vineri 05 decembrie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: asfalt

7 articole
Eveniment

Asfalt vălurit și gropi pe Autostrada A0, noua centură a Capitalei, la nici un an de la inaugurare

Asfalt denivelat pe A0 după inaugurare. Șoferii care circulă pe autostrada de centură a Capitalei (A0) se confruntă deja cu probleme de infrastructură. Asfalt denivelat pe A0 după inaugurare Potrivit TVR Infor, pe tronsonul Glina – Vidra, deschis în urmă cu un an, au apărut denivelări și tasări ale asfaltului, vizibile în special pe pasaje. Citește și: VIDEO Trump, umilit în Alaska de Putin, care nu a acceptat nici o concesie în privința Ucrainei Situația a fost semnalată de conducători auto pe forumurile dedicate infrastructurii. Tronsonul afectat și constructorul responsabil Porțiunea cu probleme face parte din lotul 1, „Glina – Vidra”, construit de o firmă din Turcia. Segmentul de 10 kilometri, între Drumul Național 4 și intersecția cu Autostrada Soarelui, a fost dat în trafic la finalul lui iulie 2024. În mai puțin de un an, asfaltul s-a lăsat deja pe anumite sectoare. Ce spun reprezentanții CNAIR Potrivit Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, șoseaua se află în garanție timp de cinci ani, iar toate defecțiunile trebuie remediate pe cheltuiala constructorului. Oficialii explică faptul că la orice obiectiv nou apar deteriorări, tasări sau refulări ale straturilor asfaltice, iar traficul greu intens de pe A0 are un impact semnificativ asupra drumului. Reparațiile vor începe în septembrie Reprezentanții CNAIR dau asigurări că porțiunile cu probleme vor fi reparate începând cu 16 septembrie. Până atunci, șoferii sunt nevoiți să circule cu atenție sporită pe sectoarele unde asfaltul s-a denivelat.

Asfalt denivelat pe A0 după inaugurare (sursa: Facebook/Catalin Deacu)
Încă o nenorocire pe podul de la Brăila: infiltrații de apă, în asfalt, deși nu a plouat Foto: Inquam/George Calin
Eveniment

VIDEO Încă o nenorocire pe podul de la Brăila: infiltrații de apă, în asfalt, deși nu a plouat

Încă o nenorocire pe podul de la Brăila: au apărut infiltrații de apă, în asfalt, deși nu a plouat. Compania de drumuri, CNAIR, a cerut constructorului să facă o expertiză și să verifice sursa infiltrațiilor.  Citește și: Burduja, co-autor al dezastrului PNRR, promovat consilier onorific al premierului Bolojan Podul a fost inaugurat în iulie 2023 în prezența președintelui Iohannis și a premierului Ciolacu.  Încă o nenorocire pe podul de la Brăila: infiltrații de apă, în asfalt, deși nu a plouat „Am cerut opinia unor experţi care au spus că sunt două variante. Ori s-a infiltrat apă de ploaie pe undeva, ori este condens. Având în vedere că, de două săptămâni, nu mai plouase acolo şi că nu are cum să se formeze un depozit de apă undeva, mergem pe ideea că ar fi vorba despre condens format între suprafaţa asfaltică şi tablierul metalic. Pentru că sunt diferenţe de temperatură şi pentru că în interiorul tablierului sunt nişte pompe de aer care menţin temperatura scăzută în tablier, ca să nu se încingă tablierul. I-am cerut constructorului să facă expertiza, iar între timp am mers şi noi cu Cestrinul. Am făcut şi noi nişte măsurători cu georadarul, pentru a vedea cum se comportă diversele straturi, care sunt temperaturile şi consistenţele şi tot ce ţine de pod. După ce se va stabili cauza existenţei acestei ape, care nu se explică deocamdată logic, vom stabili măsurile de remediere pe care constructorul trebuie să le pună în operă. Important este să evităm o intervenţie distructivă, cum ar fi decopertarea asfaltului, mai ales că reţeta actuală s-a comportat foarte bine până acum”, a spus Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR.  El a arătat și care sunt riscurile dacă apa nu este înlăturată. „Ştim foarte bine că apa, atunci când îngheaţă, îşi măreşte volumul şi există riscul să se deterioreze asfaltul, să se desprindă de pe tablier. Dacă apa persistă pe timpul iernii, există riscul ca prin îngheţ să se creeze presiuni, care pot duce la desprinderea stratului asfaltic de pe tablier. Şi atunci va trebui iar să se intervină cu reparaţii, iar să se asfalteze. Situaţie pe care vrem să o evităm”, a mai arătat Șerbănescu.  Fenomenul infiltrațiilor de apă a fost semnalat acum câteva zile pe rețelele sociale.   

Autostrăzile lui Grindeanu, cu astfaltul ciuruit la scurt timp de la inaugurare Foto: Facebook
Eveniment

Autostrăzile lui Grindeanu, cu astfaltul ciuruit la scurt timp de la inaugurare

Autostrăzile lui Grindeanu sunt cu astfaltul ciuruit la scurt timp de la inaugurare, iar podul de la Brăila este vălurit după o lună de la reasfaltare, arată mai mulți utilizatori ai rețelelor sociale. Citește și: Primul baron PNL care îi face scandal lui Bolojan: primarul Slatinei, supărat că se taie sporurile. De Mezzo ar pierde peste 2.000 de lei Autostrăzile lui Grindeanu, cu astfaltul ciuruit la scurt timp de la inaugurare „Irinel Scrioșteanu, ce avem noi aici? AO vine de la Autostrada O calitate?   Mai este în garanție? Că poate o dăm înapoi și luăm alta mai bună, mai pă calitate”, scrie, pe Facebook, pagina „România fără gropi”, care prezintă și o filmare a acestei autostrăzi.   Irinel Scrioșteanu este secretar de stat, desemnat de PNL, în ministerul Transporturilor.    Însă această postare a generat un val de comentarii critice la adresa autostrăzilor recent inaugurate, mesajele fiind postate persoane care păreau a fi transportatori profesioniști.   „A1 Pitești-Curtea de Argeș, abia deschisă, e deja și ea plină de petice și hopuri, ca să sări frumos cu mașina”, arată Dragoș Gheordunescu, fapt confirmat de mai mulți comentatori.   „Loturile 1 dar la mai ales 2 de pe A0 Sud sunt chiar…interesante. Gropile pe de A1 spre Pitești par glumă față de ce se întâmplă aici….”, afirmă Mircea Scărlătescu.   „Stai să vezi A1. Km întregi nemarcați, denivelări de la greutatea tirurilor, gropi. Nu știu cum poate numi bucata aia de drum AUTOSTRADĂ”, scrie Dragoș Logoja.    „Așa e tot segmentul A0 pe ambele sensuri de mers începând de la A2 până la Bragadiru și deja e la a treia rundă de reparații în 8 luni de zile !   Aici se vede mafia din sistem și furtul de bani din bugetele alocate acestor drumuri!   Calitatea finală la care a fost construită A0 este de 25% din standardul de calitate 100% pentru că banii furați s-au împărțit între Premier, Ministrul Transporturilor, șeful CNAIR și Bosii de la conducerea Partidelor aflate la guvernare !   Dacă vă întrebați de unde au politicienii atâția bani de construiesc la greu blocuri și ansambluri imobiliare ,de au mașini , bijuterii , obiecte de artă și vacante de sute de milioane de euro ei bine din Banii furați din visteria țării!”, se plânge Buică Emil.   În plus, la 13 iulie, pagina de Facebook Drum Expres Focșani-Brăila-Constanța a publicat o filmare a podului de la Brăila și a scris: „Podul Suspendat de la Brăila, distrus după 1 lună de la reasfaltare!!”   Mai mulți utilizatori i-au reproșat că filmarea este „veche”, dar acesta a prezentat și alte filmări în care se poate constata că asfaltul este vălurit. 

Asfaltul pe podul Brăila, experiment eșuat (sursa: Facebook/Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere)
Eveniment

Asfaltul pe podul Brăila, experiment eșuat

Asfaltul pe podul Brăila, experiment eșuat. Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, a declarat, miercuri, că soluţia tehnică folosită deja de trei ori la asfaltarea podului peste Dunăre de la Brăila este "proastă", iar specialiştii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) urmează să analizeze o nouă propunere pusă la dispoziţie de societatea care se ocupă de lucrări. Asfaltul pe podul Brăila, experiment eșuat Podul peste Dunăre de la Brăila, cel mai mare pod suspendat construit în România, a fost inaugurat în urmă cu un an, pe 6 iulie 2023, însă a fost afectat de mai multe probleme apărute la suprafaţa asfaltică. "Noi în acest moment nu am semnat recepţia. (...) Deci nu s-a plătit garanţia şi nu s-au eliberat garanţiile, nefiind semnate recepţiile, că soluţia tehnică din proiect care au implementat-o cei de la acea companie nu este una bună pentru că de vreo trei ori s-a dat jos asfaltul, s-a aplicat aceeaşi soluţie şi există în continuare aceleaşi probleme, deci este clar că este o soluţie tehnică proastă. Proiectul pe această bucată legat de asfalt şi modul în care se face priza între asfalt şi tablier nu este corectă", a declarat ministrul Sorin Grindeanu, cu ocazia unei vizite de lucru efectuate miercuri pe şantierul Autostrăzii A7 Buzău-Focşani. Ministrul Transportului a anunţat că societatea care se ocupă de lucrări a venit cu o altă propunere ce urmează a fi analizată şi implementată ulterior. "Au venit şi au propus săptămâna trecută o nouă soluţie tehnică cei de la Webuild, care spun ei că odată aplicată această nouă soluţie tehnică pe acest subiect va fi una care nu va mai oferi acest disconfort. Părerea mea este că a fost proiect greşit şi soluţia aleasă nu e una bună, dovadă ce se întâmplă. Acolo au venit unii care au şi primit bani să facă un proiect care iată că s-a dovedit cel puţin pe această bucată că nu este bun. Urmează ca specialiştii CNAIR să analizeze noua propunere tehnică, după ce este acceptată va fi pusă rapid în practică", a mai adăugat ministrul Grindeanu.

Dezastru pe carosabilul podului peste Dunăre (sursa: Facebook/România Actualități)
Eveniment

Dezastru pe carosabilul podului peste Dunăre

Dezastru pe carosabilul podului peste Dunăre: asfaltul este aproape impracticabil, s-au format șleauri, crevase, circulația este un sport periculos. Dezastru pe carosabilul podului peste Dunăre "Covorul asfaltic de pe Podul Brăilei, cel care traveresează Dunărea până la Tulcea, a cedat din nou! Citește și: VIDEO EXCLUSIV Șeful CNAIR admite că podul de la Brăila, deschis circulației, are infiltrații pluviale grave care pot afecta structura de rezistență, dar se ascunde după lipsa recepției În carosabil sunt șanțuri și asfaltul este sfărâmat. În aceste condiții, constructorii au fost nevoiți sa reasfalteze, lucrările au început de câteva zile, aceasta fiind de la începutul anului a patra reabilitare după ultima în luna aprilie. Din 15 Iulie sunt si restricții circulație din cauza caniculei.", arată Radio România Actualități într-o postare pe Facebook. Așa arată azi asfaltul pe noul pod peste Dunăre de la Brăila (sursa: Facebook/România Actualități)

Fost director CNAIR desființează podul de la Brăila Foto: Guvernul României
Eveniment

Fost director CNAIR desființează podul de la Brăila

Un fost director adjunct al CNAIR, Ovidiu Marian Barbier, desființează lucrările de la podul peste Dunăre de la Brăila: tot asfaltul și hidroizolația trebuie înlocuite. El a scris, pe Facebook, că încă din 2022 erau „semnale” că bitumul folosit este la standarde minime. În plus, Barbier arată că, dela început, proiectul podului a fost aprobat de CNAIR fără „ștampila verificatorilor”. Citește și: Lăcomie extremă a magistraților pensionari speciali: vor și bonus de pensionare, echivalentul a șapte salarii, au dat instanțele în judecată Podul de la Brăila a costat jumătate de miliard de euro și a fost inaugurat în vară în prezența președintelui, a premierului, a ministrului și a comisarului european pentru Transporturi. „Sunt onorat să celebrăm astăzi munca serioasă şi de bună calitate. Prin inaugurarea acestui pod, spectaculos de altfel, România transmite Europei și lumii întregi un mesaj clar, iar acest mesaj este că vrem, știm și, mai ales, putem să ne construim destinul ca o națiune europeană puternică și mândră”, spunea premierul Ciolacu la inaugurarea podului, la 6 iulie 2023. Fost director CNAIR desființează podul de la Brăila „Indiferent de măsura adoptată, în niciun caz PROIECTUL NU SE PUTEA AVIZA FĂRĂ ȘTAMPILELE VERIFICATORILOR! Dar, ce să vezi, s-a avizat! Ștampilele de verificatori au venit foarte târziu și cu mari ,,eforturi" și insistențe din partea conducerii CNAIR.... ACEST CAZ ESTE UNICAT ÎN ISTORIA CNAIR și sper să nu se mai repete!!!!”, a arătat fostul director adjunct al CNAIR. Ovidiu Barbier Barbier desființează afirmațiile din vară, când antreprenorul podului a susținut că asfaltul s-a vălurit datprită căldurii și a TIR-urilor. Citește și: Minciună patriotic-șoșocistă a unei primărițe din Ardeal: „Contract datat 1267, scris în limba română”! În realitate, documentul este în latină și, probabil, un fals Asfaltul, complet necorespunzător „Principala problema în acest moment este cea legată de asfaltul de pe podul principal. În 2022, pe când lucrăm la IBB, s-a primit comandă de la antreprenorul general pentru analiză în laborator a 9-10 rețete de asfalt cu surse de agregate și bitum...După analiză s-a constatat că una dintre rețete s-ar apropia de nivelul minim admis din standarde....Deci, un prim semnal era primit. ,«Problema» la această structura este legată de faptul că este o structura metalică integrală, suportă temperaturi mari și deformații elastice foarte mari date fie de ecartul de temperatura fie de încărcări fie de vânt etc.....Acest aspect trebuie să ducă la elaborarea de rețete speciale de asfalt, de așternerea în condiții foarte bune, cu o amorsă corespunzătoare etc. În deja celebrul raport CESTRIN de care s-a făcut atâta vâlvă ieri, constatările sunt dezastruoase!!!! S-au prelevat 4 carote și s-a făcut o diagnoză cu echipamentul georadar. Citez din memorie după ce am citit aceste concluzii: conținut de bitum necorespunzător, calitatea bitumului necorespunzătoare, grosimile straturilor de asfalt, aderența primului strat la hidroizolație, structura etc....toate necorespunzătoare! Și, ,,bomboană pe colivă"....ornierajul (popular spus rezistență la făgașe ) este DUBLU față de prescripțiile admisibile (11,2 în loc de 5,6). Și traficul greu pe temperaturi f mari are o influență, dar, să fim serioși, asfaltul este NECORESPUNZĂTOR!!!!! În concluzie, măsura de luat în această situație este ÎNLOCUIREA INTEGRALĂ A ASFALTULUI și refacerea hidroizolației ( care se va degrada odată cu frezarea asfaltului din statul de baza) și adoptarea unei soluții de hidroizolație pe care să aibă o bună aderența primul strat de asfalt”, a explicat fostul director adjunct al CNAIR.

"Drumul lui Kim Ir Sen" este blestemat (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Economie

"Drumul lui Kim Ir Sen" este blestemat

"Drumul lui Kim Ir Sen" este blestemat. Un drum de 6,4 km de lângă Iaşi, pentru care se obţinuseră fonduri europene şi chiar a fost atribuit şi contractul pentru lucrări de modernizare, va intra în reconfigurare. "Drumul lui Kim Ir Sen" este blestemat Proiectul finanţat prin Programul Operaţional Comun cu Republica Moldova trebuia să fie realizat în parteneriat cu raionul Sîngerei. Autorităţile de acolo au comunicat zilele acestea Consiliului Judeţean că sunt în imposibilitatea de a rezolva o problemă legată de drumul ce trebuia modernizat între două sate, astfel că întregul proiect a îngheţat de tot. Citește și: Rusia ar vrea să marcheze un an de la începerea invaziei în Ucraina printr-un atac masiv prin est, susține ministrul Apărării de la Kiev. Moscova își pregătește deja terenul cu fumigene I se spune "drumul lui Kim Ir Sen" din anii ’80, când a fost asfaltat ultima oară, cu ocazia trecerii prin vecinătate a trenului în care călătorea dictatorul nord-coreean chemat în vizită de Nicolae Ceauşescu. Continuarea, în Ziarul de Iași.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră