marți 22 aprilie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: senzori

2 articole
Internațional

Senzori rusești, în apropierea submarinelor nucleare și a cablurilor de comunicații britanice

Senzori suspecți în apele Marii Britanii. O investigație publicată de The Sunday Times dezvăluie că în apele din jurul Regatului Unit au fost detectați senzori suspecți. Aceștia ar fi fost instalați de Rusia pentru a monitoriza submarinele nucleare britanice. Senzori suspecți în apele Marii Britanii Potrivit sursei citate, mai mulți dintre acești senzori au eșuat pe țărm, iar alții au fost localizați direct de forțele navale britanice. Citește și: Armata rusă - mai mare, mai solidă, mai pregătită de luptă decât acum trei ani. Arsenalul rus de artilerie, mai mare decât cel european și american la un loc Dispozitivele sunt suspectate că ar fi fost amplasate cu scopul de a colecta date despre cele patru submarine nucleare din dotarea Royal Navy. Oficiali din cadrul armatei și serviciilor de informații britanice au confirmat pentru The Sunday Times existența acestor dispozitive, sugerând că este vorba despre o operațiune de spionaj sofisticată. „Un război nedeclarat” în Atlantic Un oficial militar britanic, citat sub protecția anonimatului, a declarat: „Fără nicio îndoială, există un război în plină desfășurare în Atlantic. Este un joc de-a șoarecele și pisica ce durează de la sfârșitul Războiului Rece și care se intensifică din nou.” Potrivit acestuia, operațiunile de supraveghere și contracarare a influenței ruse în Atlanticul de Nord au revenit în prim-planul preocupărilor strategice britanice. Yahturi ale oligarhilor, folosite pentru spionaj? Potrivit aceleiași investigații, unele dintre aceste dispozitive ar fi fost amplasate în proximitatea cablurilor de comunicații submarine, esențiale pentru infrastructura de securitate a Occidentului. Mai mult, The Sunday Times susține că yahturi de lux aparținând unor oligarhi ruși ar fi fost utilizate în cadrul unor operațiuni de recunoaștere submarină, o tactică care ridică noi semne de întrebare privind infiltrarea prin intermediul resurselor private. Reacția Ministerului britanic al Apărării Contactat de AFP, Ministerul Apărării din Marea Britanie a calificat informațiile drept „speculații”. Într-un răspuns oficial, instituția a transmis: „Forța noastră de descurajare nucleară pe mare continuă să patruleze oceanele lumii fără a fi detectată, așa cum face de 56 de ani.”

Senzori suspecți în apele Marii Britanii (sursa: Facebook/Royal Navy)
Buzăul, senzori în asfalt ca-n Qatar (sursa: Facebook/Constantin Toma)
Eveniment

Buzăul, senzori în asfalt ca-n Qatar

Buzăul, senzori în asfalt ca-n Qatar. Intersecţiile din municipiul Buzău vor fi gestionate de către un sistem inteligent de monitorizare al traficului, similar cu cele din marile capitale ale lumii, care va putea prelungi sau reduce din timpii de semaforizare în funcţie de aglomeraţie, va putea putea oferi sprijin în caz de urgenţă autospecialelor de poliţie, pompieri sau ambulanţă şi va putea surprinde şoferii care încalcă regulile de circulaţie. Buzăul, senzori în asfalt ca-n Qatar Prin intermediul proiectului "Sistem inteligent de trafic management şi monitorizare bazat pe soluţii inovative de eficientizare şi reducere a poluării în Municipiul Buzău", în suprafaţa carosabilă au fost montaţi senzori care transmit în timp real date privind valorile de trafic. Citește și: Capcanele ofertei austriece: fără primirea în spațiul Schengen cu frontiera terestră, România va continua să piardă miliarde de euro, anual. Austria vrea consilieri pe aeroporturile românești În funcţie de datele colectate şi perioada în care sunt înregistrate valori de trafic ridicate, sistemul poate gestiona traficul în timp real, acordând la nevoie un timp îndelungat culorii verde a unui semafor. "Sistemul are inteligenţa necesară astfel încât să decidă că în momentul acesta pe o direcţie trebuie să acorde câteva secunde în plus astfel încât să facă coada să se scurgă mai repede. Sistemul a fost implementat în oraşe precum Doha, în Qatar, cu prilejul Campionatului Mondial de Fotbal. Este folosit la Roma, Helsinki, în România, dar nu cu tehnologia de astăzi. Este cel mai modern din ţară. Sunt instalaţi în jur de 40 de senzori, în jur de 160 de bucle inductive, 500 de semafoare în 24 de intersecţii", a declarat directorul companiei care a implementat sistemul de management, Liviu Stăniloiu. Camere video peste tot Cu toate că sistemul este unul autonom, există un centru de control dotat cu servere în care controlorii de trafic pot vizualiza imagini din teren preluate de camerele de supraveghere iar în cazul unor defecţiuni se pot deplasa la faţa locului pentru a interveni. Totodată, imaginile colectate pot fi folosite de către autorităţi atunci când cercetează modul în care s-a produs un accident de circulaţie sau chiar pot aplica sancţiuni şoferilor indisciplinaţi. "În oraş există camere care identifică numărul de înmatriculare şi care transmit din intersecţiile respective numărul de înmatriculare către centrul de control. Orice maşină care trece pe roşu, se cunoaşte numărul dar nu are nicio informaţie despre proprietarul autoturismului. Utilitatea este dublă, în momentul în care se va întâmpla un accident, Poliţia care va fi în centrul de control va avea informaţii clare. Când se va schimba legislaţia, în momentul în care treci pe roşu poţi fi penalizat. Acum nu se pot emite amenzi în format electronic.", a mai spus Stăniloiu. Primarul s-a inspirat dintr-o vizită la Tokyo "În momentul în care Primăria şi Poliţia ajung la comuna înţelegere despre modul în care se foloseşte, aici este cel mai probabil să fie un ofiţer de poliţie care va vedea totul live, el va fi cel care va lua o măsură care să spunem are legătură cu cercetarea. Sunt camere video, 40 de camere CCTV. Funcţia din centrul de control nu este ca cineva să vadă că o persoană a trecut pe roşu, aceea este funcţia poliţistului care va fi în centrul de control şi va lua deciziile legale. Poliţia va fi aici...", a subliniat Liviu Stăniloiu. Implementarea proiectului s-a desfăşurat pe o perioadă de doi ani. "Această idee mi-a venit în 2018, eram la Tokyo şi am văzut acest sistem. Anul acesta numărul de maşini a mai crescut cu 6.700. Dacă se va merge în ritmul ăsta putem să ne blocăm total. 5,5 milioane euro a costat acest proiect, inclusiv TVA", a precizat primarul municipiului Buzău, Constantin Toma. Sistemul inteligent de management al traficului va urma să fie integrat cu sistemul de transport în comun.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
Ultima oră