duminică 23 februarie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: combustibil

10 articole
Mediu

Un combustibil sustenabil pentru aviație

Mol, Wizz Air şi Aeroportul Internaţional Liszt Ferenc testează un combustibil sustenabil pentru aviaţie. Mol a cumpărat combustibilul de la compania finlandeză Neste. Ca parte a testului, cursa Wizz Air către Paris a decolat miercuri încărcată cu acest tip de combustibil, conform MTI. Defapt.ro este un proiect independent, ne poți sprijini direcționând 3,5% din impozitul tău pe venit. Durează un minut, online Un combustibil sustenabil pentru aviație La conferinţa de presă care a avut loc înaintea alimentării, Chris Dinsdale, directorul general al aeroportului din Budapesta, a subliniat că este important ca transporturile aeriene să devină sustenabile, iar aeroporturile, companiile aeriene şi partenerii trebuie să coopereze în acest sens. Dinsdale a adăugat că Budapest Airport analizează procesul de alimentare cu combustibil sustenabil pentru aviaţie, astfel încât să se pregătească pentru deservirea companiilor aeriene cu o cantitate semnificativă şi din acest combustibil inovator. În cadrul conferinţei de presă, Csaba Zsótér, directorul general al diviziei de combustibili din cadrul grupului Mol, a declarat că obiectivul strategic este acela de a demara economia circulară în regiune, în acest sens fiind de ajutor şi combustibilul sustenabil pentru aviaţie. Directorul general al Mol a subliniat că sunt testate în mod constant noi tehnologii, fiind dezvoltate şi produsele, astfel încât să fie consolidată securitatea aprovizionării regiunii cu combustibili cu emisii scăzute de dioxid de carbon şi să fie accelerată tranziţia verde. Citește și: VIDEO După luni de defensivă, Ucraina a început să recupereze teren în Bakhmut. Armata rusă a luat-o la fugă, recunoaște chiar Prigojin Combustibil din deșeuri Reprezentantul Mol a amintit că până acum, un pas mai semnificativ în direcţia ecologiei a fost făcut în principal în privinţa carburanţilor utilizaţi în transportul rutier. Începând din 2021, la Dunai Finomító uleiurile vegetale, uleiul alimentar uzat şi uleiul de origine animală sunt procesate împreună cu componente fosile pentru a produce motorină mai sustenabilă, a explicat acesta. Acum, compania a cumpărat 25 de tone de kerosen cu un conţinut de 37% combustibil sustenabil pentru aviaţie şi se speră ca acest produs să fie unul căutat în rândul clienţilor. Yvonne Moynihan, directorul Wizz Air responsabil pentru sustenabilitate, a susţinut că în comparaţie cu concurenţii săi, Wizz Air operează cu cele mai scăzute emisii de dioxid de carbon per kilometru per pasager şi se străduieşte în mod continuu să reducă şi mai mult emisiile. Potrivit declaraţiei comune a părţilor implicate, combustibilul de nouă generaţie care este testat acum este fabricat din deşeuri regenerabile şi materii prime reziduale, fiind produs într-un mod sustenabil. Combustibilul Neste este compatibil cu motoarele aeronavelor şi cu infrastructura aeroportuară existentă, aşadar nu este necesară efectuarea unor investiţii pentru a putea fi utilizat.

Mol, Wizz Air şi Aeroportul Internaţional Liszt Ferenc testează un combustibil sustenabil pentru aviaţie Foto: Facebook
Combustibil dispărut din unitate militară românească (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

Combustibil dispărut din unitate militară românească

Combustibil dispărut din unitate militară românească. Statul rămâne cu buzele umflate după ce din depozitul unei unităţi militare au dispărut 34 tone de combustibil. Combustibil dispărut din unitate militară românească Responsabilii cu consumul de combustibil au recunoscut lipsa cantității, dar nu și că ar fi sustras combustibil. În faţa instanţei, au fost prezentate cele mai fanteziste explicaţii pentru dispariţia combustibilului. Citește și: Gradul de digitalizare al administrației publice centrale din România: 21%, la finalul anului 2020 – ministrul Digitalizării, Sebastian Burduja Încercarea MApN de a recupera prejudiciul a fost însă respinsă de judecători: nu se stabilise exact cine şi cât a furat. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Reactoarele nucleare americane consumă combustibil rusesc (sursa: nuclearelectrica.ro)
Eveniment

Reactoarele nucleare americane, combustibil rusesc

Reactoarele nucleare americane consumă combustibil rusesc. Companiile americane care dezvoltă o nouă generaţie de reactoare nucleare de mici dimensiuni au o mare problemă: doar o singură companie vinde combustibilul de care au nevoie şi este vorba de o firmă rusească. Reactoarele nucleare americane consumă combustibil rusesc Acesta este motivul pentru care Guvernul american caută de urgenţă să utilizeze o parte din stocul său de uraniu îmbogăţit pentru a putea alimenta noile reactoare nucleare avansate şi să demareze o industrie care este considerată crucială pentru ţările care vor să îşi atingă obiectivele privind neutralitatea climatică. "Producţia de combustibil HALEU este o misiune critică şi sunt evaluate toate eforturile pentru a majora producţia", a spus un purtător de cuvânt de la Departamentul american al Energiei (DOE). Criza energetică declanşată de războiul din Ucraina a relansat interesul pentru energia nucleară. Susţinătorii noilor reactoare, care sunt mai mici dar mai puternice, susţin că acestea sunt mai eficiente, pot fi construite mai rapid şi ar putea accelera tranziţia de la combustibilii fosili. Cercul vicios Însă, fără o sursă de încredere de combustibil de tip HALEU (high assay low enriched uranium) de care aceste reactoare au nevoie, companiile care dezvoltă noile reactoare se tem că nu vor primi comenzi pentru centralele lor. Şi fără comenzi, potenţialii producători ai acestui combustibil este puţin probabil să pună la punct lanţurile de aprovizionare comercială şi să înlocuiască uraniul rusesc. "Înţelegem că este nevoie de acţiuni urgente pentru a stimula punerea la punct a unei oferte sustenabile şi determinată de piaţă de HALEU", a spus purtătorul de cuvânt de la Departamentul american al Energiei. Potrivit acestuia, Guvernul american este în faza finală a procesului de evaluare a cantităţii din stocul său de 585,6 tone de uraniu îmbogăţit pe care să o aloce pentru reactoarele nucleare. Faptul că Rusia are un monopol asupra HALEU este de mult timp o sursă de îngrijorare pentru Washington dar războiul din Ucraina a schimbat miza jocului deoarece nici Guvernul american şi nici companiile care dezvoltă noua generaţie de reactoare nucleare avansate nu vor să depindă de Moscova. Îmbogăţit până la 20% HALEU este un combustibil nuclear îmbogăţit până la 20%, în loc de uraniu îmbogăţit până la 5% care alimentează majoritatea centralelor nucleare din lume. Însă doar firma TENEX, parte a grupului rusesc de stat Rosatom, vinde în prezent combustibil HALEU în regim comercial. Chiar dacă nicio ţară occidentală nu a sancţionat grupul Rosatom din cauza războiului din Ucraina, motivul principal fiind importanţa companiei ruseşti în industria nucleară mondială, dezvoltatorii americani de centrale nucleare, precum X-energy şi TerraPower, nu vor să fie dependenţi de un lanţ de aprovizionare rusesc. Citește și: Putin pierde teren accelerat în Ucraina și apelează la metode disperate: legea marțială, creșterea rolului mercenarilor Wagner. Biden: I-a mai rămas brutalizarea civililor ucraineni "Nu am avut o problemă cu combustibilul până în urmă cu câteva luni. După invazia din Ucraina nu mai suntem confortabili să facem afaceri cu Rusia", spune Jeff Navin, director de afaceri externe la TerraPower, companie la care preşedinte este miliardarul Bill Gates. Nouă din zece reactoare, cu HALEU În prezent, energia nucleară asigură aproximativ 10% din producţia mondială de electricitate şi multe ţări analizează noi proiecte de centrale nucleare pentru a-şi asigura aprovizionarea cu energie şi de asemenea pentru a-şi îndeplini obiectivele privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră. Însă, în condiţiile în care marile proiecte de centrale nucleare sunt dificile, din motive care includ şi costurile mari în avans, întârzierile în finalizarea proiectelor, depăşirile de costuri şi concurenţa venită din partea unor surse de energie mai ieftine, precum energia eoliană, mai mulţi dezvoltatori au propus aşa-numitele reactoare modulare mici (SMR). Potrivit Reuters, nouă din zece cele mai avansate reactoare SMR finanţate de Washington sunt concepute pentru a utiliza combustibil de tip HALEU. Un cincinal de așteptare Mai multe companii din SUA şi Europa intenţionează să producă combustibil HALEU la scară comercială dar chiar şi în cele mai optimiste scenarii spun că va dura cel puţin cinci ani de la momentul în care vor decide să demareze. "Nimeni nu vrea să comande zece reactoare fără o sursă de combustibil şi nimeni nu vrea să investească într-o sursă de combustibil fără comenzi pentru zece reactoare", spune Daniel Poneman, director general la furnizorul american de combustibil nuclear Centrus Energy Corp. În România, la finele lunii septembrie, Nuclearelectrica SA şi Nova Power & Gas SRL au înfiinţat RoPower Nuclear SA, compania de proiect pentru dezvoltarea de reactoare modulare mici, pe locul fostei centrale electrice pe cărbune din Doiceşti, judeţul Dâmboviţa. Centrala electrică va folosi tehnologia NuScale Power Module a NuScale, singura companie SMR care a obţinut aprobarea de proiectare de la Comisia de Reglementare Nucleară din SUA.

Combustibilul unguresc la preț plafonat, restricționat (sursa: Inquam Photos/Laszlo Beliczay)
Internațional

Combustibilul unguresc la preț plafonat, restricționat

Combustibilul unguresc la preț plafonat, restricționat. Guvernul ungar a decis să restrângă accesul la combustibilii cu preţuri plafonate şi de asemenea va scoate pe piaţă aproximativ un sfert din rezerva strategică de combustibili pentru a asigura aprovizionarea pieţei, a declarat sâmbătă Gergely Gulyas, directorul de cabinet al premierului ungar, transmite Reuters. Combustibilul unguresc la preț plafonat, restricționat Potrivit lui Gulyas, la recomandarea companiei petroliere MOL, începând de la miezul nopţii de sămbătă spre duminică, preţul plafonat de 480 de forinţi (1,19 euro) pentru litrul de benzină şi motorină va fi disponibil numai pentru vehiculele proprietate personală, utilajele agricole şi taxiuri, urmând a fi excluse autovehiculele deţinute de companii. Înăsprirea măsurilor este necesară pentru că rafinăria de la Szazlombatta, principala rafinărie din Ungaria a grupului MOL, va trece printr-o perioadă de lucrări mentenanţă şi nu va putea acoperi necesarul pieţei interne, a precizat Gergely Gulyas. "Este important de subliniat că Guvernul poate menţine preţul combustibililor plafonat la 480 de forinţi pentru consumatorii de retail", a spus Gergely Gulyas la un briefing cu presa. Numai pentru mașini cu numere HU Guvernul condus de Viktor Orban a introdus acest plafon, care conform planurilor actuale ar urma să înceteze la finele lunii octombrie, în ideea de a proteja consumatorii de efectele inflaţiei, care a atins cel mai ridicat nivel din ultimele două decenii. Ulterior, Guvernul de la Budapesta a decis că de preţurile plafonate vor beneficia numai automobilele înmatriculate în Ungaria, o decizie care a provocat o dispută cu Uniunea Europeană. Citește și: Ungaria sabotează din nou UE: este singura țară care a votat împotriva acordului pentru solidaritate energetică Directorul general de la MOL, Zsolt Hernadi, a avertizat vineri că ar putea apărea probleme în aprovizionarea cu carburanţi dacă nu vor fi luate măsuri pentru a creşte importurile, având în vedere că rafinăria de la Szazlombatta nu poate produce suficientă motorină pentru a acoperi cererea internă nici măcar în condiţii normale, cu atât mai mult cu cât începând de luni urmează să fie oprită pentru lucrări de mentenanţă. Cresc și unele taxe Separat, un decret guvernamental publicat sâmbătă arată că Guvernul de la Budapesta a decis să majoreze taxa pe profiturile excesive ale MOL, de la 25% până la 40%, de la 1 au august. Un set de taxe suplimentare pe bănci şi anumite companii a fost introdus în Ungaria în luna mai, în încercarea de a strânge aproximativ 800 de miliarde de forinţi şi a reduce un deficit bugetar în creştere. Grupul MOL, companie internaţională integrată de petrol, gaze naturale, petrochimie şi retail, cu sediul central în Budapesta, are operaţiuni în peste 30 de ţări, 25.000 de angajaţi în întreaga lume şi controlează trei rafinării şi două unităţi petrochimice la nivelul managementului integrat al lanţului de aprovizionare în Ungaria, Slovacia şi Croaţia. De asemenea, compania deţine o reţea de aproape 2.000 de staţii de servicii în zece ţări din Europa Centrală şi de Sud-Est.

OMV, profit uriaș în acest an (sursa: Facebook/OMV Petrom)
Eveniment

OMV, profit uriaș în acest an

OMV, profit uriaș în acest an. Grupul energetic austriac OMV AG, acţionarul majoritar al OMV Petrom, a raportat joi un profit operaţional de 5,558 miliarde de euro în primele şase luni ale anului, în creştere cu 156% comparativ cu perioada similară a anului trecut, graţie majorării preţurilor la petrol şi gaze naturale, informează APA. OMV, profit uriaș în acest an De asemenea, cifra de afaceri semestrială a grupului OMV a crescut şi ea cu 124%, până la 30,621 miliarde de euro. În ceea ce priveşte rezultatele pe trimestrul al doilea, profitul operaţional a atins un nivel record de 2,937 miliarde de euro, mai mult decât dublu faţă de 1,299 miliarde de euro în perioada similară a anului trecut, în timp ce vânzările s-au dublat şi ele până la 14,79 miliarde de euro. Pentru ansamblul acestui an, OMV se aşteaptă ca preţul mediu al ţiţeiului Brent să fie de peste 100 dolari per baril, faţă de 71 dolari per baril în 2021, şi la o marjă de rafinare de aproximativ 15 dolari per baril, semnificativ mai mare decât cea de 3,7 dolari per baril înregistrată în 2021. Incertitudini în legătură cu livrările rusești OMV, care în ultimele săptămâni s-a confruntat cu o reducere a livrărilor de gaze naturale din Rusia, nu se aşteaptă la o oprire completă a exporturilor de gaze ale Rusiei. "Cu toate acestea, incertitudinile cu privire la viitoare reduceri ale livrărilor persistă şi ar putea conduce la noi pierderi", a informat grupul austriac în raportul pentru trimestrul doi, publicat joi. Citește și: Oligarhul rus Vitali Machitski (ALRO) va concedia peste 1.200 de români și va închide fabrica de la Tulcea. Invocă criza energetică, dar nu-l pomenește pe Putin Grupul OMV, cea mai mare companie industrială listată din Austria, deţine 51,01% din acţiunile OMV Petrom, statul român, prin Ministerul Energiei, deţine 20,64%, Fondul Proprietatea - 18,99%, iar 9,36% se tranzacţionează liber la Bursa de Valori Bucureşti.

Combustibilul lui Putin, spre Orientul Mijlociu (sursa: Unsplash)
Internațional

Combustibilul lui Putin, spre Orientul Mijlociu

Combustibilul lui Putin, spre Orientul Mijlociu. Exporturile mari de motorină şi alte produse rafinate ale Rusiei care sunt refuzate de multe state din Europa se îndreaptă rapid spre o nouă destinaţie: Orientul Mijlociu, arată o analiză Bloomberg. Combustibilul lui Putin, spre Orientul Mijlociu Livrările de combustibili din Rusia spre Orientul Mijlociu au crescut în fiecare lună începând din februarie, când a început invazia din Ucraina, ajungând la 155.000 de barili pe zi în luna iunie, potrivit firmei de consultanţă Vortexa Ltd. În contrast, importurile Europei au scăzut cu 30% în aceeaşi perioadă. Chiar dacă livrările de combustibili ruseşti în Orientul Mijlociu nu sunt o noutate, cele mai recente date arată modul cum războiul din Ucraina a modificat rutele comerciale tradiţionale şi a creat oportunităţi pentru traderi. SUA au interzis importurile de combustibili ruseşti şi multe firme europene au decis din proprie iniţiativă să evite combustibili ruseşti. Citește și: Invadarea Ucrainei, susținută de mai puțini ruși decât pretinde Kremlinul. Bătrânii și angajații la stat, cei mai fervenți susținători ai războiului În plus, Uniunea Europeană şi Marea Britanie se pregătesc să interzică şi importurile de petrol din Rusia prin intermediul navelor. „Pe măsură ce ne apropiem de sfârşitul anului, livrările ar putea să crească”, spune Jonathan Leitch, analist la Turner, Mason & Co., făcând referire în special la motorina rusească. Păcura, vedeta exporturilor Cea mai mare parte a importurilor de combustibili ruseşti în Orientul Mijlociu este compusă din păcură, un produs rezultat în procesul de rafinare care este deseori utilizat în producţia de electricitate şi sectorul de shipping. Dar includ de asemenea benzină, combustibil pentru avioane şi motorină, precum şi produse mai puţin cunoscute, arată datele Vortexa. Luna trecută, importurile de produse petroliere din Rusia în Orientul Mijlociu au atins cel mai ridicat nivel de la începutul lui 2016 şi peste o treime din aceste importuri au ajuns în hub-ul de depozitare şi tranzacţionare de la Fujairah (Emiratele Arabe Unite). Analiza completă, în Știrile TVR.

Ungaria calul troian din UE (sursa: Twitter/Thierry Breton)
Internațional

Ungaria, calul troian din UE

Ungaria, calul troian din UE. Comisarul european, Thierry Breton, a cerut Ungariei să suspende prețurile discriminatorii la combustibil pentru vehiculele cu numere de înmatriculare străine. În caz contrar, țara riscă să fie dată în judecată, potrivit unui document al Comisiei Europene, consultat de Reuters. Ungaria, calul troian din UE Acesta este un nou motiv de dezacord între Comisia Europeană și Ungaria. Tensiunile dintre Bruxelles și prim-ministrul ungar Viktor Orban au crescut în ultimele luni, mai ales pentru că Budapesta a blocat mult timp negocierile pentru un nou pachet de sancțiuni împotriva Rusiei. La începutul acestui an, Ungaria a decis că vehiculele cu o greutate de peste 7,5 tone și camioanele cu plăcuțe de înmatriculare străine care cântăresc peste 3,5 tone nu sunt eligibile pentru a cumpăra combustibil subvenționat la prețul de 480 de forinți (1,31 dolari) pe litru, ci trebuie să plătească prețul pieței. Citește și: EXCLUSIV Uriașa țeapă a măștilor din Vietnam: în 2020, Ministerul Economiei a cumpărat 100 de milioane de bucăți pentru 31 de milioane USD. După doi ani, mai avea 90 de milioane în stoc Breton spunne a spus că acest lucru înseamnă că vehiculele cu numere de înmatriculare din alte țări UE ar trebui să plătească cu 50-60% mai mult pentru combustibil față de vehiculele cu numere de înmatriculare maghiare, ceea ce reprezintă o discriminare indirectă și este împotriva normelor UE. „Vă cer să ne furnizați un răspuns cu privire la justificarea și perioada de valabilitate a acelor măsuri, care ar putea constitui încălcări ale legislației UE”, a spus Breton într-o scrisoare către ministrul Tehnologiei din Ungaria. „De asemenea, vă cer să suspendați aplicarea acestor măsurilor până când va fi asigurată conformitatea acestora cu legislația UE”, a continuat el.

La Dublin, nimeni nu vrea să vândă combustibul Ambasadei Rusiei, care riscă să rămână în frig Foto: Twitter
Internațional

Nimeni nu vrea să vândă combustibul Ambasadei Rusiei

La Dublin, nimeni nu vrea să vândă combustibil Ambasadei Rusiei, care riscă să rămână în frig, scriu mai multe publicații irlandeze. În această situație disperată, ambasada s-a adresat ministerului irlandez de Externe, cerându-i ajutor pentru rezolvarea situației. În plus, potrivit Irish Mirror, Banca Irlandei a decis să suspende toate conturile acestei reprezentanțe diplomatice. Nimeni nu vrea să vândă combustibil Ambasadei Rusiei „Ambasada Rusiei în Irlanda rămâne fără combustibil pentru încălzire și apă caldă și se plânge că numeroase companii petroliere irlandeze au refuzat să o aprovizioneze. Această situație a obligat ambasada să scrie o scrisoare ministrului de Externe Simon Coveney, cerând guvernului să intervină înainte ca tot stocul de combustibil să se epuizeze. Într-o scrisoare văzută de Irish Mirror, rușii – irnic, ei fiind mai mari exportatori de petrol din lume înainte de invazia Ucrainei – au cerut Ministerului Afacerilor Externe să intervină”, scrie Irish Mirror. Publicația arată că ambasada nu mai poate face plăți întrucât Banca Irlandei i-a închis conturile. Însă această bancă a refuzat să confirme sau să infirme informația. Potrivit Irish Mirror, ministerul irlandez de Externe nu dorea să se implice în aprovizionarea cu combustibil a Ambasadei Rusiei la Dublin. Diplomații ruși, expulzați Irlanda a expulzat, recent, patru diplomați din structura de conducere a reprezentanșei ruse la Dublin. Rusia ar avea în Irlanda circa 40 de diplomați, în timp ce Irlanda ar avea în Rusia doar patru. Unii lideri politici irlandezi susțin că și ambasadorul Rusiei ar trebui expulzat. Social Democrats co-leader Roisin Shortall saying there’s no case for allowing the Russian ambassador to remain in Ireland and he should be expelled immediately pic.twitter.com/iSPvt16FLq— Seán Defoe (@SeanDefoe) April 5, 2022 Diplomații ruși sunt expulzați în masă din spațiul european. Unele țări, precum Lituania au trimis acasă inclusiv ambasadorul Kremlinului. Financial Times a relatat, la finalul lunii martie, despre o creștere alarmantă a spionajului rusesc în spațiul european, după ce a intervievat opt oficiali din serviciile de informații și diplomați. Potrivit unei contabilizări făcute de Nexta TV, de la începutul agresiunii asupra Ucrainei au fost expulzați circa 250 de diplomați ruși din țările europene. Citește și: Lista statelor europene care au expulzat diplomați ruși. România și Ungaria, printre țările care nu au luat o astfel de măsură

Un depozit de combustibil din Rusia a sărit în aer (sursa: republicworld.com)
Internațional

Un depozit de combustibil din Rusia a sărit în aer

Un depozit de combustibil din Rusia a sărit în aer. Două elicoptere militare ucrainene au lovit vineri un depozit de combustibil din orașul rus Belgorod, a declarat un oficial rus, făcând a doua acuzație de atac aerian ucrainean pe teritoriul rus de când Moscova a invadat Ucraina, relatează Reuters. Un depozit de combustibil din Rusia a sărit în aer Imagini video ale presupusului atac postate online au arătat ceea ce părea a fi mai multe rachete trase de la joasă altitudine, urmate de o explozie. Citește și: Invazia Ucrainei se transformă într-un război prelungit care are ca miză estul țării, estimează americanii. Biden sugerează că Putin e atins de paranoia: S-a autoizolat, a arestat consilieri Elicopterele au lovit instalația după ce au traversat granița la joasă altitudine, a declarat guvernatorul regional Viaceslav Gladkov pe aplicația de mesagerie Telegram. https://twitter.com/nexta_tv/status/1509736860352147465?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1509736860352147465%7Ctwgr%5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fstirileprotv.ro%2Fstiri%2Finternational%2Flive-update-razboi-in-ucraina-ziua-37-trupele-ruse-au-parasit-centrala-nucleara-de-la-cernobil-dupa-expunerea-la-radiatii.html Incendiul care a rezultat a rănit doi muncitori, a adăugat Gladkov, în timp ce unele zone erau evacuate în orașul de lângă granița cu Ucraina. Cu toate acestea, compania petrolieră rusă Rosneft, care deține depozitul de combustibil, a declarat într-un comunicat separat că nimeni nu a fost rănit în incendiu, deși nu a oferit informații despre cauza acestuia. Ministerul ucrainean al Apărării nu a putut fi contactat imediat pentru comentarii. Un depozit de muniții din apropierea Belgorodului a luat foc miercuri, provocând o serie de explozii. La momentul respectiv, Gladkov a declarat că autoritățile așteptau ca Ministerul rus al Apărării să stabilească cauza acestuia.

România are suficiente stocuri de combustibil (sursa: Facebook/OMV Petrom)
Eveniment

România are suficiente stocuri de combustibil

România are suficiente stocuri de combustibil. Țara noastră nu are nicio problemă cu aprovizionarea cu carburanţi în benzinării iar românii nu trebuie să intre în panică şi să stea la cozi. Pentru că stocurile sunt suficiente, a scris, miercuri, pe propria pagină de Facebook, ministrul Energiei, Virgil Popescu. România are suficiente stocuri de combustibil "România nu are nicio problemă cu aprovizionarea cu carburanţi în benzinării. Am avut astăzi întâlniri de lucru cu reprezentanţii Rompetrol şi ai OMV Petrom şi am primit asigurări că există stocuri suficiente de produse petroliere şi vor asigura livrările către clienţi. Totodată, vreau să le transmit românilor că nu trebuie să intre în panică şi să stea la cozi. Avem suficiente stocuri!", susţine Popescu. Citește și: Generalul Ciucă atacă benzinăriile. Cărbunaru: Guvernul României nu va permite nici un derapaj, nici o tentativă de speculă

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră