joi 17 aprilie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: autobuze

5 articole
Eveniment

Parcul STB va fi mărit cu peste 10

Parcul STB de autobuze, troleibuze și tramvaie care circulă în Capitală va fi mărit cu peste 10% când începe școala, anunță Nicușor Dan, primarul general al Bucureștiului. Citește și: Pensionara cu pensie de 280.000 de lei care conduce Avocatul Poporului, tupeu colosal în legătură cu recalcularea pensiilor: Analizăm criticile formulate, vă anunțăm noi când e ceva În plus, abonamentele pentru elevii care beneficiază de gratuitate pentru transportul public vor fi eliberate online, iar pe Magheru se va înființa o nouă bandă unică. Parcul STB va fi mărit cu peste 10% „Parcul STB de autobuze, troleibuze și tramvaie care circulă în Capitală va fi mărit, astfel că vom avea pe străzi 1.389 de vehicule, față de 1.250, câte au circulat în timpul vacanței de vară. De asemenea, eliberăm online abonamentele pentru elevii care beneficiază de gratuitate pentru transportul public. Acestea pot fi descărcate de pe aplicația BiletTB. Elevii pot circula gratuit atât în București, cât și prin localitățile din județul Ilfov. De gratuitate beneficiază elevii din învăţământul acreditat/autorizat, preşcolar, primar, gimnazial, liceal, special, profesional şi postliceal, care frecventează o unitate de învăţământ din Municipiul Bucureşti sau Județul Ilfov. Administrația Străzilor s-a concentrat în această perioadă pe refacerea marcajelor în jurul școlilor. Echipele au lucrat în zonele unităților de învățământ, de exemplu grădinițele 154 și 70, școlile 146, 311, 307, 179, liceele „George Enescu”, „Dimitrie Gusti”, colegiile „Emil Racoviță” și „Mihai Bravu”.Totodată, au fost reparate gardurile școlare, pentru protecția elevilor și s-au înlocuit indicatoarele deterioarate. În plus, din această lună vom avea o nouă bandă unică pe bulevardul Magheru, iar alte noi trasee rapide vor fi create până la sfârșitul anului”, a scris edilul-șef al Capitalei.

Parcul STB va fi mărit cu peste 10%, anunță Nicușor Dan Foto: Facebook
Noi frustrări ale Gabrielei Firea, înainte de Crăciun Foto: Instagram
Politică

Noi frustrări ale Gabrielei Firea, înainte de Crăciun

Noi frustrări ale Gabrielei Firea, înainte de Crăciun: noile tramvaie și autobuze din București, precum și lucrările la termoficare se fac pe banii atrași de ea, când era primar, scrie fostul edil-șef al Capitalei, pe Facebook. Citește și: Nicuşor Dan: Licitaţie pentru reabilitarea a 21 de kilometri cale dublă de rulare pentru tramvaie. Contract de peste 170 de milioane de euro Însă, pe pagina ei personală de pe această rețea de socializare, mesajul a strâns doar 75 de like-uri în peste două zile, din care peste 10% erau hohote de râs. Capitala a achiziționat recent 100 de troleibuze moderne, 100 de autobuze electrice și 70 de tramvaie noi. Noi frustrări ale Gabrielei Firea, înainte de Crăciun „Tramvaiele și autobuzele moderne sunt din banii europeni atrași de echipa social democrată pe care am coordonat-o, așa cum și reparațiile la termoficare se fac din fondurile nerambursabile pe care tot noi le-am obținut. E bine ca bucureștenii să știe adevărul! (...) Toate tramvaiele noi, autobuzele hibride, autobuzele electrice pe care bucureștenii le folosesc zilnic au fost cumpărate cu bani europeni”, a scris Firea, pe Facebook. Oficial, Firea este candidatul PSD la primăria București, în pofida implicării numelui ei în scandalul „azilurilor groazei”. Citește și: Primă de Crăciun de 24.000 de lei pentru obscurul director al unui institut „de cercetare”care câștigă, lunar, 30.000 lei, brut. Directorul a candidat pentru PSD „Anul trecut am fost anunțată de partid drept candidat la Primăria Capitalei și chiar era în discuție varianta de a fi candidatul coaliției PSD-PNL. Dacă între timp cineva s-a răzgândit, vom afla pe parcurs”, spunea ea în septembrie.

Spălarea autobuzelor și tramvaielor, profit garantat (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Economie

Spălarea autobuzelor și tramvaielor, profit garantat

Spălarea autobuzelor și tramvaielor, profit garantat. CFI Solution este singurul ofertant la licitaţia organizată de operatorul de transport public (CTP) pentru spălarea autobuzelor şi tramvaielor. Spălarea autobuzelor și tramvaielor, profit garantat Valoarea contractului se ridică la 5,2 milioane lei (fără TVA), iar atribuirea nu va fi marcată de surprize. Citește și: Ciolacu s-a separat de soția sa, femeia cu care a făcut celebru un chioșc din Piața Centrală din Buzău: i-a cedat părțile sociale în martie a.c. CFI Solution pare o firmă care a fost înfiinţată special pentru curăţenia şi igienizarea vehiculelor CTP: operatorul de transport contribuie masiv la cifra de afaceri a societăţii încă de la înfiinţarea companiei private, în 2013. De zece ani, fără nicio excepţie, contractele curg pe bandă rulantă, iar profitul firmei nu este de neglijat: 1,8 milioane lei pentru perioada 2013 – 2022. Continuarea, în Ziarul de Iași.

România, "cimitirul" autobuzelor vechi din Europa (sursa: ebihoreanul.ro)
Mediu

România, "cimitirul" autobuzelor vechi din Europa

România, "cimitirul" autobuzelor vechi din Europa. Aradul tocmai a cumpărat autobuze second-hand olandeze. Compania de Transport Public Arad, deținută de Primăria și Consiliul Județean Arad, a cumpărat un nou lot de zece autobuze second-hand, vechi de aproape 17 de ani, de la o firmă specializată în lucrări de construcții din Urziceni. Firma Riviera Install, patronată de familia Vlădărău, este abonată la contractele publice ale administrațiilor locale cărora le vinde autobuze second-hand exploatate în Olanda. Zece autobuze, 1,24 milioane lei România și-a asumat reducerea poluării aerului pentru a combate efectele schimbărilor climatice. Autoritățile locale din Arad, însă, au altă viziune asupra problemei: vor să transforme orașul într-un "cimitir" al autobuzelor. Compania de Transport Public Local, deținută de Consiliul Local Arad și Consiliul Județean Arad, și-a făcut un obicei din a cumpăra autobuze second-hand pentru a asigura transportul local. La data de 7 iunie 2023, Compania de Transport Public Arad a anunțat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice că a cumpărat zece autobuze second-hand pentru a asigura transportul public local. Conform anunțului de atribuire, au fost achiziționate cinci autobuze urbane tip standard și cinci autobuze articulate de capacitate mare. Pentru prima categorie de autobuze s-a plătit 545.000 lei. Celelalte cinci autobuze au costat 695.000 lei. În total 1,24 milioane lei. Intermediarul: Să dea 300.000 de euro pe un autobuz Toate cele zece autobuze second-hand au fost cumpărate de la firma Riviera Install, o firmă specializată în construcții din Urziceni. Datele de la Registrul Comerțului arată că societate este deținută în mod egal de Raul Florian Vlădărău și Ecaterina Vlădărău. La solicitarea Defapt.ro, Raul Florian Vlădărău a declarat că "autobuzele sunt aduse din Olanda. Au fost în exploatare în mare parte acolo, în Olanda. Sunt din anul 2006. Au normă de poluare Euro 4 și Euro 5. Mai pot fi folosite minim zece ani”. Întrebat dacă nu i se pare ciudat faptul că se cumpără autobuze second-hand, Raul Florian Vlădărău a spus: "Atunci, să dea 300.000 de euro pe un autobuz nou și s-a rezolvat problema.". Am încercat să obținem un punct de vedere de la primarul municipiului Arad, liberalul Călin Bibarț, dar acesta a refuzat să răspundă. În schimb, viceprimarul pesedist Ilie Cheșa a spus că se va interesa despre acest contract și va reveni cu un punct de vedere. Nu a revenit. Firma din Urziceni a mai vândut autobuze Aradului Compania de Transport Public Arad, condusă în prezent de juristul Claudiu Petru Godja, nu este la prima achiziție de autobuze second-hand. Culmea, chiar de la aceeași firmă din Urziceni. De exemplu, la data de 17 septembrie 2021, au fost cumpărate patru autobuze de tip urban cu suma de 325.000 lei. Tot atunci au mai fost cumpărate două autobuze articulate de capacitate mare în valoare de 200.000 lei. Valoarea cumulată a contractului a fost 525.000 lei. În octombrie 2022, au mai fost cumpărate alte două autobuze de tip urban cu suma de 199.800 lei. Plus patru autobuze articulate cu 480.000 lei. Contractul a fost atribuit în urma unei licitații cu un singur ofertant firmei Riviera Install. Un România, "cimitirul" autobuzelor vechi din Europa Firma lui Vlădărău a mai vândut autobuze second-hand autorităților locale din Oradea, Slobozia, Buzău și Târgu Jiu. Sport Club Municipal Buzău a cumpărat două autobuze second-hand cu aproape 700.000 de lei în urma unei licitații cu un singur ofertant. Serviciul Public de Transport Local Slobozia a achiziționat, tot în urma unei licitații cu un singur ofertant, cinci autobuze urbane cu podea joasă pentru care a plătit 485.000 lei. Oradea Transport Local, condusă în prezent de Adrian Revnic, a cumpărat două autobuze second hand de capacitate mare cu puțin peste 353.000 lei. Contractul a fost atribuit în februarie 2020. Ulterior, în decembrie 2020, au mai fost cumpărate alte trei trei autobuze second-hand cu o sumă totală de 99.000 de euro. Citește și: PSD dă României al doilea premier cu studii superioare absolvite la 28 de ani, la o universitate privată. Biografia oficială a lui Ciolacu, de pe site-ul Parlamentului: fără slujbă până la 38 de ani La Târgu Jiu, la fel ca și în celelalte localități, a fost organizată o licitație pentru achiziția a zece autobuze second-hand. Condițiile impuse în caietul de sarcini prevedeau ca autobuzele să nu fie mai vechi de 2002, normă de poluare minim Euro 3, rulaj maxim 800.000 km și o capacitate de 85 de locuri. Într-un final, au fost cumpărate doar opt autobuze second-hand cu suma de 400.000 lei. Contractul a fost atribuit firmei Womy Equipment Supply România, deținută de Mobilift International B.V. (75%) și Raul Florian Vlădărău (25%). Întrebat despre această achiziție, Vlădărău a spus că autobuzele second-hand sunt din 2006 și au normă de poluare euro 4. La Voluntari, au fost luate autobuze vechi și din 2002.

Circulă un sfert dintre vehiculele STB (sursă: Facebook/STB)
Eveniment

Circulă un sfert dintre vehiculele STB

Circulă un sfert dintre vehiculele STB, în a cincea zi de grevă a sindicaliștilor. Un număr de 190 de vehicule erau pe traseu luni, la ora 13:00, dintr-un total programat de 762, cele mai multe fiind tramvaie şi troleibuze, potrivit datelor furnizate AGERPRES de directorul general al Societăţii de Transport Bucureşti, Adrian Criţ. Astfel, pe traseele din Capitală circulau la ora 13:00 un număr de 78 de tramvaie, dintr-un total programat de 171, respectiv 66 de troleibuze din 100 de vehicule programate, în timp ce numărul autobuzelor era de 46, dintr-un total de 491 de autobuze programate pentru luni. Circulă un sfert dintre vehiculele STB Din toate depourile şi autobazele Capitalei au ieşit luni vehicule pe traseu, însă autobuzele continuă să fie cele mai puţin prezente în trafic. Directorul general al STB a anunţat luni, într-o conferinţă de presă, că situaţia financiară a societăţii este grav afectată în urma celor cinci zile de grevă, în condiţiile în care zi de zi s-au pierdut 4,8 milioane de lei prin neefectuarea prestaţiilor. El le-a mulţumit vatmanilor şi şoferilor de troleibuze care au ieşit pe traseu şi care au înţeles gravitatea situaţiei în care se află bucureştenii şi a transmis un mesaj pentru angajaţii care încă protestează şi care nu sunt prezenţi la locul de muncă: "Vă rog reluaţi activitatea. Vă rog respectaţi legea. Vă rog respectaţi locuitorii Bucureştiului".

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
Ultima oră