vineri 05 decembrie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: grevă generală

3 articole
Eveniment

Sindicatele amenință cu greva generală, dacă reformele nu sunt corectate până în septembrie

Grevă generală în septembrie, avertizează sindicatele. Liderul Confederației sindicale Cartel Alfa, Bogdan Hossu, a anunțat că sindicatele ar putea declanșa o grevă generală în luna septembrie, dacă Guvernul nu ia în calcul soluțiile propuse ca alternativă la unele dintre măsurile de reformă anunțate. Declarația a fost făcută miercuri, după discuțiile purtate la Palatul Victoria cu vicepremierul Dragoș Anastasiu. Grevă generală în septembrie, avertizează sindicatele Liderul Cartel Alfa a avertizat că, în lipsa unor măsuri corective, sindicatele vor fi împinse la grevă generală în septembrie, pe fondul creșterii presiunii economice asupra cetățenilor. Citește și: Cumnatul Olguței Vasilescu, șef peste un aeroport bine subvenționat, responsabil de ratarea finanțării UE, salariu cu 40% peste Bolojan „Decizia noastră este ca, dacă Guvernul nu ia măsuri, să declanșăm greva generală cu o solicitare fermă: căderea actualului Executiv. Depinde doar de ceea ce va face Guvernul până atunci”, a declarat Hossu. Sindicatele cer implicarea directă în grupurile de lucru Bogdan Hossu a precizat că patru confederații sindicale au înaintat Guvernului o listă cu probleme și propuneri de reforme. „Am ajuns la concluzia că există miniștri și vicepremieri responsabili de piloanele de reformă care au înțeles să coopteze un reprezentant al fiecărei confederații sindicale și patronale în grupurile de lucru. Scopul este să realizăm un acord care să rezolve problemele”, a explicat Hossu. Vicepremierul Dragoș Anastasiu a propus ca fiecare confederație sindicală și patronală să desemneze un reprezentant care va analiza toate propunerile în cadrul comisiilor. Calendar clar pentru măsurile de reformă Liderul Cartel Alfa consideră că Guvernul trebuie să stabilească un calendar precis al implementării reformelor, inclusiv stabilirea salariului minim garantat în plată pentru anul 2026. „Este o prioritate nu doar pentru sectorul bugetar, ci și pentru mediul economic. Vicepremierul a promis că va susține acest demers la nivelul premierului și al celorlalți membri ai Guvernului”, a declarat Hossu. Critici la adresa pachetului doi de reforme Bogdan Hossu a avertizat că o parte dintre măsurile incluse în al doilea pachet de reforme ar putea fi anulate de Curtea Constituțională (CCR), din cauza unor deficiențe legislative. „Datorită lipsei de expertiză, există riscul ca unele măsuri să fie declarate neconstituționale, așa cum s-a întâmplat cu impozitarea diferențiată a pensiilor speciale”, a subliniat liderul sindical. De asemenea, Hossu a arătat că modificările propuse pentru contractele de management ale Consiliilor de Administrație și reprezentanților în AGA ar putea avea aceeași soartă dacă nu sunt analizate corespunzător. Cererea sindicatelor: monitorizare lunară a ordonanțelor Sindicatele au solicitat ca pentru Ordonanța 36 și actele normative asumate de Guvern să existe analize lunare privind eficiența și consecințele acestora. „Multe dintre decizii nu vor avea efectul pozitiv scontat și vor produce doar efecte sociale negative. Prin monitorizare, putem corecta și modifica în sens pozitiv aceste măsuri”, a explicat Hossu.

Grevă generală în septembrie, avertizează sindicatele (sursa: Facebook/Confederatia Nationala Sindicala "Cartel ALFA")
Ceferiștii amenință cu declanșarea grevei generale (sursa: fstf.ro)
Eveniment

Ceferiștii amenință cu declanșarea grevei generale

Ceferiștii amenință cu declanșarea grevei generale. Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România (FSTFR) a anunțat sâmbătă că ceferiștii solicită repunerea în circulație, începând cu 1 februarie 2025, a trenurilor de călători anulate de CFR Călători la începutul acestui an. În cazul în care cererea nu este respectată, aceștia amenință cu oprirea activității printr-o grevă spontană. Ceferiștii amenință cu declanșarea grevei generale Pe 24 ianuarie 2025, ceferiștii, alături de militari în rezervă, polițiști, mineri, siderurgiști și alte categorii profesionale, au protestat timp de trei ore în Piața Victoriei. Citește și: Campania lui Ciolacu și deficitul lăsat în urmă îngroapă România: S&P a schimbat perspectiva de rating a României de la stabil la negativ. Urmează treapta „Junk” Protestatarii și-au exprimat nemulțumirea față de legislația în domeniul pensiilor și salarizării, dar și față de recentele măsuri de austeritate adoptate de Guvern. Ceferiștii contestă planurile de concedieri colective nejustificate și reducerea activității feroviare, în contextul anulării unor trenuri de călători din Mersul Trenurilor pentru 2025. Aceștia solicită nu doar repunerea trenurilor în circulație, ci și aplicarea prevederilor Legii nr. 360/2023, care obligă unitățile feroviare de stat să plătească contribuții suplimentare pentru condițiile speciale de muncă. FSTFR avertizează că, în absența unor soluții concrete din partea Guvernului, ceferiștii sunt pregătiți să oprească activitatea în mod spontan. Respectarea legii Potrivit FSTFR, articolul 28 din Legea nr. 360/2023 prevede că, începând cu 1 septembrie 2024, unitățile feroviare de stat trebuie să achite contribuții suplimentare pentru angajații care lucrează în condiții speciale. Federația subliniază că neaplicarea acestei prevederi, alături de anularea trenurilor, adâncește nemulțumirile și riscă să provoace greva generală. Impactul grevei O grevă generală în sectorul feroviar ar avea consecințe majore asupra transportului public și economiei naționale. FSTFR avertizează că acțiunile Guvernului și ale CFR Călători pun în pericol atât siguranța locurilor de muncă ale ceferiștilor, cât și funcționarea eficientă a transportului feroviar de călători. Ordonanța austerității Protestatarii au criticat și „ordonanța austerității”, care afectează mai multe categorii profesionale, inclusiv ceferiști, militari și polițiști. Aceștia consideră că măsurile adoptate subminează atât drepturile salariale, cât și stabilitatea sistemului de pensii. Soluțiile cerute de ceferiști În comunicatul de presă, ceferiștii solicită: Repunerea în circulație a trenurilor de călători anulate, începând cu 1 februarie 2025. Respectarea Legii nr. 360/2023 privind plata contribuțiilor suplimentare pentru condițiile speciale de muncă. Revizuirea legislației privind pensiile și salarizarea, în special în sectorul de apărare, siguranță și ordine publică.

O posibilă grevă generală la metrou (sursa: Facebook/Metrorex)
Eveniment

O posibilă grevă generală la metrou

O posibilă grevă generală la metrou. Sindicatul Liber Metrou (USLM) a anunțat prelungirea discuțiilor cu Metrorex până pe 31 octombrie pentru stabilirea unui nou contract colectiv de muncă. O nouă rundă de negocieri este programată luni, la ora 11:00, conform declarațiilor președintelui USLM, Marian Artimon. Acesta a subliniat că, în cazul unui eșec al negocierilor, sindicaliștii ar putea recurge la greva generală în următoarele trei săptămâni. Artimon: „Am dat o șansă până pe 31 octombrie” Marian Artimon a explicat că USLM dorește să ajungă la o înțelegere privind indexarea salariilor în funcție de rata inflației și salariul minim european. Citește și: Cui concesionează Simion locurile de parlamentar: bugetară din Guvern, cu 4 case și 2 apartamente, deschide lista AUR la Bacău Acesta a subliniat că legea impune un anumit nivel de salarizare în funcție de salariul minim brut, iar plafonarea actuală afectează personalul calificat din domeniul feroviar. Negocieri programate pentru luni Sindicatul a propus o întâlnire cu conducerea Metrorex pentru luni, la ora 11:00, la sediul companiei. Artimon a avertizat că nerespectarea prevederilor legale ar putea constitui abuz în serviciu, sperând că o soluție va fi găsită înainte de expirarea termenului de 31 octombrie. O posibilă grevă generală la metrou Dacă nu se ajunge la un acord, sindicaliștii ar putea intra în grevă exact pe 19 noiembrie, când Metrorex sărbătorește 45 de ani de la lansarea primului tronson de metrou. Artimon a subliniat că sindicatul își dorește să organizeze un eveniment „frumos pentru publicul călător,” dar că va recurge la acțiuni sindicale dacă cerințele nu sunt îndeplinite. Artimon a subliniat importanța susținerii subvențiilor de către stat pentru publicul călător, argumentând că statul ar trebui să-și respecte angajamentele față de cetățenii care folosesc metroul, în caz contrar, sindicatul fiind pregătit să ia măsuri pentru a obține respectarea drepturilor lor.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră