Potrivit lui Hodges, marina românească nu este slabă, dar trebuie să își mărească nivelul de pregătire și să coopereze mai intens cu Turcia.

S5: infrastructura de colectarea gunoiului, înjumătățită (sursa: Facebook/Rareș Hopincă)
Mediu

S5: infrastructura de colectarea gunoiului, înjumătățită

S5: infrastructura de colectarea gunoiului, înjumătățită. Valoarea proiectului privind dezvoltarea infrastructurii de colectare pentru asigurarea unui management integrat al deşeurilor în Sectorul 5 scade de la aproape 291,5 milioane de lei cu TVA la circa 143,4 de milioane de lei cu TVA. S5: infrastructura de colectarea gunoiului, înjumătățită "Se aprobă Studiul de fezabilitate actualizat şi indicatorii tehnico-economici pentru proiectul Dezvoltarea infrastructurii de colectare pentru asigurarea unui management integrat al deşeurilor în Sectorul 5", prevede actul normativ adoptat de Consiliul local al Sectorului 5 cu 20 de voturi "pentru". Defapt.ro este un proiect independent, ne poți sprijini direcționând 3,5% din impozitul tău pe venit. Durează un minut, online "În urmă cu câteva zile, aţi trimis de la primărie o adresă către majoritatea cetăţenilor prin care va dădeaţi mari că veţi atrage 700 de milioane de lei fonduri europene. Prin acest proiect (...) scădeţi acest proiect de la 300 de milioane de lei, cât ne-aţi propus, o sumă cu care am fost de acord, am şi votat acest proiect în noiembrie, la 143 de milioane de lei, deci, dintr-o bătaie de deget, printr-o şedinţă de îndată, fără absolut nicio dezbatere, dumneavoastră tăiaţi din cele 700 de milioane de lei cu care va dădeaţi mari 150 de milioane de lei. (...) Deşi aţi înjumătăţit fondurile europene pe care le solicitaţi pentru primăria şi pentru sectorul nostru, majoraţi contribuţia de la bugetul local cu 12 milioane de lei", a spus liderul grupului USR din Consiliul Local Sector 5, Alexandru Dimitriu. Creștere enormă a costurilor publicitare De asemenea, el a atras atenţia asupra creşterii sumei alocate publicităţii la 18 milioane de lei de la circa 4 milioane de lei în forma proiectului din noiembrie 2022. "În ultimele două săptămâni am avut zilnic negocieri cu JASPERS şi cu AM POIM cu privire la fazarea acestui proiect, pentru că POIM se încheie pe 31 decembrie 2023, începe un nou program operaţional, PODD, care va avea timp de implementare șapte ani. Citește și: Cât plătea Dan Diaconescu pentru sex cu minore gemene: 300-400 de lei pe partidă. Fostul jurnalist a fost prins din întâmplare: s-au găsit înregistrări într-un telefon dintr-o speță de furt Am decis împreună cu cei de la JASPERS şi de la MIPE şi AM POIM fazarea proiectului. Asta înseamnă că o parte din cheltuieli vor fi decontate prin POIM anul acesta, o altă parte din cheltuieli vor fi decontate prin PODD, în baza altui proiect depus anul viitor", a afirmat City managerul Sectorului 5, Rareş Hopincă.

Mecanicii conduc trenul sub influența alcooluluim scire Asociatia Pro Infrastructură
Eveniment

Mecanicii conduc trenul sub influența alcoolului

Asociația Pro Infrastructură explică ce condiții au favorizat ciocnirea a două trenuri, în Teleorman, unda dintre cauze fiind: „Mecanicii au condiții de odihnă proaste și conduc trenul sub influența alcoolului”. Însă asociația indică și numeroase probleme în infrastructura căilor ferate. Pro Infrastructură arată că șeful CFR a mințit în legătură cu incidentul de la Roșiori și doar pentru acest motiv trebuia demis. Foto: Facebook Asociatia Pro Infrastructura Mecanicii conduc trenul sub influența alcoolului „Pe lângă starea proastă a infrastructurii, există un lung pomelnic de probleme legate de mecanicii de locomotivă (...) Mecanicii au condiții de odihnă proaste și conduc trenul sub influența alcoolului. Exemple: accidentul de la Fetești din 2021 cu plecare de la locul faptei "chipurile" ca să bea o bere (...) Merișor-Bănița în 2017 (http://bit.ly/3LxFeGB) și distrugerea viaductului Cârcea în 2018 (http://bit.ly/3Tks4hS). Timpii de odihnă nu se respectă (Fetești 2021, Merișor-Bănița 2017), iar asta înseamnă zeci de ore pe locomotivă. Foile de drum ale mecanicilor sunt scrise pe hârtie și astfel nu pot fi verificate de la distanță”, arată, pe Facebook, această asociație. În ceea ce privește problemele de infrastructură, Pro Infrastructură explică de ce sistemele automate nu funcționează. Citește și: Grindeanu dirijează banii CFR către clientela din Timișoara și Cluj – analiză Club Feroviar. „Un grup infracțional care pune în pericol securitatea românilor”, spune un ceferist Sistemul german de oprire automată al CFR datează din 1960 „Spre deosebire de Grecia, CFR are un sistem de autostop funcțional chiar și pe liniile aflate în proces de modernizare. Asta e bine pentru că reconstrucția unui tronson poate dura și un deceniu (ca în Grecia). Din păcate, sistemul german de oprire automată al CFR datează din 1960 și îi lipsesc funcții la care ne-am aștepta în secolul 21. I-am văzut limitele (și) la accidentul de la Roșiori: poate fi dezactivat de mecanici la orice viteză, iar dacă trenul din față este aproape de semnal, frânarea indusă de autostop poate fi tardivă. Nefiind digital, sistemul din cale nu transmite coduri de diagnostic în cazul unei defecțiuni. La fel ca Grecia, la insistențele Comisiei Europene, CFR se chinuie să implementeze un sistem contemporan de oprire automată și control continuu al vitezei numit ETCS (European Train Control System), componenta principală din ERTMS (European Rail Traffic Management System). ETCS este digital și wireless, cu semnalizare pe display-ul mecanicului (nu pe stâlpi laterali exteriori) și controlează frânarea lină, din timp. Poate fi dezactivat dar în cazuri excepționale și la viteze mici. A fost contractat pe 1150 kilometri începând cu anii 2010, din care ~500 km au calea ferată recepționată dar, la fel ca în Grecia, ETCS/ERTMS nu este funcțional nicăieri în România, nefiind văzut ca o prioritate. Operatorii feroviari nu au primit niciun termen limită până la care să-și doteze locomotivele cu ETCS”, explică asociația. Grindeanu își protejează clienții din fruntea CFR „Transportul feroviar este cenușăreasa politicienilor, de unde și tăcerea ministrului Grindeanu care s-a mulțumit doar să-i ceară public (prin consilierul de imagine, firește) șefului CFR Călători să iasă la declarații, să mai dreagă busuiocul și să influențeze un pic ancheta. CFR Călători a comunicat în mod IRESPONSABIL că trenul de marfă lovit era deja deraiat la momentul impactului. Chiar și numai din cauza asta, dar și pentru carențele în pregătirea mecanicilor evidențiate la Roșiori, directorul CFR Călători TREBUIE DEMIS!”, mai scrie Pro Infrastructură. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu (PSD), dirijează banii CFR către clientela din Timișoara și Cluj, arăta o analiză recentă din Club Feroviar. Recent, Grindeanu a fost audiat ca martor, la DNA, după ce doi dintre clienții săi politici, plasați în conducerea CFR, au fost puși sub acuzare de către procurorii anticorupție. Dar PSD încearcă să convingă PNL ca, după ce Marcel Ciolacu preia conducerea Guvernului, Grindeanu să rămână ministru al Transporturilor.

Putin bea și amenință: continuăm bombardamentele (sursa: Twitter/Dmitri)
Eveniment

Putin bea și amenință: continuăm bombardamentele

Putin bea și amenință: continuăm bombardamentele. Preşedintele rus Vladimir Putin a asigurat joi că bombardamentele asupra infrastructurii energetice a Ucrainei vor continua, adăugând că acestea sunt în continuare represalii pentru atacul din 8 octombrie asupra podului Crimeii. Putin bea și amenință: continuăm bombardamentele "Este acum mult zgomot despre atacurile noastre asupra infrastructurii energetice a unei ţări vecine. Da, o facem. Dar cine a început? Cine a lovit podul Crimeii? Cine a aruncat în aer liniile electrice ale centralei nucleare de la Kursk (pe teritoriul rus - n.r.)? Cine a întrerupt apa în Doneţk?", a spus Putin la o ceremonie de decorare a militarilor ruşi. Insistând asupra opririi aprovizionării cu apă în regiunea separatistă prorusă Doneţk, Putin a acuzat Ucraina de un "act de genocid". El le-a reproşat de asemenea politicienilor occidentali că închid ochii în faţa acţiunilor responsabililor ucraineni. În schimb, "când noi începem să facem ceva ca răspuns, zgomotul, gălăgia, pocnetele se aud în tot universul", a ironizat liderul de la Kremlin reacțiile publice. Drunk putin explains why strikes against Ukrainian infrastructure will continue because "they started first by attacking the Crimean bridge" pic.twitter.com/fQeRuNo4Pu— Dmitri (@wartranslated) December 8, 2022 După explozia ce a avariat podul care leagă Rusia de peninsula Crimeea anexată, explozie atribuită de Moscova unui sabotaj ucrainean, a urmat de o serie de raiduri ruseşti cu drone şi rachete ce au ţintit infrastructurile energetice ucrainene, provocând întreruperi în furnizarea energie şi apei în plină iarnă. Citește și: România și Bulgaria nu au fost acceptate în spațiul Schengen. Au votat împotrivă Austria și Olanda, dar aceasta din urmă a precizat că se opune doar Bulgariei. Croația, primită Circulaţia rutieră pe pod a fost restabilită luni, când preşedintele rus a condus demonstrativ un autoturism pe acest pod.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră