sâmbătă 22 februarie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: cod

5 articole
Eveniment

Bucureștiul, măturat de un vânt puternic

Bucureștiul, măturat de un vânt puternic. În ultimele 24 de ore, pompierii au intervenit de 116 ori în București și județul Ilfov pentru a îndepărta efectele produse de vântul puternic. Cele mai multe cazuri au implicat copaci doborâți, elemente de construcție desprinse și acumulări de apă. Bucureștiul, măturat de un vânt puternic Inspectoratul pentru Situații de Urgență București-Ilfov (ISUBIF) a raportat 92 de intervenții în Capitală. Dintre acestea 82 de copaci degajați, 9 elemente de construcție desprinse, 1 caz de acumulare de apă. Citește și: Radu Marinescu, avocatul care fost numit ministru al Justiției, controlat de cuplul Lia Olguța Vasilescu – Claudiu Manda, a încasat sute de mii de lei din contracte cu primari pesediști din Dolj și Gorj În urma acestor evenimente, 69 de autoturisme au fost avariate, fiind cele mai afectate de fenomenele meteorologice. Intervenții în județul Ilfov În județul Ilfov, pompierii au acționat în 24 de situații: 15 copaci degajați, 4 elemente de construcție desprinse, 5 acumulări de apă. În această zonă, doar 2 autoturisme au fost avariate. Recomandări pentru cetățeni Pentru a evita situațiile periculoase, salvatorii recomandă: Evitarea adăpostirii lângă copaci, stâlpi, panouri publicitare sau imobile aflate în construcție. Închiderea ferestrelor locuințelor. Evitarea atingerii stâlpilor sau cablurilor electrice căzute la sol. Suspendarea activităților desfășurate în spații deschise sau la înălțime. Pentru mai multe informații despre comportamentul corect în situații de urgență, accesați platforma națională Fii Pregătit. Cod galben de vânt în perioada 24-26 decembrie Administrația Națională de Meteorologie a emis un cod galben de vânt puternic, valabil între 24 decembrie, ora 10:00 și 26 decembrie, ora 20:00. Cetățenii sunt sfătuiți să rămână vigilenți și să respecte recomandările autorităților.

Bucureștiul, măturat de un vânt puternic (sursa: Facebook/ISU Bucuresti-Ilfov)
Coduri QR pe morminte - filme memoriale (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Economie

Coduri QR pe morminte - filme memoriale

Coduri QR pe morminte - filme memoriale. O afacere inedită, lansată cu nici două luni în urmă de doi studenți are succes la Iași. Coduri QR pe morminte - filme memoriale Echipa "Soul Star" creează videoclipuri memoriale stocate pe coduri QR, în amintirea celor răposați (scanându-l, codul trimite pe oricine către un filmuleț memorial personal). Citește și: EXCLUSIV Secretarul general adjunct al ANAF, Ion Cupă, și soția, donații politice de 1,2 milioane de lei. Cupă e sprijinit de PSD, soția candidează din partea PMP la șefia CJ Mehedinți Ideea business-ului este inspirată din străinătate, așa cum au povestit inițiatorii proiectului. De altfel, un astfel de cod se poate achiziționa de pe Amazon.com, de exemplu, prețul fiind de 65 de dolari. Continuarea, în Ziarul de Iași.

PSD: depășirea pe linie continuă, permisă (sursa: Facebook/Poliția Română)
Politică

PSD: depășirea pe linie continuă, permisă

PSD: depășirea pe linie continuă, permisă. Mai mulţi deputaţi PSD au depus la Parlament un proiect prin care se propune permiterea şi nesancţionarea, în anumite condiţii, a manevrei autovehiculelor de depăşire pe linia continuă a "obstacolelor de orice natură oprite, staţionate sau care se deplasează cu o viteză mai mică de 30 km/h". PSD: depășirea pe linie continuă, permisă Propunerea legislativă, semnată de 36 deputaţi PSD, completează, în acest sens, articolul 45 din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice. Defapt.ro este un proiect independent, ne poți sprijini direcționând 3,5% din impozitul tău pe venit. Durează un minut, online "Prin manevra de depăşire se poate încălca marcajul continuu, simplu sau dublu, care desparte sensurile de mers, pentru depăşirea obstacolelor de orice natură, oprite, staţionate sau care se deplasează cu viteză mai mică de 30 km/h, doar dacă vizibilitatea asupra drumului este asigurată pe o distanţă mai mare de 20 m, iar lăţimea drumului este de cel puţin 7 m", prevede proiectul. În termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei legi, Guvernul va modifica în mod corespunzător, prin hotărâre, regulamentul de aplicare a Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, mai prevede actul normativ. "Siguranţă, fluenţă şi normalitate" "Prevederile OUG 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, precum şi cele ale Regulamentului 4/2006 de aplicare a Ordonanţei generează în practică multiple probleme, astfel că, deşi scopul actului normativ se subsumează ideii de siguranţă, fluenţă şi normalitate în traficul rutier, în practică survin blocaje a căror justă soluţionare a impus şi impune modificări legislative. O astfel de situaţie este aceea în care conducătorul autovehiculului întâlneşte pe sensul său de mers un obstacol oprit, staţionat sau care se deplasează cu o viteză foarte mică, iar pentru depăşirea acestui obstacol este necesară încălcarea marcajului continuu simplu sau dublu care delimitează sensul opus, autovehiculul circulând, chiar şi parţial, pe sensul opus. În această speţă, conducătorul este sancţionat nediferenţiat pentru încălcarea marcajului continuu, fără a fi luate în considerare motivele care au determinat acţiunea", precizează, în expunerea de motive a proiectului, deputatul PSD Mihai Weber, în numele iniţiatorilor. "Vehicule cu tracţiune animală, animale, biciclişti" El mai arată că, "mai mult, cadrul normativ în vigoare nu îndepărtează natura perturbatoare a obstacolului, ci îngreunează fluiditatea traficului rutier, cauzând creşterea gradului de disconfort al conducătorului, dar şi o viteză medie comercială care are un impact negativ asupra activităţii operatorilor şi marilor transportatori". Citește și: Rareș Bogdan, audiat la DNA. Dar nu în dosarul șpăgilor de pe Otopeni, ci în cel al lui Pițurcă – Romarm "De aceea, iniţiativa propune permiterea şi nesancţionarea manevrei autovehiculelor de depăşire care presupune trecerea peste axa care separă sensurile de circulaţie pentru depăşirea obstacolelor de orice natură, oprite, sancţionate sau care se deplasează cu viteza de maxim 30 km/h - de exemplu: un copac căzut pe drum, un autovehicul avariat care ocupă o parte din carosabil, vehicule cu tracţiune animale, animale, biciclişti - în măsura în care sunt respectate condiţiile necesare pentru asigurarea siguranţei în trafic, dacă vizibilitatea asupra drumului este asigurată pe o distanţă mai mare de 20 m, iar lăţimea drumului este de cel puţin 7 m", se mai menţionează în document. Proiectul va intra mai întâi în dezbaterea Senatului, Camera Deputaţilor fiind for decizional.

Noul Cod Silvic, bătălia copaci - oameni (sursa: Facebook/Romsilva)
Mediu

Noul Cod Silvic, bătălia copaci - oameni

Noul Cod Silvic, bătălia copaci - oameni. Procesul de elaborare a Noului Cod Silvic a început, documentul având termen de finalizare sfârşitul lunii mai 2023, se arată într-un comunicat de presă al Asociaţiei Forestierilor din România (ASFOR). Noul Cod Silvic, bătălia copaci - oameni "Procesul de elaborare a Noului Cod Silvic a început. Noul Cod Silvic va fi realizat în cadrul proiectului , prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), Componenta C2 - Păduri şi protecţia biodiversităţii. Defapt.ro este un proiect independent, ne poți sprijini direcționând 3,5% din impozitul tău pe venit. Durează un minut, online Proiectul Noului Cod Silvic va trebui elaborat până la finalul lunii mai 2023 (...) Noi, cei din ASFOR, suntem deschişi, implicaţi şi constructivi! Vom pune la dispoziţie toată expertiza necesară pentru a acoperi segmentul de exploatare a pădurilor. Noul Codul Silvic trebuie să ducă la o armonie perfectă între buna îngrijire a pădurii şi nevoile comunităţilor locale şi ale populaţiei", notează sursa citată. Potrivit asociaţiei profesionale, domeniul de reglementare este unul extrem de complex, iar un asemenea proiect necesită multă atenţie şi multă muncă. Oameni sau arbori? "Avem în faţă o provocare pe termen scurt care impune deschidere şi colaborare din partea tuturor celor care au experienţa şi expertiza necesare pentru a produce un proiect de Cod Silvic valid şi perfect ancorat în realităţile zilelor noastre. Nu trebuie să uităm că lemnul este o resursă regenerabilă care stă la baza dezvoltării civilizaţiei umane şi o resursă care astăzi participă activ la angajamentele de luptă cu schimbările climatice. Aşa cum spus în repetate rânduri, non-intervenţia nu este o soluţie! Am văzut cu toţii că protejarea strictă a unor zone forestiere a dus la dispariţia comunităţilor locale. Mecanismul de administrare a pădurilor trebuie să asigure un echilibru just între om şi pădure. Nu excluderea omului, ci accentul pe om, care trăieşte de mii de ani în comunităţile locale din proximitatea pădurilor, este calea spre echilibru", susţin reprezentanţii ASFOR. Citește și: Rusia și China strâng rândurile: Xi îl va vizita pe Putin la 13 luni de la invadarea Ucrainei, Beijing a numit un ministru al Apărării sancționat de SUA pentru colaborare militară cu Moscova Ultima modificare de anvergură a Codului Silvic a avut nevoie de aproape doi ani de discuţii în grupurile de experţi. ASFOR precizează că va transmite în termenele stabilite de către coordonatorii proiectului documente bine argumentate cu privire la proiectul de Cod Silvic.

Noi sancțiuni rutiere, creșteri de amenzi (sursa: Inquam Photos/Octav Ganea)
Eveniment

Noi sancțiuni rutiere, creșteri de amenzi

Noi sancțiuni rutiere, creșteri de amenzi. Guvernul aprobă, în şedinţa de joi, printr-o ordonanţă, modificarea şi completarea OUG nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, stabilind noi sancţiuni pentru mai multe abateri de la legislaţia rutieră, precum şi definirea şi sancţionarea comportamentului agresiv la volan. Noi sancțiuni rutiere, creșteri de amenzi Astfel, potrivit notei de fundamentare, proiectul cuprinde mai multe dispoziţii, între care: * se defineşte comportamentul agresiv în conducerea vehiculelor pe drumurile publice, precum şi sancţiunea corelativă adoptării acestui comportament cu amenda prevăzută în clasa a II-a de sancţiuni (580 lei - 725 lei) şi cu aplicarea sancţiunii contravenţionale complementare a suspendării dreptului de a conduce pentru o perioada de 30 de zile, iar în cazul în care s-a produs un accident de circulaţie din care a rezultat avarierea unui vehicul sau alte pagube materiale se stabileşte amendă prevăzută în clasa a III-a de sancţiuni (870 lei - 1.160 lei) şi cu aplicarea sancţiunii contravenţionale complementare a suspendării dreptului de a conduce pentru o perioadă de 60 de zile; Citește și: EXCLUSIV Boloș, pesimist în privința PNRR: „Pentru România va fi dificil să atragă toată suma” * se trece într-o clasă superioară de contravenţii fapta de a circula nejustificat cu un autovehicul pe banda de urgenţă a autostrăzii (de la 580 lei - 725 lei la 1.305 lei - 2.900 lei); totodată, sancţiunea contravenţională complementară privind punctele de penalizare (3 puncte de penalizare) se înlocuieşte cu suspendarea exercitării dreptului de a conduce pentru 90 de zile; * se introduce sancţiunea complementară a suspendării exercitării dreptului de a conduce pentru o perioadă de 120 de zile pentru executarea pe autostradă a manevrei de întoarcere sau de mers înapoi, de a circula sau de a traversa de pe un sens de circulaţie pe celălalt prin zonele interzise, respectiv prin zona mediană sau racordurile dintre cele două părţi carosabile, de a circula în sens contrar direcţiei de mers pe calea unidirecţională; * se majorează sancţiunea contravenţională complementară de suspendare a exercitării dreptului de a conduce de la 90 de zile la 120 de zile pentru nerespectarea regulilor la trecerea la nivel cu calea ferată; * se trece într-o clasă superioară de contravenţii fapta privind nerespectarea regulilor referitoare la efectuarea manevrei de depăşire (de la 580 lei - 725 lei la 870 lei - 1.160 lei); totodată, se majorează sancţiunea contravenţională complementară de suspendare a exercitării dreptului de a conduce de la 30 de zile la 60 de zile; * se trece într-o clasă superioară de contravenţii abaterea de la regulile privind depăşirea, dacă prin aceasta s-a produs un accident de circulaţie din care au rezultat avarierea unui vehicul sau alte pagube materiale (de la 870 lei -1.160 lei la 1.305 lei - 2.900 lei); totodată, se majorează sancţiunea contravenţională complementară de suspendare a exercitării dreptului de a conduce de la 60 de zile la 90 de zile; * se trece într-o clasă superioară de contravenţii nerespectarea regulilor privind acordarea de prioritate (de la 580 lei - 725 lei la 870 lei - 1.160 lei); totodată, se majorează sancţiunea contravenţională complementară de suspendare a exercitării dreptului de a conduce de la 30 de zile la 60 de zile; * se trece într-o clasă superioară de contravenţii fapta de a nerespecta regulile privind acordarea de prioritate, dacă prin aceasta s-a produs un accident de circulaţie din care au rezultat avarierea unui vehicul sau alte pagube materiale (de la 870 lei - 1.160 lei la 1.305 lei - 2.900 lei); totodată, se majorează sancţiunea contravenţională complementară de suspendare a exercitării dreptului de a conduce de la 60 de zile la 90 de zile; * se reglementează un nou prag de viteză, respectiv depăşirea cu peste 70 km/h a limitei legale de viteză, pentru care se va aplica o perioadă majorată de suspendare a exercitării dreptului de a conduce, respectiv 120 de zile; * în cazul în care prin încălcarea regulilor de circulaţie privind circulaţia pe sens opus, conducerea sub influenţa băuturilor alcoolice ori conducerea pe autostradă s-a produs un accident de circulaţie din care a rezultat avarierea unui vehicul sau alte pagube materiale, perioada de suspendare a exercitării dreptului de a conduce să majorează cu 30 de zile; * se reglementează interdicţia de a conduce un vehicul pe drumurile publice din România, urmare a condamnării penale pentru săvârşirea unor infracţiuni la regimul rutier pe teritoriul României, pentru titularul de permis de conducere emis de o autoritate străină. În şedinţa de guvern va fi aprobat, printr-un proiect de lege, contractul de finanţare dintre România şi Banca Europeană de Investiţii, semnat la Bucureşti la 11 noiembrie 2021 şi la Luxemburg la 15 noiembrie 2021, destinat realizării proiectului Spitalul Regional de Urgenţă Cluj. Contractul de finanţare semnat cu BEI este în valoare de 305 milioane euro. Se modifică și Codul Fiscal Executivul va aproba şi un proiect de ordonanţă pentru modificarea şi completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Conform notei de fundamentare, proiectul de act normativ prevede preluarea în legislaţia naţională a Directivei (UE) 2019/2235, de modificare a Directivei 2006/112/CE privind sistemul comun al taxei pe valoarea adăugată şi a Directivei 2008/118/CE privind regimul general al accizelor, în ceea ce priveşte acţiunile de apărare din cadrul Uniunii, prin introducerea scutirii de TVA pentru următoarele operaţiuni: * importul de bunuri efectuat în România de către forţele armate ale altor state membre în scopul utilizării de către forţele armate respective sau de către personalul civil care le însoţeşte ori pentru aprovizionarea popotelor sau cantinelor acestora, atunci când forţele armate respective participă la o acţiune de apărare desfăşurată pentru a implementa o activitate a Uniunii în cadrul politicii de securitate şi apărare comune; * livrarea de bunuri netransportate în afara României şi/sau prestarea de servicii efectuate în România, destinate fie utilizării de către forţele armate ale altor state membre sau de către personalul civil care le însoţeşte, fie aprovizionării popotelor sau cantinelor acestora, atunci când forţele armate respective participă la o acţiune de apărare desfăşurată pentru a implementa o activitate a Uniunii în cadrul politicii de securitate şi apărare comune; * livrarea de bunuri şi/sau prestarea de servicii către alt stat membru decât România, destinate forţelor armate ale oricărui alt stat membru decât statul membru de destinaţie, în scopul utilizării de către forţele armate respective sau de către personalul civil care le însoţeşte ori pentru aprovizionarea popotelor sau a cantinelor acestora, atunci când forţele armate respective participă la o acţiune de apărare desfăşurată pentru a implementa o activitate a Uniunii în cadrul politicii de securitate şi apărare comune. Câți străini vor putea munci în România Guvernul va stabili, printr-o hotărâre, contingentul de lucrători străini nou-admişi pe piaţa forţei de muncă din România în anul 2022, propunerea cuprinsă în proiectul de act normativ stabilind un număr de 100.000 de lucrători. Printr-o altă hotărâre, Executivul va decide cu privire la plafonul maxim al cheltuielilor privind locuinţa de serviciu şi al cheltuielilor de cazare şi deplasare a prefecţilor şi a subprefecţilor, aferente anului 2022. Tot printr-o hotărâre, Guvernul va aproba indicatorii tehnico-economici aferenţi obiectivului de investiţii "Autostrada Buzău - Focşani", judeţele Buzău şi Vrancea, lucrare de infrastructură rutieră care ar urma să fie finanţată din fonduri externe nerambursabile, prin PNRR, şi de la bugetul de stat prin Ministerul Transporturilor, arată Agerpres.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră