sâmbătă 22 februarie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: călin popescu tăriceanu

3 articole
Politică

Cei mai bogați politicieni nu lasă din gheare pensia specială

Cei mai bogați politicieni nu lasă din gheare pensia specială: foștii premieri Adrian Năstase și Călin Popescu Tăriceanu, precum și penalul Sorin Oprescu, condamnat la peste zece ani de închisoare și refugiat în Grecia, au dat statul în judecată și au câștigat, scrie Fanatik. Citește și: „Băieții deștepți” știau că Gold Corporation pierde procesul Roșia Montana și au pariat pe prăbușire: numărul acțiunilor „shortate” a explodat după declarațiile lui Ciolacu Toți trei sunt cunoscuți pentru averile lor uriașe. Cei mai bogați politicieni nu lasă din gheare pensia specială Pe lista foștilor parlamentari care au dat statul în judecată pentru pensia specială se află și socrul lui Victor Ponta, Ilie Sârbu, care, la 73 de ani, a fost plasat de PSD în Consiliul de Administrație al Romsilva. El a făcut parte din conducerea Curții de Conturi, de unde, în anul fiscal 2022, a câștigat 325.130 de lei net (circa 27.000 de lei pe lună). Nu mai puțin de 95 foști deputați și senatori au dat statul în judecată pentru pensiile lor speciale, arată Fanatik. „Legea prevede ca deputații și senatorii care au fost condamnați definitiv pentru fapte de corupție nu mai au dreptul la pensie specială, însă doar în cazul în care infracțiunile au fost săvârșite în timpul mandatelor lor. Această prevedere nu i se aplică lui Sorin Oprescu, în condițiile în care, faptele pentru care a fost condamnat s-au petrecut după anul 2013, când acesta era deja primar general (…) În timpul audierilor la Tribunalul din Atena, Sorin Oprescu a dezvăluit că beneficiază de o pensie de aproximativ 3.000 de euro, după o carieră de medic chirurg și profesor universitar. Această sumă va crește cu cel puțin 500 de euro, după victoria recenta victorie în instanță. Decizia Tribunalului București nu este definitivă și poate fi atacată în 30 de zile de la comunicare”, explică Fanatik.

Cei mai bogați politicieni nu lasă din gheare pensia specială Foto: Aktual 24
Țiriac, SMURD și Tăriceanu, la DNA. La mijloc sunt niște avioane (sursa: Facebook/Scoala Superioara de Aviatie Civila)
Investigații

Țiriac, SMURD și Tăriceanu, la DNA

Țiriac, SMURD și Tăriceanu, la DNA. George Barbu, directorul Școlii Superioare de Aviație Civilă, a fost schimbat din funcție de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Țiriac, SMURD și Tăriceanu, la DNA Decizia a fost luată după ce procurorii DNA l-au acuzat pe Barbu de complicitate la abuz în serviciu pentru că a decontat lucrări fictive de reparații la două avioane, inclusiv la avionul donat de magnatul Ion Țiriac pentru SMURD. Prejudiciul stabilit de procurori a fost de 4,73 milioane de euro. În locul lui Barbu a fost numit Ștefan Martinescu, directorul Direcției de Investigații și Analiză a accidentelor aviatice. Defapt.ro a dezvăluit în exclusivitate, încă din ianuarie 2022, cum sunt "sifonați" banii publici de directorul George Barbu, afaceristul Peter Alexandru Vasile și generalul de flotilă aeriană Cătălin Dache, șeful Inspectoratului General de Aviație din Ministerul de Interne. Citește și: EXCLUSIV Avionul donat de Țiriac SMURD-ului, reparații umflate cu milioane EUR. Aeronava, folosită de Gabriel Oprea la „zboruri speciale”. Investigația DNA, după o dezvăluire Defapt.ro Dosarul DNA, după dezvăluirile Defapt.ro Direcția Națională Anticorupție (DNA) a anunțat pe 22 iunie că a dechis un dosar amplu de corupție în care sunt implicați capii Inspectoratului General de Aviație (IGAv) și cei ai Școlii Superioare de Aviație Civilă. Procurorii l-au acuzat de abuz în serviciu pe generalul de flotilă aeriană Cătălin Dache, în timp ce subalternii săi, locotenentul – comandor Andrei Bădulescu și a comandorului (r) Florin Vasile, sunt urmăriți penal pentru complicitate. În același dosar a început urmărirea penală împotriva lui George Barbu, șeful Școlii Superioare de Aviație Civilă, și a directorului tehnic, Mihai Popa. Citește și: EXCLUSIV Zboruri private ale lui Tăriceanu și Cășuneanu jr, investigate de DNA. Decolări și aterizări pe un aerodrom închis Pe scurt, procurorii susțin că, în perioada 2019-2023, IGAv a semnat mai multe contracte de reparații și mentenanță pentru aeronavele Piper Pa-42 Cheyenne III A și Cessna C-560 Citation V cu asocierea formată din Școala Superioară de Aviație Civilă și Arpiem Aviation. În calitate de șef al IGAv, generalul de flotilă aeriană Cătălin Dache "ar fi aprobat, cu încălcarea dispozițiilor legale, documentația necesară efectuării plăților pentru lucrările menționate mai sus, cunoscând că acestea nu au fost recepționate, executate sau au fost executate necorespunzător". Paguba în acest dosar a fost estimată la aproximativ 23,2 milioane lei, echivalentul a 4,73 milioane de euro. Curtea de Conturi verifică achizițiile În urma deschiderii acestui dosar de corupție, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, l-a demis din funcție pe George Barbu. În locul său a fost numit Ștefan Martinescu, care anterior a deținut anterior funcția de director al Direcției de Investigații și Analiză în cadrul Autorității de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile, instituția care investighează accidentele aviatice. "Am fost numit pe funcție începând de vineri. Domnul Barbu nu va mai fi în instituție. Experiența mea este pe partea de siguranță. Ce pot să fac este să fac școala să funcționeze mai departe. Trebuie să înțeleg toată organigrama, sistemul, nu am venit să fac schimbări. La noi este venită deja Curtea de Conturi care verifică achizițiile", a declarat Ștefan Marinescu.

Tăriceanu, Cășuneanu - zboruri investigate de DNA (sursa: Facebook/Școala Superioară de Aviație)
Investigații

Tăriceanu, Cășuneanu - zboruri investigate de DNA

Tăriceanu, Cășuneanu - zboruri investigate de DNA. Direcția Națională Anticorupție investighează modul în care s-au efectuat nu mai puțin de 242 de zboruri ilegale de pe Aerodromul "Gheorghe Bibescu" de la Strejnic. Dar și modul în care a fost soluționată raportarea voluntară cu privire la această situație de către de Autoritatea de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile, respectiv Autoritatea Aeronautică Civilă Română. Printre cei care au zburat de pe Aerodromul de la Strejnic se află Călin Popescu Tăriceanu, fostul premier al României, dar și Costel Cășuneanu junior. Aerodrom închis timp de 40 de zile George Barbu, directorul Școlii Superioare de Aviație Civilă, a închis aerodromul "Gheorghe Bibescu" de la Strejnic timp de 40 de zile, în intervalul 2 iunie – 12 iulie 2021. În acea perioadă, directorul Barbu trimitea notificări către Administrația Română a Serviciilor de Trafic Aerian ROMATSA prin care informa oficial că aerodromul urma să fie închis în ziua următoare între orele universal coordonate (UTC) 04.00-12.00. Adică între 07.00 și 15.00, ora României. La rândul ei, ROMATSA informa toți utilizatorii spațiului aerian prin publicarea anunțului pe site-ul specializat aisro.ro. Directorul George Barbu a susținut că a închis Aerodromul "Gheorghe Bibescu" pentru a face economii la bugetul Școlii Superioare de Aviație Civilă. Chiar dacă aerodromul era declarat oficial închis, directorul George Barbu și subalternii săi au permis efectuarea a nu mai puțin de 242 de zboruri. Toate aceste zboruri au fost efectuate ilegal, conform Codului Aerian. AACR i-a transmis directorului George Barbu al Școlii Superioare de Aviație că poate permite numai zboruri în situații de urgență pe durata închiderii aerodromului. Deci nu zboruri-școală sau de agrement (sursa: defapt.ro) Notice to Airmen Mai mult, chiar în certificatul de autorizare al Aerodomului "Gheorghe Bibescu" se menționează că aerodromul poate fi utilizat numai "în perioada în care aerodromul este disponibil pentru aterizarea şi decolarea aeronavelor". În cazul în care aerodromul certificat este închis pe bază de NOTAM (Notice to Airmen este un mesaj de notificare ce conţine informaţii despre apariţia, starea sau modificarea oricărui mijloc, serviciu, procedură sau pericol, informaţii esenţiale personalului implicat în operaţiunile de zbor, potrivit ROMATSA), aeronavele nu mai pot decola de pe sau ateriza pe acesta. În zilele de 9, 23 și 24 iunie 2021, zilele în care a zburat Călin Popescu Tăriceanu, Aerodromul "Gheorghe Bibescu" era închis oficial, conform celor două NOTAM-uri publicate de ROMATSA (sursa: defapt.ro) La fel se întâmplă și în cazul în care aerodromul este închis din dispoziția Autorității Aeronautice Civile Române. Tăriceanu, zboruri și ca student, și ca pilot Printre cei care au zburat de pe Aerodromul de la Strejnic în perioada în care a fost declarat închis se află și Călin Popescu Tăriceanu, fostul premier al României. De exemplu, acesta a decolat de pe Aerodromul de la Strejnic în data de 9 iunie 2021 în calitate de student pentru a efectua un zbor-școală sub tutela instructorului de zbor Marcel Anton, angajatul Școlii Superioare de Aviație Civilă. Pilotul Marcel Anton, în calitate de instructor de zbor al lui Călin Popescu Tăriceanu, era obligat să pregătească zborul, inclusiv să verifice NOTAM pentru acea zi. Două săptămâni mai târziu, pe 23 și 24 iunie 2021, Călin Popescu Tăriceanu a zburat din nou, de data aceasta în calitate de pilot. Zborurile școală au fost efectuate cu un avion Cessna, înmatriculat YR-MDB. Dar și atunci aerodromul figura închis. De această dată, pilotul Călin Popescu Tăriceanu era obligat să verifice NOTAM-urile din care rezulta că aerodromul este declarat închis. Tăriceanu: "Nu e adevărat că aerodromul a fost închis" Contactat de către Defapt.ro, Călin Popescu Tăriceanu a declarat nu se pune în discuție să fi existat zboruri ilegale: "Zborurile nu se pot face așa cum crede fiecare. Zborurile se fac pe bază de plan de zbor, pe bază de autorizare, aeroportul trebuie să fie autorizat. Părerea mea este că mergeți pe o pistă ușor fantezistă dacă vă imaginați că Școala Superioară de Aviație și Aeroclubul României puteau să funcționeze așa după capul lor." Fostul premier al României a mai declarat că "nu e adevărat că aerodromul a fost închis. Vorbiți cu cei de la direcția din minister, cu Autoritatea Civilă și cu cei de la aeroport. Nu e așa, dar mă rog. Sunteți în eroare pentru că lucrurile nu se pot face așa. Sunt anumite prevederi legale care permit zborurile. Eu nu sunt specialist în chestiunea asta." Tăriceanu, Cășuneanu - zboruri investigate de DNA În urma acestor nereguli, mai mulți angajați din aviația civilă au raportat voluntar situația de la Aerodromul "Gheorghe Bibescu" către Autoritatea de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile, respectiv Autoritatea Aeronautică Civilă Română, autorități cu responsabilitate în domeniu. Fără efect. Deasupra acestora, ierarhic, se află Direcția Transport Aerian, din cadrul Ministerului Transporturilor. Dar nici această instituție, condusă de directorul Mihail Ionescu, nu a luat vreo măsură. În schimb, Direcția Națională Anticorupție investighează acum modul în care s-au efectuat zborurile ilegale de pe Aerodromul "Gheorghe Bibescu" de la Strejnic. Dar și modul în care s-a soluționat raportarea voluntară cu privire la aceste nereguli. În acest sens, Direcția Națională Anticorupție a solicitat Autorității de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile să transmită "întreaga documentație întocmită cu ocazia raportării voluntare din data de 19.07.2021 referitoare la activități de zbor de pe Aerodromul Strejnic în timp ce acesta era închis zborurilor și modalitatea în care a fost soluționată această raportare." Documentele DNA care atestă ancheta în curs din aviație (sursa: defapt.ro)

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră