sâmbătă 22 februarie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: carburanti

12 articole
Politică

Bolojan pregătește dea afară aproape 200 de angajați ai Senatului

Președintele Senatului, Ilie Bolojan (PNL), se pregătește să dea afară aproape 200 de angajați ai Senatului și să reducă consumul de carburanți ai instituției. Potrivit unui memorandum propus, azi, în ședința Biroului Permanent al Senatului, numărul angajaților instituției se va reduce cu 189, de la 796 la 607. Site-ul stiri pe surse scrie că memorandumul a fost aprobat cu unele modificări. Citește și: Boloș recunoaște că pensiile speciale au blocat PNRR-ul: „Avem jaloane care nu au fost îndeplinite, unul, cel legat de pensiile speciale” În plus, nu este clar dacă toate posturile care se desființează sunt ocupate efectiv de cineva. Bolojan se pregătește să dea afară aproape 200 de angajați ai Senatului Memorandumul lui Bolojan, intitulat „Masuri pentru reorganizarea activității Senatului României și reducerea cheltuielilor bugetare” prevede, printre altele: reducerea numărului de secretari adjuncți, de la patru la doi la direcția de presă dispar șase posturi de la Direcţia generală cooperare parlamentară externă se taie 14 posturi 122 de posturi se desființează de la direcțiile legislativă, secretariat general și administrare patrimoniu dispar 24 de posturi de șofer, fiindcă se va aloca o mașină la zece senatori, nu la opt, cum este în prezent În plus, cota lunară de carburanți se reduce cu 20%, iar indemnizația acordată „coordonatorilor” comisiilor dispare. Memorandumul estimează o reducere de aproape 24% a posturilor existente. Nu există însă un calcul al impactului buegtar și un calendar al transpunerii efective în practică a prevederilor din memorandum.

Bolojan se pregătește să dea afară aproape 200 de angajați ai Senatului Foto: Aktual 24
Carburanții pot fi scumpiți legal oricând (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Economie

Carburanții pot fi scumpiți legal oricând

Carburanții pot fi scumpiți legal oricând. Scumpirile repetate ale combustibilului la pompă nu reprezintă speculă. Carburanții pot fi scumpiți legal oricând Concluzia a fost trasă de magistraţii Judecătoriei ieşene, care au analizat plângerea Rompetrol împotriva unei sancţiuni aplicate de Protecţia Consumatorului. Citește și: Pensionarul special Tudorel Toader, rector și avocat, a dat statul în judecată pentru a primi, retroactiv, sute de mii de lei în plus la salariu. Plus: cum jumulește Toader propria universitate Inspectorii Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorului (CRPC) au constatat că în intervalul 7-10 martie anul trecut, staţia Rompetrol de pe strada Niciman a majorat zilnic preţul motorinei şi al benzinei. De fiecare dată, cu câte 20 sau 40 de bani, deşi nu achiziţionase carburant la un preţ mai mare, care să justifice scumpirea. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Înfrângere majoră a guvernului Viktor Orban: Ungaria a eliminat plafonarea preţurilor la carburanţi
Eveniment

Ungaria a eliminat plafonarea preţurilor la carburanţi

Ungaria a eliminat plafonarea preţurilor la carburanţi, a anunțat, marți noapte, Gergely Gulyas, directorul de Cabinet al premierului Viktor Orban. „Nu mai putem aştepta…deoarece acesta este singurul mod de a asigura securitatea aprovizionării”, a afirmat Gergely Gulyas, într-o conferinţă comună cu preşedintele director general al Mol, Zsolt Hernadi. Ungaria a eliminat plafonarea preţurilor la carburanţi Oficialul ungar a subliniat că din cauza sancţiunilor de la Bruxelles nu mai poate fi asigurat preţul de 480 de forinţi pe litru pentru cetăţenii maghiari, scrie Hirado. Eliminarea plafonării preţurilor va duce la majorarea inflaţiei, a avertizat Gulyas, fără a da estimări. Deja rata anuală a inflaţiei în Ungaria depăşeşte 21%. Marţi, Mol avertizase că singura soluţie pentru a atenua deficitul sever de combustibili este crearea condiţiilor pentru creşterea importurilor, deoarece grupul nu poate importa şi mai multe produse. Din cauza lucrărilor de mentenanţă, rafinăria Mol de la Szazhalombatta opera la 50-55% din capacitate, ceea ce a afectat toate produsele companiei. Reuters și AP au relatat, la finalul săptămânii trecute, că sunt probleme cu aprovizionarea cu carburanți. A dispărut nu doar combustibilul care se vindea la un preț subvenționat, ci toți carburanții. Citește și: Amicii de la Budapesta ai lui Putin au rămas fără benzină. Cozi și panică la benzinăriile din Ungaria. În paralel, Ungaria blochează prin vot ajutorul UE către Ucraina „Marți dimineață, unul dintre cititorii noștri a filmat o benzinărie Mol situată pe autostrada 4, între Monor și Monorierdő, precum și blocajul imens de la benzinărie. Șoferii au încercat să se apropie de benzinărie în rânduri lungi din ambele sensuri. Se poate observa că pe o latură s-ar fi putut forma o coloană de mașini în lungime de aproximativ trei sute de metri. Atât de mulți oameni încercau să alimenteze încât banda de întoarcere care ducea la benzinărie a fost închisă de un vehicul marcat distinct, probabil o mașină de poliție, care direcționa traficul”, scrie 24.hu, care prezintă și o filmare a cozilor.

Lukoil Ungaria mai vinde doar câte 20 de litri de carburanți Foto: Facebook Viktor Orban
Politică

Lukoil Ungaria mai vinde doar câte 20 de litri

Lukoil Ungaria mai vinde doar câte 20 de litri de carburanți cetățenilor maghiari, în stațiile de joasă presiune, și câte 150 de litri în stațiile de înaltă presiune, scrie index.hu, citată de ebihoreanul.ro. În plus, Lukoil ia în calcul să închidă o parte din cele 79 de stații din Ungaria. Shell a închis deja o parte din benzinării. Lukoil Ungaria mai vinde doar câte 20 de litri Cele mai mari probleme cu aprovizionarea cu benzină sunt în mediul rural, benzinăriile din acele zone fiind ultimele care acced la carburanții furnizați de rafinării. La Lacul Balaton se înregistrează o criză de carburanți, care se așteaptă să se extindă în toată Ungaria în maximum două săptămâni, arăta, acum câteva zile, portalul index.hu. În jurul lacului există o lipsă de combustibil în principal din cauza turismului, iar mulți oameni merg deja la Veszprém pentru a realimenta. Potrivit lui Eszter Bujdos, cantitatea de combustibil pierdută poate fi înlocuită prin eliberarea rezervelor strategice, dar probabil doar benzinăriile mari o vor primi, nu și cele mai mici. În cadrul industriei, aceștia consideră că cea mai bună modalitate de a asigura aprovizionarea cu combustibil ar fi ca guvernul să ridice complet plafonul de preț al combustibilului, a spus el. Fuel shortages in #Hungary's capital, #Budapest have forced some filling stations to shut down. Commercial drivers in Hungary will now have to pay more to fill up, though private cars with Hungarian license plates still benefit from sharply reduced rates. #EnergyCrisis pic.twitter.com/aZRzvZUO4I— Finance World (@FinanceWorld8) August 4, 2022 La benzinăriile MOL din Ungaria s-a introdus deja restricția potrivit căreia o mașină poate alimenta o singură dată într-o zi. Nu este clar cum va fi aplicată regula: dacă un consumator a făcut plinul și, la casă, unde prezintă documentele, se constată că a mai alimentat în aceeași zi, nimeni nu știe cum se va proceda, arată presa maghiară. Citește și: Amnesty International, propagandă rusă cu intenție? Organizația a solicitat foarte târziu un punct de vedere de la Ministerul Apărării ucrainean De la începutul verii, benzina subvenționată, la 1,22 de euro litrul, se vinde doar cetățenilor maghiari, persoane fizice.

Efectele perverse ale plafonării prețului la carburanți în Ungaria: MOL a notificat Guvernul că nu va mai avea de unde să importe  Foto: Facebook
Eveniment

Efectele perverse plafonării prețului carburanți în Ungaria

Efectele perverse ale plafonării prețului la carburanți în Ungaria: MOL a notificat Guvernul că nu va mai avea de unde să importe. Am informat guvernul că ar putea apărea probleme de aprovizionare dacă nu putem facilita importul de carburanţi în Ungaria, a declarat directorul general Mol, Zsolt Hernádi, după ce, vineri, a discutat cu Antal Rogán, ministrul care conduce Cabinetul Prim-ministrului, şi Gergely Gulyás, ministrul care conduce Cancelaria Prim-ministrului. Efectele perverse ale plafonării prețului la carburanți în Ungaria „În cadrul unei conferinţe de presă susţinute la Budapesta, Zsolt Hernádi a subliniat: în cazul în care plafonarea preţului carburanţilor va rămâne neschimbată, ţara nu va mai primi carburanţi din import”, scrie agenția oficială de presă a Ungariei, hirado.hu. Acest lucru este important, deoarece rafinăria de la Százhalombatta nu poate satisface consumul intern de motorină nici măcar în condiţii normale, acum însă ea trebuie oprită, luni, pentru lucrările de întreţinere planificate, o etapă care nu mai poate fi amânată. Citește și: Combustibilul la preț plafonat în Ungaria nu mai e pentru toată lumea: 1,19 euro pe litrul de benzină și motorină plătesc numai persoanele fizice, taxiurile, agricultorii. Bonus: cresc taxele Zsolt Hernádi a afirmat că guvernul a luat notă de această informaţie. Guvernul ungar a decis să restrângă accesul la combustibilii cu preţuri plafonate şi de asemenea va scoate pe piaţă aproximativ un sfert din rezerva strategică de combustibili pentru a asigura aprovizionarea pieţei, a declarat sâmbătă Gergely Gulyas, directorul de cabinet al premierului ungar, transmite Reuters. Potrivit lui Gulyas, la recomandarea companiei petroliere MOL, începând de la miezul nopţii de sămbătă spre duminică, preţul plafonat de 480 de forinţi (1,19 euro) pentru litrul de benzină şi motorină va fi disponibil numai pentru vehiculele proprietate personală, utilajele agricole şi taxiuri, urmând a fi excluse autovehiculele deţinute de companii.

Șeful ANAF, despre compensarea preţurilor carburanţilor: „Această reducere este benevolă” Foto: news.ro
Politică

Această reducere este benevolă

Șeful ANAF, Lucian Heiuș, despre compensarea preţurilor carburanţilor: „Această reducere este benevolă”. El a explicat că companiile care vând carburanți nu pot fi obligate să-și reducă profitul. Întrebat la Digi 24, vineri seară, ce conţine Odonanţa Guvernului prin care se va compensa preţul carburanţilor, Lucian Heiuş a declarat că se lucrează la această ordonanţă şi că se doreşte a fi adoptată săptămâna viitoare. „Această reducere este benevolă” ”Guvernul va suporta 25 de bani din acest 50 de bani cu care se va reduce. Această reducere este foarte importantă, este benevolă. Sunt companii care vor accepta să facă acest lucru, să facă parte din acest program din acest parteneriat. Nu putem să obligăm pe cineva ca din profitul lui să-şi diminueze pentru a scădea preţul la pompă. Clar, noi nu ştiu exact amănunte, dar cred că s-a discutat cu marea parte din industrie şi cred că majoritatea celor care operează sunt de acord să facem acest lucru. Deci 25 de bani din cei 50 de bani vor fi suportaţi de de stat”, a declarat Lucian Heiuş, citat de news.ro. Şeful ANAF a precizat că mecanismul este de compensare cu alte tipuri de impozit pentru companii. Citește și: La baza de la Iavoriv, lângă Lvov, lovită devastator de rachete rusești, americanii au dus echipamente anti-tanc în februarie. Exerciții comune, pe 4 februarie ”Mecanismul nu poate să fie decât unul simplu prin depunerea unei declaraţii pentru luna precedentă şi o compensare cu alte tipuri de impozit pe care le datorează compania către bugetul de stat, care este un mecanism simplu. Este foarte important ca această reducere să se regăsească pe bonul de la casa de marcat, pentru că pe baza tuturor bonurilor pe care le emite, într-o lună, se va putea întocmi acea declaraţie unde se va evidenţia suma respectivă şi pe care statul o va compensa cu alte impozite pe care le datorează compania. Eu m-aş bucura ca foarte mulţi agenţi economici din acest domeniu să vină în acest program alături de stat. Este totuşi, greu, trecem o perioadă dificilă şi cred că ar fi şi un semnal bun că pentru prima dată în România va exista un parteneriat corect stat-mediul de afaceri”, a mai afirmat Heiuş.

Mircea Marian
Opinii

Pomana la pompă: statul ne-a jupuit

Să fie clar: pomana de 50 de bani, la pompă, nu e plătită cu bani aduși de acasă de Marcel Ciolacu sau de PSD. Deși, uneori mă gândesc că nu i-ar fi falimentat...Statul român a jupuit sectorul privat prin taxe, impozite, accize și, din această resursă, a alocat două miliarde de lei pentru o „compensație” cu 50 de bani a prețului carburanților. De fapt, e chiar mai rău. Statul român cheltuie în neștire, mult peste ceea ce încasează. De aceea a și ajuns să plătească dobânzi uriașe, de 9%: când bancherii te văd mână largă, prost administrator, plătești în plus, pentru risc și pentru prostie. În loc să fie strâns la pungă, să reducă deficitul, Guvernul a inventat această pomană ridicolă, care va enerva pe toată lumea. Este mult prea mică pentru eternii pomanagii, care vor ca statul „să dea” ceva, „să intervină”, și este aberantă pentru cei care pricep cum funcționează economia de piață, cererea și oferta. Pur și simplu cererea depășește oferta. În loc să-i încurajeze pe consumatorii români să economisească, Guvernul merge în direcția opusă. În trei luni, când se epuizează sumele pentru această subvenție, consumatorii se vor trezi cu aceleași prețuri la carburanți, ba poate chiar mai mari. De fapt, este extrem de discutabil dacă subvenția de 50 de bani va determina reducerea prețului la carburanți. Da și nu. În prima săptămână, da, se va vedea ceva, o diminuare a prețurilor afișate. Dar cum dispare subiectul de pe agenda publică, cum se vor duce în sus. Însă ceea ce trebuie spus despre această pomană este că ea este profund imorală. Mereu ni se recită lozinca: prețul la carburanți ne afectează pe toți. Da, dar în mod cu totul diferit. Un exemplu: vânzătoare la un mic magazin dintr-un oraș de provincie. Nu are mașină, circulă pe jos sau cu transportul în comun, mare parte din mâncare o cumpără ieftin de la localnici - deci costurile de transport sunt mult diminuate. Alt exemplu: proprietar de 4X4. Are mașină și el, și soția. Merge la restaurant și vrea doradă sau ton, aduse de la mii de kilometri. Este, deci, evident că impactul creșterii prețurilor la carburanți este diferit. Cei care beneficiază de subvenție sunt cei care consumă masiv, nu se dau jos din mașină. Liderii PSD, de exemplu. Alegătorii lor, dimpotrivă. La primul scandal, Guvernul a cedat și consumă o resursă care putea fi folosită pentru a ajuta țintit oamenii săraci. Sau, repet, putea să facă economie, ca să nu ne mai împrumutăm. De altfel, este ușor de observat că nu există nici un studiu de impact. Nu știm, de exemplu, cât va influența această măsură costul alimentelor. Putem estima, dar, de fapt, nu știm cine sunt cei mai mari consumatori din România. Ca de obicei în ultimele luni, PSD impune o pomană, bate toba tare, dar, dacă te uiți la detalii, vezi că sunt bani dirijați în buzunarele clientelei partidului. La amărâți ajung câteva bucățele de pâine. Se face protecție socială pentru nomenklatură, nu pentru săraci. Citește și: Mircea Geoană, VIP la Bruxelles: adus cu BMW-ul la scara avionului și îmbarcat peste rând. Avionul a plecat cu o oră întârziere Iar liderii PNL ar trebui să se întrebe cum se vede dinspre electoratul lor faptul că Ciolacu et. co. aruncă cu bani în populație, în timp ce sectorul privat plătește campania electorală non-stop a PSD.

Prețul carburanților compensat cu 50 de banis ursa: Facebook/NicolaeCiuca)
Eveniment

Prețul carburanților, compensat cu 50 de bani

Prețul carburanților, compensat cu 50 de bani. Premierul Nicolae Ciucă a anunțat joi o compensare de 50 de bani la litrul de combustibil, măsură valabilă pentru trei luni. "Pentru ca cetăţenii români şi firmele să plătească mai puţin pentru carburant, am identificat împreună cu specialiştii o soluţie de compensare, în sumă fixă de 50 de bani, care se va aplica direct la pompă", a spus premierul. Prețul carburanților, compensat cu 50 de bani Ciucă a arătat: "În sprijinul parteneriatului între societatea civilă şi Guvern, între guvern şi populaţie precum şi mediul de afaceri, am luat decizia să aplicăm această măsură, o măsură care a fost de asemenea adoptată şi de alte ţări. Este o măsură care implică atât responsabilitatea Guvernului cât şi responsabilitatea companiilor din industria petrolieră, Am spus că e o măsură care se aplică şi în alte ţări, vorbim de Spania şi Franţa". Citește și: Kaliningrad poate declanșa un conflict direct între Rusia și NATO, dacă Moscova decide să atace Lituania. SUA: Un atac împotriva unui membru e un atac împotriva tuturor Premierul a mai spus că "jumătate din această reducere va fi decontată de stat, printr-un mecanism care va fi stabilit între distribuitori şi ministerele de resort". "Mecanismul prin care să asigurăm stabilitatea preţurilor la combustibil va fi aplicat pentru o perioadă de 3 luni. Compensarea va fi evidenţiată pe fiecare bon fiscal emis la staţiile de alimentare cu combustibil. Valoarea pachetului de compensare, pentru această perioadă, va fi de 2 miliarde de lei, jumătate din aceşti bani urmând a fi asiguraţi de la bugetul de stat", a mai spus Nicolae Ciucă, potrivit Agerpres. Cât costă joi un litru de benzină sau motorină Benzina standard: Petrom: 8,62 leiMol: 8,7 leiLukoil: 8,62 Motorina standard: Petrom: 9,18 leiMol: 9,29 leiLukoil: 9,18 lei

Prețul barilului de petrol în scădere (sursa: Pixabay)
Internațional

Prețul barilului de petrol, în scădere

Prețul barilului de petrol, în scădere. Preţurile petrolului au scăzut miercuri cu circa 3%, din cauza temerilor investitorilor că majorările de dobânzi ale Rezervei Federale a Statelor Unite ar putea împinge economia americană în recesiune. Prețul petrolului pe piața Brent a scăzut cu 2,6%, la 111,70 dolari pe baril, miercuri, iar în timpul tranzacţiilor a coborât până la 107,03 dolari pe baril, cel mai redus nivel atins din 19 mai. Prețul barilului de petrol, în scădere Cotaţia petrolului U.S. West Texas Intermediate a coborât cu 3,15 dolari, sau cu 2,9%, la 106,37 dolari pe baril, după un minimum al şedinţei de 101,53 dolari pe baril, cel mai redus nivel consemnat din 11 mai. Preşedintele Rezervei Federale a Statelor Unite, Jerome Powell a dat asigurări că economia americană este suficient de solidă pentru a face faţă unei înăspriri a politicii monetare. Citește și: Kaliningrad poate declanșa un conflict direct între Rusia și NATO, dacă Moscova decide să atace Lituania. SUA: Un atac împotriva unui membru e un atac împotriva tuturor Preţul petrolului a continuat să scadă joi, înregistrând un declin de peste 2%, deoarece investitorii îşi recalibrează evaluările privind riscul recesiunii şi cererea de combustibil, în urma majorării dobânzilor în economiile avansate. În continuare prețurile la benzinăriile din România se mențin nejustificat de ridicate. Benzina standard se comercializa joi la benzinăriile din București cu 8.69 lei/litru, iar motorina standard cu 9.28 lei/litru, potrivit monitorulpreturilor.info.

Executivul adoptă OUG antispeculăCiucă (sursa: gov.ro)
Eveniment

Executivul adoptă OUG antispeculă

Executivul adoptă OUG antispeculă. Premierul Nicolae Ciucă a anunţat, joi, că Guvernul va aproba ordonanţa de urgenţă privind combaterea acţiunilor speculative şi a solicitat ministerelor Energiei şi Finanţelor să verifice modul în care s-a ajuns la preţul actual al carburanţilor. Executivul adoptă OUG antispeculă "În cadrul şedinţei de astăzi, aşa cum am solicitat în urmă cu mai bine de o lună şi la şedinţa de guvern trecută, vom aproba ordonanţa de urgenţă privind combaterea acţiunilor speculative şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative. Biden i-a trimis lui Zelenski arme de încă un miliard de dolari, în special piese de artilerie şi obuze, precum şi rachete anti-navă. Macron și Scholz ajută mai degrabă din vorbe Este o ordonanţă de urgenţă pe care avem datoria să o aprobăm, astfel încât să putem să evităm în situaţii excepţionale, situaţii pe care deja am putut să le vedem întâmplându-se, atât în timpul pandemiei de COVID-19, cât şi în prima perioadă de după declanşarea acţiunii militare ruse în Ucraina şi avem datoria să ne protejăm cetăţenii, avem datoria să ne protejăm mediul de afaceri", a afirmat Ciucă, la începutul şedinţei de Guvern. Premierul a adăugat că este importantă asigurarea unui cadru "cât se poate de bine reglementat şi onest între cerere şi ofertă" pentru a putea combate "orice creştere artificială a preţurilor". "Şi pentru că suntem la acest capitol doresc să cer Ministerului Energiei şi Ministerului Finanţelor să verifice elemente de preţ la carburanţi astfel încât să putem să avem o decizie la nivelul Guvernului privind modul în care s-a ajuns la acest nivel al preţului la carburanţi", a adăugat premierul, potrivit Agerpres.

Economia Rusiei și-a revenit  Foto: Twitter
Eveniment

Economia Rusiei și-a revenit

Publicația The Economist scrie, azi, că economia Rusiei și-a revenit. Săptămânalul britanic a avertizat din aprilie că, în pofida sancțiunilor „fără precedent”, economia Rusiei nu a intrat în colaps, așa cum se anticipa. După luni de sancțiuni, rubla s-a apreciat, fiind chiar mai bine cotată decât înainte de începerea invaziei din Ucraina, iar economia reală este surprinzător de rezilientă, apreciază The Economist. Economia Rusiei și-a revenit „Consumul total de energie electrică a scăzut doar cu puțin. După o pauză în martie, rușii par să cheltuiască destul de relaxat în cafenele, baruri și restaurante, potrivit unui algoritm de urmărire a cheltuielilor a Sberbank, cea mai mare bancă din Rusia. Pe 29 aprilie, banca centrală și-a redus dobânda cheie de la 17% la 14%, semn că panica financiară care a început în februarie s-a atenuat ușor. Economia Rusiei este, fără îndoială, în scădere (...) dar previziunile unor economiști cu privire la o scădere a PIB-ului de până la 15% în acest an încep să pară pesimiste”, arată publicația britanică. Economia Rusiei era destul de închisă și înainte de începerea războiului, dar cheia este în creșterea masivă a exporturilor de combustibili fosili, explică The Economist. So, the damage to the Russian economy is real, even if it's not immediately preventing Muscovites from sitting in cafés. Putin has spent 20+ years building sound fiscal and monetary policies. It will take more than a couple of months to undo that. Venezuela wasn't built in a day.— Sam Greene (@samagreene) May 7, 2022 Creșterile de prețuri la combustibili ajută Kremlinul „De la invazie, Rusia a exportat combustibili fosili în valoare de cel puțin 65 de miliarde de dolari, prin conducte și pe cale navală, sugerează Centrul de Cercetare pentru Energie și Aer Curat, un think-tank din Finlanda. În primul trimestru al anului 2022, veniturile din hidrocarburi ale guvernului rus au crescut cu peste 80%, față de perioada similară din 2021. Pe 4 mai, Comisia Europeană a propus interzicerea importurilor de petrol rusesc, măsură care va intra în vigoare la sfârșitul anului. Până atunci, așteptați-vă ca economia Rusiei să continue să funcționeze”, concluzionează săptămânalul. Preţurile petrolului s-au stabilizat joi în apropiere de 110 de dolari pe baril, deoarece un dolar mai puternic şi o scădere a pieţelor bursiere globale au compensat îngrijorările legate de aprovizionare după ce Uniunea Europeană a stabilit planuri pentru noi sancţiuni împotriva Rusiei, inclusiv un embargo asupra ţiţeiului aplicabil în termen de şase luni, transmite Reuters. ”Embargoul petrolier planificat al UE reprezintă o provocare logistică masivă pentru pieţele petroliere. Redirecţionarea producţiei ruse din Europa către cumpărători dornici din Asia, în prezenţa sancţiunilor, este deja atât de dificilă încât chiar şi Rusia a recunoscut că producţia sa va scădea semnificativ”, a declarat directorul pentru mărfuri al Investec, Callum Macpherson. Japonia a declarat că va întâmpina dificultăţi în a opri imediat importurile de petrol ruseşti din cauza invadării Ucrainei. Citește și: Boris Johnson a condus licitația la care s-a vândut hanoracul lui Zelenski. Prețul obținut, mult peste geaca Loro Piana a lui Putin

Scăderea accizei la carburanți, decisă de PNL și PSD. Florin Cîțu și Marcel Ciolacu ar fi bătut palma. Sursă imagine: Inquam Photos - Octav Ganea
Politică

Scăderea accizei la carburanți decisă de PNL și PSD

Scăderea accizei la carburanți, decisă de PNL și PSD. Ministrul de Finanțe, Adrian Câciu (PSD) a confirmat, pe Facebook, că liderii coaliției de guvernare au aprobat propunerea de a scădea temporar cu 50 la sută acciza la combustibil. „Am propus liderilor coaliţiei soluţia scăderii temporare cu 50% a accizei la combustibil, măsura care ar reduce preţul la pompă imediat cu peste 1 leu. Propunerea a fost validată în şedinţa de azi, astfel că, în perioada imediat următoare, vom avea discuţii cu Comisia Europeană şi marile companii distribuitoare de carburanţi pentru ca preţurile la combustibil să fie reduse la un nivel suportabil pentru toţi consumatorii, fie ei persoane fizice sau companii”, a scris Adrian Câciu, marţi pe Facebook. Ministrul de Finanțe nu a menționat impactul bugetar al măsurii. Scăderea accizei la carburanți, decisă de PNL și PSD Liderii coaliției de guvernare au discutat, marți, despre măsurile de sprijin pentru populație, în contextul creșterii prețurilor la energie electrică și gaze naturale. Coaliția de guvernare ar fi bătut deja palma pe scăderea accizei la carburanți, o propunere a PSD. Și PNL susține măsura, dar doar dacă estimările Ministerului de Finanțe se confirmă, potrivit Digi24. Reducerea accizei ar putea aduce o scădere a prețului cu aproximativ 1,2-1,5 lei a litrului de carburant. Măsura ar urma să fie aplicată timp de trei luni. PNL ar fi propus, în ședință, și prelungirea plafonării și compensării facturilor și în aprilie. De asemenea, liberalii ar fi cerut un pact pe energie până în 2026, prin care o sumă fixă să fie investită în energie anual. Citește și: Germania suspendă autorizarea Nord Stream 2

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră