sâmbătă 22 februarie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: gabriel oprea

5 articole
Politică

Gabriel Oprea împarte cosmeticiana cu soția

Fostul ministru de Interne, Gabriel Oprea, împarte cosmeticiana cu soția și declară că nu-i dau lacrimile când se pensează. El a făcut aceste mărturisiri în emisiunea lui Denise Rifai, 40 de întrebări. Citește și: Năsui: un român obişnuit, pe salariul mediu, după 35 de ani de muncă, ar putea avea pensie de 7.000 lei/lună, dacă nu ar depinde de politic. Acum, are 1.785 lei/lună În cadrul interviului, Oprea, care a fost ministru al Apărării în guvernul Boc și ministru de Interne în guvernările Ponta, a explicat și culoarea părului său, negând suspiciunile că s-ar vopsi. Gabriel Oprea împarte cosmeticiana cu soția „În primul rând că folosesc un șampon, nu mă vopsesc, folosesc un șampon, care… Știți ce înseamnă albirea părului? Albirea părului este o boală a părului, dar sunt două condiții ca să poți să aplici acest șampon. Primul lucru este să ai păr pe cap și al doilea, să mai ai pigment 10-15%. Și am. Deci, de două ori pe lună mă dau cu acest șampon, pentru păr grizonant, care are această culoare. Doi. Soția mea are o cosmeticiană de vreo 20 și ceva de ani, foarte serioasă, care ne vine acasă. În momentul când termină tratamentul soția mea, urmez și fac și eu tratament, inclusiv se ocupă și de sprâncele mele”, a spus Oprea. Citește și: Bomba plasată de PSD în noua lege a pensiilor: dacă cheltuielile vor depăși un neprecizat procent din PIB, crește și impozitarea, respectiv contribuția la asigurările sociale de stat @40deintrebari.kanald Vă dau lacrimile la pensat, domnule Gabriel Oprea? #40deintrebari #gabrieloprea #pensat ♬ original sound - 40deîntrebăricuDeniseRifai Întrebat dacă îi dau lacrimile când se pensează, fostul demnitar și președinte al UNPR a declarat: „Nu, nu-mi dau lacrimile”.

Gabriel Oprea împarte cosmeticiana cu soția Foto: captură video
Oprea anunță că nu a plagiat Foto: Inquam/ Octav Ganea
Eveniment

Oprea anunță că nu a plagiat

Gabriel Oprea anunță, triumfător, că Înalta Curte de Casație și Justiție a decis că nu a plagiat: „Atacul la adresa mea, pe tema așa-zisului plagiat, a fost orchestrat de un general din serviciile secrete provenit din vechea Securitate, un individ trimis în judecată de către CNSAS pentru poliție politică și un așa-zis jurnalist, intelligence, care s-a autointitulat impostor. Verdictul definitiv de neplagiat dat astăzi de ÎCCJ demontează definitiv minciunile unor persoane care au distrus cariere, familii și destine”, a declarat Oprea, potrivit unui comunicat al Uniunii Militarilor și Politistilor „Mihai Viteazul". Citește și: Judecătorul Șepelea, coleg de complet cu judecătoarea care se droga cu iubitul traficant, a primit recent o donație imobiliară importantă Oprea anunță că nu a plagiat În 2016, Consiliul Naţional de Atestare a Titlurilor, Diplomelor şi Certificatelor Universitare (CNATDCU) a stabilit, cu unanimitate de voturi, că Gabriel Oprea a plagiat în lucrarea de doctorat susţinută în anul 2000, la Facultatea de Drept a Universităţii Bucureşti şi a propus retragerea titlului de doctor. În comunicatul de azi, Oprea a explicat cum a reușit să câștige: „Curtea Constituțională a României a stabilit, prin hotărâre definitivă și general aplicabilă, că titlul de doctor nu poate fi retras dacă a intrat în circuitul civil și a produs efecte. Totodată, hotărârea de guvern ilegală care stabilise contrariul a fost abrogată”. Însă chiar judecătorii de la Înalta Curte de Casație și Justiție sunt suspectați de plagiat. LINX (un proiect al Centrului Român pentru Jurnalism de Investigație) a analizat doctoratul Alinei Corbu, președintele ÎCCJ, și a descoperit zeci de fragmente preluate fără sursă, citări incorecte, greșeli de gramatică. Însă, în perioada 2019-2021, Comisia de Etică a Universității București a clasat ”pe motive de procedură” trei sesizări legate de suspiciuni de plagiat masiv – sute de rânduri – în lucrarea de doctorat a judecătoarei Corina Alina Corbu, șefa Înaltei Curți de Casație și Justiție, scria G4Media în 2022. Și președintele CSM, judecătorul Daniel Grădinaru, de la ÎCCJ, este acuzat de plagiat. În volumul în care judecătorul Daniel Grădinaru și-a publicat teza de doctorat susținută în 2015 există mai multe fragmente despre care un expert consultat de G4Media.ro susține că sunt plagiate, a relatat acest site, în iunie 2023. În sfârșit, unul din cei cărora Gabriel Oprea le-a îndrumat doctoratul este Bogdan Licu, fost procuror și, acum, judecător la CCR - la propunerea PSD. Acuzat de plagiat, Licu a renunțat la titlul de doctor.

Avionul donat de Țiriac SMURD-ului, la DNA (sursa: Facebook/MAI)
Investigații

Avionul donat de Țiriac SMURD-ului, la DNA

Avionul donat de Țiriac SMURD-ului, la DNA. Generalul de flotilă aeriană Cătălin Dache, șeful Inspectoratului General de Aviație (IGAv) din Ministerul de Interne, și subalternii săi sunt anchetați de procurorii militari de la DNA pentru că au girat lucrări de reparații fictive estimate la peste 4,73 milioane de euro în cazul a două avioane. Inclusiv pentru cel donat de magnatul Ion Țiriac pentru SMURD. Lucrările fictive au fost facturate de asocierea dintre Școala Superioară de Aviație Civilă, condusă de George Barbu, și Arpiem Aviation, controlată de Peter Alexandru Vasile. Defapt.ro a dezvăluit în exclusivitate, încă din ianuarie 2022, cum sunt sifonați banii publici de la Ministerul de Interne, alocați pentru repararea și mentenanța avioanelor, de către cuplul George Barbu și Peter Alexandru Vasile cu ajutorul șefilor de la Inspectoratul General de Aviație. Mai mult, firma Arpiem Aviation era abonată la contractele publice de la Școala Superioară de Aviație Civilă, în baza cărora încasase cel puțin 1,6 milioane de euro. Avionul donat de Țiriac SMURD-ului, la DNA O dezvăluire publicată de către Defapt.ro a fost preluată de procurorii militari din cadrul Direcției Naționale Anticorupție (DNA). La începutului anului trecut, Defapt.ro a dezvăluit că Inspectoratul General de Aviație a atribuit mai multe contracte asocierii dintre Școala Superioară de Aviație Civilă, o instituție din subordinea Ministerului Transporturilor condusă de director George Barbu, și firma Arpiem Aviation, controlată de Peter Alexandru Vasile, pentru repararea avionului Cessna Citation V. Citește și: EXCLUSIV Avionul donat de Țiriac SMURD-ului, reparat cu 3.000.000 EURO Acesta este avionul SMURD donat pentru salvarea de vieți omenești de către miliardarul Ion Țiriac. De exemplu, în noiembrie 2018, IGAv a dat asocierii un contract de 4,74 milioane de lei pentru reparația capitală a motoarelor. Câteva luni mai târziu, pe 9 mai 2019, s-a semnat un act adițional prin care valoarea contractului a fost majorată cu 2,21 milioane de lei. Adică cu 49%. Ulterior, s-au semnat mai multe contracte pentru lucrări suplimentare. Valoarea acestora depășea trei milioane de euro în august 2021. În paralel, firma Arpiem Aviation este abonată la contractele Școlii Superioare de Aviație Civilă, condusă de același director George Barbu. Valoarea contractelor la începutul anului 2022 erau de aproximativ 7,9 milioane de lei, echivalentul a peste 1,6 milioane de euro. 30 de percheziții La data de 21 iunie 2023, procurorii militari din cadrul DNA au făcut 30 de percheziții în București și Ilfov într-un dosar de corupție ce vizează contractele publice de la IGAv. Atunci au fost luate la puricat sediile a trei instituții publice, sediile unor societăți și domiciliile unor persone fizice. O zi mai târziu, procurorii militari au anunțat că s-a început urmărirea penală împotriva generalului de flotilă Cătălin Dache, șeful Inspectoratului General al Aviație din Ministerul de Interne, pentru infracțiunea de abuz în serviciu, dacă funcționarul a obținut pentru sine sau pentru altul un folos necuvenit, în formă continuată. În același dosar de corupție mai sunt urmăriți penal locotenentul comandor Andrei Bădulescu, șeful Serviciului Dezvoltare, Reglementări Tehnice și Coordonare Mentenanță Aeronave, și comandorul (r) Florin Vasile, adjunctul lui Cătălin Dache și inginerul șef al IGAv. Tot atunci, procurorii au transmis că s-a început urmărirea penală împotriva lui George Barbu și Mihai Popa, directorul general, respectiv directorul tehnic al Școlii Superioare de Aviație Civilă. Nu a scăpat nici Peter Alexandru Vasile, potrivit unor surse din cadrul DNA. Toți pentru complicitate la abuz în serviciu. Lucrări fictive sau proaste Conform ordonanței procurorilor militari, în perioada 2019-2023, IGAv a semnat mai multe contracte de reparații și mentenanță pentru aeronavele Piper Pa-42 Cheyenne III A și Cessna C-560 Citation V cu asocierea formată din Școala Superioară de Aviație Civilă și Arpiem Aviation. În calitate de șef al IGAv, generalul de flotilă aeriană Cătălin Dache "ar fi aprobat, cu încălcarea dispozițiilor legale, documentația necesară efectuării plăților pentru lucrările menționate mai sus, cunoscând că acestea nu au fost recepționate, executate sau au fost executate necorespunzător". Citește și: EXCLUSIV Avionul donat de Țiriac pentru SMURD, folosit de Gabriel Oprea pentru „zboruri speciale” Subalternii săi i-ar fi dat o mână de ajutor și "ar fi întocmit și aprobat diverse documente necesare efectuării plăților pentru lucrările amintite". Procurorii militari din cadrul DNA susțin că "în contextul menționat mai sus, ar fi fost produs Inspectoratului General de Aviație din cadrul M.A.I. un prejudiciu în sumă totală de 23.199.049 lei concomitent cu obținerea unui folos necuvenit, în același cuantum, pentru asocierea respectivă". Practic, paguba adusă Ministerului Afacerilor de Interne, adică statului român, este de peste 4,73 milioane de euro.

Gabriel Oprea, achitat pentru moartea polițistului (sursa: Inquam Photos/George Călin)
Justiție

Gabriel Oprea, achitat pentru moartea polițistului

Gabriel Oprea, achitat pentru moartea polițistului. Tribunalul Bucureşti a dispus, luni, achitarea fostului ministru de Interne Gabriel Oprea pentru săvârşirea infracţiunii de ucidere din culpă, în legătură cu accidentul rutier din anul 2015 care a dus la decesul poliţistului Bogdan Gigină. Gabriel Oprea, achitat pentru moartea polițistului Potrivit deciziei instanţei, Gabriel Oprea a fost achitat în baza art. 16 alin. (1) lit. a) din Codul de procedură penală, respectiv "fapta nu există". Defapt.ro este un proiect independent, ne poți sprijini direcționând 3,5% din impozitul tău pe venit. Durează un minut, online Pe de altă parte, Petre Mazilu, administratorul firmei General MPM Impex SRL, responsabil cu execuţia unei lucrări la instalaţia subterană de gaze, care nu era semnalizată corespunzător la nivelul străzii, a fost condamnat la doi ani şi opt luni închisoare cu suspendare pentru săvârşirea infracţiunii de ucidere din culpă. Acesta are de efectuat şi muncă neremunerată în folosul comunităţii la Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Sector 5 sau în cadrul Administraţiei Lacuri, Parcuri şi Agrement Bucureşti, pe o perioadă de 100 de zile lucrătoare. De asemenea, firma General MPM Impex SRL a fost condamnată la plata unei amenzi penale de 330.000 lei, pentru săvârşirea infracţiunii de ucidere din culpă. Prescripție în octombrie Pe latură civilă, instanţa a respins, ca neîntemeiate, acţiunile civile exercitate de membrii familiei poliţistului, respectiv părţile civile Gigină Cornel-Relucă, Gigină Carmen şi Ciuciu (fostă Gigină) Ioana-Raluca împotriva lui Gabriel Oprea şi părţilor responsabile civilmente Guvernul României, Ministerul Afacerilor Interne şi Ministerul Finanţelor Publice, dar şi acţiunea civilă exercitată de Direcţia Generală de Poliţie a Municipiului Bucureşti împotriva lui Oprea. În acest sens, a fost ridicat sechestrul pus pe bunurile lui Oprea. În schimb, tribunalul a dispus ca Petre Mazilu şi compania General MPM Impex SRL să achite familiei Gigină daune materiale şi morale în sumă totală de peste 350.000 euro. Decizia nu este definitivă şi poate fi atacată cu apel. Însă, după deciziile CCR şi ÎCCJ referitoare la eliminarea prescripției speciale, şi în acest caz mai funcționează doar prescripția generală, au precizat surse judiciare pentru Libertatea. În cazul infracțiunii de care e acuzat Gabriel Oprea, termenul de prescriere este de opt ani de la data comiterii faptei. Cu alte cuvinte, în octombrie 2023, indiferent care va fi stadiul procesului, fostul ministru de Interne scapă de orice răspundere penală în acest dosar. Trimis în judecată acum cinci ani Gabriel Oprea a fost trimis în judecată de DNA, în mai 2018, la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, însă dosarul acestuia s-a plimbat pe la mai multe instanţe din motive de procedură, la Judecătoria Sectorului 1 şi apoi Tribunalul Bucureşti. "În seara de 20 octombrie 2015, agentul de poliţie Gigină Bogdan-Cosmin, în vârstă de 28 de ani, a fost implicat într-un accident de circulaţie pe o stradă din municipiul Bucureşti, în urma căruia a suferit o hemoragie cranio-cerebrală, consecinţă a unui traumatism cranio-cerebral şi facial cu fractură craniană, leziuni care au cauzat decesul. La momentul producerii accidentului, victima Gigină Bogdan-Cosmin făcea parte dintr-un dispozitiv de însoţire a ministrului Oprea Gabriel, care preceda în trafic autoturismul în care se afla ministrul. La momentul producerii accidentului, ministrul Oprea Gabriel se deplasa către locuinţa sa", susţine DNA. Deschidea coloana oficială Motociclistul deschidea coloana oficială şi trebuia să ajungă în intersecţii înainte de restul coloanei, să se asigure că traficul este oprit, după care, în momentul apropierii restului coloanei, să se deplaseze cu viteză sporită către următoarea intersecţie pentru a repeta acest proces. După ce coloana a ajuns în intersecţia străzii Ştirbei Vodă cu Calea Plevnei, poliţistul Gigină a accelerat către următoarea intersecţie, cea cu Splaiul Independenţei, unde a intrat cu motocicleta într-o groapă din carosabil, săpată de muncitorii firmei General MPM Impex SRL. Conform DNA, accidentul rutier care a determinat decesul poliţistului Gigină s-a produs ca urmare a nerespectării de către Gabriel Oprea, Petre Mazilu şi General MPM Impex SRL a dispoziţiilor legale şi a măsurilor de prevedere pentru exercitarea unor activităţi - activitatea de însoţire a ministrului de către poliţişti rutieri în cazul lui Oprea, respectiv activitatea de realizare a unor lucrări în carosabil în cazul firmei şi administratorului acesteia. Oprea a cerut și motociclist "Concret, începând cu preluarea, la începutul anului 2014, a funcţiei de ministru al Afacerilor Interne, inculpatul Oprea Gabriel a dispus - cu încălcarea dispoziţiilor legale privind însoţirea demnitarilor de către Poliţia Rutieră - însoţirea sa permanentă de către un dispozitiv de Poliţie Rutieră, iar din luna iunie 2015 a dispus ca din acest dispozitiv să facă parte şi un poliţist rutier motociclist. În acest mod, ministrul de Interne de la acea dată, Oprea Gabriel, şi-a conferit, în mod discreţionar, neprevăzute de cadrul legal, a căror exercitare a presupus punerea unor poliţişti rutieri în situaţii de risc sporit şi totodată a impus ca deplasarea echipajelor de Poliţie Rutieră să se facă în regim de viteză sporită", spuneau procurorii. În opinia procurorilor, Gabriel Oprea i-a pus pe poliţiştii rutieri care au executat această acţiune de însoţire într-o situaţie permanentă de risc sporit, obligându-i să participe la o activitate ce avea un potenţial ridicat de producere a unor evenimente rutiere. Neglijență la semnalizarea gropii "Referitor la inculpaţii Mazilu Petre şi General MPM Impex SRL, a rezultat că aceştia, cu încălcarea dispoziţiilor legale privind executarea semnalizării rutiere, nu au luat măsuri pentru instruirea angajaţilor cu privire la modalitatea corectă de realizare a semnalizării rutiere aferente lucrărilor executate pe partea carosabilă şi au pus la dispoziţia angajaţilor semne rutiere realizate artizanal, neconforme standardelor de siguranţă, faptă care a avut ca urmare realizarea total necorespunzătoare a semnalizării rutiere aferente unei lucrări executate pe strada Ştirbei Vodă din Bucureşti, în zona în care s-a produs accidentul", mai susţineau procurorii. Din probele administrate a rezultat că cei trei inculpaţi au prevăzut posibilitatea producerii unui accident rutier letal, însă au apreciat, fără temei, că un astfel de rezultat nu se va produce. Anchetatorii au luat în calcul faptul că, la momentul producerii accidentului, victima făcea parte dintr-un dispozitiv de însoţire a ministrului de Interne, circula cu o viteză de 84 km/h în condiţii de vizibilitate redusă determinate de întuneric şi ploaie, iar dinamica producerii accidentului şi lipsa unor manevre de frânare conduc la concluzia că poliţistul nu a văzut obstacolele de pe carosabil. Drepturi autoconferite "Faţă de aceste elemente de fapt s-a verificat caracterul ilicit şi culpabil al următoarelor acţiuni care au dus la decesul victimei: prezenţa victimei ca motociclist într-o coloană oficială; viteza de deplasare şi neadaptarea acesteia la condiţiile meteorologice; modalitatea deficitară de semnalizate a obstacolelor existente pe carosabil. Cu privire la primele două cauze - prezenţa victimei ca motociclist într-o coloană oficială, viteza de deplasare şi neadaptarea acesteia la condiţiile meteorologice - a rezultat că aceste activităţi au fost determinate şi că îi sunt imputabile inculpatului Oprea Gabriel", explica DNA. Potrivit procurorilor, Gabriel Oprea este cel care a impus, folosindu-se de ascendentul funcţiei sale şi conferindu-şi în mod discreţionar drepturi neprevăzute de cadrul legal ce reglementează însoţirea demnitarilor, ca deplasarea să se facă cu viteză foarte ridicată, ceea ce a contribuit la producerea accidentului rutier care a dus la decesul victimei. Semne nereflectorizante "Cu privire la cea de a treia cauză a accidentului rutier, respectiv modalitatea deficitară de semnalizare a obstacolelor existente pe carosabil, a rezultat că această cauză a accidentului este imputabilă societăţii comerciale General MPM Impex SRL (care executa pe suprafaţa carosabilă o lucrare la instalaţia subterană de gaze naturale) şi lui Mazilu Petre, administratorul societăţii comerciale. Citește și: EXCLUSIV Ucraina nu ne-a furat apa din Dunăre, prin canalul Bâstroe: măsurătorile făcute de Apele Române, la 22 februarie, indicau debite normale pe Chilia A rezultat că semnele de circulaţie nu erau reflectorizante şi că erau amplasate la aproximativ 11,5 metri înainte de zona lucrărilor. Potrivit prevederilor legale, semnele de circulaţie trebuiau să fie reflectorizante. Obligaţia de a asigura şi folosi semnalizare reflectorizantă şi de a o amplasa potrivit prevederilor normative în materie revine administratorului firmei General MPM Impex SRL Mazilu Petre", preciza DNA.

Gabriel Oprea, zbor "special" cu aeronava SMURD (sursa: Inquam Photos/Octav Ganea)
Investigații

Oprea zbor special cu aeronava SMURD

Miliardarul Ion Țiriac a donat statului un avion pentru misiuni umanitare și salvarea vieților omenești. De fapt, aparatul a fost folosit și pentru transportul „special” al demnitarilor. În frunte cu generalul Gabriel Oprea, zbor "special" cu aeronava SMURD. Documente obținute de către defapt.ro dovedesc că, în cel puțin două rânduri, Gabriel Oprea, însoțit de colaboratori, a zburat cu avionul donat pentru SMURD în misiuni fără nici o legătură cu medicina de urgență. Ce prevedea contractul de sponsorizare În primăvara anului 2014, omul de afaceri Ion Țiriac a donat statului un avion Cessna Citation V pentru misiuni umanitare. Contractul de sponsorizare a fost semnat pe 23 aprilie 2014 între firma Ion Țiriac Air și Inspectoratul General de Aviație (IGAv), care a primit cu titlu gratuit dreptul de proprietate asupra aeronavei. La acea dată, valoarea contabilă a aeronavei era de 1,7 milioane euro. IGAv se află în subordinea Ministerului Afacerilor Interne, care atunci era condus de Gabriel Oprea, care era și vicepremier. Conform contractului de sponsorizare, avionul a fost donat cu obligația folosirii pentru misiuni SMURD, în scopuri umanitare, salvarea de vieți omenești, medico-sanitare și salvarea victimelor accidentelor și persoane aflate în stare de dificultate. Totodată, potrivit răspunsului IGAv, avionul putea fi folosit și pentru zboruri speciale. Din formularea Inspectoratului, însă, nu este clar dacă aceste "zboruri speciale" sunt cele pentru menținerea aeronavigabilității, cele tehnice și cele necesare instruirii personalului sau și altele. OUG cu dedicație de la Ponta Ministerul Afacerilor Interne, sub comanda lui Gabriel Oprea, a decis ca avionul donat de Ion Țiriac să fie operat de Școala Superioară de Aviației Civilă, din subordinea Ministerului Transporturilor. Cessna Citation V pentru SMURD (sursa: Facebook/MAI) Motivul oficial îl aflăm din Ordonanța de Urgență 57 din septembrie 2014 emisă de Guvernul Ponta. Astfel, în documentul citat se menționeză că operarea aeronavei de către Școala Superioară de Aviație Civilă se face pe "durata derulării programelor de pregătire a personalului aeronautic navigant şi nenavigant tehnic din cadrul Inspectoratului General de Aviaţie al Ministerului Afacerilor Interne necesar operării aeronavei". Totodată, s-a desemnat Spitalul Clinic de Urgenţă Bucureşti, prin UPU - SMURD, ca operator medical al aeronavei, pe durata operării acesteia de către Şcoala Superioară de Aviaţie Civilă. Ministerul Transporturilor mai avea obligația să suporte cheltuielile pentru înmatricularea, întreținerea și opera avionului, dotarea cu kit-ul medical corespunzător și pregătirea personalului IGAv. Oprea, zbor "special" cu aeronava SMURD Primul zbor special făcut de ministrul Gabriel Oprea cu aeronava donată de Ion Țiriac a avut loc în data de 7 noiembrie 2014. Avionul a decolat de pe Aeroportul Internațional București "Aurel Vlaicu" (Băneasa) și a aterizat pe Aeroportul Internațional Timișoara. Citește și: EXCLUSIV Avionul donat de Țiriac SMURD-ului, reparat cu 3.000.000 EURO Pe lista pasagerilor se aflau ministrul Gabriel Oprea, generalul (r) Ilie Botoș, șeful Poliției Române al vremii, Petre Tobă, șeful Poliției de Frontieră de atunci, Ioan Buda, șeful DIPI Gheorghe Nicolae, generalul Dorel Grădinaru, Cosmin Pâslaru și Diana Vasilache. Delegația condusă de ministrul Gabriel Oprea urma să participe la inaugurarea punctului de trecere a frontierei Lunga – Nakovo. Eveniment la care au participat atunci premierii Victor Ponta și Aleksandar Vucic, actualul președinte al Serbiei. Escală de plăcere la Craiova Planurile de zbor arată că vicepremierul Gabriel Oprea urma să plece de la Timișoara la Craiova și, de acolo, înapoi la București. După finalizarea ceremoniei de la Timișoara, delegația condusă de Gabriel Oprea a luat avionul și s-a deplasat la Craiova. Potrivit documentelor consultate de către defapt.ro, avionul a decolat de pe Aeroportul Timișoara în data de 8 noiembrie 2014, cu destinația Aeroportul Craiova. O zi mai târziu, avionul decola de la Craiova spre București. Zborurile au fost efectuate de Școala Superioară de Aviație Civilă, condusă atunci de directorul Ștefan Sârbu. Dar generalul Dorel Grădinaru nu își mai aduce aminte exact acest zbor. „Eu executam misiunea pe baza unei solicitări sau a unui ordin venit de la minister. Nu îmi puneam probleme. Trebuia să îi duc la destinație și să-i aduc de la destinație. Dacă mi se ordona să fac o misiune, o făceam. De câte ori zbura ministrul, eram obligat să fiu la bordul aeronavei. Știu că a fost un zbor de la Timișoara la Craiova, dar din cauza condițiilor meteo nu s-a mai putut efectua zborul mai departe. Avionul a rămas și noi am plecat cu mașinile”, a spus Grădinaru pentru defapt.ro. Zbor "special VIP" la Bruxelles Pentru ministrul Gabriel Oprea a urmat o nouă misiune pentru care era necesară folosirea avionului donat de Ion Țiriac. Trebuia să zboare la Bruxelles pentru a participa la Consiliul de Justiție și Afaceri Interne. Se întâmpla pe 14 septembrie 2015. Atunci, la bordul avionului s-au mai îmbarcat secretarul de stat Bogdan Tohăneanu, generalul Ilie Botoș, Elena Oprin, Corneliu Alexandru și Cosmin Pâslariu. Misiunea de zbor a fost asigurată de generalul de flotilă aeriană Cristinel Reliu Ion, pe atunci inspector general al IGAv. Zborul era considerat "special VIP". Întreaga delegație a revenit în România pe 15 septembrie 2015. Conform unor surse din cadrul Ministerului Transportului, din documentele obligatorii la dosarul de zbor lipsesc: procesul verbal pentru certificarea zborului de control și evaluare a aeronavei de zbor, planul de asigurare și tabelul nominal cu personalul care participă la zborul special. Oprea invocă "interesul Securității statului român" Gabriel Oprea, fost vicepremier și ministru de Interne, consideră că a folosit avionul "în interesul Securității statului român". "Există un punct de vedere al MAI cu privire la folosirea acestei aeronave care prin Hotărâre de Guvern execută și misiuni speciale", a arătat Gabriel Oprea într-un mesaj pentru defapt.ro. În același timp, Inspectoratul General de Aviație susține că "și-a respectat întocmai obligațiile rezultate din contractul de sponsorizare și din actul adițional la acesta". "Toate zborurile aeronavei au fost executate pentru misiuni de zbor din competența Inspectoratului General de Aviație, în conformitate cu prevederile contractului de sponsorizare și ale Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 57 din 22 septembrie 2014 pentru aprobarea unor măsuri privind operarea unei aeronave aflate în proprietatea Ministerului Afacerilor Interne", a precizat purtătorul de cuvând al IGAv, locotenentul Eugen Corneliu Fricosu, pentru defapt.ro.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră