sâmbătă 22 februarie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: adina valean

4 articole
Politică

Adina Vălean îl atacă pe Ciucă și îl laudă pe Geoană

După Crin Antonescu, și soția sa, europarlamentarul PNL Adina Vălean, îl atacă pe Nicolae Ciucă și îl laudă pe Mircea Geoană. Citește și: Profesorii de la cursurile de masterat ale lui George Simion, stupefiați de ce face acum liderul AUR: Parcă nu ar fi învățat nimic Adina Vălean îl atacă pe Ciucă și îl laudă pe Geoană „Eu am lucrat bine cu Mircea Geoană, pentru că partea portofoliului meu a fost mobilitatea militară. Asta înseamnă că am finanţat o parte din lucrările de infrastructură care să fie folosită şi pentru transportul de trupe sau echipamente. Am lucrat aproape cu NATO iar el a ţinut destul de bine legătura asta instituţională cu Comisia, cu Parlamentul (...) Vreau să zic că am lucrat oricum mai mult decât cu preşedintele PNL”, a spus Vălean la Prima News, citată de News.ro. Acuzații că Crin Antonescu îl susține pe Mircea Geoană au apărut de la finalul lunii august, dar acesta le-a negat. „Nu mai comentez reacţii, aberaţii de genul că sunt susţinătorul mascat al lui Mircea Geoană. Păi, dacă eram susţinătorul lui Mircea Geoană, ziceam că este foarte bun Ciucă, e la mintea cocoşului – 'lăsaţi-l aşa, e bine'. Ceea ce nu însemnă că nu apreciez ceea ce este de apreciat la Mircea Geoană”, a susținut fostul președinte PNL. Prietenii lui Antonescu ar fi acum în tabăra Geoană Însă, azi, site-ul Aktual 24 scrie că Antonescu este legat de Geoană prin apropiatul său Rareș Mănescu, fost primar PNL al Sectorului 6, care acum ar lucra pentru fostul secretar general adjunct al NATO. „Campania lui Mircea Geoană pentru alegerile prezidențiale este coordonată de Rares Mănescu, care la rândul său este finanțat de Dragoș Dobrescu, cel mai cunoscut membru al grupării informale de politicieni și afaceriști cunoscută drept «Grupul de la Dubai și Monaco», au declarat surse politice pentru aktual24.ro. Gruparea se folosește în acest moment și de Crin Antonescu pentru a-l ajuta pe Geoana să își mărească șansele de a deveni președinte”, arată Aktual 24. O informație asemănătoare a apărut în iulie în Cațavencii: „Oamenii care coordonează jucăria electorală a lui Geoană sunt nimeni alții decît soții Rareș și Ramona Mănescu, el fost primar la sectorul 6 și ea fost europarlamentar, ambii dați afară din PNL”. Ramona Mănescu, soția lui Rareș Mănescu, a fost susținută de Crin Antonescu pentru funcția de ministru al Transporturilor în guvernarea Ponta, deși nu avea nici o competență în acest domeniu. Rares Manescu și Crin Antonescu în 2012 Cine i-ar fi plătit lui Antonescu apartamentul Aktual24 susține că sponsorul acestu grup este un controversat afacerist imobiliar, Dragoș Dobrescu. „Operațiunile imobiliare ale lui Dragoș Dobrescu, încărcate de șpăgi și abuzuri, au băgat doi primari de sector la închisoare. De fapt, doar doi primari din București au făcut vreodată pușcărie pentru retrocedări frauduloase, Cristian Poteras și Neculai Ontanu. Și amândoi din cauza terenurilor retrocedate lui Dragoș Dobrescu. Dobrescu nu a fost, însă, niciodată pus sub acuzare. Trăiește într-un anonimat disproporționat față de averea pe care o are și față de materia primă din care a crescut această avere: terenurile statului român”, scria Rise Project. În mai 2016, Crin Antonescu a fost audiat la DNA în calitate de martor, iar presa a scris că exista suspiciunea că apartamentul său a fost achitat parțial de Dobrescu.

Adina Vălean îl atacă pe Ciucă și îl laudă pe Geoană Foto: ZF
Mircea Marian
Opinii

Șomerul de lux Crin Antonescu dă sfaturi PNL

Domnul Crin Antonescu este, de mulți ani, șomer. Nu muncește, nu are salariu. Acesta este un fapt ușor de constatat citind declarațiile de avere ale consoartei sale, Adina Vălean. Domnul Crin Antonescu, liberal, fiind, nu cere nimic de la stat: nu are nici ajutor de șomaj, nici pensie, nici alte forme de asistență socială. Citește și: Penibila ministră a Muncii a șters un doctorat, un masterat și o facultate din CV, dar e plină de diplome de la Poliție și SRI Noroc cu soția sa, pe care PNL a plasat-o în funcția de comisar european (deși Siegfried Mureșan era incomparabil mai bine pregătit, mai muncitor și mai bine conectat la politica europeană) și câștigă circa 25.000 de euro pe lună, net. Domnul Crin Antonescu nu va avea probleme financiare nici în următorii cinci ani, fiindcă PNL a făcut-o pe soția sa europarlamentar. De ce scriu? Fiindcă mi se pare atât de imoral, atât de imoral, modul în care domnul Antonescu dă acum sfaturi arogante PNL-ului, dar abia după ce a fost sigur că soția sa (și el, implicit) rămân la Bruxelles. Dacă o spunea acum patru luni, nu comentam. Era opinia sa onestă, pe care o afirma știind că există riscul ca soția sa să fie scoasă de pe listele de candidați. Dar nu a avut acest curaj. Iar acum, mi se pare atât de ridicol ca domnia sa să certe PNL-ul, uitând ce carieră profesională și politică a avut domnia sa. Eu nu am uitat. A fost, alături de Dan Voiculescu, cel mai mare chiulangiu din Parlamentul României în legislatura 2008-2012: „Potrivit raportului IPP citat de Agerpres, din cele 127 de zile de vot (1.337 de voturi finale) din plenul Senatului, Crin Antonescu a participat la 18 voturi în nouă zile (1,3%), urmat de Dan Voiculescu (15 zile, 7,5%) şi Ioan Ghişe - PNL (23 de zile, 9,6%)”. Facultatea de Istorie, care dura în acele vremuri cinci ani, a făcut-o în șapte ani. Domnia sa vorbește de mediocritate? Nu a avut nici o performanță ca lider PNL, a fost tras de PSD, în 2012, fiind parte a uneia din cele mai odioase alianțe antireformiste - după opinia mea. USL a câștigat alegerile din 2012 blocând o reformă crucială în Sănătate, spargerea monopolului corupt și ineficient al CNAS. Iar omul își zice „liberal”! Dar cel mai urât în ceea ce face acum domnul Antonescu este că iar s-a apucat să facă cu ochiul către Dan Voiculescu. Cât a fost lider al PNL, Antena 3 l-a lăsat pe Crin Antonescu să bată câmpii cât dorea, cum dorea. În schimb, Antonescu l-a ținut în brațe pe Voiculescu, deși în acei ani apăreau la suprafață informații despre fostul turnător al Securității: contracte dubioase cu energia electrică, terenuri arendate pe mai nimic de la Academia Română, turnătorii confirmate de CNSAS și Înalta Curte de Casație și Justiție, și, la final, condamnarea în dosarul ICA. Ce cred că-l mână pe acest șomer de lux? Speră să se întoarcă. Să fie purtat pe brațe de membrii de Partid și apoi să refacă vechile găști de succes, cu turnătorul Felix, cu Ponta, cu Dragnea sau Daniel Constantin. Nu cred că se va întâmpla asta. Domnule Antonescu, nu-i nici o rușine să vă apucați de muncă și să aveți, măcar acum, un job onest. Nu știu dacă aveți toate examenele necesare ca să predați istorie, dar cert se fac angajări la Lidl și McDonalds.

Vălean: Trenurile din România trebuie să circule cu 160 km/h până în 2030 Foto: Club Feroviar
Economie

Trenurile din România trebuie să circule cu 160 km/h până în 2030

Trenurile din România trebuie să circule cu 160 km/h până în 2030, aceasta fiind fiind obligaţie pan-europeană, a declarat, azi, comisarul european pentru Transporturi, Adina Vălean. Citește și: La Curtea de Conturi, șoferii și muncitorii primesc spor de gestionarea informațiilor clasificate. Instituția, condusă de un ex-subofițer de poliție, popular denumiți „tablagii” Trenurile din România trebuie să circule cu 160 km/h până în 2030 „Uniunea Europeană are un plan foarte clar privind infrastructura de transport. Asta poartă denumirea de reţeaua transport europeană - TEN-T network. Acest plan conţine hărţi exacte pentru toate statele membre privind infrastructura de transport rutier, feroviar, pentru toate statele membre agreate desigur cu ţările respective, cu obligaţii şi oportunităţi, în sensul în care obligaţiile înseamnă construirea acestor infrastructuri la anumite standarde, inclusiv de inovare, adică introducerea sistemelor inteligente de transport atât pentru calea ferată, cât şi pentru rutier, standarde legate de utilizarea acestei reţele. Pentru că este vorba de cale ferată, de exemplu, toată reţeaua de cale ferată europeană care este principală are standarde de viteză, de exemplu, de 160 de km/oră. Ne uităm la harta de infrastructură a României în această reţea şi vedem care sunt liniile de cale ferată care trebuie să aibă 160 km/oră. Până când? Până în 2030, o altă obligaţie pan-europeană. Reţeaua esenţială trebuie să fie definitivată până în 2030", a menţionat Adina Vălean, la evenimentul "Innovation in EU Transport Policies". România ar trebui să cheltuie 12 miliarde de euro, bani oferiți de UE Potrivit acesteia, mai este o reţea esenţială secundară sau extinsă care are termen de realizare în 2040 şi reţeaua extinsă, care acoperă restul infrastructurii cu termen de realizare în 2050. „Toate acestea au standarde, dar au şi oportunităţi, în sensul în care există finanţare pentru toate aceste oferte. Proiectele au guvernanţă comună, în sensul în care vrei să aplici pentru fondurile de coeziune regională ş.a.m.d. cu un anumit grad de cofinanţare, pentru fondurile de mecanism de interconectare european, când vrei să aplici pentru fondurile din PNRR, de asemenea, proiecte clar definite. Deci, practic, ştim ce avem de făcut, ştim până când, ştim la câte standarde - şi în cazul României ştim că sunt aproximativ 12 miliarde de euro fonduri europene co-finanţare pentru diverse proiecte din această infrastructură cu diverse termene de absorbţie în acest exerciţiu financiar", a mai spus comisarul european pentru Transporturi.

România riscă să piardă 300 de milioane de euro pentru că nu se întâmplă nimic pe calea ferată Brașov-Sighișoara Foto: Facebook
Economie

România riscă să piardă 300 de milioane de euro

România riscă să piardă până la 300 de milioane de euro din finanţarea pentru calea ferată Braşov-Sighişoara, a avertizat comisarul european pentru transporturi, Adina Vălean. Citește și: Pensia astronomică de care beneficiază cel mai bine răsplătit pensionar special din România: de aproape patru ori salariul net al șefului statului. Este un fost magistrat România riscă să piardă 300 de milioane de euro „Pot să vă spun că există posibilitatea, riscul, de a pierde până la 300 de milioane de euro din finanţarea pe Braşov-Sighişoara pe cale ferată, un proiect care a fost depus în cadrul Mecanismului pentru interconectarea Europei în mecanismul financiar anterior, deci nu cel curent, iar acolo, din cauza faptului că nu s-au efectuat lucrări, este posibil ca acei bani să fie pierduţi. Sunt două variante: ori se recunoaşte acest fapt, ori se mai fac măcar parţial anumite lucrări ca să nu se piardă în totalitate”, a declarat Vălean în cadrul unui briefing pentru jurnalişti români. Adina Valean Foto: Twitter Ea a precizat că, „din înţelegerea noastră", nu s-au realizat lucrări în ultimii circa şapte ani la acest proiect. „Am mai discutat despre defazarea proiectelor din Connecting Europe Facility, dar acum s-a ajuns la o limită, nu mai poate fi prelungită", a mai spus Vălean. Citește și: Șefii serviciilor de informații din grupul „Five Eyes”, reuniune fără precedent în California: China fură masiv secretele industriale ale țărilor occidentale România a încercat, totuși Ea a remarcat totuşi faptul că România a accesat bani de la bugetul general competitiv al CEF, la care ţările membre au acces în afară de un buget garantat al lor, care pentru România este de 763 de milioane de euro. "Trebuie să spun că, pentru prima dată de când există acest mecanism, România a accesat bani din bugetul competitiv. Asta şi datorită faptului că m-am asigurat că experţii Comisiei sunt întotdeauna la dispoziţie. Şi acum vor avea, în noiembrie, o întâlnire cu cei de la Ministerul Transporturilor, pentru a trece din nou în revistă proiectele, a sprijini în pregătire şi în aplicarea acestor proiecte, tocmai pentru a avea a spori gradul de absorbţia al României", a afirmat ea. În primul apel de proiecte în cadrul acestui mecanism, România a luat 119 milioane de euro pentru trei proiecte, iar în al doilea call România a primit 559 milioane de euro.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră