duminică 23 februarie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: albița

3 articole
Politică

Control unic la vama din Albița

Încă o premieră în relația România-Moldova: control unic la vama din Albița, probabil începând cu luna martie. Acesta este unul din cele mai aglomerate puncte de frontieră, mai ales după invazia rusă din Ucraina. Discuțiile despre acest control unic - de tipul „one way stop” - durează de ani întregi, dar abia acum s-a ajuns la acord, care ar urma să fie semnat pe 9 februarie de către miniștri de Interne din cele două state. Control unic la vama din Albița Executivul de la Chișinău a aprobat marți acest acord cu Guvernul României. Pentru început, acest tip de control ar urma să fie disponibil la punctul de trecere a frontierei de stat Leușeni - Albița. „Obiectivul de bază al acestuia este dezvoltarea relaţiilor de cooperare între structurile cu atribuţii la frontieră ale Republicii Moldova şi României în domeniul gestionării integrate a frontierelor şi stabilirea noilor forme de interacţiuni prin efectuarea controlului coordonat în punctul de trecere al frontierei de stat „Leușeni - Albița” pe teritoriul României (în continuare – Punct de trecere), în conformitate cu cerinţele şi practica europeană”, se arată în nota informativa cabinetului Gavriliță. Acordul se încheie pentru o perioadă de șase luni. Orice prelungire a valabilității Acordului pentru noi perioade de 6 luni este decisă prin acordul Părților în baza evaluării în comun a rezultatelor sistemului de control, realizată cu cel mult 30 de zile anterior expirării perioadei de valabilitate. Prelungirea valabilității se realizează pe cale diplomatică. Oricare Parte poate denunţa Acordul On 9 Feb, Romanian and Moldovan authorities will sign an agreement to only have one stop (rather than two) at the overcrowded Leușeni-Albița border crossing point. The checks will be coordinated on Romanian territory, in order to streamline the flow of passengers and goods pic.twitter.com/7gAuRoQWMo— Paula Erizanu (@paulaerizanu) February 2, 2023 „Ne propunem în martie să avem deja controlul coordonat, cred că de acest fapt se vor bucura foarte mulți cetățeni de pe ambele maluri ale Prutului”, a declarat prim-ministra Natalia Gavrilița, citată de Agora.md Controlul se pare că va fi asigurat de partea română. Citește și: Îngrijorare în Ucraina: Rusia pregătește o ofensivă masivă. Putin are 320.000 de soldați pe front, dublu față de forța inițială. „Cred că a început”, spune un comandant ucrainean

Control unic la vama din Albița
Primele aplicații comune pentru accesarea fondurilor europene Foto: Facebook Maia Sandu
Eveniment

Primele aplicații comune accesarea fondurilor europene

Primele aplicații comune România-Republica Moldova pentru accesarea fondurilor europene: ele vor contribui la dezvoltarea conectivității infrastructurii de transport și vor fi finanțate prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (Connecting Europe Facility #CEF), anunță Moldopres. Primele aplicații comune pentru accesarea fondurilor europene Potrivit Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale (MIDR), finanțarea este destinată pentru dezvoltarea infrastructurii transfrontaliere Ungheni (RO) - Ungheni (MD) și Albița (RO) - Leușeni (MD). În ceea ce privește primul proiect Ungheni – Ungheni, pe partea română va fi dezvoltată legătura cu infrastructura rutieră existentă în România prin modernizarea DJ249A la un profil de drum național, care va face legătura cu noul pod peste Prut. Această infrastructură va funcționa și după conectarea podului de la Ungheni cu Autostrada A8, ca nod rutier cu drumul național din proximitate. Totodată, în Republica Moldova va fi construită infrastructura de acces între noul pod de la Ungheni și rețeaua de drumuri existentă. Valoarea totală a proiectului este de 66,3 mln de euro, dintre care contribuția Uniunii Europene este de 33,1 mln de euro. Cel de-al doilea proiect vizează punctul de trecere al frontierei Leușeni – Albița, care va fi dotat cu echipamente noi. Totodată, pe partea română va fi reorganizat fluxul de mărfuri care intră în țară, prin extinderea și relocarea Agenției de Cântărire Albița. În paralel, Ministerul Transporturilor din România realizează documentația tehnică pentru un nou pod peste Prut în locul celui existent, cu două benzi pe sens, care, de asemenea, va fi propus spre finanțare din programul CEF. Valoarea totală a proiectului este de 19,6 mln de euro. Citește și: Pod strategic peste Prut, la Ungheni, finanțat de UE prin pachetul „Mobilitate militară”. Despre construcția acestui pod se discută din 2003 Pod strategic, la Ungheni La 13 ianuarie, podul peste Prut de la Ungheni, legătura rutieră între România și Republica Moldova în continuarea Autostrăzii Unirii, a fost avizat la Compania de Drumuri, a anunțat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu. Va fi primul pod între România și Republica Moldova cu patru benzi, iar licitația ar putea fi lansată în primăvară. Costul estimat al proiectului este de 40 de milioane de Euro, podul urmând să fie construit de CNAIR : ,,Consiliul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii a avizat astăzi devizul general al Podului peste Prut de la Ungheni, obiectiv de investiție ce are ca scop îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane, precum și sprijinirea relațiilor economice, sociale şi frățești dintre România și Moldova.

Vameșii șpăgari din Albița au scăpat (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Justiție

Vameșii șpăgari din Albița au scăpat

Vameșii șpăgari din Albița au scăpat. Din dosarul vameşilor şpăgari de la Albiţa s-a ales praful. Justiţia ieşeană a stabilit reţeta şvaiţerului reprezentat de frontiera estică a Uniunii Europene. Vameșii șpăgari din Albița au scăpat Astfel, peste Prut se poate trece fără multe comentarii, câtă vreme se dă „dreptul”. La rându-le, vameşii sunt asiguraţi dacă respectă un mic îndrumar. Trebuie să lucreze în echipe de câte doi, pentru a nu putea fi acuzaţi de asociere în vederea comiterii de infracţiuni. Şpăgile trebuie să fie mici şi dese, astfel încât procurorii să nu le poată imputa sume prea mari. Citește și: Presiune din ce în ce mai mare pe Germania să livreze temutele tancuri Leopard Ucrainei. Cancelarul Scholz încă ezită, șefa CE insistă, Kievul își numără civilii morți Dacă sunt „bine integraţi social” şi sunt prietenoşi cu colegii, pot fi siguri că pedeapsa va fi una cu suspendare. Rămân fără un loc bănos la vamă, dar în libertate. Continuarea, în Ziarul de Iași.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră