vineri 05 decembrie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: tronson

7 articole
Eveniment

Autostrada A8: începe execuția celui mai dur segment montan

Compania Naţională de Investiţii Rutiere (CNIR) a semnat, miercuri, două contracte importante de proiectare şi execuţie pentru un total de 105 kilometri de drum de mare viteză, în valoare de 10,2 miliarde de lei fără TVA (12,4 miliarde cu TVA). Autostrada Unirii (A8): cel mai dificil tronson Cele două proiecte vizează Autostrada Unirii (A8) – sectorul Grinţieş - Pipirig, şi Drumul Expres Focşani - Brăila, care va conecta Podul peste Dunăre de la Brăila cu autostrada A7. Citește și: Ministrul PSD al Sănătății vorbește despre spargerea monopolului CNAS. Deputatul USR Claudiu Năsui, libertarian, îl laudă Primul contract semnat de CNIR se referă la tronsonul 2B Grinţieş - Pipirig, considerat cel mai complex segment al autostrăzii montane A8. „Este un sector cu o lungime de 32 de kilometri şi provocări tehnice deosebite, mai ales în ceea ce priveşte structurile şi tunelurile”, a declarat Gabriel Budescu, directorul general al CNIR. Contractul de 5,97 miliarde de lei a fost atribuit Asocierii SA&PE Construct SRL (lider) – Euro-Asfalt d.o.o. – Tehnostrade SRL – Spedition UMB SRL. Durata de realizare este de 14 luni pentru proiectare și 40 de luni pentru execuție. Drumul Expres Focşani – Brăila: legătura strategică între A7 și Podul peste Dunăre Al doilea contract vizează Drumul Expres Focşani – Brăila, cu o lungime de 73,5 kilometri – cel mai lung tronson de drum de mare viteză construit în cadrul unui singur contract. Lucrarea, în valoare de 4,29 miliarde de lei, a fost atribuită Asocierii SA&PE Construct SRL (lider) – Spedition UMB – Tehnostrade SRL – Arcada Company, toate companii româneşti. „Deşi pare un segment mai simplu, are provocările sale – zona are o pânză freatică ridicată şi porţiuni inundabile”, a precizat Budescu. Pentru acest proiect, durata prevăzută este de 6 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuţie. Spațiile de servicii vor fi gata înaintea deschiderii traficului Directorul CNIR a subliniat că spațiile de servicii vor fi finalizate cu șase luni înainte de deschiderea oficială a traficului, pentru ca noile drumuri să fie complet funcționale încă din prima zi. „Am cerut în caietul de sarcini ca spațiile de servicii să fie finalizate cu șase luni înaintea încheierii lucrărilor. Ne dorim ca, atunci când deschidem autostrăzile, acestea să fie complet echipate”, a precizat Budescu. De asemenea, antreprenorii vor putea da în trafic tronsoane parțiale dacă acestea vor fi finalizate înaintea termenului general. Contracte fără contestații Cele două contracte, fără contestații depuse, sunt considerate esențiale pentru dezvoltarea infrastructurii moderne din România și pentru asigurarea conectivității între regiunile istorice ale țării. „Pentru A8 avem o asociere româno-bosniacă, iar pentru Focşani – Brăila doar companii româneşti, ceea ce ne bucură şi mai mult”, a adăugat șeful CNIR.

Începe execuția Autostrăzii Unirii (A8) (sursa: Facebook/Compania Națională de Investiții Rutiere)
Pe Autostrada A8 încep, în sfârșit, lucrările de proiectare a celui mai dificil tronson montan (sursa: CNIR)
Economie

Pe Autostrada A8 încep, în sfârșit, lucrările de proiectare a celui mai dificil tronson montan

Pe cel mai extins segment al sectorului montan al Autostrăzii A8, Ditrău–Grințieș (37,9 km), lucrările pentru faza de proiectare sunt în plină desfășurare. Proiectarea durează 14 luni Potrivit Companiei Naționale de Investiții Rutiere, se desfășoară activități esențiale precum foraje geotehnice și cercetări arheologice, în vederea eliberării terenului pentru execuție. Citește și: EXCLUSIV Comandantul Spitalului Militar, unde DNA face percheziții, se ponta din Sharm El-Sheikh. Fraude cu fonduri europene, atribuții delegate Ordinul de începere a fost emis pe 30 iunie, marcând startul oficial al etapei de proiectare, care va dura 14 luni. Antreprenorul responsabil este asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade – Euro Asfalt, care are la dispoziție un an pentru finalizarea proiectării. După aprobarea documentației tehnice, lucrările de construcție vor dura 40 de luni, conform caietului de sarcini al licitației. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Proiectul A8 bate pasul pe loc (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

Autostrada A8, blocată: licitațiile pentru tronsoanele din jurul Iașiului, în impas

Proiectul A8 bate pasul pe loc. Licitațiile pentru tronsoanele autostrăzii A8 din jurul Iașului sunt afectate de întârzieri semnificative, din cauza contestațiilor depuse de participanți. Proiectul A8 bate pasul pe loc Cel mai scurt tronson, Golăiești–Pod Prut, de sub 3 km, are termenul de înscriere amânat până pe 15 septembrie. Citește și: DOCUMENT De ce a decis Înalta Curte să-l condamne penal, în 2016, pe Marian Neacșu, acum vicepremier PSD Deși contestațiile pentru loturile Moțca–Tg. Frumos–Lețcani au fost respinse de CNSC, cele depuse pentru Lețcani–DN24–Golăiești–Pod Prut au fost admise. Compania Națională de Investiții Rutiere a contestat la rândul său aceste decizii în instanță, ceea ce prelungește procesul. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Autostrada A8, licitația ultimelor tronsoane, contestată (sursa: CNIR)
Eveniment

Chinurile facerii Autostrăzii A8: și licitația pentru ultimele trei tronsoane a fost contestată

Autostrada A8, licitația ultimelor tronsoane, contestată. Autostrada A8 se lovește din nou de obstacole: licitațiile pentru ultimele trei tronsoane dintre Lețcani și Prut au fost contestate imediat după lansare. Autostrada A8, licitația ultimelor tronsoane, contestată Firma contestatoare critică același criteriu de evaluare pentru toate cele trei loturi, considerându-l subiectiv și neclar. Citește și: EXCLUSIV Cum a ajuns Claudiu Manda latifundiar milionar printr-o firmă fără angajați și cu profit minuscul. Rețeaua interlopilor, condamnaților și intermediarilor Este vorba despre factorul privind metodologia de realizare și planificarea resurselor, care are o pondere de 16% în evaluare. Solicitarea prevede modificarea documentației și înlocuirea criteriului cu unul mai obiectiv, ceea ce ar putea duce la noi întârzieri în proiectul Autostrăzii Unirii. Continuarea, în Ziarul de Iași

Autostrada A7 deschide circulației 21 km (sursa: Facebook/Cristian Pistol)
Eveniment

Autostrada A7 deschide circulației 21 km

Autostrada A7 deschide circulației 21 km. Lotul 1 Dumbrava - Mizil al secțiunii de autostradă A7 Ploiești - Buzău va fi deschis circulației luni, 23 decembrie, începând cu ora 16:00, a anunțat Cristian Pistol, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Acest tronson de 21 km adaugă un nou segment la rețeaua autostrăzii A7, considerată coloana vertebrală a infrastructurii rutiere din România. Autostrada A7 deschide circulației 21 km „Luni deschidem circulația pe încă 21 km din A7! De la ora 16:00 se va putea circula și pe lotul 1 (Dumbrava - Mizil) al secțiunii de autostradă Ploiești - Buzău”, a declarat Cristian Pistol pe pagina sa de Facebook. Citește și: Un banal inspector vamal, care a lucrat la frontiera cu Ucraina, prins de agenția de integritate cu o avere nejustificată de peste 160.000 de euro Cu acest tronson, numărul kilometrilor circulabili ai autostrăzii A7 ajunge la 102 dintr-un total planificat de 320 km, care urmează să fie construiți prin Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Lotul Dumbrava - Mizil: realizat într-un timp record Lotul 1 Dumbrava - Mizil a fost realizat de asocierea formată din Impresa Pizzarotti & SPA, Pizzarotti SA și Retter Projectmanagement SRL. Ordinul de începere a lucrărilor a fost emis pe 22 august 2022, iar contractul, cu o valoare de 1,806 miliarde de lei (fără TVA), a fost implementat într-un timp record. Reprezentanții Retter Group au anunțat că tronsonul de 21 km a fost finalizat fără restricții, subliniind eforturile echipelor implicate: „Suntem mândri de acest proiect semnificativ și de contribuția noastră la dezvoltarea infrastructurii din România”, au declarat oficialii companiei pe rețelele sociale. Proiect strategic pentru România Autostrada A7, cu un traseu planificat de 320 km, reprezintă un proiect strategic pentru România, legând regiunile istorice și susținând dezvoltarea economică. Deschiderea lotului Dumbrava - Mizil marchează un progres semnificativ în realizarea acestei axe esențiale de transport. Prin implementarea acestui proiect finanțat prin PNRR, autoritățile își propun să reducă timpul de călătorie, să îmbunătățească siguranța rutieră și să sprijine mobilitatea la nivel național.

Proiectul Grințieș-Pipirig, documentația transmisă pentru aprobare (sursa: Facebook/Compania Națională de Investiții Rutiere)
Eveniment

Proiectul Grințieș-Pipirig, documentația transmisă pentru aprobare

Proiectul Grințieș-Pipirig, documentația transmisă pentru aprobare. Documentația pentru proiectarea și execuția Lotului 2B Grințieș-Pipirig, cu o lungime de 31,5 km, cel mai complex tronson al Autostrăzii „Unirii” (A8), a fost transmisă către Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP), conform unui comunicat al Companiei Naționale de Investiții Rutiere (CNIR). Proiectul Grințieș-Pipirig, documentația transmisă pentru aprobare Lotul 2B este un proiect de mare complexitate tehnică, implicând lucrări ample, cum ar fi tuneluri, viaducte, poduri și pasaje. Citește și: EXCLUSIV Dosarul Nordis (Ciorbă/Vicol), ținut la sertar de DIICOT pentru a nu-i afecta imaginea lui Ciolacu în campania electorală. Primele audieri trebuia să aibă loc acum două săptămâni Aproximativ 70% din lungimea lotului este ocupată de pasaje și tuneluri, însumând aproape 20 de kilometri. Se preconizează construcția a 16 tuneluri, dintre care cel mai lung va avea 940 de metri, și 60 de poduri și viaducte, incluzând două poduri de peste 1.000 de metri lungime. Evaluare prin BIM și promovarea incluziunii sociale Directorul general al CNIR, Gabriel Budescu, a menționat că proiectul va fi evaluat conform unor criterii ce includ utilizarea BIM (Building Information Modelling) și măsuri pentru promovarea incluziunii sociale prin angajarea localnicilor din județele Neamț, Harghita, Mureș, Iași, Bacău și Suceava. Durata estimată a realizării Lotului 2B este de 54 de luni, împărțită în 14 luni pentru proiectare și 40 de luni pentru execuția propriu-zisă. Termenul-limită pentru depunerea ofertelor în SEAP va fi stabilit după validarea documentației de către ANAP. Conectivitate și funcționalitate pe Lotul 2B Lotul 2B va include un nod rutier lângă Tulgheș și conexiuni cu loturile adiacente (2A și 2C), asigurând astfel o funcționalitate independentă. Secțiunea de munte a Autostrăzii A8 (Sărățeni-Pipirig), în lungime de 116 km, este împărțită în patru loturi: - Lotul 1C Sărățeni - Joseni (32,4 km), cu termen de depunere a ofertelor pe 16 decembrie 2024 - Lotul 1D Joseni - Ditrău (14,4 km), cu termenul de 25 noiembrie 2024 - Lotul 2A Ditrău - Grințieș (37,9 km), cu termenul de 19 decembrie 2024 - Lotul 2B Grințieș - Pipirig (31,5 km), cu documentația transmisă pentru validare la ANAP în 1 noiembrie 2024.

Autostrada A8, acord pentru tronsonul montan (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Economie

Autostrada A8, acord pentru tronsonul montan

Autostrada A8, acord pentru tronsonul montan. Moment istoric în parcursul proiectului A8: obţinerea finanţării pentru tronsonul montan al autostrăzii. Autostrada A8, acord pentru tronsonul montan Costul estimat de 6,4 miliarde de euro (cu tot cu TVA) a primit, alături de alţi indicatori, votul unanim al comisiei interministeriale întrunite joia trecută. Citește și: EXCLUSIV Pescobar, țeapă ordinară dată ANAF și partenerilor de afaceri: a trecut activele firmei cu datorii de peste un milion de lei Premium Raci SRL pe altă firmă, „curată”. Obligat să plătească din propriul buzunar datoriile, se ascunde Urmează ca, în decurs de o lună, Executivul să adopte hotărârea de guvern referitoare la toţi aceşti indicatori tehnico-economici şi să înceapă pregătirea caietelor de sarcini pentru procedurile de licitaţie – care ar putea fi lansate înainte de sfârşitul acestui an. Irinel Bucur, de la asociaţia "Hai că se poate!", a explicat că tronsonul montan lung de 159 km va fi împărţit în şase loturi şi că trei dintre acestea ar fi esenţial să intre anul acesta în licitaţie. Continuarea, în Ziarul de Iași.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră