duminică 23 februarie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: accidente rutiere

2 articole
Eveniment

Dezinhibiția la volan și riscurile rutiere

Dezinhibiția la volan și riscurile rutiere. Specialiștii în psihologia traficului atrag atenția că dezinhibiția la volan, agresivitatea și gadgeturile pot provoca evenimente rutiere grave, mai ales pe autostrăzi. Circulația pe drumuri de mare viteză cere nu doar experiență, ci și o atenție sporită la riscurile neglijate frecvent. Deși pe tronsonul Râmnicu Sărat – Mândrești Munteni, deschis în decembrie 2024, nu au fost înregistrate accidente grave, riscurile persistă. Dezinhibiția la volan și riscurile rutiere Comportamentul unor șoferi este influențat de „brandingul personal” asociat mașinii, creând o imagine de sine distorsionată. Citește și: FOTO EXCLUSIV Arheolog român care a vizitat tezaurul dacic de la muzeul Drents acum zece zile: Am fost șocată de lipsa de personal de pază, nu am văzut așa ceva la nici un mare muzeu Tentația de a conduce agresiv, de a depăși forțat sau de a ignora greșelile celorlalți sporește riscurile. Ionel Simionca, psiholog principal în cadrul Asociaţiei de Psihologie şi Siguranţă Rutieră-PsihoTrafiQ, a declarat pentru AGERPRES, că acest tip de comportament, combinat cu o toleranță scăzută la frustrare, poate duce la incidente rutiere. Gadgeturile: aliat sau distragere periculoasă? Tehnologia modernă din automobile, inclusiv ecranele tactile și telefoanele mobile, poate distrage atenția șoferilor de la trafic. Deși utile, acestea creează riscuri dacă sunt utilizate în timpul condusului. Experții recomandă pauze regulate, atenție constantă și evitarea rutinei pe distanțe lungi, pentru a preveni accidentele. Siguranța pe autostradă Polițiștii recomandă respectarea vitezei legale, utilizarea luminilor de întâlnire și păstrarea distanței de siguranță. Este esențial să se acorde prioritate la ieșirea din spațiile de servicii, să se semnalizeze corect schimbarea benzii și să se evite oprirea nejustificată pe banda de urgență. Odihna înainte de drum este crucială pentru a preveni accidentele și a asigura o călătorie fără incidente.

Dezinhibiția la volan și riscurile rutiere (sursa: Facebook/Poliția Română)
Rezultatul accidentelor provocate de conducătorii trotinetelor electrice Foto: Oradea.ro
Eveniment

Rezultatul accidentelor provocate trotinetelor electrice

23 de morți și 399 de persoane grav rănite: acesta este rezultatul accidentelor provocate de conducătorii trotinetelor electrice în ultimii cinci ani, potrivit unei statistici a ministerului de Interne. În plus, 2.651 de persoane au fost rănite ușor în accidente cauzate de conducătorii trotinetelor electrice. Rezultatul accidentelor provocate de conducătorii trotinetelor electrice Potrivit statisticilor poliției, din 2018 până în 2023, numărul acestor accidente au fost în creștere, vârful fiind în 2022, cu șapte morți, 162 de răniți grav și 1.233 de răniți ușor, rezultați din 1.339 de accidente. Localitatea cu cele mai multe astfel de accidente este București - 1618 accidente, un deces, 242 de răniți grav și 1.416 răniți ușor în ultimii cinci ani. În clasamentul sectoarelor, Sectorul I domină, fiind urma de Sectorul III. Cu doi morți și 222 răniți grav, Clujul vine imediat după București, iar Iași este pe locul III. Pe de altă parte, din 2018 până în 2023 auf sot 291 de accidente - soldate cu doi morți, 266 de răniți grav și 288 de accidente - în care au fost implicați conducătorii de trotinete electrice, fără a fi însă vinovați. Citește și: La câteva zile de la întâlnirea cu care Ciolacu s-a lăudat, declarație extrem de gravă a lui Viktor Orban: Noi n-am declarat că Ardealul și Ținutul Secuiesc ar fi teritorii românești În răspunsul la o interpelare a deputatului Virgil Chirilă, unde sunt prezentate aceste date, ministerul de Interne nu spune clar dacă intenționează să ia măsuri suplimentare pentru reglementarea circulației bicicletelor electrice. Numărul accidentelor rutiere, în scădere Conform unor date oficiale ale Ministerului Afacerilor Interne (MAI), numărul accidentelor rutiere înregistrate în acest an în România este în scădere față de aceeași perioadă a anului trecut, tendința încadrându-se în obiectivele Uniunii Europene (UE) de înjumătățire a victimelor înregistrate pe șosele în viitorii ani. Mai exact, anul acesta au fost înregistrate cu 51 mai puţine accidente (-2,4%), cu 64 mai puţine persoane decedate (-8,8%) şi cu 49 mai puţine persoane rănite grav (-3%), arată datele MAI. Tendința de scădere a numărului de accidente mortale din România reiese și din datele UE. Astfel, de la 96 de decese la un milion de locuitori în 2019, am ajuns la 85 de cazuri per milion în 2020 și 92 de victime per milion în 2021, an în care s-a mai reluat circulația după blocajul COVID-19. În 2022 s-au înregistrat 86 de cazuri per milion.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră