sâmbătă 22 februarie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: pitesti-sibiu

2 articole
Eveniment

Porr avansează puternic cu primul tunel la nivel de autostradă

Austriecii de la firma Porr - pe care George Simion îi dorea afară din România - avansează puternic cu primul tunel rutier la nivel de autostradă: un secretar de stat în ministerul Transporturilor a filmat stadiul lucrării și a scris că este bucuros de evoluția lor. Citește și: Statul român, stors de bani de familia procurorului general: câștigă sume consistente din procese pentru salarii mai mari În decembrie 2022, după ce Austria a blocat primirea României în spațiul Schengen, liderul AUR George Simion a făcut un apel la boicotarea firmelor austriece. Însă oficialii ministerului Transporturilor îi laudă acum pe austriecii de la Porr, care lucrează la secțiunea 4 a autostrăzii Pitești-Sibiu, tronsonul Tigveni - Curtea de Argeș, unde va fi realizat un tunel de 1,4 kilometri. Porr avansează puternic cu primul tunel rutier la nivel de autostradă „La acest moment, am depășit două treimi din forajul celor două fire de tunel aferent acestei secțiunii, fiind forați:✅️ 940 metri în Tunelul Daniela (sensul de mers Sibiu-Pitești);✅️ 830 metri în Tunelul Alina (sensul de mers Pitești-Sibiu);✅️ Totodată, antreprenorul a început lucrările de realizare a radierului aferent Tunelului Alina, fiind deja executați aproximativ 550 metri.Săptămâna aceasta, procentul lucrărilor pe total șantier a depășit 50%, ceea ce mă bucură, având în vedere faptul că termenul de finalizare a lucrărilor este 2027”, a arătat secretarul de stat Irinel Scrioșteanu. Secțiunea 4, Tigveni - Curtea de Argeș, are o lungime de 9,8 km. Contractul pentru proiectarea și execuția acestei secțiuni a fost semnat în noiembrie 2021, cu o valoarea de 1,67 miliarde de lei (fără TVA) și o durată de 60 de luni, din care 16 luni perioada de proiectare și 44 luni perioada de execuție a lucrărilor. În cadrul contractului vor fi realizate mai multe lucrări de artă având o complexitate ridicată, respectiv 12 poduri, pasaje și/ sau viaducte, având o lungime medie de 230 m, dintre care cel mai lung este Viaductul de la km 84+341 (cu o lungime de 630 m), precum și un tunel de 1.350 m, în zona de traversare a dealului Momâia, județul Argeș.

Porr avansează puternic cu primul tunel rutier la nivel de autostradă
Imagini cu primul tunel de autostradă săpat în stâncă Foto: Facebook CNAIR
Eveniment

Imagini cu primul tunel de autostradă săpat în stâncă

Austriecii de la Porr lucrează în trei schimburi, șapte zile din șapte, la prima autostradă care va traversa Carpații, pe direcția Pitești-Sibiu, tronsonul Tigveni - Curtea de Argeș, arată o filmare distribuită pe Facebook de Compania Națională de Autostrăzi și Infrastructură Rutieră (CNAIR). Acest lot are o lungime de 9,86 kilometri, iar tunelul de la dealul Momaia are 1.350 de metri. CNAIR a distribuit și imagini cu primul tunel de autostradă săpat în stâncă. Citește și: Maria Grapini, celebră pentru gafele și incultura ei, va vorbi la Biblioteca Centrală Universitară. Șefa BCU, controversata Mirelle Rădoi Până acum, austriecii au săpat 142 de metri pe sensul Sibiu-Pitești al acestui tunel și 80 de metri în portalul din direcția opusă. În decembrie 2022, ministrul PSD al Transporturilor, Sorin Grindeanu, anunța o campanie de boicotare a companiilor austriece, pentru că guvernul Nehammer blocase primirea României în spațiul Schengen. Imagini cu primul tunel de autostradă săpat în stâncă „Au fost reluate lucrările pe secțiunea 4 a autostrăzii Sibiu-Pitești, Tigveni - Curtea de Argeș (9,86 km), în special la tuneluri! Constructorul lucrează în 4 schimburi pentru a urgenta execuția proiectului. Managerul de proiect ing. Fernando Lopes prezintă aspecte privind lucrările desfășurate la ora actuală”, a arătat CNAIR. „Antreprenorul lucrează de la începutul acestui an, indiferent de condițiile meteorologice”, mai precizează această companie. Porr folosește, la acest tunel, metoda austriacă NATM (New Austrian Tunneling Method), care presupune presupune injecția de ciment pentru stabilizarea părții superioare simultan cu procedura de excavare a stâncii, detonarea, montarea armăturii și căptușirea tunelului. Secțiunea 4 Curtea de Argeș-Tigveni cuprinde 12 poduri, pasaje și viaducte, cel mai lung viaduct fiind de 630 de metri. Autostrada Sibiu – Pitești, împărțită în 5 secțiuni, va avea o lungime de 122 de kilometri. Lucrările la secțiunile 2 și 3 nu au început încă, dar termenul înaintat de autorități pentru finalizarea întregului traseu este anul 2028.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră