sâmbătă 22 februarie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: bilet

5 articole
Eveniment

Haos la metrou, după ce Grindeanu a scumpit călătoriile

Haos la metrou, după ce Grindeanu a scumpit călătoriile: unii călători au plătit doar trei lei biletul, iar alții au achitat cinci lei, prețul oficial de la 1 ianuarie 2024. Informația apare într-o discuție pe reddit, unde un utilizator prezintă și dovada unei plăți de doar trei lei. Citește și: „Dacă faci venituri din activități independente sau drepturi de autor, plătești mai mult decât ca salariat”, spune antreprenorul Cătălin Teniță De altfel, potrivit unor informații ale DeFapt.ro, și cartela comună Metrorex-STB continua, sâmbătă, să se vândă la prețul vechi, deși călătoria cu metroul s-a scumpit. Haos la metrou, după ce Grindeanu a scumpit călătoriile „Azi, 03.01.2025, la statia de metrou Tudor Arghezi am platit cu cardul la turnichet 3lei. La stația Unirii 2, am repetat schema și a fost 5 lei. A mai întâlnit cineva puncte de plată neactualizate?”, scrie un utilizator Reddit, Business_Plant5392. „Și eu la Gara de Nord, de dimineață”, îi răspunde RazorBest. „Dureaza, retea slow, cloud incarcat, it-istul in concediu”, comentează Deceneu106AD. „La întoarcere am verificat automatele (Unirii și Tudor Arghezi) și aveau preturile actualizate. Turnichetul cu preț de 3 lei 100% a fost offline in momentul comenzii de update din server. O să trimită tehnician la ei să le facă update manual/ repare rețeaua. :)”, a mai scris Business Plant 592. De Crăciun, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu (PSD), a decis să scumpească biletele la metrou cu 43%. În 24 decembrie, ministerul Transporturilor a publicat un proiect de ordin al ministrului prin care prețul unui bilet pentru o călătorie sare de la trei lei la cinci lei. Și celelalte tipuri de abonamente sau alte titluri de călătorie se scumpesc masiv. Motivul acestei scumpiri abrupte sunt salariile uriașe care vor fi plătite angajaților Metrorex, după „negocieri” între ministrul PSD Grindeanu și liderul sindicatului Metrorex, Marian Artimon, consilier PSD în Consiliul General al Municipiului București și un apropiat al Gabrielei Firea. Artimon a fost nelipsit în campania Gabrielei Firea din 2024, pentru funcția de primar general al Capitalei.

Haos la metrou, după ce Grindeanu a scumpit călătoriile Foto: CFIR.ro
Grindeanu a decis să scumpească biletele la metrou cu 43% Foto: Inquam/George Calin
Politică

Grindeanu a decis să scumpească biletele la metrou cu 43

De Crăciun, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu (PSD), a decis să scumpească biletele la metrou cu 43%. În 24 decembrie, ministerul Transporturilor a publicat un proiect de ordin al ministrului prin care prețul unui bilet pentru o călătorie sare de la trei lei la cinci lei. Și celelate tipuri de abonamente sau alte titluri de călătorie se scumpesc masiv. Potrivit Club Feroviar, această majorare va avea drept consecință și dispariția biletului unic în București, care permitea locuitorilor să plătească un singur bilet pentru călătorii cu STB și Metrorex. Citește și: Șeful investițiilor de la Metrou este un fost muncitor necalificat și „meseriaș tunel”, dar nepot de lider sindical. Pe mâna lui e magistrala 6, proiect de zece miliarde de lei Grindeanu a decis să scumpească biletele la metrou cu 43% Motivul acestei scumpiri abrupte sunt salariile uriașe care vor fi plătite angajaților Metrorex, după „negocieri” între ministrul PSD Grindeanu și liderul sindicatului Metrorex, Marian Artimon, consilier PSD în Consiliul General al Municipiului București și un apropiat al Gabrielei Firea. Artimon a fost nelipsit în campania Gabrielei Firea din 2024, pentru funcția de primar general al Capitalei. Marian Artimon, liderul sindicatului de la Metrou, și Gabriela Firea O estimare Metrorex, arată că cheltuiuelile salariale sar cu 175 de milioane de lei, din 2024 în 2025. Majorarea prețului la bilete se estimează că va aduce circa 130 de milioane de lei la bugetul companiei. În 2024, salariul mediu brut lunar la Metrorex a fost de 13.869 de lei. Potrivit Club Feroviar, după negocierile din noiembrie 2024 - când sindicatul Metrorex a amenințat cu greva - acest salariu a fost majorat cu 1.050 de lei, brut, lunar. „Prin decizia care va intra în vigoare la 1 ianuarie se mai stabilește un record nedorit. Biletul unic în București, introdus pe 1 august 2022 de către STB și Metrorex, va deveni istorie. O călătorie de 90 de minute cu tramvaiele, troleibuzele sau autobuzele STB și ale celorlalți operatori din ilfov va costa 3 lei, iar una cu trenurile Metrorex – 5 lei”, mai arată azi Club Feroviar. „Facem precizarea că în perioada următoare Metrorex S.A. va face demersurile necesare în vederea ajustării tarifelor de călătorie la titlurile comune cu S.T.B. și CFR”, susține ministerul Transporturilor. Citește și: Andra și Măruță, cel mai puternic cuplu din showbiz-ul românesc, încă un an cu profituri fabuloase, inclusiv din bani publici: milioanele, pe firme și cu 80% profit. Dar și datoriile sunt enorme

Ciucă îi cere lui Ciolacu biletul cu care și-a dus fiul la Nisa Foto: Inquam/George Calin
Politică

Ciucă îi cere lui Ciolacu biletul cu care și-a dus fiul la Nisa

Președintele PNL, Nicolae Ciucă, îi cere lui Marcel Ciolacu biletul de la cursa de avion cu care și-a dus fiul la Nisa, la cursa de Formula 1: „Domnule Ciolacu, faceți un mic efort să găsiți biletul de avion care arată că nu ați fost plecat pe banii Nordis?”. Citește și: ANALIZĂ Guvernul a crescut cu 30% cheltuielile cu salariile din Justiție, care vor ajunge la astronomica sumă de șase miliarde de lei Ciucă a redistribuit o postare a liberalului Robert Sighartău. Ciucă îi cere lui Ciolacu biletul cu care și-a dus fiul la Nisa „Stânga-caviar pe Riviera Franceză pe banii românilor țepuiți de Nordis! Dle Ciolacu, dacă vreți să vă creadă lumea că nu ați fost pe banii Nordis la Nisa, atunci aratați-ne biletul de avion cumpărat în mai 2022! Acesta este traseul avionului de lux închiriat despre care G4Media a scris că a fost plătit de Nordis pentru a-i deplasa pe Coasta de Azur pe Marcel Ciolacu, Sorin Grindeanu, Laura Vicol în mai 2022. După cum vedeți, crema PSD-ului a plecat din București pe 27 mai și s-a întors pe 30 mai. Au rezervat un avion privat pentru 4 zile, timp în care Nordis continua să dea țepe românilor ca să alimenteze luxul camarilei lui Ciolacu. Datele de zbor ale avionului de lux închiriat sunt disponibile pe o aplicație pe care o folosesc zeci de mii de pasionați de aviație, așa cum sunt disponibile pe internet poze cu avionul respectiv. Sunt foarte îngrijorat de seninătatea cu care reprezentanții PSD mint în legătură cu folosirea acestui avion de lux! Vă amintesc: Inițial, dl Ciolacu nu doar ca a negat că a fost la Nisa, ba chiar ne-a explicat etimologia numelui său ca sa ne convingă că e vorba de un alt Ciolacu! Ciudată amnezie a avut, pentru că la mai puțin de 24 de ore a recunoscut că a asistat, pentru prima dată la cursa de Formula 1 de la Monaco, o experiență, deci, emoționantă care nu putea fi uitată așa ușor”, a scris Sighartău.

Șpagă pe trenul spre aeroportul Otopeni (sursa: Facebook/Luca Ciubotaru)
Eveniment

Șpagă pe trenul spre aeroportul Otopeni

Șpagă pe trenul spre aeroportul Otopeni. "Nașul" de tren își face treaba în continuare, ca întotdeauna. Și nu pe vreun tren personal care face legătura între sate, ci în trenul care face legătura dintre Gara de Nord și aeroportul Otopeni, după cum arată un pasager pățit. Șpagă pe trenul spre aeroportul Otopeni "Ruta CFR Otopeni - Gara de Nord. Ajung în vagon cu câteva secunde înainte de plecare, încântat că mai câștig puțin timp și nu aștept următorul tren. Știam că pe ruta aceasta biletele se pot cumpăra și din tren, prin plată direct la aparatele contactless sau chiar de la personalul trenului. Vagoanele erau pline, cu persoane care stăteau chiar în picioare. În fața mea observ că sunt mai mulți călători care achită biletul, cărora controlorul le spune „În regulă!”, le zâmbește, încasează suma (5 lei), dar nu mai emite biletul prin terminalul mobil de vânzare de bilete pe care-l avea asupra lui, păstrând diferența la final, probabil. Plătesc biletul, se întâmplă la fel, îl privesc insistent, merge mai departe. Îi amintesc că a uitat să-mi emită biletul. „- Am uitat?”, mă întrebă senin. Se întoarce și îl emite. Citește și: „Venus din Piatra Neamț”, o paleodivă autentică, poate acum fi admirată în toată splendoarea celor 17.000 de ani Am făcut și o sesizare la CFR Călători, iar zilele trecute am primit răspunsul, fiind sunat în prealabil de un domn care mi-a comunicat că situația semnalată e importantă și va fi analizată cu toată seriozitatea. Am aflat că în acea zi, pentru acea cursă, au fost emise bilete (prin toate modalitățile) în proporție de numai 63% din capacitatea trenului, în condițiile în care trenul era plin și erau și pasageri care stăteau în picioare. Mi s-a comunicat că s-a dispus sancționarea personalului și s-au dispus măsuri de reinstruire a acestuia privind exercitarea atribuțiilor de serviciu.", a scris Luca Ciubotaru pe Facebook.

Plată cu cardul a călătoriei, direct în autovehicul Foto: Facebook STB
Eveniment

Plată cu cardul a călătoriei, direct în autovehicul

Plată cu cardul a călătoriei, direct în autovehicul: STB a anunțat că va implementa acest sistem pe toate liniile din Capitală. Plată cu cardul a călătoriei, direct în autovehicul „Plata cu cardul bancar este cea mai simplă şi rapidă modalitate de a achita o călătorie cu mijloacele de transport în comun. Până acum, această facilitate era disponibilă doar în autobuzele noi Otokar şi Mercedes Hibrid. Pentru a permite tuturor cetăţenilor să îşi achite rapid şi uşor călătoria, chiar dacă nu deţin un card de transport, indiferent de tipul de vehicul utilizat – tramvai, troleibuz sau autobuz de generaţie veche, STB SA a demarat la finalul anului 2021 procedura de achiziţie a acestui serviciu. (…) Implementare în 180 de zile Termenul de implementare a serviciului de plată cu cardul bancar direct în vehicule este de 180 zile, condiţionat şi de situaţia pandemică la nivel internaţional ce a afectat piaţa de componente electronice şi implicit numărul mare de echipamente necesare pentru tot parcul STB SA”, se arată într-o postare pe pagina de Facebook a STB. Citește și: EXCLUSIV Achiziția de corvete, blocată de afaceristul Bosânceanu. Franța nu renunță la contractul de 1,2 miliarde euro Potrivit sursei citate, un alt avantaj al acestei soluţii de digitalizare a serviciilor de plată este acela că validatoarele permit atât plata cu cardul bancar, cât şi plata cu cardul de transport. Greva STB s-a încheiat marți dimineață, după ce cu o zi în urmă conducerea STB a anunțat că angajează șoferi, iar cei care nu vin la muncă vor fi sancționați până la desfacerea contractului de muncă. Până acum, nimeni nu a fost concediat, dar conducerea STB spune că angajații nu vor primi banii pentru zilele în care au lipsit nemotivat de la muncă. Angajații au promisiunea că vor începe negocierile pe contractul colectiv de muncă după aprobarea bugetului.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră