sâmbătă 22 februarie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: a7

13 articole
Eveniment

Eșecul autostrăzilor promise de Grindeanu

Eșecul autostrăzilor promise de Grindeanu, arată monitorizarea Asociației Pro Infrastructură din ultimele trei zile: „Nimic pe Sibiu-Pitești”, „Doar 10 kilometri pe A7 Ploiești-Mizil, poate”, la fel tronsonul A7 Mizil-Buzău, unde teremenul contractual de finalizare este deja depășit. Citește și: EXCLUSIV Dronele Watchkeeper X contractate de MApN cu Elbit pentru 2025 nu mai ajung în România: compania israeliană a invocat războiul din Gaza, „eveniment de forță majoră” Eșecul autostrăzilor promise de Grindeanu Ce arată Asociația Pro Infrastructură despre starea lucrărilor la autostrăzi: „Nimic pe Sibiu-Pitești 5 în 2024, în ciuda ultimelor promisiuni (...) Chiar dacă politicienii, în frunte cu ministrul Grindeanu, încă promit că vom avea o inaugurare parțială, în teren se vede cu totul altceva pentru că antreprenorul WeBuild este în continuare în dispute aprinse cu CNAIR și MT la podul suspendat de la Brăila”. Termenul contractual este însă abia în septembrie 2025. Drumul Expres Craiova-Pitești: „Când ajungem până la A1 și legăm Cetatea Băniei de Pitești și Capitală? Dacă iarna este blândă, dacă antreprenorul UMB revine repede pe șantier după Sărbători și trage tare, primăvara 2025 este un termen perfect fezabil”. „Doar 10 kilometri pe A7 Ploiești-Mizil în 2024, poate. În ciuda promisiunilor ministrului Grindeanu și ale premierului Ciolacu chiar de săptămâna trecută, nu vom circula în 2024 pe toți cei 21 de kilometri dintre Ploiești (Autostrada A3/Dumbrava) și Mizil. Termenul contractual de finalizare, octombrie 2024, este evident depășit. „Nimic în 2024 pe Autostrada A7 Mizil-Buzău Vest. În ciuda promisiunilor ministrului Grindeanu și ale premierului Ciolacu chiar de săptămâna trecută, nu vom circula în 2024 pe cei 28,35 kilometri dintre Mizil și Buzău Vest (Stâlpu/Spătaru). Termenul contractual de finalizare, octombrie 2024, este evident depășit”. Dezastru pe căile ferate Asociația a monitorizat și evoluția lucrărilor la căile ferate. „Magistrala M300 Brașov-Apața, de la nimic spre dezolant și dezghețat. La final de august, CFR a raportat un progres fizic de 31,71% pe contractul loturilor 1 și 3 de pe Brașov-Sighișoara semnat cu asocierea RailWorks (Alstom, Aktor și Arcada) în martie 2020 cu ordin de începere dat o lună mai târziu. 84 de kilometri de cale ferată, 3,2 miliarde lei fără TVA, 4 ani termen de execuție”, scrie Asociația. „Magistrala M300 Cața-Sighișoara, în aceeași notă ca lotul dinspre Brașov”, arată Pro Infrastructură într-o altă postare.

Eșecul autostrăzilor promise de Grindeanu Foto: Captură video
Autostrada Târgu-Mureș-Iași a fost sabotată spune șeful camerei de comerț Iași Foto: politicmedia.ro
Politică

Autostrada Târgu Mureș-Iași a fost sabotată

Autostrada Târgu Mureș-Iași, denumită oficial A8, a fost sabotată și nu va fi gata nici în 2030, spune președintele Camerei de Comerţ şi Industrie (CCI) Iaşi, Paul Butnariu. El a afirmat și că autostrada A7 - care leagă București de Iași - este „ineficientă economic” fără autostrada A8. Citește și: Încă o idee a lui Boloș, strecurată într-o ordonanță de urgență: nu-ți poți vinde casa sau terenul dacă ai fie și un leu datorie la stat Autostrada Târgu Mureș-Iași a fost sabotată „În ceea ce priveşte A8 a existat un sabotaj din punctul de vedere al prioritizării autostrăzilor în raport cu alte cheltuieli. O fi supărătoare realitatea pentru unii, dar ăsta este adevărul. Studiul de fezabilitate pentru A8 a fost demarat înainte de a fi începută A7, dar au apărut blocaje. O spun răspicat: autostrada A7 fără A8 este ineficientă economic”, a afirmat Butnariu, citat de news.ro. Potrivit lui Butnariu, pe A8 există mai multe loturi ce trebuie scoase la licitaţie, dar lucrurile întârzie. „Sunt întârzieri ba cu şase luni, după care se mai amână cu patru luni, apoi apar încă două. Vorbim aici la Camera de Comerţ de vreo 25 de ani despre această autostradă. Convingerea noastră este că nu s-a vrut să se facă. Am avut nu ştiu câte argumente de-a lungul timpului să nu se facă A8. Ba că vor veni ungurii pe A8, ba că vin ruşii. De la Iaşi până la Oradea treci prin 125 de localităţi. Ce facem cu transportatorii din Iaşi sau din Republica Moldova care au de ajuns cu marfa în Europa? Ai nevoie de doi şoferi de la Iaşi la Oradea, îţi trebuie pauză, unde mai pui uzura maşinii. Suntem aici în Moldova într-un pol al sărăciei şi trebuie rezolvat acest lucru. Trebuie pusă presiune în continuare pentru a se face licitaţiile, apoi va trebui pusă presiune pe constructor”, a mai declarat şeful Camerei de Comerţ din Iaşi. Paul Butnariu susţine că există două versiuni privind momentul finalizării A8, dar că varianta probabilă este după 2030. „Unii spun că va fi gata înainte de 2030, dar varianta realistă este că va fi terminată după 2030. Totul depinde de cine va fi la Ministerul Transporturilor, dar şi de presiunile care vor exista. Trebuie să recunoaştem că organizaţiile neguvernamentale au reuşit să mişte lucrurile. Dar este necesar să punem presiune în continuare”, a adăugat Paul Butnariu.

Autostrada A7, Pașcani - Suceava, 4,3 miliarde (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Economie

Autostrada A7, Pașcani - Suceava, 4,3 miliarde

Autostrada A7, Pașcani - Suceava, 4,3 miliarde. Costurile pentru construirea primului lot din autostrada Pașcani – Suceava sunt estimate la 4,3 miliarde de lei. Autostrada A7, Pașcani - Suceava, 4,3 miliarde CNAIR a lansat licitația de proiectare și execuție la finalul săptămânii trecute, iar ofertele pot fi depuse până pe 5 septembrie. Citește și: EXCLUSIV Prime de 10.000 de lei la Asociația Internațională a Polițiștilor România, cu orice ocazie posibilă. Dosar penal pentru nedeclararea sumelor, polițiștii se toarnă între ei În aceste zile, va fi publicat anunțul și pentru cel de-al doilea lot. În total, 62 km care vor asigura continuitatea autostrăzii A7 spre nordul țării: peste 12 km sunt pe raza unor localități ieșene, inclusiv un viaduct cu o lungime de peste un kilometru în zona Pașcani. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Brand-uri de lux, magazine la Iași (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Economie

Brand-uri de lux, magazine la Iași

Brand-uri de lux, magazine la Iași. Pe măsură ce lucrările la autostrada A7 avansează iar Aeroportul Iaşi se modernizează şi doboară record după record la numărul de pasageri, brand-urile de lux încep să-şi facă intrarea în Iaşi. Brand-uri de lux, magazine la Iași Finalul anului 2023 a coincis cu inaugurarea în capitala Regiunii de Dezvoltare Nord-Est a mai multor magazine de brand şi cu introducerea pe piaţa ieşeană a unor produse premium, fie că vorbim de maşini, bijuterii, îmbrăcăminte sau parfumuri. Citește și: Ciucă, întâlnire cu patronul Altex, Ostahie, potențial candidat PSD-PNL la primăria Capitalei. La întâlnirea intermediată de penalul Borza s-ar fi băut vin de 16.900 lei/sticlă Dezvoltarea infrastructurii de transport pare să le fi amintit companiilor străine că Iaşiul universitar este atractiv. Mai ales pentru firmele care caută o piaţă cu mulţi tineri educaţi şi cu salarii care ar putea fi într-un viitor apropiat mai mult decât doar decente. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Autostrada A8, o singură bucată începută (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Economie

Autostrada A8, o singură bucată începută

Autostrada A8, o singură bucată începută. Încă un an încheiat, al cincilea, de când Autostrada Unirii are şi o lege a ei, dar încă nu se lucrează nicăieri pe traseul celor 311 km de la Prut până la Tg. Mureş. Autostrada A8, o singură bucată începută De fapt, există un punct pe acest traseu unde s-a făcut ceva până acum: intersecţia complicată – turbionul, cum a început să i se spună – a viitoarei A8 cu actuala A7. Citește și: Disperare: Vodafone crește unilateral prețurile abonamentelor și introduce o clauză în contract potrivit căreia poate indexa anual, tot unilateral, prețul Autostrada Moldovei este deja în lucru pe toată lungimea ei iar ultimul lot, Mirceşti-Paşcani, pentru care autorizaţia de construcţie a fost emisă la începutul acestui an, se termină pentru moment în această intersecţie. A7 va continua spre Suceava şi Siret, tronsoane care sunt încă în faza realizării documentaţiei. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Ovidiu Laicu, pesedistul obscur care supervizează șantierele de miliarde ale lui Umbrărescu Foto: Facebook
Eveniment

Pesedistul obscur supervizează șantierele de miliarde

Cine este pesedistul obscur care supervizează șantierele de miliarde ale lui Umbrărescu, inclusiv cel unde a explodat conducta de gaz: Ovidiu Laicu este consilier local la Iași, meseria de bază fiind cea de subinginer de căi ferate, cu o avere care, potrivit presei locale, apare și dispare în mod miraculos din declarațiile de avere. Citește și: Firma care a făcut studiul de fezabilitate pentru autostrada care trece pe lângă conducta Transgaz, abonată la contracte cu statul și direct legată de Dan Voiculescu Despre modul în care acesta a gestionat Direcția de Drumuri și Poduri Iași, Repoter Iași arăta, în 2019: „Peste 250.000 de lei au ca destinație promovarea DRDP pentru că împlinește 100 de ani de la înființare”. Pesedistul obscur care supervizează șantierele de miliarde Potrivit presei, Laicu, care este și director la Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Iași, este șeful echipei de supervizare a șantierului Autostrăzii Focșani – Bacău, unde a avut loc joi o explozie soldată cu patru morți după ce muncitorii au spart o conductă de gaze. Însă, ieri, el a transmis unei publicații din Iași că s-a ocupat de supervizare doar în lunile martie și aprilie din 2023, iar din mai ar fi renunțat - dar nu a prezentat documente care să confirme acest fapt. În plus, informația că el s-a pus diriginte de șantier pe trei loturi ale autostrăzii A7 - construite de firmele lui Dorinel Umbrărescu - a apărut în Monitorul de Botoșani și apoi în presa centrală după 25 mai, iar Laicu nu a infirmat-o. Dimpotrivă, el a explicat presei că nu a încălcat nici o lege. Aceste servicii de „consultanță” i-ar aduce un spor de 30%, spune chiar șeful DRDP Iași pe Facebook. TIR Magazin scrie că șeful DRDP Iași este subinginer, cu specializarea Căi Ferate Drumuri și Poduri absolvită la Universitatea Tehnică Gheorghe Asachi Iași, Facultatea de Construcții și Instalații Iași. „După Revoluție, a ajuns inginer constructor. În 1996, la 35 de ani, îl găsim membru în Consiliul de Administrație – Societatea Lucrări Drumuri și Poduri Iași. Prima slujbă la care face referire este șef de șantier la firma Citadin SA. Apoi, fără să aibă vreo specializare în domeniu, în 2009 ajunge director general la Garda de Mediu Iași. După un an se întoarce la compania Citadin SA, unde ajunge director. Din 2012, este director general la Direcția Regională de Drumuri și Poduri Iași. Mugurel Laicu este vicepreședinte PSD”, scria TIR Magazin în mai 2019. Presa din Iași a scris constant despre averea sa consistentă, care apărea și dispărea din declarația de avere. Vilă mare, plus circa 140.000 de euro în conturile de etern bugetar „De la un an la altul, vila și terenul directorului Regionalei de Drumuri Naționale, Ovidiu Laicu, dispar după care reapar în declarația de avere (...) În 2018, proprietatea era menționată în declarația de avere, în 2021 a dispărut, iar în 2022 a reapărut. Laicu spune că despărțirea de soție ar fi motivul straniei evaporări a proprietății din declarația de avere depusă în 2021, dar explicațiile acestuia sunt șubrede. În același document sunt menționate veniturile obținute de soție, dar lipsesc proprietățile imobiliare. În ultimii șapte ani, casa și terenul de lângă Iași și-au schimbat în mod dubios proprietarii: au fost cumpărate de Laicu, după care au fost donate mamei sale, au revenit la Laicu cu titlu de moștenire, după care acesta le-a donat din nou soției”, scria, în ianuarie 2023, 7Iași.ro. Citește și: Unul din cei mai mari dealer-i de Fentanil și Oxicodonă din București lucrează la lanțul de farmacii Catena. DIICOT l-a prins în flagrant În declarația de avere din iunie 2023, Laicu declara un salariu de director al DRDP Iași de circa 11.000 de lei pe lună. Însă, în conturile sale bancare se aflau circa 700.000 de lei, în total.

George Simion, fan declarat al lui Dorinel Umbrărescu Foto: Sursa Zilei
Eveniment

George Simion, fan declarat al lui Dorinel Umbrărescu

Președintele AUR, George Simion, este un fan declarat al lui Dorinel Umbrărescu, patronul firmei care construiește tronsonul de autostradă unde, azi, muncitorii au lovit o conductă de gaze care a explodat și a ucis patru oameni. Citește și: Cine construia autostrada unde a fost lovită conducta de gaz: baronul asfaltului, Umbrărescu, crescut și conexat la PSD. Pro Infrastructura: „S-au întins mai mult decât le e plapuma!” Simion s-a referit de cel puțin două ori la Umbrărescu, inclusiv într-o postare pe Facebook. George Simion, fan declarat al lui Dorinel Umbrărescu „Lăsați-l pe Umbrărescu să facă toate tronsoanele din A7. Cine contestă ar trebui condamnat penal pentru sabotaj!”, a transmis George Simion pe pagina sa de Facebook, la 10 ianuarie 2023. În mai 2023, liderul AUR îl invoca din nou, într-un interviu pentru BZI. „Potențialul economic al Moldovei ține de oameni pentru că avem unii dintre cei mai buni și capabili oameni. Cred că noi moldovenii am cucerit Bucureștiul și urmează în curând să cucerim Madridul, Roma, Londra. Ar trebui să punem accept pe forța de muncă. Iașul lucrează în IT, în servicii, dar e nevoie să folosim și mediul rural și jumătatea aceia de țară care poate să renască satul românesc. Să avem fabrici cum aveam și înainte de 1989, care să lege comunitățile rurale. Lăsând antreprenorii români să-și facă treaba susținând pe domnul Umbrărescu care face un lucru minunat. Cred că este singura soluție. Antreprenorii români care au rezistat prigoanei din ultimii ani, au arătat că sunt capabili. Iar, singura soluție este să lași inițiativa privată autohtonă și să îi susții să finalizeze aceste proiecte”, spunea Simion. Citește și: Firma care a făcut studiul de fezabilitate pentru autostrada care trece pe lângă conducta Transgaz, abonată la contracte cu statul și direct legată de Dan Voiculescu Însă Umbrărescu este și un favorit al PSD, el fiind lăudat constant de către premierul Ciolacu și ministrul Sorin Grindeanu. Grindeanu și Ciolacu, moment de entuziasm pe unul din șantierele lui Umbrărescu „Nu că este cel mai important constructor dar cred că în acest moment nu există companie în Europa care să aibă în jur de 450 de kilometri de autostradă sau drum expres în lucru, ceea ce-l face probabil unul dintre cei mai importanţi constructori din Europa. M-aş bucura şi eu şi domnul prim-ministru să avem mai mulţi constructori de acest tip”, spunea Grindeanu, în iunie 2023, după ce el și premierul Ciolacu s-au întânit cu antreprenorul băcăuan la sediul ministerului Transporturilor.

Ciolacu și Grindeanu, vizită în punctul de lucru unde s-a produs explozia  Foto: Captură video
Eveniment

Ciolacu și Grindeanu, vizită unde s-a produs explozia

Premierul Marcel Ciolacu și ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, au efectuat o vizită, la 12 septembrie, exact în punctul de lucru unde s-a produs explozia conductei Transgaz. Din declarațiile celor doi se poate observa o oarecare presiune asupra constructorului, o companie controlată de omul de afaceri băcăuan Dorinel Umbrărescu, să termine lucrările în anul electoral 2024. Citește și: Cine construia autostrada unde a fost lovită conducta de gaz: baronul asfaltului, Umbrărescu, crescut și conexat la PSD. Pro Infrastructura: „S-au întins mai mult decât le e plapuma!” Cât de mare este presiunea ca lucrările să fie gata în 2024, anul alegerilor, se vede și din comunicatul de azi al CNAIR, după accident: „Ne exprimăm speranța că cercetările desfășurate în cazul acestui accident nu vor provoca întârzierea lucrărilor”. Un incendiu puternic a izbucnit, miercuri noaptea, la o magistrală de gaz din Călimănești – Vrancea. În urma incidentului, patru muncitori ai firmei care lucrează la construcţia Autostrăzii Moldovei au murit, iar alţi cinci au fost răniţi. Solicitările Transgaz par să fi fost ignorate Potrivit unor informații publicate de Economedia, Transgaz a cerut constructorului să nu efectueze lucrări în zona magistralei de gaz decât avizarea lor: „Pe o zonă de 20 m, de o parte și de alta a conductei de gaze, lucrările de construire a drumului vor fi demarate numai după avizarea în C.T.E. Transgaz S.A. a proiectului tehnic de protejare / relocare / înlocuire, după caz, a conductei iar lucrările propriuzise, de execuție a drumului în zona conductei, vor fi începute doar după finalizarea lucrărilor asupra conductei”. Dar Transgaz a arătat că nu avizase aceste lucrări: „Menționam faptul că, constructorul lucrărilor nu a respectat prevederile Avizului de amplasament nr. 219/2197/04.01.2021 emis de SNTGN Transgaz SA pentru lucrarea «Autostrada Focșani -Bacău (inclusiv rețele de utilități) cu amplasamentul pe teritoriul județului Vrancea», acesta nedeținând avizul CTE din partea SNTGN Transgaz SA pentru proiectul tehnic de relocare/înlocuire a conductei de gaz intersectată de proiect”. Locul exploziei, filmare din dronă Foto: Captură video La 12 septembrie, Ciolacu și Grindeanu au făcut declarații de presă exact la Călimănești, Vrancea, unde s-a produs explozia de azi. „Avem toate premisele ca la sfârșitul anului viitor( n.r. 2024) să putem să circulăm pe Focșani-Buzău”, a spus ministrul Transporturilor. Citește și: Firma care a făcut studiul de fezabilitate pentru autostrada care trece pe lângă conducta Transgaz, abonată la contracte cu statul și direct legată de Dan Voiculescu Ciolacu și Grindeanu, vizită în punctul de lucru unde s-a produs explozia „Vreau să felicit Ministerul Transporturilor și pe domnul ministru, dar în primul rând și pe constructori și să-i asigur că prioritatea noastră în acest moment este infrastructura mare, mai ales această autostradă care părea imposibilă acum un an și ceva. Moldova va avea o autostradă și veți vedea cât de repede Moldova se va dezvolta și va recupera din regiunile istorice, altele dezvoltate mult mai repede până acum”, a declarat Ciolacu, la Călimănești, Vrancea. Foto: Guvernul României, „Vizita de lucru a premierului Marcel Ciolacu la tronsonul 4 din Autostrada Buzău-Focșani” În cadrul aceleiași vizite, dar la un alt punct de lucru de pe A7, la Petrești, premierul PSD l-a lăudat pe Dorinel Umbrărescu, patronul firmei care efectua lucrările. „Cred că numai centura Bacăului ai făcut-o tu, Dragoș, tot cu domnul Umbrărescu...Din 2004 se lucra. Ritmul totuși la autostrada Moldovei a fost impus 100% de ministrul Sorin Grindeanu. A finalizat contractele, a finalizat licitațiile, a dat adjudecările. Mai avem un singur tronson, parcă al treilea, până în Buzău, unde încă anumite instituții ale statului se joacă. Sper ca alte instituții ale statului să mă informeze, ca prim-ministru de fapt, în legătură cu ce se întâmplă acolo, pentru că nimeni nu răspunde când se pierd bani europeni sau când avem întârzieri”, a declarat Ciolacu.

Autostrada A7 demolează parțial centura Bacăului (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Economie

Autostrada A7 demolează parțial centura Bacăului

Autostrada A7 demolează parțial centura Bacăului. Construcţia autostrăzii Bacău – Paşcani presupune demolarea unei porţiuni din centura oraşului lui Bacovia. Autostrada A7 demolează parțial centura Bacăului Această acţiune nu este determinată de o eroare de proiectare, fiind un cost asumat încă de la început. Defapt.ro este un proiect independent, ne poți sprijini direcționând 3,5% din impozitul tău pe venit. Durează un minut, online Demolarea va afecta circa 9.000 mp de carosabil, bariere metalice, elemente de susţinere, fundaţii, un podeţ, rigole şi elemente de semnalizare. Citește și: „Comportamentul agresiv a fost intenționat”, a spus șeful Statului Major al SUA despre piloții ruși care au avariat o dronă americană. Lavrov, arogant: Am impus restricții în Marea Neagră Intervenţia este necesară pentru conectarea autostrăzii Bacău – Paşcani la centura Bacăului, variantă ocolitoare care este realizată, parţial, tot în regim de autostradă. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Autostrada A7, promisiune de la 1859 (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

Autostrada A7, promisiune de la 1859

Autostrada A7, promisiune de la 1859. Una dintre cele mai vechi promisiuni ale Bucureştiului faţă de Moldova a început să fie îndeplinită după 164 de ani. Autostrada A7, promisiune de la 1859 Istoricii consemnează faptul că, la momentul 1859, când s-a discutat despre mutarea capitalei din Iaşi în Bucureşti, una dintre promisiunile făcute Moldovei a fost aceea că se va înfiinţa un drum de mare viteză care să lege cele două capitale. Abia anul acesta, promisiunea începe să prindă contur: au apărut primele şantiere pe A7. Citește și: EXCLUSIV Grindeanu a plasat o beizadea de lux, vice la TSD, ca viitor adjunct la Poșta Română Timiș. „Care e problema dacă sunt întreținut de părinți?”, spune Iasmin Zarici E vorba despre prima autostradă de pe teritoriul Moldovei, cu excepţia celor câţiva kilometri de centură a Bacăului. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Autostrada A7, sabotată de Arsene "Ciorăpel" (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Economie

Autostrada A7, sabotată de Arsene "Ciorăpel"

Autostrada A7, sabotată de Arsene "Ciorăpel". Toate cele trei loturi ale tronsonului Bacău-Pașcani ale autostrăzii A7 au fost contestate. Contestatorul este Danlin XXL din județul Neamț, o firmă care a lucrat, împreună cu altele, la construirea podului de la Luțca, prăbușit în vara anului trecut. Autostrada A7, sabotată de Arsene "Ciorăpel" Pe segmentul Mircești-Pașcani este amplasat nodul rutier complex A7-A8. Firma nemțeană Danlin XXL, care a ofertat în alianță cu Intertranscom Impex SRL pentru mai multe loturi din cele 13 în care a fost împărțită Autostrada Moldovei (A7) de la Ploiești la Pașcani, a contestat și anunțul de atribuire a ultimului lot din tronsonul Bacău-Pașcani. Citește și: Presiune din ce în ce mai mare pe Germania să livreze temutele tancuri Leopard Ucrainei. Cancelarul Scholz încă ezită, șefa CE insistă, Kievul își numără civilii morți Cu o săptămână în urmă, fuseseră anunțate contestațiile pe primele două loturi, Bacău/Săucești-Trifești (30,3 km) și Trifești-Gherăești (19 km). Continuarea, în Ziarul de Iași.

Autostrăzile din Moldova, blocate într-un consilier (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

Autostrăzile din Moldova, blocate într-un consilier

Autostrăzile din Moldova, blocate într-un consilier. Asociaţiile care militează pentru construcţia de autostrăzi sunt pe punctul de a-i retrage sprijinul reprezentantului pe care l-au propulsat în Guvern. Autostrăzile din Moldova, blocate într-un consilier Cătălin Urtoi, consilier personal al ministrului Transporturilor (Sorin Grindeanu, PSD), a fost „mustrat public” pentru apropierea lui faţă de social-democraţi. Urtoi s-ar fi depărtat de asociaţii şi nu şi-ar fi respectat înţelegerile de înainte de numirea în funcţie, respectiv în ianuarie 2022. Citește și: BREAKING Americanii trebuie să părăsească „imediat” Rusia, cere chiar ambasada SUA de la Moscova, există riscul să nu mai poată ieși Dacă asociaţiile sunt gata să-l lase pe Urtoi pe cont propriu, PSD este pregătit să-l susţină în continuare. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Vlad Alexandrescu, expropriat pentru autostrada A7 (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

Vlad Alexandrescu, expropriat pentru autostrada A7

Vlad Alexandrescu, expropriat pentru autostrada A7. Construirea primei autostrăzi din judeţul Iaşi va alimenta conturile unor ieşeni cu câteva milioane de euro. Vlad Alexandrescu, expropriat pentru autostrada A7 Lista celor care vor primi despăgubiri pentru terenuri expropriate cuprinde peste 1.500 de persoane. Pentru circa 620 hectare de teren vor fi achitate 12,6 milioane lei. Citește și: Electrica Furnizare, aproape de incapacitate de plată. Alimentarea cu energie ar putea fi blocată în plină iarnă Pe listă apar şi câteva nume cunoscute public, printre care şi cel al unui fost ministru, care se află în topul despăgubiţilor. Continuarea, în Ziarul de Iași.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră