vineri 05 decembrie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: demarare

4 articole
Eveniment

Autostrada A8: începe execuția celui mai dur segment montan

Compania Naţională de Investiţii Rutiere (CNIR) a semnat, miercuri, două contracte importante de proiectare şi execuţie pentru un total de 105 kilometri de drum de mare viteză, în valoare de 10,2 miliarde de lei fără TVA (12,4 miliarde cu TVA). Autostrada Unirii (A8): cel mai dificil tronson Cele două proiecte vizează Autostrada Unirii (A8) – sectorul Grinţieş - Pipirig, şi Drumul Expres Focşani - Brăila, care va conecta Podul peste Dunăre de la Brăila cu autostrada A7. Citește și: Ministrul PSD al Sănătății vorbește despre spargerea monopolului CNAS. Deputatul USR Claudiu Năsui, libertarian, îl laudă Primul contract semnat de CNIR se referă la tronsonul 2B Grinţieş - Pipirig, considerat cel mai complex segment al autostrăzii montane A8. „Este un sector cu o lungime de 32 de kilometri şi provocări tehnice deosebite, mai ales în ceea ce priveşte structurile şi tunelurile”, a declarat Gabriel Budescu, directorul general al CNIR. Contractul de 5,97 miliarde de lei a fost atribuit Asocierii SA&PE Construct SRL (lider) – Euro-Asfalt d.o.o. – Tehnostrade SRL – Spedition UMB SRL. Durata de realizare este de 14 luni pentru proiectare și 40 de luni pentru execuție. Drumul Expres Focşani – Brăila: legătura strategică între A7 și Podul peste Dunăre Al doilea contract vizează Drumul Expres Focşani – Brăila, cu o lungime de 73,5 kilometri – cel mai lung tronson de drum de mare viteză construit în cadrul unui singur contract. Lucrarea, în valoare de 4,29 miliarde de lei, a fost atribuită Asocierii SA&PE Construct SRL (lider) – Spedition UMB – Tehnostrade SRL – Arcada Company, toate companii româneşti. „Deşi pare un segment mai simplu, are provocările sale – zona are o pânză freatică ridicată şi porţiuni inundabile”, a precizat Budescu. Pentru acest proiect, durata prevăzută este de 6 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuţie. Spațiile de servicii vor fi gata înaintea deschiderii traficului Directorul CNIR a subliniat că spațiile de servicii vor fi finalizate cu șase luni înainte de deschiderea oficială a traficului, pentru ca noile drumuri să fie complet funcționale încă din prima zi. „Am cerut în caietul de sarcini ca spațiile de servicii să fie finalizate cu șase luni înaintea încheierii lucrărilor. Ne dorim ca, atunci când deschidem autostrăzile, acestea să fie complet echipate”, a precizat Budescu. De asemenea, antreprenorii vor putea da în trafic tronsoane parțiale dacă acestea vor fi finalizate înaintea termenului general. Contracte fără contestații Cele două contracte, fără contestații depuse, sunt considerate esențiale pentru dezvoltarea infrastructurii moderne din România și pentru asigurarea conectivității între regiunile istorice ale țării. „Pentru A8 avem o asociere româno-bosniacă, iar pentru Focşani – Brăila doar companii româneşti, ceea ce ne bucură şi mai mult”, a adăugat șeful CNIR.

Începe execuția Autostrăzii Unirii (A8) (sursa: Facebook/Compania Națională de Investiții Rutiere)
Lucrările pe A8 pot începe oficial (sursa: Facebook/Compania Națională de Investiții Rutiere)
Eveniment

Pe cel mai dificil tronson de pe Autostrada A8 pot începe lucrările, licitația nu a fost contestată

Lucrările pe A8 pot începe oficial. Lucrările pe cel mai dificil tronson al Autostrăzii A8, Grințieș–Pipirig, pot începe, întrucât licitația nu a fost contestată în termenul legal. Lucrările pe A8 pot începe oficial Asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade – Euroasfalt a fost desemnată câștigătoare pe 18 iulie și poate semna contractul cu Compania Națională de Investiții Rutiere. Citește și: Justiția coruptă l-a protejat pe Iliescu. Rămâne sistemul, rămân complicii, cu ei trebuie să luptăm în continuare Tronsonul de 31,5 km are un cost estimat între 6,9 și 8,2 miliarde de lei și include lucrări complexe: 16 tuneluri, 60 de poduri și viaducte. Peste două treimi din traseu presupun lucrări de mare anvergură, cu un volum estimat al excavărilor de 12,7 milioane de metri cubi. Continuarea, în Ziarul de Iași

Zelenski cere armistițiu total înaintea negocierilor (sursa: Facebook/Volodimir Zelenski)
Internațional

Zelenski cere o încetare totală a focului începând de luni, 12 mai, pentru negocieri cu Moscova

Zelenski cere armistițiu total înaintea negocierilor. Președintele ucrainean Volodimir Zelenski a transmis duminică, 11 mai, că faptul că Rusia începe să ia în considerare încheierea războiului reprezintă „un semn pozitiv”. Cu toate acestea, liderul de la Kiev a subliniat că primul pas concret în această direcție ar trebui să fie instituirea unui armistițiu începând de luni, 12 mai. Zelenski cere armistițiu total înaintea negocierilor Cu o zi înainte, Zelenski a obținut sprijinul marilor puteri europene și al președintelui american Donald Trump pentru un armistițiu necondiționat, valabil timp de 30 de zile, începând din 12 mai. Citește și: Portretul alegătorului nehotărât care poate înclina balanța alegerilor în favoarea lui Nicușor Dan - studiu sociologic Acest apel internațional vizează oprirea imediată a ostilităților și crearea unui cadru favorabil negocierilor de pace. „Este un semn pozitiv că rușii au început în cele din urmă să ia în considerare încheierea războiului... Iar primul pas în încheierea cu adevărat a războiului este o încetare a focului”, a scris Zelenski pe platforma X. El a adăugat că „nu are sens să continuăm crimele nici măcar pentru o singură zi” și că Ucraina se așteaptă ca Rusia să confirme o „încetare a focului deplină, de durată și credibilă” începând de luni. Președintele ucrainean a reafirmat disponibilitatea țării sale de a participa la discuții imediate. Încetarea focului, prioritate absolută Șeful cancelariei prezidențiale de la Kiev, Andrii Iermak, a susținut la rândul său, pe Telegram, că „încetarea focului trebuie să aibă loc prima, apoi orice altceva”. El a criticat poziția Kremlinului, spunând că „Rusia nu ar trebui să-și deghizeze dorința de a continua războiul prin declarații vagi”. Putin respinge armistițiul cerut De cealaltă parte, președintele rus Vladimir Putin a declarat duminică că Rusia este deschisă negocierilor „directe” și „fără condiții prealabile” cu Ucraina, propunând ca acestea să aibă loc pe 15 mai, la Istanbul. Totuși, liderul de la Kremlin a respins ideea unui armistițiu înaintea acestor discuții, contrar cererilor Kievului și ale partenerilor occidentali. „Nu excludem ca în cursul acestor negocieri să ajungem la o nouă încetare a focului – una veritabilă, respectată atât de Rusia cât și de Ucraina – care să reprezinte primul pas către o pace durabilă”, a spus Putin.

Neptun Deep, forajul va începe curând (sursa: Facebook/OMV Petrom)
Eveniment

Lucrările de forare în proiectul Neptun Deep vor începe în câteva săptămâni

Neptun Deep, forajul va începe curând. Platforma Transocean Barents este pregătită să înceapă forajul la Neptun Deep în Marea Neagră. Supranumită Mighty Barents, platforma este pregătită să demareze lucrările la unul dintre cele mai importante proiecte energetice ale Uniunii Europene, relatează Reuters. Neptun Deep, forajul va începe curând În câteva săptămâni, platforma va parcurge 160 de kilometri pe mare pentru a fora la cele 10 sonde de exploatare din cadrul proiectului Neptun Deep. Citește și: Lui George Simion i-a răsărit în declarația de avere un cont bancar uriaș, de care uitase până acum Acest proiect are potențialul de a dubla producția de gaze a României și de a transforma țara într-un exportator net de gaze, într-un moment crucial, în care Uniunea Europeană a renunțat la importurile de gaze rusești. Parteneriat strategic între OMV Petrom și Romgaz Neptun Deep este deținut în comun de gigantul energetic OMV Petrom – al cărui acționar majoritar este compania austriacă OMV – și producătorul de gaze Romgaz, controlat de statul român. Estimările sugerează că zăcământul conține aproximativ 100 de miliarde de metri cubi (bcm) de gaze recuperabile. „Odată ce vasul pleacă pe mare, poate începe în câteva zile lucrările de foraj. Este doar o chestiune de săptămâni până când va începe efectiv exploatarea”, a declarat Cristian Hubati, membru al Directoratului OMV Petrom, responsabil pentru Explorare și Producție. Primele gaze sunt așteptate în 2027 Proiectul Neptun Deep este programat să livreze primele gaze naturale în 2027, fiind cel mai mare proiect energetic al României după finalizarea reactoarelor 1 și 2 de la Cernavodă între 1990 și 2000. Deși are un potențial economic major, proiectul a fost criticat de extrema dreaptă din România, care susține că exportul gazelor ar reprezenta o trădare a intereselor naționale. În plus, activiștii de mediu au ridicat probleme legate de impactul ecologic. Totodată, incertitudinile fiscale planează asupra proiectului, deoarece Guvernul României încearcă să reducă cel mai mare deficit bugetar din Uniunea Europeană. O platformă modernă Platforma Transocean Barents a forat anterior în țări precum Canada, Norvegia, Cipru și Liban. Pentru a putea traversa strâmtoarea Bosfor și a ajunge în Marea Neagră, a fost necesară coborârea turlei platformei – o premieră de la intrarea sa în operare, în 2009. Platforma dispune de facilități moderne pentru cei aproximativ 140 de angajați care vor lucra în schimburi la fiecare patru săptămâni, pe o perioadă de până la 18 luni. Condițiile includ un cinematograf, o sală de gimnastică, sală de muzică, cantină și spații de birouri „Unele dintre zăcăminte se află la o adâncime de peste 1.000 de metri, iar operațiunile vor implica angajați din 20 de companii diferite”, a declarat Pierre Gully, directorul platformei.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră