vineri 05 decembrie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: cai ferate

8 articole
Eveniment

O banală zi de duminică în trafic: ucis de tren, microbuz și autocar răsturnate, coliziuni grave

O duminică neagră, plină de accidente. Duminica s-a transformat într-o zi a tragediilor pe șoselele și căile ferate din România. Mai multe accidente grave au avut loc în județele Cluj, Iași, Sibiu și Mureș, dar și în București, unde o persoană a fost lovită mortal de tren. O duminică neagră, plină de accidente Un accident grav s-a produs duminică după-amiază în localitatea Dumbrava, județul Cluj. Citește și: Tăierile de posturi din administrație se amână pentru că PSD se opune, guvernul Bolojan își asumă răspunderea doar pe majorările de taxe și impozite Un autocar cu 21 de pasageri s-a răsturnat după ce șoferul de 44 de ani nu a adaptat viteza într-o curbă. Un bărbat de 72 de ani și-a pierdut viața, iar alte nouă persoane au fost rănite și transportate la spital. Elicopterele SMURD au intervenit de urgență, însă în ciuda manevrelor de resuscitare, victima încarcerată a fost declarată decedată. Iași: tânăr de 22 de ani, mort pe bicicletă electrică În comuna Țibana, satul Vadu Vejei, un tânăr de 22 de ani a murit în timp ce se plimba cu bicicleta electrică. Medicii SMURD au găsit victima în stop cardio-respirator, cu traumatisme severe: cranio-cerebrale, cranio-faciale și fracturi multiple. Resuscitarea a durat peste 30 de minute, însă eforturile echipajului medical au fost zadarnice. București: persoană lovită mortal de tren Circulația feroviară pe ruta București Nord – Băneasa a fost blocată duminică, după ce o persoană a fost accidentată mortal de trenul R 8093, care circula pe ruta București Nord – București Obor. Traficul a fost reluat abia la ora 17:46, după finalizarea verificărilor efectuate de autorități. Sibiu: microbuz răsturnat, un minor grav rănit Pe DN 14, între localitățile Șeica Mare și Agârbiciu, un microbuz cu 9 locuri s-a răsturnat în afara carosabilului. În urma accidentului, un minor a suferit răni grave și a primit îngrijiri medicale. Traficul rutier s-a desfășurat alternativ, iar reluarea normală a circulației a fost estimată după ora 15:00. Mureș: coliziune între două cisterne și un autoturism Un alt accident grav a avut loc în comuna Saschiz, județul Mureș, pe DN13 E60. În coliziune au fost implicate o cisternă cu lapte, o cisternă de ciment și un autoturism. Un bărbat a fost rănit și transportat la spital, iar un bebeluș aflat în vehicul, deși nevătămat, a fost dus împreună cu victima pentru investigații. Pompierii au semnalat scurgeri de motorină din cisterna de lapte, existând risc suplimentar de poluare.

O duminică neagră, plină de accidente (sursa: ISU Cluj)
Cel mai mare eșec din PNRR: se taie două miliarde de euro pentru căi ferate și metrou Foto: Facebook
Economie

Cel mai mare eșec din PNRR: se taie două miliarde de euro pentru căi ferate și metrou

Cel mai mare eșec din PNRR: se taie două miliarde de euro pentru căi ferate și metrou, arată un document publicat de Guvern. Acest document este o anexă la memorandumul cu tema: “Aprobarea mandatării Ministerului Investiţiilor şi Proiectelor Europene (MIPE) în vederea finalizării ajustării Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă“.  Citește și: Autostrada A8, mai aproape să fie abandonată decât să primească finanțare Cel mai mare eșec din PNRR: se taie două miliarde de euro pentru căi ferate și metrou Anexa arată clar de unde se “taie“ finanțări din PNRR, iar cele mai mair “ajustări“ sunt la Transporturi - unde, politic, responsabilitatea revine fostului ministru Sorin Grindeanu, acum președintele PSD. Nu mai puțin de 1,369 miliarde de euro se taie de la “Modernizarea și reînnoirea infrastructurii feroviare“. Alte 1,87 miliarde de euro se mută din grant în loan, deci România va trebui să returneze banii cu dobândă, chiar dacă modică. Încă 135 de milioane de euro se pierd de la achiziționarea de material rulant, iar 280 milioane de euro se mută din grant în loan. “Dezvoltarea rețelei de transport cu metroul în Municipiile București și Cluj-Napoca“ rămâne fără 600 milioane de euro, toată alocarea.     

Eșec uriaș al PNRR: Guvernul abandonează proiecte de peste șapte miliarde de euro Foto: Inquam/George Calin
Politică

Eșec uriaș al PNRR: Guvernul abandonează proiecte de peste șapte miliarde de euro

Eșec uriaș al PNRR: Guvernul abandonează proiecte de peste șapte miliarde de euro, se arată într-un memorandum aflat pe ordinea de zi a Guvernului. Printre ele se află metroul, spitale și căi ferate. Citește și: Minciună grosolană a lui Tăpălagă și Pantazi: G4Media nu este "un non-profit", ci o firmă cu profit foarte mare “Guvernul urmează să aprobe lista finală de investiții realizate prin PNRR, după ce forma revizuită și convenită a programului prevede că România nu va putea accesa aproape 7 miliarde euro“, scrie Profit. Eșec uriaș al PNRR: Guvernul abandonează proiecte de peste șapte miliarde de euro De altfel, ieri, ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE) a pus ieri în dezbatere o ordonanță de urgență prin care “se suspendă încheierea sau emiterea contractelor/deciziilor/ordinelor de finanțare în cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență de către coordonatorii de reforme și/sau investiții, agențiile de implementare și responsabilii de implementarea investițiilor specifice locale“.  În plus, “Contractele/deciziile/ordinele de finanțare finanțate din PNRR, pentru care beneficiarii instituții și autorități publice, astfel cum sunt definite la art. 2 alin. (1) pct. 30 din Legea nr. 500/2002, cu modificările și completările ulterioare, și la art. 2 alin. (1) pct. 39 din Legea nr. 273/2006, cu modificările și completările ulterioare, indiferent de sistemul de finanțare și de subordonare, precum și operatorii economici aflați în coordonarea sub autoritatea acestora, indiferent de sistemul de finanțare și de subordonare și/sau structurile de implementare nu au demarat inițiat proceduri de atribuire a contractelor de achiziție la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, sunt denunțate unilateral de către coordonatorii de reforme și/sau investiții, agențiile de implementare și responsabilii de implementarea investițiilor specifice locale“. Printre proiectele de la care se taie masiv se află: se taie 600 milioane de euro care trebuiau să ajungă la dezvoltarea metroului, fie din București, fie din Cluj. Toți banii sunt pierduți, nu s-a cheltuit nimic se taie 1,37 miliarde de euro de la modernizarea căilor ferate se taie 511 milioane de euro de la “Dezvoltarea infrastructurii spitalicești publice“ se taie 100 de milioane de euro, adică toată alocarea inițială, de la  “Realizarea sistemului de eHealth și telemedicină“ se taie 124 de milioane de euro care trebuiau să ajungă în noi cămine studențești În totatl se taie, peste 7,8 miliarde de euro. 

Drone ucrainene lovesc infrastructura feroviară rusă (sursa: Telegram/Elilenova_plus)
Internațional

Atac strategic ucrainean asupra Rostovului: logistica feroviară a armatei ruse, lovită de drone

Drone ucrainene lovesc infrastructura feroviară rusă. Ucraina ar fi lansat un atac cu drone de amploare asupra regiunii Rostov din Rusia, vizând în special gara din orașul Salsk, potrivit autorităților locale, citate de The Kyiv Independent. Drone ucrainene lovesc infrastructura feroviară rusă Clipuri video postate de locuitori din Salsk și geolocalizate de canalul Telegram rus Astra par să arate incendii de proporții izbucnite în zona gării atacate. Citește și: DOCUMENT De ce a decis Înalta Curte să-l condamne penal, în 2016, pe Marian Neacșu, acum vicepremier PSD Conform informațiilor, una dintre ținte a fost infrastructura feroviară vitală pentru transporturile militare. Autoritățile ruse confirmă un deces și pagube materiale Guvernatorul interimar al regiunii Rostov, Yuri Slușar, a confirmat atacul într-o postare pe Telegram. Potrivit acestuia, un vehicul civil a fost avariat, iar șoferul a decedat în urma loviturii. Circulația feroviară a fost suspendată în zonă Compania de stat Căile Ferate Ruse (RZD) a raportat că atacul a deteriorat liniile electrice aeriene, fapt ce a dus la suspendarea traficului feroviar prin stația Salsk. Aceasta este o rută importantă pentru aprovizionarea forțelor ruse din apropierea Mării Azov și a regiunii Donbas. Alte zone lovite de drone: case și vehicule atacate În alte părți ale orașului Salsk, aflat la aproximativ 200 km sud-est de regiunea ocupată Donețk, dronele ucrainene ar fi lovit locuințe și autovehicule. Guvernatorul a menționat un al doilea deces în urma atacului asupra unui automobil civil. Incendiu la o substație de tracțiune lângă satul Orlovski Un alt atac cu drone a fost raportat în apropierea satului Orlovski, unde o substație de tracțiune – parte din infrastructura feroviară – ar fi fost lovită, declanșând un incendiu. Ministerul rus al Apărării susține că, în cursul nopții de 29 iulie, 74 de drone ucrainene au fost interceptate în mai multe regiuni ale țării. Atacurile ucrainene asupra infrastructurii logistice În ultimele săptămâni, Ucraina a intensificat atacurile asupra infrastructurii feroviare din Rusia și din teritoriile ocupate. În noaptea de 21 iulie, un alt incendiu a izbucnit la gara din satul Kamenolomni, tot în regiunea Rostov, afectând clădirea stației.

Un polițist din Timiș, fieful lui Grindeanu, specialist în transporturi, căi ferate și autostrăzi Foto: debanat.ro
Politică

Un polițist din Timiș, fieful lui Grindeanu, specialist în transporturi, căi ferate și autostrăzi

Un polițist din Timiș, fieful lui Grindeanu, Ion Damian, a devenit specialist în transporturi, căi ferate și autostrăzi și încasează sume impresionante de la stat. Acesta și-a luat licența la controversata Academie de Poliție și a fost ofițer de poliție din 2001 în 2012. Citește și: Noi măsuri de jupuire a contribuabililor pregătite de Guvern, deși salariile bugetarilor cresc în continuare Un polițist din Timiș, fieful lui Grindeanu, specialist în transporturi, căi ferate și autostrăzi Din acel an, Ion Damian a început să fie plasat în diferite funcții publice cu care nu pare să fi avut vreo legătură: a fost director în ANAF, inclusiv la controversata direcție de executări silite „cazuri speciale”, din 2015 în 2021 (cu o întrerupere). Aceasta este direcția care ar fi trebuit să recupereze, printre altele, banii furați în mari dosare de corupție. Presa a scris în repetate rânduri despre eșecul acestei direcții, cazul cel mai cunoscut fiind al lui Dan Voiculescu.  din 2022 este secretar general adjunct la ministerul Transporturilor în 2016 a făcut parte din adunarea generală a acționarilor la mina Băița - nu este clar ce  îl făcea competent în 2018 a fost în CA-ul regiei de administrare a domeniului public din județul Argeș din 2022, Grindeanu l-a plasat în CA-urile CFR și CNAIR, companiile care administrează rețeaua de căi ferate, repectiv se ocupă de construcția de autostrăzi. El este chiar președinte al CA-ului CNAIR.  Ion damian a încasat, în 2023, net: 113.000 lei de la ministerul Transporturilor, 92.000 lei de la CNAIR și 87.000 de lei de la CFR. În 2025, indemnizația membrilor CA-ului CNAIR se va dubla, față de 2023, arată un proiect de buget al acestei companii. 

Șosele, căi ferate - distruse de căldură (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

Șosele, căi ferate - distruse de căldură

Șosele, căi ferate - distruse de căldură. Autoritățile intervin de urgență la două lucrări de infrastructură pentru a reduce din efectele negative ale vremii. Șosele, căi ferate - distruse de căldură Este vorba despre lucrări punctuale la un drum județean, unde dalele de beton s-au dilatat pe fondul caniculei, și un segment de cale ferată măcinat de-a lungul timpului de umiditatea constantă. Citește și: GALERIE VIDEO-FOTO Imagini stupefiante de pe noul pod peste Dunăre de la Brăila: tranșee și „valuri” în asfalt, crevase de câțiva centimetri adâncime. Se circulă cu cel mult 15 km/h În cazul căii ferate, CFR a lansat recent o licitație, iar lucrarea presupune intervenții pe o lungime de 500 metri de pe linia Nicolina – Ungheni, respectiv în zona stației Socola Triaj. Potrivit unei expertizate întocmite la comanda CFR, acest sector a fost catalogat drept "un punct periculos". Continuarea, în Ziarul de Iași.

Haos la spitalul CF din Iași, condus de pesedista Elena Mitrofan Foto: PSD Iași
Eveniment

Haos la spitalul CF din Iași

Haos la spitalul Căilor Ferate, CF, din Iași: pesedista pe care Grindeanu o ține în funcția de manager, Elena Mitrofan, a concediat directorul economic în timp ce era în vacanță în India și nu s-au plătit salariile la timp, scrie Dezvăluirea.ro. Citește și: Noua „umbră” a lui Firea, după Ligia Enache: nevasta unui ex-ofițer SRI, cu o avere impresionantă, muncitoare la Turbomecanica, cu facultate absolvită la 33 de ani Haos la spitalul CF din Iași Mitrofan este manager interimar la acest spital din 2023. Între timp, s-a dat un concurs de manager, dar a fost anulat, iar clienta PSD a rămas în funcție. Potrivit datelor de pe site-ul spitalului, salariul ei brut, cu sporuri, este de circa 23.000 de lei pe lună. Însă bugetul unității medicale nu a mai fost publicat din 2019. În 2020, Elena Mitrofan a candidat pentru PSD pe listele pentru Camera Deputaților. Acum, ea candidează tot pentru PSD la funcția de consilier municipal, la Iași. „Ieri a fost zi de leafa ă la Spitalul de Căi Ferate din Iași dar angajații nu și-au primit salariile. Asta deoarece, directorul economic a fost demis de managerul Cristina Mitrofan și nu avea cine să semneze documentele în Trezorerie. Mai mult decât atât, Cristina Mitrofan era plecată în concediu în India deci o «durea la bască». După ce a văzut că nu are cine să semneze documentele la Trezorerie pentru plata salariilor, Mitrofan a revocat decizia de a-l demite Robert Roman, directorul economic. Mitrofan este susținută pe funcție, de PSD, în special de Bogdan Balanișcu, candidatul acestui partid pentru funcția de primar al Iașului”, a arătat site-ul Dezvaluirea.ro. „Încercarea de soluționare a unor probleme complexe din interiorul instituției au dus la o întârziere de 24 de ore în plata salariilor, care nu mi se pot imputa. Participând ca lector invitat și fiind membru în board-ul unui eveniment medical internațional, în perioada absenței mele, atribuțiile au fost delegate în mod legal,asigurându-se existenta lantului decizional”, a explicat Mitrofan.

România are 18 km de drum național de pământ  Foto: Facebook
Eveniment

România are 18 km de drum național de pământ

Realizările lui Sorin Grindeanu, ministrul PSD al Transporturilor: potrivit datelor Institutului Național de Statistică, România are 18 km de drum național de pământ și 111 km de drum național pietruit. Datele erau valabile la finalul anului 2023. Citește și: Cu cât a crescut, într-un an, salariul pensionarului Pandele, soțul Gabrielei Firea și primar de Voluntari. Familia are o avere uriașă, doar bijuteriile și tablourile valorând 220.000 euro În 2018, erau doar 13 km de drum pietruit și 149 km de drum pietruit clasificate drept șosea națională. România are 18 km de drum național de pământ Potrivit INS, în 2018, România avea 16.818 km de drum național modernizat. În 2023, lungimea acestora ajunsese la 16.917, adică sub 100 de kilometri modernizați. Doar 48 de noi kilometri de autostradă au fost dați în folosință până la sfârşitul anului 2023, arată datele INS, citate de Digi 24. Finalizarea unei bucăți din Centura Capitalei A0, a trimis România peste borna de 1.000 de kilometri de autostradă, săptămâna trecută. „Am terminat 2023 cu 88 de kilometri făcuți. Am spus că la finele lui 2024, deci pe 2023-2024 vom avea cel puțin 250 de kilometri de autostradă completați. Se va realiza această țintă”, mințea Grindeanu, la Digi 24, la 13 ianuarie 2024. În ceea ce priveşte starea tehnică a drumurilor publice, 27,5% din lungimea drumurilor modernizate şi 39,4% din lungimea drumurilor cu îmbrăcăminţi uşoare rutiere aveau durata de serviciu depăşită. Datele INS arată că lungimea căilor ferate este în scădere: în 2019 erau în exploatare 10.759 km, iar în 2023 doar 10.611 km. În 2023, lungimea „căilor principale” era de 5.961 km. În 2019, „lungimea simplă a liniilor de cale ferată în exploatare electrificate era de 4029 km, reprezentând 37,4% din reţeaua de căi ferate în exploatare”.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră