Presa maghiară își bate joc de autostrada Focșani-Adjud: „Așa ceva numai în România se putea”
Presa maghiară își bate joc de autostrada Focșani-Adjud: „Așa ceva numai în România se putea”, scrie site-ul vg.hu. Jurnaliștii maghiari arată că inaugurarea a avut loc în această săptămână și că decizia ar fi fost luată pentru a respecta termenele de eligibilitate impuse de finanțarea europeană. Însă autostrada s-a deschis fără spații de odihnă și servicii. „Asta se întâmplă doar în România: nu este încă terminată, dar noua autostradă a fost deja deschisă traficului – nu au vrut să piardă finanțarea UE”, titrează vg.hu. Citește și: De Crăciun, Rusia a pierdut complet controlul asupra Kupyansk: „Ne-am bătut singuri”, scriu milbloggerii ruși Presa maghiară își bate joc de autostrada Focșani-Adjud: „Așa ceva numai în România se putea” „Tronsonul a fost predat marți, iar de acum putem parcurge 250 de kilometri fără întrerupere. Odată cu deschiderea sa, rețeaua de autostrăzi din România s-a extins la 1.416 kilometri, dintre care 146 de kilometri au fost predate în acest an. Potrivit Pro Infrastructura, care monitorizează investițiile majore în transporturi, tronsonul Focșani-Adjud nu este încă finalizat, deoarece zonele de odihnă nu au fost terminate, iar alte proiecte de construcție au fost suspendate din cauza deschiderii din acest an. Conform raportului portalului de specialitate, autostrada A7 este construită în principal de grupul UMB, deținut de antreprenorul român în construcții Dorinel Umbrarescu. UMB a sacrificat mai multe proiecte paralele pentru ca tronsonul Focșani–Adjud să poată fi finalizat în acest an. Pro Infrastructura a subliniat că, pe baza contractelor semnate în 2022, autostrada A7 ar fi trebuit să ajungă deja în zona Paşcani. Cu toate acestea, în starea actuală a lucrurilor, este discutabil dacă tronsonul lipsă de 120 de kilometri va fi finalizat până la sfârşitul anului 2026, chiar dacă este construit tot de UMB”, arată vg.hu.