vineri 05 decembrie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: aeroporturi

5 articole
Politică

Bolojan, atacuri la Grindeanu: PNRR, supracontractat, șefi de aeroporturi cu indemnizații uriașe

Premierul PNL Ilie Bolojan a lansat, duminică seara, atacuri în serie la modul în care Sorin Grindeanu a gestionat portofoliul Transporturilor: PNRR a fost supracontractat de aproape patru ori, iar indemnizațiile unor șefi de aeroporturi sau de la Romatsa au „explodat”. Citește și: VIDEO Lupte de stradă foarte violente la Moscova, rușii sunt îngroziți de agresori Bolojan nu a pomenit numele lui Grindeanu, dar toate faptele prezentate de el s-au petrecut în mandatul actualului președinte PSD. Bolojan, atacuri în serie la modul în care Grindeanu a gestionat Transporturile „Am stabilit creşterile de venituri, trebuie să scădem cheltuielile şi să ne eşalonăm investiţiile pentru că am supracontractat investiţiile. La transporturi, am avut 5,5 miliarde de euro bani europeni și am semnat contracte pe PNRR de 19,5 miliarde”, a arătat premierul.  Pe de altă parte, el a arătat că „au explodat indemnizaţiile conducerii” la o serie de structuri din subordinea ministerului Transporturilor. „M-am uitat chiar astăzi şi ieri la indemnizaţiile unor directori de companii, pentru că ce-am făcut? După ce a apărut această lege, care se referă, e adevărat, la viitor, din acest pachet, am mai avut o pârghie să-i intreb de sănătate pe directori, trebuie să le aprobăm bugetele. Şi m-am uitat la trei companii, de exemplu, din zona de transporturi, la Aeroportul Kogălniceanu, la Aeroportul Otopeni şi cred că la Romasta. Au explodat indemnizaţiile conducerii. Sunt nişte sume destul de robuste şi le-au crescut cu 40-50%. Dar nu e o problemă că aceste date vor fi făcute publice. Credeţi că şi le-au redus? Nu, preferă să stea la limită până nu le mai poţi bloca bugetele, nu-i interesează asta, în loc să revină la nişte valori de indemnizaţii decente”, a spus Bolojan. Ce indemnizații sunt la companiile criticate de Bolojan Ce indemnizații au șefii celor două companii care gestionează aeroporturi, plus regia Romatsa, care controlează traficul aerian: Aeroportul Kogălniceanu: doi directori au peste 69.000 de lei, brut, lunar, membrii CA/CS - 23.280 de lei. Aeroportul este pe locul IV de la coada clasamentului traficului aerian pe aeroporturile românești. În august a avut doar 12.782 de pasageri, adică puțin peste 400 pe zi. Directorul aeroportului, Artagea Bogdan, ar fi absolvit o obscura Academie de Management, la circa 26 de ani. El este și licențiat în Teologie la Universitatea Ovidius din Constanța. Constanța Financiară scria, în ianuarie 2025: „Indemnizațiile membrilor Consiliului de Administrație (CA) au fost triplate printr-o procedură rapidă, desfășurată în doar câteva zile, chiar în perioada sărbătorilor de iarnă. Astfel, remunerațiile administratorilor au crescut de la 7.498 lei la 23.280 lei brut pe lună”.  La compania Aeroporturi București, care administrează Otopeni și Băneasa, toți membrii conducerii - directori, membri CA/CS - au o indemnizație brută lunară de peste 69.700 de lei. Între ei se află și legendara sinecuristă Georgeta Bumbac, susținută de PSD Constanța. Aceste indemnizații au fost majorate de cinci ori în mai 2025, când Grindeanu era încă ministru.  Romatsa: potrivit datelor AMEPIP, indemnizațiile membrilor CA-ului sunt ușor peste 70.000 de lei, brut, lunar, unul din directori încasează „63.900+63.900” lei, brut, lunar, iar altul „71.000+71.000”. Ambii au și o indemnizație variabilă anuală de 62.560 de lei.  „Şi dacă legea nu-i mai poate forţa, poate bunul simţ i-ar putea forţa sau ministerul să pună o presiune pe ei, pentru că efectiv îi sfidează pe oameni”, a afirmat Bolojan, fără să mai precizeze că este vorba de ministerul Transporturilor.

Bolojan, atacuri în serie la modul în care Grindeanu a gestionat Transporturile Foto: Inquam/Octav Ganea
Aeroporturile din Iran și-au suspendat zborurile (sursa:: X/Iran Air)
Internațional

Aeroporturile din Iran și-au suspendat zborurile

Aeroporturile din Iran și-au suspendat zborurile. Autorităţile iraniene au anunţat duminică anularea zborurilor în toate aeroporturile ţării din cauza unor "constrângeri operaţionale", a anunţat agenţia de presă oficială Irna, la aproape o săptămână după atacul iranian întreprins marţi împotriva Israelului, care a promis că va riposta. Aeroporturile din Iran și-au suspendat zborurile "Din cauza unor constrângeri operaţionale, zborurile de pe aeroporturile ţării vor fi anulate începând cu orele 21:00 seara aceasta (17:30 GMT) duminică, până la orele 06:00 (02:30 GMT) mâine, 7 octombrie", a declarat Jafar Yazarloo, purtător de cuvânt al Organizaţiei Aviaţiei Civile iraniene, citat de Irna. Citește și: VIDEO Europarlamentarul PSD Dan Nica anunța încă de miercuri, misterios, „retragerea” Dianei Șoșoacă Iniţial, France Presse anunţase suspendarea zborurilor doar în "unele aeroporturi" ale Iranului. Iranul a introdus restricţii asupra zborurilor începând de marţi, când a lansat rachete asupra Israelului, într-un atac la care Israelul a jurat că va răspunde.

România, lovită de bruiajul electronic rusesc (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

România, lovită de bruiajul electronic rusesc

România, lovită de bruiajul electronic rusesc. Centrul Euro-Atlantic pentru Rezilienţă a emis un avertisment zilele trecute cu privire la faptul că Federația Rusă a declanşat un război electronic în zona de est a României. România, lovită de bruiajul electronic rusesc Concret, Rusia perturbă sistemele globale de navigaţie prin satelit din zona Mării Negre, prin aceste perturbări sistematice fiind afectate securitatea aeriană şi funcţionarea porturilor și operațiunile portuare. Citește și: EXCLUSIV Din MAE au dispărut sute de lucrări de artă luate cu împrumut de la Muzeul Național de Artă Contemporană. Ministerul, dat în judecată pentru milioane de euro Bruiajul a început în luna aprilie și a continuat în luna mai. Bucureștiul, Ploieștiul și Iașiul erau, pe 20 mai, în "zona galbenă", cu atacuri de valoare medie. În aceeași zonă sunt și trei localități din Bulgaria: Russe, Varna și Burgas. Afectate ar trebui să fie zborurile avioanelor, care se bazează pe GPS. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Ajutor de stat pentru susţinerea activităţii aeroporturilor (sursa: Pexels)
Internațional

Ajutor de stat pentru susţinerea activităţii aeroporturilor

Preşedintele Klaus Iohannis a promulgat, luni, legea care vizează reglementarea cadrului pentru instituirea unei scheme de ajutor de stat pentru susţinerea activităţii aeroporturilor regionale cu un trafic situat între 200.000 şi 3.000.000 pasageri/an. Legea are ca obiect de reglementare aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 167/2020 privind unele măsuri pentru susţinerea activităţii unor aeroporturi regionale în contextul crizei economice generate de pandemia de COVID-19 şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 139/2020 privind instituirea cadrului legal pentru acordarea unor ajutoare de stat Societăţii "Compania naţională de transporturi aeriene române - TAROM" - S.A. şi Societăţii Blue Air Aviation - S.A. pentru compensarea pierderilor economice suferite în contextul pandemiei de COVID-19. Ajutor de stat pentru susţinerea activităţii aeroporturilor Actul normativ vizează reglementarea cadrului pentru instituirea unei scheme de ajutor de stat care are ca obiectiv acordarea unui sprijin financiar pentru susţinerea activităţii aeroporturilor regionale cu un trafic situat între 200.000 şi 3.000.000 pasageri/an, pentru care consiliile judeţene au calitatea de autoritate publică tutelară, pentru compensarea pierderilor înregistrate în perioada martie-iunie 2020 ca urmare a pandemiei de COVID-19 şi cauzate direct de această pandemie. Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării şi Administraţiei are calitatea de administrator al schemei de ajutor de stat. Citește și: Uniunea Europeană, incapabilă să se pună de acord în legătură cu un embargo asupra petrolului rusesc. Orban Viktor, calul troian al lui Putin în blocul comunitar Bugetul maxim al schemei de ajutor de stat este de 22.284.000 lei, care se alocă bugetelor locale ale judeţelor, cu respectarea prevederilor deciziei de autorizare a schemei de ajutor de stat emise de către Comisia Europeană şi în limita sumelor aprobate prin aceasta, la propunerea Ministerului Lucrărilor Publice, Dezvoltării şi Administraţiei, potrivit Agerpres. Totodată, actul normativ modifică şi completează OUG nr.139/2020 privind instituirea cadrului legal pentru acordarea unor ajutoare de stat pentru TAROM şi Blue Air Aviation - SA pentru compensarea pierderilor economice suferite în contextul pandemiei. "În situaţia executării garanţiei de stat, garanţiile prevăzute la art. 4 alin. (2) lit. d) - f) se trec integral în proprietatea statului, prin Autoritatea pentru Administrarea Activelor Statului, statul devenind acţionar", mai prevede legea.

Rusia avertizează vecinii Ucrainei, menționând România Foto: Facebook Forțele Aeriene Române
Eveniment

Rusia avertizează vecinii Ucrainei, menționând România

Rusia avertizează vecinii Ucrainei, menționând România, că riscă dacă își pun aerodromurile la dispoziția Ucrainei. Polonia tocmai a menționat că nu va face acest lucru și nici nu va ceda Kievului avioanele sale MiG. Orice ţară care îşi pune la dispoziţia Ucrainei aerodromurile pentru atacuri asupra Rusiei poate fi considerată că a intrat în conflict, a declarat duminică purtătorul de cuvânt al Ministerului Apărării rus, Igor Konaşenkov, relatează Reuters. Rusia avertizează vecinii Ucrainei, menționând România În acest context, el s-a referit la România. "Practic, toate avioanele cu capacitate de luptă ale regimului de la Kiev au fost distruse. Dar ştim cu siguranţă că avioane ucrainene au zburat spre România şi alte ţări vecine", a declarat Igor Konaşenkov, citat de AFP şi EFE. "Folosirea reţelelor de aerodromuri ale acestor ţări pentru a primi avioane militare ucrainene şi utilizarea lor ulterioară împotriva forţelor armate ruse pot fi considerate o implicare a acestor stare în conflictul armat", a mai subliniat Konaşenkov, citat de agenţia de presă Interfax. Aeronava Suhoi 27 aparținând Forțelor Aeriene Ucrainene a părăsit la 1 martie spaţiul aerian al României, anunță MApN. Avionul SU-27, interceptat în prima zi a războiului din Ucraina, fusese interceptat de avioanele F-16 românești. Avionul înarmat fusese escortat până la baza de la Bacău. Un Suhoi ucrainean, returnat după ce a aterizat la Bacău „La solicitarea autorităţilor ucrainene, avionul militar Suhoi 27 aparținând Forțelor Aeriene Ucrainene a părăsit spaţiul aerian al României astăzi, 1 martie, cu respectarea legislaţiei naţionale şi internaţionale”, a explicat Ministerul Apărării. „Avionul Suhoi 27, fără a avea muniţie la bord, a fost escortat de două aeronave de luptă tip MiG-21 LanceR ale Forţelor Aeriene Române până la limita spaţiului aerian naţional, de unde a fost preluat de către aeronave ale Forţelor Aeriene Ucrainene”, a anunțat MApN. Joi, 24 februarie, două aeronave F-16 Fighting Falcon ale Forțelor Aeriene Române aflate în serviciul de luptă Poliție Aeriană sub comandă NATO au decolat în jurul orei 6.15, pentru clarificarea unei situații aeriene referitoare la un zbor neautorizat în partea de nord a României, care se apropia de spațiul aerian național. Citește și: Preşedintele Poloniei pune la dispoziţia refugiaţilor reşedinţele sale oficiale Ulterior interceptării avionului Su-27, pilotul ucrainean ar fi spus că a fost dezorientat și a intrat în spațiul aerian al României după ce baza aeriană din Ucraina de unde decolase fusese distrusă de primele atacuri cu rachete ale Rusiei.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră