Eșecul autostrăzilor promise de Grindeanu
Eșecul autostrăzilor promise de Grindeanu, arată monitorizarea Asociației Pro Infrastructură din ultimele trei zile: „Nimic pe Sibiu-Pitești”, „Doar 10 kilometri pe A7 Ploiești-Mizil, poate”, la fel tronsonul A7 Mizil-Buzău, unde teremenul contractual de finalizare este deja depășit. Citește și: EXCLUSIV Dronele Watchkeeper X contractate de MApN cu Elbit pentru 2025 nu mai ajung în România: compania israeliană a invocat războiul din Gaza, „eveniment de forță majoră” Eșecul autostrăzilor promise de Grindeanu Ce arată Asociația Pro Infrastructură despre starea lucrărilor la autostrăzi: „Nimic pe Sibiu-Pitești 5 în 2024, în ciuda ultimelor promisiuni (...) Chiar dacă politicienii, în frunte cu ministrul Grindeanu, încă promit că vom avea o inaugurare parțială, în teren se vede cu totul altceva pentru că antreprenorul WeBuild este în continuare în dispute aprinse cu CNAIR și MT la podul suspendat de la Brăila”. Termenul contractual este însă abia în septembrie 2025. Drumul Expres Craiova-Pitești: „Când ajungem până la A1 și legăm Cetatea Băniei de Pitești și Capitală? Dacă iarna este blândă, dacă antreprenorul UMB revine repede pe șantier după Sărbători și trage tare, primăvara 2025 este un termen perfect fezabil”. „Doar 10 kilometri pe A7 Ploiești-Mizil în 2024, poate. În ciuda promisiunilor ministrului Grindeanu și ale premierului Ciolacu chiar de săptămâna trecută, nu vom circula în 2024 pe toți cei 21 de kilometri dintre Ploiești (Autostrada A3/Dumbrava) și Mizil. Termenul contractual de finalizare, octombrie 2024, este evident depășit. „Nimic în 2024 pe Autostrada A7 Mizil-Buzău Vest. În ciuda promisiunilor ministrului Grindeanu și ale premierului Ciolacu chiar de săptămâna trecută, nu vom circula în 2024 pe cei 28,35 kilometri dintre Mizil și Buzău Vest (Stâlpu/Spătaru). Termenul contractual de finalizare, octombrie 2024, este evident depășit”. Dezastru pe căile ferate Asociația a monitorizat și evoluția lucrărilor la căile ferate. „Magistrala M300 Brașov-Apața, de la nimic spre dezolant și dezghețat. La final de august, CFR a raportat un progres fizic de 31,71% pe contractul loturilor 1 și 3 de pe Brașov-Sighișoara semnat cu asocierea RailWorks (Alstom, Aktor și Arcada) în martie 2020 cu ordin de începere dat o lună mai târziu. 84 de kilometri de cale ferată, 3,2 miliarde lei fără TVA, 4 ani termen de execuție”, scrie Asociația. „Magistrala M300 Cața-Sighișoara, în aceeași notă ca lotul dinspre Brașov”, arată Pro Infrastructură într-o altă postare.
