duminică 23 februarie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: coliziune

4 articole
Eveniment

Aeroportul Haneda, foarte complicat - pilot român

Aeroportul Haneda, foarte complicat - pilot român. Dumitru Oprisiu a explicat de ce aeroportul Haneda este extraordinar de dificil pentru piloți. Pe acest aeroport japonez s-au ciocnit două aeronave. Cea de călători avea aproape 400 de persoane la bord și toate au supraviețuit. Aeroportul Haneda, foarte complicat - pilot român "Haneda , este cel mai mare aeroport al Japoniei si al 4 –lea in lume ca trafic , cu peste 700 miscari zilnic si anual peste 80.milioane de pasageri tranzitati prin acesta . Citește și: Fosta ostatică Mia Schem își relatează experiența: „Nu există civili inocenți în Gaza”. Ținută în captivitate la o familie cu copii, ea relatează cum era înfometată și umilită Am zburat deseori spre acest aeroport . Chiar penultima cursa din cariera , in Feb. 2017 a fost la Haneda. Desi este unul dintre cele mai bine puse la punct aeroporturi pe care am aterizat , cu dotari de infrastructura , navigatie , radiocomunicatii si supraveghere de ultima generatie , nu este un lucru chiar simplu de aterizat acolo . Pozitionarea in Golful Tokyo , numeroasele restrictii de survol deasupra zonelor locuite ,datorate evitarii zgomotului , aglomeratia si nu in ultimul rând vremea rea , mai ales in perioada trecerii taifunelor , fac din Haneda unul dintre aeroporturile care necesita , mai ales pentru aterizare pe pista 23 , o pregatire speciala a echipajelor , o atentie deosebita cu un consum nervos pe masura . "Am trecut prin situații limită" Personal , am trecut prin situatii limita , cand zona Hanedei si a Naritei , celalalt aeroport al Tokyo ului , erau inchise ore bune datorita trecerii centrului taifunului , traficul intarziat se aglomera si arata asemenea unui viespar , dar de aeronave sosite de peste Pacific , dinspre Europa , Australia ,din intreaga lume , toate in limita de combustibil si fiecare dorind prioritate la aterizare . Pe ecranul TCAS ului nu mai puteai distinge care aeronava este deasupra , care dedesubtul tau . In cateva situatii , controlorii de trafic pareau ca sunt depasiti de situatie , desi in fapt erau profesionisti desavarsiti , si nu odata am evitat noi , echipajele , sa-i urmam instructiunile care cu siguranta ar fi dus la incidente . "Noapte fiind îți era și frică să privești afară" Nu odata TCAS ul ne avertiza ca ne apropiem periculos de o alta aeronava . La fiecare 2-3 minute iti schimba pista pe care- ti autoriza apropierea .Noapte fiind iti era si frica sa privesti afara de multitudinea luminilor proiectoarelor si al lampilor rosii de anticoliziune ale celorlalte aeronave . Dese erau intreruperile apropierii si urmarea procedurii de ratare a aterizarii , ceea ce , in vremea de afara , rezerva redusa de combustibil si secventa in care urma sa fii pus pentru o noua apropiere pica , ca un traznet. Dar pana la urma se descurcau exemplar . Opinia mea ca sunt unii dintre cei mai solicitati controlori de trafic din lume , si repet ,foarte buni profesionisti . "Admirația pentru întreg echipajul" Dar , cine stie ce s-o fi intamplat acolo ? Neprevazutul se afla la tot pasul . Banui , dar ma abtin de la orice comentariu , si ar trebui toti sa facem asta . Sa lasam pe seama anchetatorilor sa elucideze cauzele . Totusi , ce am putea face , ar fi sa exprimam simpatia pentru defuncti , recunostinta Divinului pentru cei crutati de aceasta trista intamplare si admiratia pentru intreg echipajul , mai ales cel de cabina , pentru modul cum au actionat cu inalt professionalism , astfel ca nici una dintre cele 379 persoane evacuate nu a avut de suferit , deasemenea profesionalismul echipelor de salvare de la sol . O performanta magnifica , un exemplu care ar trebui studiat in cadrul programelor de pregatire a tuturor celor raspunzatori de siguranta zborului . Iar atunci cand calatorim cu avionul , sa nu uitam ca ei , insotitorii , sunt acolo in principal , pentru a avea grija de viata dumneavoastra , iar la intrarea in aeronava sa le spunem un simplu buna ziua , iar la coborare un multumesc. O merita din plin , credeti-ma. O spun din experienta celor peste 40 de ani pe care i-am petrecut alaturi de ei .", a scris pilotul pe Facebook.

Aeroportul Haneda, foarte complicat - pilot român (sursa: CBS News)
Tragedia "acarului Păun", 100 de ani (sursa: Facebook/Institutia Prefectului Judetul Buzau)
Eveniment

Tragedia "acarului Păun", 100 de ani

Tragedia "acarului Păun", 100 de ani. S-a împlinit un secol de la momentul tragediei feroviare care a avut loc în Gara Vintileanca, atunci când un tren accelerat care plecase din Bucureşti cu destinaţia Iaşi s-a ciocnit de un alt tren, de marfă. 66 de persoane și-au pierdut viaţa iar evenimentul a dat naştere poveştii acarului Păun. Acum, la troiţa ridicată în numele victimelor, a fost organizat o ceremonie religioasă cu depunere de flori. Tragedia "acarului Păun", 100 de ani Potrivit istoricilor, după tragedie, ancheta care a urmat a stabilit că numeroşi pasageri au murit deoarece călătoreau pe acoperişuri iar vinovat de producerea accidentului a fost acarul Ion Păun, care ar fi trebuit să schimbe macazul. După ce a fost judecat, Păun a executat zece ani de închisoare şi a murit la scurt timp după ce a fost eliberat. Ulterior, dosarul s-a rejudecat iar Ion Păun a fost absolvit de vină, accidentul având drept cauză o defecţiune tehnică. Povestea lui Ion Păun dat a naştere expresiei "acarul Păun" sau ţapul ispăşitor ori vinovatul de serviciu, folosită atunci când doar o singură persoană este găsită vinovată şi trasă la răspundere pentru a ascunde adevăratele fapte şi vinovăţii. Citește și: Adolescentul ucigaș cu sânge rece din Craiova trecuse toate examinările psihologice la liceul militar din oraș, deși apropiații susțin că era de multe ori agresiv. Cine răspunde Cu ocazia împlinirii a 100 de ani de la tragedia din Vintileanca, prefectul judeţului Buzău, Daniel Ţiclea, a fost prezent la ceremonialul organizat în halta de cale ferată Săhăteni, a depus o coroană de flori în memoria celor care au pierit atunci şi s-a recules la troiţa ridicată în locul în care s-a produs tragedia. La ceremonie a luat parte şi preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Buzău.

Liniile electrice ucid păsări în Deltă (sursa: Facebook/ARBDD)
Mediu

Liniile electrice ucid păsări în Deltă

Liniile electrice ucid păsări în Deltă. Un număr de 100 de stâlpi de tensiune din Delta Dunării vor fi izolaţi împotriva electrocutării, iar 35 de kilometri de linii electrice vor fi marcate anti-coliziune, după ce s-a constatat că în decurs de un an şi-au pierdut viaţa 780 de păsări din 56 de specii diferite. LIFE Danube Free Sky Demersurile fac parte din proiectul "LIFE Danube Free Sky", care vizează protejarea păsărilor împotriva electrocutării şi coliziunii cu liniile electrice, de-a lungul Dunării. Proiectul este finanţat prin programul european "LIFE - Natură şi biodiversitate", include 15 parteneri din șapte ţări europene şi se desfăşoară în perioada septembrie 2020 - februarie 2026. Defapt.ro este un proiect independent, ne poți sprijini direcționând 3,5% din impozitul tău pe venit. Durează un minut, online Gabriela Creţu, coordonator al proiectului din partea Administraţiei Rezervaţiei Biosferei Delta Dunării, precizează că, iniţial, s-au monitorizat 120 de kilometri de linii electrice (100 de medie tensiune şi 20 de înaltă tensiune) şi au fost identificate porţiunile foarte periculoase. E-Distribuţie Dobrogea, partener în cadrul proiectului, urmează să marcheze anti-coliziune 30 de kilometri de linii electrice de medie tensiune şi 5 kilometri de înaltă tensiune. Totodată, vor fi izolaţi împotriva electrocutării 100 de stâlpi de tensiune. Liniile electrice ucid păsări în Deltă "Berzele sunt potenţiale victime, pentru că au anvergura aripilor mare. Ele sunt mai susceptibile a se electrocuta, de când se aşează pe stâlpii de tensiune, pentru că ating conductorii simultan. Alte păsări acvatice cu anvergura aripilor mare - pelicanii, cocorii - sunt mai susceptibili a se lovi de liniile electrice. Monitorizarea iniţială s-a făcut timp de două luni, iar timp de un an s-a făcut monitorizarea de bază a liniilor foarte periculoase şi s-a constatat mortalitatea a 780 de exemplare de păsări din 56 de specii diferite. Acum partenerul nostru, E - Distribuţie Dobrogea, va realiza acţiunea efectivă de montare a divertoarelor, pentru a face mai vizibile liniile acestea, pentru a le proteja împotriva coliziunii", a precizat Gabriela Creţu. Proiectul prevede finalizarea acestor demersuri în iunie 2024, după care va urma un an de monitorizare. Pelicanul creț și dumbrăveanca "Proiectul, la nivel european, se adresează unui număr de 12 specii prioritare de păsări. Aici, în Delta Dunării, acţiunile noastre vizează mai mult protecţia pelicanului creţ, speciile de dumbrăveancă, pentru care vom crea condiţii pentru cuibărit, deoarece ele sunt cele care cuibăresc pe stâlpii de tensiune. Am pornit o activitate pentru confecţionarea şi montarea a 100 de cutii de cuibărit. 85 vor fi pe stâlpi şi 15 în copaci, la înălţime, pentru a crea condiţii pentru cuibărit", a precizat ea. De asemenea, vor fi montate transmiţătoare pe şase exemplare juvenile de pelican creţ. Aceştia vor fi monitorizaţi timp de doi ani şi jumătate, pentru a identifica şi izola stâlpii poziţionaţi în ariile de hrănire şi de cuibărit. Sebastian Bugariu, biolog în cadrul Societăţii Ornitologice Române (SOR) şi coordonator pentru România al proiectului "Pelican Way of LIFE", a atras atenţia şi asupra altor pericole care pot să afecteze pelicanii: turismul făcut "într-o manieră iresponsabilă", incendierile sau gripa aviară. Gripa aviară nu a omorât multe păsări El a menţionat că în fiecare primăvară se realizează recensământul populaţiei cuibăritoare. Coloniile de pelicani sunt survolate cu ajutorul avioanelor ultra-uşoare sau al dronelor, iar pe baza aero-fotografiilor este estimat numărul de perechi, în funcţie de cuiburile ocupate. În cazul pelicanului creţ, populaţia a fost estimată la aproximativ 500 de perechi cuibăritoare. În ce priveşte pelicanul comun, care se întoarce din migraţie în această perioadă, evaluarea nu s-a realizat deocamdată, dar în cazul acestuia efectivele ajung la mii de perechi cuibăritoare. "Suntem încă în proces de a evalua populaţia, încă nu avem o situaţie pentru sezonul în curs - e încă în desfăşurare. Ce am constatat, aşa, ca o primă concluzie, este că, deşi anul trecut populaţia a fost afectată de gripa aviară şi în mai multe colonii s-au înregistrat mortalităţi, anul acesta numărul de perechi (de pelican creţ - n.r.) este totuşi destul de ridicat", a spus el. Turism iresponsabil: cu barca de viteză în colonii Totodată, Sebastian Bugariu a atras atenţia asupra pericolului pe care îl reprezintă turismul făcut "într-o manieră iresponsabilă", a incursiunilor prin Deltă în care bărcile intră în stolurile de pelicani, în zonele de hrănire. "Trebuie evitat cu orice preţ deranjul păsărilor sau al oricăror alte animale", a subliniat el. Turiştii trebuie să respecte norme de etică şi să nu se apropie în mod excesiv, mai ales dacă observă păsări care cuibăresc. Deranjul poate duce chiar la pierderea puilor sau a ouălor. "Deranjul în zonele de hrănire, în cazul pelicanilor comuni, mai ales, e destul de pronunţat în Delta Dunării, pentru că, de foarte multe ori, turismul se face într-o manieră iresponsabilă, în momentul în care se intră cu bărcile în stolurile de pelicani, pentru ca ei să se ridice sau pentru ca turiştii să se apropie foarte rapid. Şi, evident, ei sunt deranjaţi şi nu pot să se hrănească. Sunt speriaţi, în diferite zone, iar acest lucru este total contraindicat. Dacă vorbim de Delta Dunării, turismul de natură se face în primul rând cu instrumente optice, pentru că ele permit observaţii mult mai detaliate. Asta înseamnă echipament minimal - un binoclu. Există binocluri la preţuri destul de accesibile. (...) În acelaşi timp, dacă există turişti care merg cu ghizi şi văd că aceştia nu respectă normele de etică şi deranjează păsările, în încercarea de a le observa cât mai de aproape, ar trebui să le atragă atenţia cu privire la acest lucru", a precizat reprezentantul SOR. Incendierea stufului, ilegală Incendierea suprafeţelor de stuf din Delta Dunării, mai ales în perioada de cuibărit, reprezintă o altă ameninţare la adresa populaţiei de pelicani. "O altă ameninţare destul de importantă e cea legată de episoadele de gripă aviară, care se pare că s-au manifestat în foarte multe zone, în decursul anului trecut, iar în cazul pelicanului creţ au avut un impact foarte mare. În Grecia, de exemplu, aproape 40% din populaţie a fost pierdută anul trecut. Şi la noi au murit. Conform datelor de monitorizare, undeva la 180 de exemplare au fost găsite - între 10-20% din efective", a spus acesta. Citește și: Activiștii de mediu care atacă opere de artă nu sunt niște bezmetici: au organizații complexe, finanțări generoase și salarii de până la 1.300 de euro. În Germania, vor să se transforme în partid Totodată, administratorii de amenajări piscicole încearcă să sperie păsările, pentru a-şi proteja efectivele de peşti. "E o problemă de mentalitate. Peste tot se poate auzi că pelicanii reprezintă o problemă. În anumite zone, deşi sunt heleşteie, sunt amenajări piscicole în bazine naturale sau semi-naturale; administratorii de amenajări piscicole încearcă să sperie în permanenţă păsările de pe lac. Asta se poate întâmpla şi în cazul pelicanului creţ. E în regulă dacă piscicultorii îşi protejează efectivele de peşti din amenajări, atâta timp cât nu recurg la acţiuni ilegale", a afirmat Sebastian Bugariu.

Staţia Spaţială Internaţională, amenințată de deșeuri (sursa: Facebook/NASA)
Mediu

Staţia Spaţială Internaţională, amenințată de deșeuri

Staţia Spaţială Internaţională, amenințată de deșeuri. ISS a fost nevoită să se mute pe o altă orbită, luni, pentru a evita coliziunea cu deşeuri spaţiale, conform unor surse ruse. Staţia Spaţială Internaţională, amenințată de deșeuri Motorul capsulei Soiuz andocată la ISS a contribuit la realizarea acestei devieri, a indicat agenţia spaţială rusă Roscosmos. Defapt.ro este un proiect independent, ne poți sprijini direcționând 3,5% din impozitul tău pe venit. Durează un minut, online Deşeurile spaţiale, care provin, spre exemplu, de la sateliţi scoşi din funcţiune, sunt considerate o problemă serioasă pentru călătoriile în spaţiu. Potrivit informaţiilor, aceasta a fost pentru a 334-a oară în istoria ISS când laboratorul spaţial a fost nevoit să se mute pe o altă orbită pentru a evita o coliziune cu deşeurile orbitale. ISS se află acum la o distanţă de 418,6 kilometri de Pământ, cu 1,2 kilometri mai departe decât înainte. Citește și: EXCLUSIV Ucraina nu ne-a furat apa din Dunăre, prin canalul Bâstroe: măsurătorile făcute de Apele Române, la 22 februarie, indicau debite normale pe Chilia În prezent, la bordul ISS se află în total 11 membri ai echipajului. Patru dintre aceştia urmează să revină pe Pământ până la sfârşitul săptămânii la bordul capsulei spaţiale americane Crew Dragon. Printre aceştia se numără cosmonauta Anna Kikina.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră