sâmbătă 22 februarie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: second-hand

5 articole
Eveniment

Selly, lux second-hand - Maybach folosit

Selly, lux second-hand - Maybach folosit. Influencerul adolescenților, care care a fost util și companiei Nordis, se laudă cu un Mercedes-Benz S580 Maybach. "Mi-am luat mașină de dictator: Maybach S580" Pentru autoturismul de lux, firma lui Andrei Șelaru (numele real al luI Selly), Selly media Network SRL, a încheiat un contract de leasing în aprilie 2024. Citește și: VIDEO Și cu beneficii de la Nordis, Selly și-a luat Mercedes Maybach clasa S de peste 250.000 de euro. Firma influencerului are datorii de milioane, dar plătește leasing pentru Mercedes și Porsche La câteva luni după, Selly și-a prezentat mașina printr-un clip de 27 de minute postat pe YouTube. Influencerul și-a intitulat producția "Mi-am luat mașină de dictator: Maybach S580". Referința dictatorială era liderul nord-coreean Kim Jong Un, care folosește, de asemenea, un Maybach. "Dar eu am modelul nou", a punctat Selly. Selly, lux second-hand - Maybach folosit Model nou, dar nu mașină nouă. Maybach-ul luat în leasing de firma lui Selly a trecut pe la câțiva proprietari înainte să ajungă la influencer. Proprietari din Suedia. Prima înmatriculare a Maybach-ului, fabricat în decembrie 2022, a avut loc în februarie 2023. Dată la care mașina a ajuns, din Germania, la reprezentanța Mercedes-Benz Suedia (Malmö). Trei luni mai târziu, în mai 2024, mașina a ajuns la o firmă de ambalaje din Göteborg. În martie 2024, această firmă a renunțat la mașină, care a ajuns în parcul unui mare dealer de mașini. De acolo, la alt dealer. Iar în aprilie 2024, Selly a semnat, în numele firmei sale, contractul de leasing cu BRD SOGELEASE IFN. "E un preț mult mai avantajos" Despre istoricul mașinii, Selly nu a suflat un cuvințel în clipul postat pe YouTube. Contactat de către DeFapt.ro, influencerul și-a motivat alegerea prin preț. "Mașina e second-hand. Eu nu-i cunosc istoricul atât de bine. Dar să nu faceți o confuzie, mașina e destul de nouă. Am luat-o cu 11.000 de km. De ce nu am luat-o nouă? E un preț mult mai avantajos să cumperi o mașină second-hand cu kilometri puțini. Mașina se depreciază accelerat la începutul vieții. În mod particular, un autoturism mai scump din această gamă de sedan, se devalorizează accelerat la început. E mai avantajos să cumperi o mașină cu puțin kilometri.", a spus Selly. Nou, un S580 Maybach costă 250.000 de euro.

Selly, lux second-hand - Maybach folosit (sursa: YouTube/Selly)
Românii cumpără masiv mașini second hand (sursa: Facebook/Registrul Auto Român Oficial)
Economie

Românii cumpără masiv mașini second hand

Românii cumpără masiv mașini second hand. În primul trimestru din 2024, față de anul trecut, au fost înmatriculate cu 12,6% mai multe mașini uzate, dar cu 10% mai puține vehicule noi. Românii cumpără masiv mașini second hand Contrar a ceea ce ar vrea Uniunea Europeană, mașinile diesel sunt mai mult de jumătate și în creștere față de 2023. Citește și: Preotul Tănase, care consideră că femeile au o parte de vină dacă sunt violate, susține că sexul este permis în post dacă soțul își dorește asta. Argumentul: femeia nu e stăpână pe corpul ei Jumătate din autoturismele care au ajuns pe străzile ieșene sunt fabricate cu mai bine de zece ani în urmă. Piața auto a mașinilor la mâna a doua este în continuă creștere la Iași, iar unii dealeri auto locali vorbesc de vânzări mari pe acest segment chiar și în primele trei luni din 2024, în ciuda declinului general al pieței auto în România în primul trimestru al acestui an. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Taxa de timbru poate fi recuperată (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

Taxa de timbru poate fi recuperată

Taxa de timbru poate fi recuperată. Reglementările succesive privind taxa de mediu pentru automobile mai mult i-au năucit pe şoferi decât să rezolve problema. Taxa de timbru poate fi recuperată Un ieşean încearcă de trei ani să-şi recupereze banii plătiţi pe o taxă interzisă ulterior de normele europene. Citește și: Ce pensie ar trebui să primească un contribuabil de 65 de ani de la care s-au colectat 650.000 lei, dacă banii ar fi investiți. Diferența imensă față de pensia oferită de stat Prima încercare, pe cale administrativă, a eşuat. A doua, în instanţă, la fel. Se află acum la al doilea proces şi, în sfârşit, iţele taxei par să se descâlcească. Continuarea, în Ziarul de Iași.

ANAF a ajuns șmenar de mașini second-hand Foto: Facebook
Eveniment

ANAF a ajuns șmenar de mașini second-hand

ANAF a ajuns șmenar de mașini second-hand: vinde autoturisme de lux cu kilometrajul dat peste cap, arată revista ProMotor. Un avocat consultat de această revistă a apreciat că ceea ce a făcut ANAF ar putea fi încadrat ca înșelătorie, o faptă penală care se sancționează cu până la șase ani de închisoare. Citește și: Firma care a făcut studiul de fezabilitate pentru autostrada care trece pe lângă conducta Transgaz, abonată la contracte cu statul și direct legată de Dan Voiculescu Mai multe publicații au aunțat, în ultimele zile, că ANAF scoate la vânzare mai multe autoturisme, modele mai vechi, care au prețuri de câteva sute de euro, dar și de modele de lux, cu prețuri de zeci de mii de euro. Însă majoritatea jurnaliștilor au considerat informațiile oferite de ANAF ca fiind de corecte și nu le-au verificat. ANAF a ajuns șmenar de mașini second-hand Pro Motor a verificat informațiile oferite de ANAF pe site-ul instituției și pe Facebook, comparându-le cu datele de pe site-ul Registrului Auto Român (RAR). Ce a constatat Pro Motor: Un BMW X6, din 2016, scos de ANAF la vânzare cu prețul de peste 60.000 de euro, întrucât ar avea doar 45.099 km la bord. O verificare pe site-ul RAR arată că mașina avea, în luna februarie a acestui an, 146.308 kilometri la bord. Au dispărut peste 100.000 de kilometri. Un Mercede Benz S-Class 350, din 2013, scos la vânzare cu 40.000 euro, întrucât ar avea sub 157.000 de kilometri parcurși. Datele de la RAR: 261.000 kilometri la bord. Microbuz Mercedes-Benz V-Class, fabricat în 2014, puțin peste 100.000 de kilometri la bord, scos la vânzare cu circa 40.000 de euro. RAR arată că are circa 150.000 de kilometri parcurși. „Bunurile vândute în cadrul unei licitații nu prezintă garanție pentru vicii ascunse. Dar în această situație nu e vorba de un viciu ascuns, ci de ceva evident. Era de datoria ANAF și a evaluatorului să facă o verificare minimală. Fără discuții, situația aceasta se poate încadra la înșelătorie. Și responsabilitatea este a ANAF și a evaluatorului care a verificat mașinile”, a declarat avocatul Adrian Cuculiș pentru ProMotor. Vânzarea este făcută de către Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Ploieşti, prin Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Dâmboviţa, Serviciul Fiscal Orășenesc Titu. Puteți citi aici tot articolul: EXCLUSIV | ANAF vinde mașini care au KM dați înapoi. Kilometraje măsluite pe un X6 și un Clasa-S

România, "cimitirul" autobuzelor vechi din Europa (sursa: ebihoreanul.ro)
Mediu

România, "cimitirul" autobuzelor vechi din Europa

România, "cimitirul" autobuzelor vechi din Europa. Aradul tocmai a cumpărat autobuze second-hand olandeze. Compania de Transport Public Arad, deținută de Primăria și Consiliul Județean Arad, a cumpărat un nou lot de zece autobuze second-hand, vechi de aproape 17 de ani, de la o firmă specializată în lucrări de construcții din Urziceni. Firma Riviera Install, patronată de familia Vlădărău, este abonată la contractele publice ale administrațiilor locale cărora le vinde autobuze second-hand exploatate în Olanda. Zece autobuze, 1,24 milioane lei România și-a asumat reducerea poluării aerului pentru a combate efectele schimbărilor climatice. Autoritățile locale din Arad, însă, au altă viziune asupra problemei: vor să transforme orașul într-un "cimitir" al autobuzelor. Compania de Transport Public Local, deținută de Consiliul Local Arad și Consiliul Județean Arad, și-a făcut un obicei din a cumpăra autobuze second-hand pentru a asigura transportul local. La data de 7 iunie 2023, Compania de Transport Public Arad a anunțat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice că a cumpărat zece autobuze second-hand pentru a asigura transportul public local. Conform anunțului de atribuire, au fost achiziționate cinci autobuze urbane tip standard și cinci autobuze articulate de capacitate mare. Pentru prima categorie de autobuze s-a plătit 545.000 lei. Celelalte cinci autobuze au costat 695.000 lei. În total 1,24 milioane lei. Intermediarul: Să dea 300.000 de euro pe un autobuz Toate cele zece autobuze second-hand au fost cumpărate de la firma Riviera Install, o firmă specializată în construcții din Urziceni. Datele de la Registrul Comerțului arată că societate este deținută în mod egal de Raul Florian Vlădărău și Ecaterina Vlădărău. La solicitarea Defapt.ro, Raul Florian Vlădărău a declarat că "autobuzele sunt aduse din Olanda. Au fost în exploatare în mare parte acolo, în Olanda. Sunt din anul 2006. Au normă de poluare Euro 4 și Euro 5. Mai pot fi folosite minim zece ani”. Întrebat dacă nu i se pare ciudat faptul că se cumpără autobuze second-hand, Raul Florian Vlădărău a spus: "Atunci, să dea 300.000 de euro pe un autobuz nou și s-a rezolvat problema.". Am încercat să obținem un punct de vedere de la primarul municipiului Arad, liberalul Călin Bibarț, dar acesta a refuzat să răspundă. În schimb, viceprimarul pesedist Ilie Cheșa a spus că se va interesa despre acest contract și va reveni cu un punct de vedere. Nu a revenit. Firma din Urziceni a mai vândut autobuze Aradului Compania de Transport Public Arad, condusă în prezent de juristul Claudiu Petru Godja, nu este la prima achiziție de autobuze second-hand. Culmea, chiar de la aceeași firmă din Urziceni. De exemplu, la data de 17 septembrie 2021, au fost cumpărate patru autobuze de tip urban cu suma de 325.000 lei. Tot atunci au mai fost cumpărate două autobuze articulate de capacitate mare în valoare de 200.000 lei. Valoarea cumulată a contractului a fost 525.000 lei. În octombrie 2022, au mai fost cumpărate alte două autobuze de tip urban cu suma de 199.800 lei. Plus patru autobuze articulate cu 480.000 lei. Contractul a fost atribuit în urma unei licitații cu un singur ofertant firmei Riviera Install. Un România, "cimitirul" autobuzelor vechi din Europa Firma lui Vlădărău a mai vândut autobuze second-hand autorităților locale din Oradea, Slobozia, Buzău și Târgu Jiu. Sport Club Municipal Buzău a cumpărat două autobuze second-hand cu aproape 700.000 de lei în urma unei licitații cu un singur ofertant. Serviciul Public de Transport Local Slobozia a achiziționat, tot în urma unei licitații cu un singur ofertant, cinci autobuze urbane cu podea joasă pentru care a plătit 485.000 lei. Oradea Transport Local, condusă în prezent de Adrian Revnic, a cumpărat două autobuze second hand de capacitate mare cu puțin peste 353.000 lei. Contractul a fost atribuit în februarie 2020. Ulterior, în decembrie 2020, au mai fost cumpărate alte trei trei autobuze second-hand cu o sumă totală de 99.000 de euro. Citește și: PSD dă României al doilea premier cu studii superioare absolvite la 28 de ani, la o universitate privată. Biografia oficială a lui Ciolacu, de pe site-ul Parlamentului: fără slujbă până la 38 de ani La Târgu Jiu, la fel ca și în celelalte localități, a fost organizată o licitație pentru achiziția a zece autobuze second-hand. Condițiile impuse în caietul de sarcini prevedeau ca autobuzele să nu fie mai vechi de 2002, normă de poluare minim Euro 3, rulaj maxim 800.000 km și o capacitate de 85 de locuri. Într-un final, au fost cumpărate doar opt autobuze second-hand cu suma de 400.000 lei. Contractul a fost atribuit firmei Womy Equipment Supply România, deținută de Mobilift International B.V. (75%) și Raul Florian Vlădărău (25%). Întrebat despre această achiziție, Vlădărău a spus că autobuzele second-hand sunt din 2006 și au normă de poluare euro 4. La Voluntari, au fost luate autobuze vechi și din 2002.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră