vineri 05 decembrie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: second-hand

9 articole
Eveniment

Mașinile la mâna a doua cu peste 150.000 km la bord, din ce în ce mai căutate

Mașinile second-hand cu peste 150.000 km devin tot mai atractive pentru dealerii auto, datorită raportului bun între preț, transparența istoricului și riscurile controlate. Dealerii mizează pe mașinile second-hand Un studiu carVertical arată că 31,3% dintre dealerii români preferă vehiculele cu rulaj mare, chiar dacă piața locală este orientată tradițional spre mașini „tinere” și cu kilometraj redus. Citește și: Două sondaje publicate azi o dau pe Anca Alexandrescu la 19%, în marja de eroare față de locul II Această tendință este susținută de utilizarea rapoartelor de istoric auto, care oferă informații clare despre daune, kilometraj real și eventuale modificări. Astfel, kilometrii mulți nu mai reprezintă neapărat un dezavantaj, ci pot indica transparență și întreținere corectă. Continuarea, în Ziarul de Iași

Dealerii mizează pe mașinile second-hand (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Ce să verifici la mașina second-hand (sursa: Pexels/Sindre Fs)
Eveniment

Ce trebuie să verifici neapărat înainte de a cumpăra o mașină la mâna a doua

Tot mai mulți români ajung să plătească sume mari pentru mașini second-hand cu kilometraj falsificat sau cu daune ascunse. Ce să verifici la mașina second-hand Pentru a evita astfel de situații, profesorul Radu Drosescu de la Facultatea de Mecanică din Iași recomandă verificarea atentă a istoricului vehiculului. Citește și: EXCLUSIV „Căpușa” de la Fabrica de Pulberi Făgăraș: cum a apărut SRL-ul de apartament cu un singur angajat la momentul oportun Specialistul subliniază importanța controlului tehnic înainte de cumpărare și a consultării bazelor de date disponibile. O inspecție amănunțită poate preveni pierderi financiare și probleme majore după achiziție. Continuarea, în Ziarul de Iași

Cumpărarea unei mașini second-hand, evitarea capcanelor (sursa: Pexels/MART PRODUCTION)
Eveniment

Capcanele pieței auto second-hand: ce trebuie să verifici înainte să cumperi

Cumpărarea unei mașini second-hand, evitarea capcanelor. Achiziția unei mașini second-hand este, pentru mulți români, primul pas către mobilitate independentă. Piața auto de mâna a doua e mai vastă decât cea a mașinilor noi și, la prima vedere, mult mai accesibilă. Dar, așa cum avertizează mecanicii și specialiștii în protecția consumatorilor, tentația unui preț mic sau graba de a prinde „ocazia perfectă” pot ascunde surprize costisitoare. Cumpărarea unei mașini second-hand, evitarea capcanelor În România, unde mai bine de două treimi dintre mașinile cumpărate anual sunt second-hand, riscurile cresc proporțional cu lipsa de atenție a cumpărătorului. Citește și: Au încărcat o rulotă cu de toate, și-au luat fetițele și au gonit spre moarte. Oficial, plecau în vacanță Tocmai de aceea, un ghid de verificări esențiale și o listă a capcanelor de evitat devin indispensabile. Documentele, prima dovadă că mașina e „curată” Orice verificare începe cu actele. Este o condiție esențială dacă vrem o mașină legală. Altfel putem cădea pradă unui coșmar birocratic. VIN-ul (numărul de șasiu) trebuie să coincidă cu cel înscris în talon și gravat pe elementele-cheie ale mașinii – praguri, bord, motor. O diferență între ele poate însemna că mașina a fost furată sau actele au fost falsificate. De asemenea, istoricul RAR oferă informații despre kilometraj, accidente și inspecții tehnice. Din decembrie 2024, sistemul RAR Auto-Pass devine obligatoriu pentru toate vehiculele rulate, garantând acces la date privind accidentele, kilometrajul real și reparațiile majore. Acte obligatorii pe care mașina trebuie să le aibă sunt cartea de identitate a vehiculului (CIV), talonul, certificatul fiscal al vânzătorului și, pentru mașinile importate, documentele de proveniență. Lipsa unuia dintre aceste documente ar trebui să fie un semnal de alarmă. Kilometrajul, cel mai des falsificat „detaliu” Este un fapt cunoscut: kilometrajul „dat înapoi” e una dintre cele mai vechi practici de înșelăciune. Dar cum ne putem da seama de acest tertip? În primul rând, uzura volanului, pedalei și schimbătorului trebuie să fie proporțională cu kilometrii afișați. O mașină cu 120.000 km, dar cu volanul lucios ca oglinda ascunde, cel mai probabil, realitatea. Serviciile independente, precum CarVertical, sunt utile pentru identificarea kilometrajului real, mai ales pentru vehiculele importate. Un raport CarVertical costă câteva zeci de lei, dar poate economisi mii, dacă descoperi că mașina nu are „viața” pe care o promite. Caroserie, motor, frâne La exterior, o mașină lustruită impecabil poate ascunde trecutul "zbuciumat" al unor accidente grave. Există indicii care ne pot fi de folos dacă vrem să depistăm acest lucru. În primul rând, caroseria. Trebuie cautate diferențe de nuanță în vopsea, suduri vizibile sau zone cu rugină. Acestea indică reparații ascunse sau întreținere precară. Motorul trebuie pornit și ascultat. Zgomotele metalice, fumul excesiv sau scurgerile de lichide sunt semne clare de probleme. De asemenea, transmisia. Schimbarea treptelor trebuie să fie lină, fără smucituri. O cutie de viteze automată cu probleme poate însemna mii de euro în reparații. Frânele și suspensia: un test simplu de frânare arată dacă pedala răspunde prompt. Uzura neuniformă a anvelopelor indică probleme de direcție sau suspensie. În esență, inspecția vizuală și auditivă e prima linie de apărare. Dar ochiul neantrenat scapă detalii, motiv pentru care e recomandat să mergi cu mașina la un service înainte de a semna contractul. Capcanele pieței auto Experții spun că există un „trio toxic” al mașinilor second-hand: kilometraj falsificat, accidente majore și întreținere precară. Oricare dintre aceste trei înseamnă cheltuieli ascunse, iar combinate pot transforma mașina într-o „bombă cu ceas”. O ofertă prea bună ca să fie adevărată… chiar asta este, de obicei. Dacă prețul e cu mult sub media pieței, întreabă-te de ce. Statisticile arată că mulți cumpărători cu bugete mici evită verificările complete și, paradoxal, ajung să plătească mult mai mult în reparații. Mașinile certificate, investiția în liniște Una dintre opțiunile tot mai căutate este cumpărarea unei mașini certificate de dealerii autorizați. Aceste vehicule au trecut prin inspecții tehnice riguroase și vin cu garanție de minimum un an. Sigur, costă mai mult decât varianta de pe internet sau de la colțul străzii, dar diferența se justifică prin eliminarea riscului unor reparații imediat după achiziție. După cumpărare, responsabilități legale Mulți cumpărători cred că odată ce au primit cheile, povestea s-a încheiat. În realitate, abia începe. Înmatricularea trebuie făcută în maximum 30 de zile, altfel riști amenzi și suspendarea înmatriculării. Rovinieta și RCA cad în sarcina noului proprietar, indiferent de situația anterioară a mașinii. Prețul corect și garanția sunt, potrivit ANPC, obligatorii: prețul trebuie exprimat în lei, cu toate taxele incluse, iar garanția trebuie să fie de minimum un an pentru întreaga mașină, nu doar pentru piese izolate. Test-drive-ul, adevărul pe patru roți Niciun raport, nicio factură și nicio poveste a vânzătorului nu înlocuiesc experiența directă. Un drum de câțiva kilometri poate scoate la iveală tot ce ascunde o mașină: vibrații suspecte, direcție imprecisă, consum excesiv, frâne slabe. Un test-drive nu e un moft, ci o probă de foc. Și e momentul în care îți dai seama nu doar dacă mașina „merge”, ci dacă tu și ea sunteți compatibili. Mai bine previi decât să repari O mașină second-hand poate fi o investiție excelentă, dar numai dacă este cumpărată cu răbdare și atenție. Documentele sunt fundamentul, inspecțiile tehnice sunt garanția, iar test-drive-ul este confirmarea finală. Și, după cum spunea un mecanic auto cu experiență: „O oră petrecută la verificări îți poate economisi mii de euro mai târziu”.

Reguli stricte pentru produsele etichetate „second-hand” (sursa: Facebook/Diana Buzoianu)
Eveniment

Deșeurile nu vor mai intra în România sub eticheta „second-hand”: sunt anunțate reguli stricte

Reguli stricte pentru produsele etichetate „second-hand”. Ministerul Mediului, în colaborare cu Ministerul Economiei, pregătește o inițiativă legislativă menită să reglementeze trasabilitatea produselor second-hand și a deșeurilor. Reguli stricte pentru produsele etichetate „second-hand” Noua lege va stabili definiții clare și va separa ferm cele două categorii, pentru a preveni introducerea în România a deșeurilor mascate drept produse reutilizabile, a anunțat sâmbătă, la Petroșani, ministra Mediului, Diana Buzoianu. Citește și: Avalanșă de angajări la Externe, deși în ultimele șase luni numărul angajaților a crescut Potrivit oficialului, în fiecare an intră în țară zeci sau chiar sute de mii de tone de bunuri etichetate ca fiind second-hand, dar care, în realitate, sunt deșeuri. „Deșeurile care sunt considerate astfel în alte state europene sunt deșeuri și în România. Nu putem accepta un standard dublu, în care alte state aduc deșeuri pe teritoriul nostru sub pretextul că sunt produse second-hand”, a subliniat ministra. Aceasta a avertizat că, odată ajunse în țară, astfel de deșeuri sfârșesc fie în gropile de gunoi, fie aruncate pe câmpuri, iar în unele cazuri sunt arse în gospodării, generând poluare și risc crescut pentru sănătatea populației. Legea ar putea fi adoptată până la sfârșitul anului Diana Buzoianu a precizat că proiectul legislativ ar putea fi finalizat și adoptat până la sfârșitul anului. Inițiativa va introduce mecanisme clare de trasabilitate, reguli stricte de verificare și măsuri care să garanteze că ceea ce intră în România drept „produs second-hand” este cu adevărat reutilizabil. „Nu vrem ca în România să ajungă produse care sunt, de fapt, deșeuri, introduse prin portițe legislative și care ne afectează sănătatea. Avem legislație și soluții, iar scopul nostru este să le implementăm cât mai rapid”, a spus ministra Mediului. Gropile de gunoi, deja suprasolicitate Un alt argument pentru limitarea importurilor de deșeuri îl reprezintă capacitatea redusă a depozitelor existente. „Gropile de gunoi abia mai fac față cantităților actuale, nu avem nevoie de alte deșeuri din afara țării”, a avertizat Buzoianu.

Selly, lux second-hand - Maybach folosit (sursa: YouTube/Selly)
Eveniment

Selly, lux second-hand - Maybach folosit

Selly, lux second-hand - Maybach folosit. Influencerul adolescenților, care care a fost util și companiei Nordis, se laudă cu un Mercedes-Benz S580 Maybach. "Mi-am luat mașină de dictator: Maybach S580" Pentru autoturismul de lux, firma lui Andrei Șelaru (numele real al luI Selly), Selly media Network SRL, a încheiat un contract de leasing în aprilie 2024. Citește și: VIDEO Și cu beneficii de la Nordis, Selly și-a luat Mercedes Maybach clasa S de peste 250.000 de euro. Firma influencerului are datorii de milioane, dar plătește leasing pentru Mercedes și Porsche La câteva luni după, Selly și-a prezentat mașina printr-un clip de 27 de minute postat pe YouTube. Influencerul și-a intitulat producția "Mi-am luat mașină de dictator: Maybach S580". Referința dictatorială era liderul nord-coreean Kim Jong Un, care folosește, de asemenea, un Maybach. "Dar eu am modelul nou", a punctat Selly. Selly, lux second-hand - Maybach folosit Model nou, dar nu mașină nouă. Maybach-ul luat în leasing de firma lui Selly a trecut pe la câțiva proprietari înainte să ajungă la influencer. Proprietari din Suedia. Prima înmatriculare a Maybach-ului, fabricat în decembrie 2022, a avut loc în februarie 2023. Dată la care mașina a ajuns, din Germania, la reprezentanța Mercedes-Benz Suedia (Malmö). Trei luni mai târziu, în mai 2024, mașina a ajuns la o firmă de ambalaje din Göteborg. În martie 2024, această firmă a renunțat la mașină, care a ajuns în parcul unui mare dealer de mașini. De acolo, la alt dealer. Iar în aprilie 2024, Selly a semnat, în numele firmei sale, contractul de leasing cu BRD SOGELEASE IFN. "E un preț mult mai avantajos" Despre istoricul mașinii, Selly nu a suflat un cuvințel în clipul postat pe YouTube. Contactat de către DeFapt.ro, influencerul și-a motivat alegerea prin preț. "Mașina e second-hand. Eu nu-i cunosc istoricul atât de bine. Dar să nu faceți o confuzie, mașina e destul de nouă. Am luat-o cu 11.000 de km. De ce nu am luat-o nouă? E un preț mult mai avantajos să cumperi o mașină second-hand cu kilometri puțini. Mașina se depreciază accelerat la începutul vieții. În mod particular, un autoturism mai scump din această gamă de sedan, se devalorizează accelerat la început. E mai avantajos să cumperi o mașină cu puțin kilometri.", a spus Selly. Nou, un S580 Maybach costă 250.000 de euro.

Românii cumpără masiv mașini second hand (sursa: Facebook/Registrul Auto Român Oficial)
Economie

Românii cumpără masiv mașini second hand

Românii cumpără masiv mașini second hand. În primul trimestru din 2024, față de anul trecut, au fost înmatriculate cu 12,6% mai multe mașini uzate, dar cu 10% mai puține vehicule noi. Românii cumpără masiv mașini second hand Contrar a ceea ce ar vrea Uniunea Europeană, mașinile diesel sunt mai mult de jumătate și în creștere față de 2023. Citește și: Preotul Tănase, care consideră că femeile au o parte de vină dacă sunt violate, susține că sexul este permis în post dacă soțul își dorește asta. Argumentul: femeia nu e stăpână pe corpul ei Jumătate din autoturismele care au ajuns pe străzile ieșene sunt fabricate cu mai bine de zece ani în urmă. Piața auto a mașinilor la mâna a doua este în continuă creștere la Iași, iar unii dealeri auto locali vorbesc de vânzări mari pe acest segment chiar și în primele trei luni din 2024, în ciuda declinului general al pieței auto în România în primul trimestru al acestui an. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Taxa de timbru poate fi recuperată (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

Taxa de timbru poate fi recuperată

Taxa de timbru poate fi recuperată. Reglementările succesive privind taxa de mediu pentru automobile mai mult i-au năucit pe şoferi decât să rezolve problema. Taxa de timbru poate fi recuperată Un ieşean încearcă de trei ani să-şi recupereze banii plătiţi pe o taxă interzisă ulterior de normele europene. Citește și: Ce pensie ar trebui să primească un contribuabil de 65 de ani de la care s-au colectat 650.000 lei, dacă banii ar fi investiți. Diferența imensă față de pensia oferită de stat Prima încercare, pe cale administrativă, a eşuat. A doua, în instanţă, la fel. Se află acum la al doilea proces şi, în sfârşit, iţele taxei par să se descâlcească. Continuarea, în Ziarul de Iași.

ANAF a ajuns șmenar de mașini second-hand Foto: Facebook
Eveniment

ANAF a ajuns șmenar de mașini second-hand

ANAF a ajuns șmenar de mașini second-hand: vinde autoturisme de lux cu kilometrajul dat peste cap, arată revista ProMotor. Un avocat consultat de această revistă a apreciat că ceea ce a făcut ANAF ar putea fi încadrat ca înșelătorie, o faptă penală care se sancționează cu până la șase ani de închisoare. Citește și: Firma care a făcut studiul de fezabilitate pentru autostrada care trece pe lângă conducta Transgaz, abonată la contracte cu statul și direct legată de Dan Voiculescu Mai multe publicații au aunțat, în ultimele zile, că ANAF scoate la vânzare mai multe autoturisme, modele mai vechi, care au prețuri de câteva sute de euro, dar și de modele de lux, cu prețuri de zeci de mii de euro. Însă majoritatea jurnaliștilor au considerat informațiile oferite de ANAF ca fiind de corecte și nu le-au verificat. ANAF a ajuns șmenar de mașini second-hand Pro Motor a verificat informațiile oferite de ANAF pe site-ul instituției și pe Facebook, comparându-le cu datele de pe site-ul Registrului Auto Român (RAR). Ce a constatat Pro Motor: Un BMW X6, din 2016, scos de ANAF la vânzare cu prețul de peste 60.000 de euro, întrucât ar avea doar 45.099 km la bord. O verificare pe site-ul RAR arată că mașina avea, în luna februarie a acestui an, 146.308 kilometri la bord. Au dispărut peste 100.000 de kilometri. Un Mercede Benz S-Class 350, din 2013, scos la vânzare cu 40.000 euro, întrucât ar avea sub 157.000 de kilometri parcurși. Datele de la RAR: 261.000 kilometri la bord. Microbuz Mercedes-Benz V-Class, fabricat în 2014, puțin peste 100.000 de kilometri la bord, scos la vânzare cu circa 40.000 de euro. RAR arată că are circa 150.000 de kilometri parcurși. „Bunurile vândute în cadrul unei licitații nu prezintă garanție pentru vicii ascunse. Dar în această situație nu e vorba de un viciu ascuns, ci de ceva evident. Era de datoria ANAF și a evaluatorului să facă o verificare minimală. Fără discuții, situația aceasta se poate încadra la înșelătorie. Și responsabilitatea este a ANAF și a evaluatorului care a verificat mașinile”, a declarat avocatul Adrian Cuculiș pentru ProMotor. Vânzarea este făcută de către Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Ploieşti, prin Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Dâmboviţa, Serviciul Fiscal Orășenesc Titu. Puteți citi aici tot articolul: EXCLUSIV | ANAF vinde mașini care au KM dați înapoi. Kilometraje măsluite pe un X6 și un Clasa-S

România, "cimitirul" autobuzelor vechi din Europa (sursa: ebihoreanul.ro)
Mediu

România, "cimitirul" autobuzelor vechi din Europa

România, "cimitirul" autobuzelor vechi din Europa. Aradul tocmai a cumpărat autobuze second-hand olandeze. Compania de Transport Public Arad, deținută de Primăria și Consiliul Județean Arad, a cumpărat un nou lot de zece autobuze second-hand, vechi de aproape 17 de ani, de la o firmă specializată în lucrări de construcții din Urziceni. Firma Riviera Install, patronată de familia Vlădărău, este abonată la contractele publice ale administrațiilor locale cărora le vinde autobuze second-hand exploatate în Olanda. Zece autobuze, 1,24 milioane lei România și-a asumat reducerea poluării aerului pentru a combate efectele schimbărilor climatice. Autoritățile locale din Arad, însă, au altă viziune asupra problemei: vor să transforme orașul într-un "cimitir" al autobuzelor. Compania de Transport Public Local, deținută de Consiliul Local Arad și Consiliul Județean Arad, și-a făcut un obicei din a cumpăra autobuze second-hand pentru a asigura transportul local. La data de 7 iunie 2023, Compania de Transport Public Arad a anunțat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice că a cumpărat zece autobuze second-hand pentru a asigura transportul public local. Conform anunțului de atribuire, au fost achiziționate cinci autobuze urbane tip standard și cinci autobuze articulate de capacitate mare. Pentru prima categorie de autobuze s-a plătit 545.000 lei. Celelalte cinci autobuze au costat 695.000 lei. În total 1,24 milioane lei. Intermediarul: Să dea 300.000 de euro pe un autobuz Toate cele zece autobuze second-hand au fost cumpărate de la firma Riviera Install, o firmă specializată în construcții din Urziceni. Datele de la Registrul Comerțului arată că societate este deținută în mod egal de Raul Florian Vlădărău și Ecaterina Vlădărău. La solicitarea Defapt.ro, Raul Florian Vlădărău a declarat că "autobuzele sunt aduse din Olanda. Au fost în exploatare în mare parte acolo, în Olanda. Sunt din anul 2006. Au normă de poluare Euro 4 și Euro 5. Mai pot fi folosite minim zece ani”. Întrebat dacă nu i se pare ciudat faptul că se cumpără autobuze second-hand, Raul Florian Vlădărău a spus: "Atunci, să dea 300.000 de euro pe un autobuz nou și s-a rezolvat problema.". Am încercat să obținem un punct de vedere de la primarul municipiului Arad, liberalul Călin Bibarț, dar acesta a refuzat să răspundă. În schimb, viceprimarul pesedist Ilie Cheșa a spus că se va interesa despre acest contract și va reveni cu un punct de vedere. Nu a revenit. Firma din Urziceni a mai vândut autobuze Aradului Compania de Transport Public Arad, condusă în prezent de juristul Claudiu Petru Godja, nu este la prima achiziție de autobuze second-hand. Culmea, chiar de la aceeași firmă din Urziceni. De exemplu, la data de 17 septembrie 2021, au fost cumpărate patru autobuze de tip urban cu suma de 325.000 lei. Tot atunci au mai fost cumpărate două autobuze articulate de capacitate mare în valoare de 200.000 lei. Valoarea cumulată a contractului a fost 525.000 lei. În octombrie 2022, au mai fost cumpărate alte două autobuze de tip urban cu suma de 199.800 lei. Plus patru autobuze articulate cu 480.000 lei. Contractul a fost atribuit în urma unei licitații cu un singur ofertant firmei Riviera Install. Un România, "cimitirul" autobuzelor vechi din Europa Firma lui Vlădărău a mai vândut autobuze second-hand autorităților locale din Oradea, Slobozia, Buzău și Târgu Jiu. Sport Club Municipal Buzău a cumpărat două autobuze second-hand cu aproape 700.000 de lei în urma unei licitații cu un singur ofertant. Serviciul Public de Transport Local Slobozia a achiziționat, tot în urma unei licitații cu un singur ofertant, cinci autobuze urbane cu podea joasă pentru care a plătit 485.000 lei. Oradea Transport Local, condusă în prezent de Adrian Revnic, a cumpărat două autobuze second hand de capacitate mare cu puțin peste 353.000 lei. Contractul a fost atribuit în februarie 2020. Ulterior, în decembrie 2020, au mai fost cumpărate alte trei trei autobuze second-hand cu o sumă totală de 99.000 de euro. Citește și: PSD dă României al doilea premier cu studii superioare absolvite la 28 de ani, la o universitate privată. Biografia oficială a lui Ciolacu, de pe site-ul Parlamentului: fără slujbă până la 38 de ani La Târgu Jiu, la fel ca și în celelalte localități, a fost organizată o licitație pentru achiziția a zece autobuze second-hand. Condițiile impuse în caietul de sarcini prevedeau ca autobuzele să nu fie mai vechi de 2002, normă de poluare minim Euro 3, rulaj maxim 800.000 km și o capacitate de 85 de locuri. Într-un final, au fost cumpărate doar opt autobuze second-hand cu suma de 400.000 lei. Contractul a fost atribuit firmei Womy Equipment Supply România, deținută de Mobilift International B.V. (75%) și Raul Florian Vlădărău (25%). Întrebat despre această achiziție, Vlădărău a spus că autobuzele second-hand sunt din 2006 și au normă de poluare euro 4. La Voluntari, au fost luate autobuze vechi și din 2002.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră