sâmbătă 22 februarie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: extindere

7 articole
Internațional

Germania necesită o extindere a armatei

Germania necesită o extindere a armatei. Armata germană are nevoie de încă 35.000 de soldați pentru a îndeplini cerințele NATO, conform estimării făcute sâmbătă de Marcus Faber, președintele comisiei pentru apărare din Bundestag. Germania necesită o extindere a armatei Într-un interviu acordat grupului media Redaktionsnetzwerk Deutschland (RND), Faber a susținut planul de creștere a numărului de brigăzi combatante germane din cadrul NATO de la 82 la 131 până în 2031. Citește și: STENOGRAME Vanghelie despre Geoană: Îl știu cum știu chiloții de pe mine. „Dobitocul căștigă, mă…”, crede fostul primar al Sectorului 5 Conform acestui plan, armata germană ar avea nevoie de cinci divizii în loc de trei, ceea ce ar însemna un total de aproximativ 100.000 de soldați, față de cei 65.000 de soldați actuali. Faber a subliniat că acest obiectiv ar putea fi atins în aproximativ 10 ani și a susținut majorarea bugetului apărării la 3% din PIB. Reintroducerea armatei obligatorii Ministrul apărării german, Boris Pistorius, a militat constant pentru o creștere substanțială a cheltuielilor militare, argumentând că Germania are nevoie de mai mulți soldați pentru a-și spori capacitatea de apărare. În prezent, Ministerul Apărării elaborează o nouă propunere privind reintroducerea serviciului militar obligatoriu.

Germania necesită o extindere a armatei (sursa: Facebook/Bundeswehr)
Oleg Deripaska, oligarh putinist, profit din plajele periculoase (sursa: npr.org)
Investigații

Oligarh putinist, profit din plajele periculoase

Oligarh putinist, profit din plajele periculoase ale litoralului românesc, cele care au fost extinse fără a se respecta recomandările specialiștilor. Lărgirea exagerată a plajelor poate crește numărul de înecuri și de infecții. Oligarh putinist, profit din plajele periculoase Compania Strabag în asociere cu Pomgrad Inzenjerig au câștigat în anul 2019 licitația pentru plajele din zona stăvilarelor Edighiol şi Periboina, aflate în Rezervația Biosfera Delta Dunării, la 30 de kilometri de municipiul Constanța. Valoarea contractului a fost de 34,6 milioane lei, echivalentul a aproximativ șapte milioane de euro. Citește și: EXCLUSIV Lărgirea plajelor de pe litoralul românesc, un furt de peste 700 de milioane de euro. Proiectul de 850 de milioane de euro, supradimensionat de opt ori Firma Pomgrad Inzenjerig, o companie înființată în anul 1947 în Croația și specializată în executarea lucrărilor de cosntrucții maritime, a fost cumpărată în anul 2008 de compania austriacă Strabag, controlată de oligarhul rus Oleg Deripaska. Casa Albă a emis un comunicat de presă în aprilie 2018 prin care anunța că oligarhul Oleg Deripaska și alți 23 de ruși din anturajul președintelui Vladimir Putin au fost incluși pe lista neagră de sancțiuni a SUA. Documentul citat arată că sancțiunile luate împotriva celor 24 de ruși au fost luate din cauza situației din Ucraina, sprijinul acordat președintelui Bashar al-Assad în războiul civil din Siria și subminarea democrațiilor occidentale. După invadarea Ucrainei de către Rusia, Oleg Deripaska a fost inclus și pe lista de sancțiuni a Uniunii Europene. La finalul lui 2023 și începutul lui 2024, Deripaska a anunțat că nu mai controlează Strabag, însă compania care i-a cumpărat acțiunile este controlată tot de oligarhul rus. 200 de milioane de lei pentru plajele din Mamaia Compania Boskalis a câștigat în anul 2020 contractul de aproape 200 de milioane lei fără TVA pentru reabilitarea și extinderea plajei din zona Mamaia. Dar, la scurt timp după finalizarea lucrărilor, plaja s-a prăbușit. Reprezentanții companiei Boskalis au arătat cu degetul către Administrația Bazinală de Apă Dobrogea Litoral, beneficiarul lucrării. Citește și: VIDEO EXCLUSIV Plajele lărgite de pe litoralul românesc favorizează înecurile și infecțiile grave, arată prof. dr. Alfred Vespremeanu-Stroe (Universitatea București) La solicitarea DeFapt.ro, Administrația Națională Apele Române, în subordinea căreia se află Administrația Bazinală de Apă Dobrogea Litoral, a transmis că nu s-a constatat nici o neregulă în derularea lucrărilor. Datele de la Registrul Comerțului arată că firma Boskalis este deținută în mod egal de Boskalis International B.V. și Boskalis Westminster International B.V., ambele cu sediul în Olanda. Cel mai mare acționar al grupului olandez Boskalis este fondul de investiții Monaco Hal Holding, care la rândul lui este deținut de grupul HAL Trust. Italieni la Tomis - Cazino și Agigea Firmele italiene Franco Giuseppe și Modimar au câștigat licitațiile pentru reabilitarea plajelor din zonele Tomis – Cazino și Agigea. Contractul pentru lucrările împotriva eroziunii din zona Tomis a fost adjudecat pentru o sumă de 28,42 milioane lei. Celălalt contract a avut o valoare de aproximativ 28 de milioane lei. Valoarea cumulată a celor două contracte a fost de peste 56,4 milioane lei, echivalentul a 11,3 milioane euro. Citește și: EXCLUSIV Invazia cancerului de război în Marea Neagră. Substanțele toxice din apele teritoriale românești, creșteri masive după invadarea Ucrainei de către ruși Potrivit unui răspuns transmis de Apele Române, italienii de la Franco Giuseppe au subcontractat o parte din lucrările de la Agigea firmelor IF Nostrade Construction și Geostud SRL. Asociații firmei Geostud sunt Alexandru Tăutan și Anton Chirică, fostul prorector al Universității Tehnice de Construcții București, acuzat de Agenția Națională de Integritate de fals în declarațiile de avere. Compania italiană Franco Giuseppe a fost înființată în anul 1968 de topograful Franco Giuseppe, în zona Calabria. Societatea este deținută în prezent de Giuseppe Franco (55%), Alfredo Franco (30%) și Ilario Franco (15%). Ultimul este reprezentantul filialei românești cu același nume, înființată în anul 2013 în localitatea Baia Sprie. Datele financiare ale firmei din România arată că în anul 2022 a avut o cifră de afaceri netă de aproximativ 6,5 milioane lei și o pierdere netă 184.722 lei, totul cu doar trei angajați. Van Oord a luat marele pot Olandezii de la Van Oord Dredging and Marine Contractors BV au câștigat licitațiile pentru loturile de plajă pentru zonele Eforie, Costinești, Olimp, Jupiter – Neptun, Balta Mangalia – Venus – Aurora. Apele Române au transmis la solicitarea DeFapt.ro că valoarea actualizată a contractului de execuție pentru plaja din zona Eforie a fost de 475,18 milioane lei fără TVA: "Menționăm că prețurile sunt ajustate conform O.G. 15/2021 și valoarea finală va fi actualizată în conformitate". În acest caz, lucrările din zona Eforie prevăd amenajarea litoralului pe o lungime de 5.750 de metri, demolarea de structuri costiere, construirea de noi structuri costiere și lucrări de înnisipare a plajei. Lucrările pentru amenajarea litoralului din zona Costinești au fost adjudecate de firma olandeză pentru suma de 391 milioane lei. Un alt contract, de 314 milioane de lei, a fost câștigat pentru amenajarea plajei din zona Olimp. Amenajarea plajei din zona Jupiter – Neptun i-a adus firmei olandeze un alt contract, de 220 de milioane le fără TVA. Pentru lucrările aferente zonei Balta Mangalia – Venus – Aurora, contractul are o valoare de aproape 416 milioane lei. Olandezi cu contracte de 546 de milioane de euro Tot compania Van Oord a câștigat contractele pentru protecția și reabilitarea litoralului românesc la Marea Neagră în zonele Mangalia – Saturn și 2 Mai. Plajele din zona Mangalia – Saturn vor fi reabilitate pentru 357,6 milioane lei, iar cele din zona 2 Mai, pentru suma de 192,7 milioane lei. Valoarea cumulată a contractelor câștigate de compania Van Oord Dredging and Marine Contractors BV se ridică la aproximativ 2,37 miliarde lei, echivalentul a 473 de milioane euro. Dacă mai adăugăm și proiectul de 73,3 milioane de euro câștigat în prima fază a proiectului, rezultă că olandezii de la Van Oord au semnat contracte de 546,3 milioane euro.

Lărgirea plajelor, furt uriaș prin supradimensionare (sursa: Facebook/Apele Romane Dobrogea-Litoral)
Investigații

Lărgirea plajelor, furt uriaș prin supradimensionare

Uniunea Europeană a alocat României în jur de 850 de milioane de euro pentru a stopa eroziunea costieră prin reabilitarea și extinderea plajelor de la Marea Neagră. Lărgirea plajelor, furt uriaș prin supradimensionare. Două treimi din bani, la olandezi Cei mai mulți bani au ajuns la compania olandeză Van Oord care a câștigat licitații de peste 2,73 miliarde lei, echivalentul a 546 milioane euro. Citește și: VIDEO EXCLUSIV Plajele lărgite de pe litoralul românesc favorizează înecurile și infecțiile grave, arată prof. dr. Alfred Vespremeanu-Stroe (Universitatea București) Unul dintre contracte a fost câștigat în asociere cu o firmă controlată de un controversat afacerist trimis în judecată în două dosare de procurorii anticorupție pentru mai multe fapte de corupție, inclusiv dare de mită și spălare a banilor. Dar, de fiecare dată, omul de afaceri a scăpat, după ce judecătorii l-au achitat. Un contract de aproape șapte milioane de euro a ajuns și la o companie la care este acționar principal un oligarh rus inclus pe lista de sancțiuni a Uniunii Europene după ce Rusia a invadat Ucraina. DeFapt.ro va reveni cu articole despre toate companiile care au câștigat contractele de lărgire a plajelor. Prima fază, 544 de milioane de lei 544 milioane lei au fost alocate în primă fază pentru reabilitatea și extinderea plajelor românești. Cea mai mare sumă, adică peste 465 de milioane de lei, a fost alocată de Uniunea Europeană prin fondul de coeziune, restul de aproape 15% fiind contribuția statului român. Citește și: EXCLUSIV Invazia cancerului de război în Marea Neagră. Substanțele toxice din apele teritoriale românești, creșteri masive după invadarea Ucrainei de către ruși Administrația Bazinală de Apă Dobrogea Litoral, din subordinea Apelor Române, a decis ca în primă fază să fie scoase la licitație cinci loturi de plajă: Mamaia Sud, Tomis Nord, Tomis Centru, Tomis Sud și Eforie Nord. Primul program de stopare a eroziunii a fost finalizat în decembrie 2015 și a avut ca rezultat extinderea suprafeței plajelor cu 33 de hectare. Au mai fost reabilitate și construite diguri care ies din apă în lungime de 3.544 metri, în timp ce digurile construite sub apă au o lungime de 1.392 metri. A doua fază, semnată de Dăncilă Contractul de finanțare pentru faza a doua a proiectului "Reducerea Eroziunii Costiere" a fost semnat în noiembrie 2018 de premierul Viorica Dăncilă. Conform datelor oficiale de atunci, valoarea totală a noului proiect a fost estimată la 752 de milioane de euro. Bani pentru reabilitarea și extinderea plajelor din Edighiol și Periboina, faleza Constanței în zona Cazino, Agigea, Eforie, Costinești, Olimp, Jupiter-Neptun, Balta Mangalia – Venus – Aurora, Mangalia – Saturn, 2 Mai. La fel ca și în cazul primului program, 85% din fonduri pentru reabilitarea și extinderea plajelor au fost alocați de Uniunea Europeană prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM) 2014 – 2020, iar restul de 15% reprezintă cofinanțare de la bugetul de stat. Se estimează că România va avea la finalul lucrărilor un plus de 226 de hectare noi de plajă, de la Năvodari până la 2 Mai. "E un proiect 100% brutal, neadecvat și intruziv" Proiectul gigant de lărgire a plajelor este considerat de specialiști nu doar nenatural și dăunător, ci și supradimensionat în mod extrem. Astfel, potrivit unei declarații a prof. univ. dr. Alfred Vespremeanu-Stroe (Universitatea București) pentru DeFapt.ro, "E un proiect 100% brutal, neadecvat și intruziv, against the nature, și bineînțeles în contradicție cu practicile curente din Europa și din lumea civilizată. Nicăieri nu se mai intervine atât de brutal, cu o puzderie de diguri de piatră și beton, iar asta cel puțin din anii 1990; sunt multe țărmuri în care aceste sisteme hard (diguri construite în anii 1960-1980) au fost demantelate. Suntem complet în afara Europei cu ceea ce am făcut aici. Practic, ne fură marea cu proiectul ăsta, care transformă plajele în peisaje deșertice și țărmul într-o înlănțuire de diguri barbare (dese, foarte lungi) care sunt dispărute din planurile de amenajare a coastei de peste 30 de ani în lumea bună". Lărgirea plajelor, furt uriaș prin supradimensionare Profesorul Vespreanu-Stroe atrage atenția și asupra supradimensionării fără rost a proiectului. "Ținând cont că i) lățirea plajei ar fi trebuit să se limiteze în lungul coastei sudice la sub 1/2 din sectoarele incluse de ei în plan, ii) iar în profil transversal ar fi trebuit să fie o lățire medie de 50 m (care se adaugă la plajele existente, care au o lățime de ca 20-35 m), în loc de 150-200 m cât au supralățit ei, rezultă că actualul proiect este supradimensionat de cel puțin 6-8 ori față de ceea ce ar fi prevăzut un plan rațional și nature-friendly (cum se face peste tot în lume de decenii bune) care să răspundă necesităților reale. Spun cel puțin fiindcă plajele construite artificial sunt mai înalte cu circa 1 m decât profilul natural (mai exact 2,5-3 m above sea level, față de 1,5-2 m cât au în mod natural), ceea ce nu am mai luat în calcul în estimarea făcută.", a explicat Vespremeanu-Stroe pentru DeFapt.ro.

Cel mai mare proiect pentru extinderea liniilor de tramvai Foto: Facebook Metroul Ușor
Eveniment

Cel mai mare proiect pentru extinderea liniilor de tramvai

Cel mai mare proiect pentru extinderea liniilor de tramvai în București a intrat în dezbatere publică, anunță Asociația Metroul Ușor, pe Facebook. „PrimăriaCapitalei a publicat pe 13 iunie, pe website-ul oficial (urbanism.pmb.ro), documentele pentru inițierea etapei de #consultare publică a proiectului extinderii rețelei de tramvai pe #InelulMedian de sud-est. Etapa de inițiere se va încheia pe 28 iunie. Traseul supus dezbaterii este între Bd. Basarabia și Șos. Giurgiului, însumează circa 11km și străbate arterele Bd. Nicolae Grigorescu, Str. Iuliu Hațieganu, Șos. Vitan-Bârzești, Str. Serg. Ion Iriceanu, Str. Turnu Măgurele și Str. Luica. Traseul oglindește linia 41 din vestul Capitalei, aflată, de asemenea, pe inelul median”, se arată pe pagina de Facebook. Cel mai mare proiect pentru extinderea liniilor de tramvai „Este prima dată când #PMB pune pe tapet acest proiect de importanță strategică pentru #mobilitate. Este un proiect pentru care Asociația "Metrou Ușor" a militat constant în ultimii ani, astfel că salutăm demersurile oficiale și venim în sprijinul autorităților încă din prima etapă”, mai scrie Asociația Metroul Ușor. Această asociație are și o serie de propuneri: Menținerea suprafețelor verzi prin adoptarea soluției #greentrack (șine înierbate) acolo unde este posibil. Soluții personalizate pentru amplasarea șinelor, în raport cu trama stradală specifică fiecărui tronson în parte, astfel încât tramvaiul să beneficieze în totalitate de culoar dedicat și să nu fie blocat în #trafic. Pasaje directe de corespondență între peronale tramvaiului și stațiile de metrou, la Apărătorii Patriei și Titan, implementând modelul de succes de pe linia41, de la Crângași și Parc Drumul Taberei. Realizarea de racorduri strategice (macazuri) între liniile de tramvai În ianuarie, primăria Capitalei a atribuit patru contracte pentru studiile de fezabilitate pentru extinderea cu 15 km a rețelei de tramvaie din București, potrivit unui anunț al primarului Nicușor Dan. O linie nouă de tramvai ar urma să traverseze Piața Unirii. Citește și: Penalul specialist în furaje pus de Ciolacu vicepremier a luat anul trecut peste 250.000 lei de la EximBank. Marian Neacșu nu are nici o legătură profesională cu activitatea bancară Lotul 2 urma să facă legătura dintre liniile de tramvai din zona de sud-est și cele din nord-est, prin extinderea liniei de tramvai cu aproximativ 10,8 kilometri, între Bd. Chișinău şi str. Alexandru Anghel prin Bd. Nicolae Grigorescu – Str. Iuliu Hațieganu – Șos. Vitan-Bârzeşti – Str. Sergent Ion Iriceanu – Str. Turnu Măgurele – Str. Luică. Acest studiu de fezabilitate a fost atribuit companiei METROUL S.A., cu o valoare de 3.977.000 lei fără TVA, iar termenul de elaborare era de 9 luni.

Auchan, un nou magazin în Rusia (sursa: Facebook/Auchan)
Internațional

Auchan, un nou magazin în Rusia

Auchan, un nou magazin în Rusia. Retailerul francez Auchan intenţionează să deschidă un nou magazin în Rusia în care să vândă aproape exclusiv produse marca proprie, în condiţiile în care multe companii occidentale au ieşit de pe piaţa rusă după invadarea Ucrainei. Auchan, un nou magazin în Rusia Auchan Retail Russia a informat că noul magazin "My Auchan" va oferi un sortiment de aproximativ 900 produse, din care 90% vor fi produse alimentare marca proprie Auchan. Defapt.ro este un proiect independent, ne poți sprijini direcționând 3,5% din impozitul tău pe venit. Durează un minut, online Decizia Auchan de a-şi menţine prezenţa în Rusia a determinat Ucraina să ceară boicotarea lanţului francez de magazine. Auchan susţine că principala sa misiune în Rusia este de a aproviziona populaţia cu produse de calitate la preţuri accesibile. Citește și: Lidl România, după amenzi de 7,3 milioane de lei și 38 de magazine închise: „Nu putem da curs solicitării” de a explica de ce. Lidl, cifră de afaceri de trei miliarde de euro și profit de 200 de milioane euro anual în România Auchan are aproximativ 30.000 de angajaţi, 231 de magazine şi afaceri online în Rusia.

Ministrul austriac de Interne se opune oricărei extinderi a spațiului Schengen Foto: twitter
Eveniment

Ministrul austriac de Interne opune extinderi Schengen

Ministrul austriac de Interne, Gerhard Karner, se opune oricărei extinderi a spațiului Schengen: „Sistemul nu funcționează”, a spus el. Karner face parte din Österreichische Volkspartei, un partid conservator, creștin, de dreapta. În Parlamentul European, acest partid este afiliat Popularilor Europeni, din care face parte și PNL. Ministrul austriac de Interne se opune oricărei extinderi a spațiului Schengen „Austria nu va fi de acord cu extinderea Schengen. «Sistemul este disfuncțional», a declarat vineri ministrul de Interne Gerhard Karner (ÖVP) în Ö1 „Mittagsjournal”. Până acum, 100.000 de migranți au fost reținuți și «ca țară fără ieșire la mare». «75.000 dintre ei nu sunt înregistrați. Austria face acest lucru pentru că este în joc și securitatea oamenilor din această țară». Dacă un sistem nu funcționează, nu poate fi făcut și mai mare, a subliniat Karner”, potrivit ziarului austriac Der Standard, care, la rândul său, citează APA, agenția austriacă de presă. Daher "gibt es hier von mir als Innenminister, verantwortlich für die Sicherheit, ein klares Nein", erklärte Gerhard Karner (ÖVP) zur Schengen-Erweiterung im Ö1-"Mittagsjournal". https://t.co/jz1T0yWcll— Kleine Zeitung (@kleinezeitung) November 18, 2022 „Prin urmare, «există un nu clar din partea mea, ca ministru de Interne, responsabil cu securitatea», a spus Karner la emisiunea radio ORF. Pentru Karner, protecția frontierelor externe a eșuat, motiv pentru care tot mai multe țări europene se bazează pe frontierele lor naționale pentru a o controla (...). Pe lângă Austria, de exemplu, Germania, Franța, Republica Cehă, Danemarca, Suedia și Norvegia, țară din afara UE, care este membră a Acordului Schengen, ar efectua controale la frontierele interne”, mai arată Der Standard. Austrian Interior Minister Gerhard Karner has decided to extend temporary controls on the borders with Hungary, Slovakia and Slovenia. This was reported by the Austrian pic.twitter.com/haAmjyT6im— Event World (@jouhari_sam) November 11, 2022 Săptămâna aceasta, Comisia Europeană s-a pronunțat în favoarea extinderii spațiului Schengen fără controale pentru a include Bulgaria, Croația și România. Votul decisiv ar trebui să aibă loc la Bruxelles pe 8 decembrie și este necesară unanimitatea. Europarlamentarul PNL Rareș Bogdan a declarat joi, în emisiunea Audiență Națională, la DigiFM, că România are cele mai mari șase de până acum să fie acceptată în spațiul Schengen, în luna decembrie. Totuși, dacă acest lucru nu se va întâmpla, procedura ar fi reluată de la început, iar perioada de așteptare ar fi de cel puțin doi ani. „Ar fi o problemă de funcționalitate a Europei” spune europarlamentarul. Citește și: Îmbrățișări pasionale în altar: un ucenic al preotului bătăuș de femei Calistrat îmbrățișează tinere și chiar fetițe în biserică la slujbă

Convoaiele anti-restricții blochează planeta (sursa: Guardian)
Internațional

Convoaiele anti-restricții blochează planeta

Convoaiele anti-restricții blochează planeta. Protestele împotriva restricţiilor sanitare care au izbucnit în Canada, unde camionagii au paralizat capitala Ottawa, se extind în mai multe ţări, relatează AFP. Mișcarea a fost iniţiată la sfârşitul lunii ianuarie de camionagii canadieni care protestau împotriva vaccinării obligatorii pentru a trece graniţa cu Statele Unite. Autointitulată "Convoiul libertăţii", mișcarea s-a transformat rapid într-un protest împotriva măsurilor sanitare generale din Canada. Pentru unii manifestanţi, a fost și împotriva guvernului lui Justin Trudeau. Convoaiele anti-restricții blochează planeta În capitala federală Ottawa, sute de camioane au blocat străzile timp de două săptămâni. După Ottawa duminică, starea de urgenţă a fost declarată vineri în toată provincia Ontario. Aceste proteste s-au extins şi în alte mari oraşe canadiene (Toronto, Winnipeg, Quebec City). Dar şi în trei zone de frontieră cu Statele Unite, cu scopul de a lovi economia. Manifestanţii au blocat Podul Ambassador, care leagă oraşul canadian Windsor de Detroit, în Statele Unite, şi care este esenţial pentru industria auto. Precum şi pentru spitalele americane, unde lucrează multe asistente medicale canadiene. Curtea Superioară din Ontario a ordonat vineri ridicarea acestei blocade. Citește și: Ce și-au transmis la telefon, timp de peste o oră, Putin și Biden? Washingtonul și Kremlinul tac, tensiunea e maximă Printre promotorii mişcării se numără mai mulţi activişti din Partidul Maverick, precum şi din Canada Unity. Prima este o organizaţie politică marginală şi embrionară care militează pentru independenţa provinciilor vestice. Canada Unity, fondată de James Bauder, a susţinut public opiniile mişcării conspiraţioniste QAnon şi a calificat COVID-19 "cea mai mare înşelătorie politică din istorie". "Toate opţiunile sunt pe masă" pentru a pune capăt convoaielor, a declarat vineri premierul Trudeau. Mișcarea a trecut granița în SUA Statele Unite au cerut Canadei să folosească "puterile federale" pentru a elimina blocajele de la graniţa dintre cele două ţări. Casa Albă afirmă că a fost avertizată cu privire la organizarea unui "convoi al libertăţii" la Washington la începutul lunii martie. Washingtonul a dat asigurări că "ia toate măsurile necesare pentru a se asigura că acest convoi nu perturbă comerţul sau transportul şi nu afectează activitatea guvernului federal, a forţelor de ordine şi a serviciilor de urgenţă". Convoaiele au primit sprijin din partea unor oficiali americani conservatori. Ca senatorul texan Ted Cruz, care i-a numit pe protestatari "eroi" şi "patrioţi". Sau ca fostul preşedinte Donald Trump şi miliardarul Elon Musk. În Franța au reapărut vestele galbene În Franţa, mii de manifestanţi împotriva certificatului de vaccinare, intrat în vigoare la 24 ianuarie, sau opozanţi ai guvernului, care au campat la porţile capitalei, au pornit la drum sâmbătă dimineaţă în maşini, rulote şi camionete pentru a intra în Paris. Scopul: manifestații în pofida interdicţiei din partea prefecturii de poliţie, hotărâtă să împiedice orice blocaj. Cu două luni înainte de alegerile prezidenţiale, susţinătorii acestei mişcări, inspirate de evenimentele din Canada, se revendică totodată drept "veste galbene". Este vorba de mobilizarea populară din 2018-2019, declanşată de o creştere a preţului benzinei care s-a transformat într-o revoltă împotriva preşedintelui Emmanuel Macron. Preşedintele francez a făcut vineri apel la "cel mai mare calm". Din Noua Zeelandă în Europa În Noua Zeelandă, protestatarii anti-vaccin au campat de marţi în faţa Parlamentului într-o "Tabără a Libertăţii". Joi, poliţia a încercat să îi disperseze, fără succes, ceea ce a dus la ciocniri violente. Peste 120 de persoane au fost arestate. Numărul demonstranţilor a crescut de la aproximativ 250 la început la aproape 1.500 vineri. În Austria, poliţia a anunţat joi interzicerea "convoaielor libertăţii", invocând un prejudiciu "inacceptabil". Contextul: câteva sute de vehicule plănuiau să se adune vineri în centrul Vienei şi într-un mare parc public. Autorităţile au anunţat joi că interzic accesul în Bruxelles a unui convoi aşteptat luni în capitala belgiană. Totul, după un apel care circula pe reţelele de socializare şi care a evocat o "convergenţă" din toată Europa.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră