vineri 05 decembrie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: motor

3 articole
Internațional

Germania vrea ca automobilele cu motoare pe combustie să poată fi vândute și după 2035

Germania vrea motoare termice după 2035. Cancelarul german Friedrich Merz a cerut marți mai multă „flexibilitate” în aplicarea reglementărilor Uniunii Europene care prevăd interzicerea vânzărilor de mașini cu motoare cu ardere internă după anul 2035. Germania vrea motoare termice după 2035 Calendarul Bruxelles-ului este considerat de industria auto „nerealist” și riscă să afecteze un sector aflat deja în criză. Citește și: Șoc: cu ce sumă uriașă supracontractase guvernarea Ciolacu proiectele din PNRR „Suntem dedicați tranziției către mobilitatea electrică, dar avem nevoie de reglementări europene inteligente și flexibile”, a declarat Merz la Salonul Auto Internațional de la Munchen. Industria auto germană cere amânarea termenului Declarațiile cancelarului vin în linie cu poziția marilor producători auto germani – BMW, Mercedes și Volkswagen, alături de grupul Stellantis – care și-au exprimat îndoielile privind obiectivul stabilit pentru 2035. „2035 nu este realizabil”, a spus Oliver Blume, directorul general al Volkswagen, solicitând „clauze de revizuire” anuale. Merz a subliniat că deciziile care „impun o singură tehnologie” nu reprezintă soluția corectă și a pledat pentru o tranziție în funcție de eficiența economică și diversitatea tehnologică. Bruxelle, presiuni din partea companiilor de vehicule electrice În timp ce producătorii tradiționali cer revizuirea calendarului, peste 150 de companii din sectorul vehiculelor electrice, bateriilor și infrastructurii de încărcare au transmis un apel Comisiei Europene să mențină obiectivul actual. Vineri, după încheierea salonului auto, producătorii se vor întâlni la Bruxelles cu Ursula von der Leyen pentru a discuta viitorul industriei auto, electrificarea și tensiunile comerciale globale. Voci din industrie: „Termenul trebuie împins înapoi” Angajați din sectorul auto german consideră că termenul-limită din 2035 ar trebui revizuit. „Cred că ar trebui împins înapoi cu cinci sau zece ani”, a declarat Jan Vlasak, angajat al unui producător german. De asemenea, Markus Sigmund, reprezentant al furnizorului Bosch, a spus că economia europeană este „într-un impas”, în timp ce China domină piața vehiculelor electrice accesibile. China își consolidează prezența la Munchen Salonul Auto de la Munchen din acest an are o puternică prezență chineză: aproape 100 de expozanți din totalul de 700, o creștere de 40% față de 2023. BYD, gigantul auto chinez, a lansat modelul Dolphin Surf, disponibil în Europa la circa 20.000 de euro. Producția va începe și la viitoarea fabrică din Ungaria, ceea ce va permite companiei să ocolească taxele vamale europene. Volkswagen pregătește răspunsul pentru piața low-cost Volkswagen va lansa în 2026 modele entry-level prin mărcile VW, Cupra și Skoda, cu prețuri în jur de 25.000 de euro. Obiectivul este ocuparea a 20% din segmentul mașinilor electrice mici din Europa. Tesla, marele absent de la salon O absență notabilă de la ediția din acest an este Tesla, care participa în urmă cu doi ani. Vânzările companiei în Europa au scăzut cu 43% în prima jumătate a anului, pe fondul controverselor politice legate de Elon Musk. Absența americanilor oferă producătorilor chinezi mai multă vizibilitate.

Germania vrea motoare termice după 2035 (sursa: Facebook/IAA)
Mașini și motociclete turate, coșmar nocturn (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

Teroriștii nopții: motoarele turate de pe bulevardele marilor orașe, imposibil de oprit

Mașini și motociclete turate, coșmar nocturn. Motoarele turate și țevile de eșapament modificate transformă nopțile din Iași într-un coșmar sonor, locuitorii fiind disperați că nu pot dormi din cauza zgomotului produs de motociclete și mașini. Mașini și motociclete turate, coșmar nocturn Autoritățile par depășite, iar raziile Poliției și ale Registrului Auto Român nu reușesc să oprească fenomenul care se intensifică, mai ales în sezonul cald. Citește și: Bolojan le-ar fi spus liderilor PSD că fie se fac concedieri, fie demisionează - surse În primele șase luni din 2025, polițiștii ieșeni au organizat 55 de acțiuni de control, însă rezultatele sunt aproape invizibile pentru cetățeni. Tot mai mulți locuitori cer măsuri ferme și soluții concrete pentru a limita haosul fonic din marile orașe. Continuarea, în Ziarul de Iași

Fără bărci motorizate în balta Comana (sursa: Facebook/Romsilva - Parcul Natural Comana)
Mediu

Fără bărci motorizate în balta Comana

Fără bărci motorizate în balta Comana. Consilierii judeţeni au adoptat miercuri, în şedinţă ordinară, un proiect de hotărâre cu privire la aprobarea Regulamentului de navigaţie pe balta Comana, arie protejată, de interes naţional. Patru sute de hectare, inundate "În mandatul trecut am reuşit să continuăm un proiect mai vechi la balta Comana şi am inundat cele patru sute de hectare care au creat Delta Comana, atât de apreciată. Încercăm să depunem acum un alt proiect prin care să ridicăm cota digului şi să inundăm o suprafaţă mai mare (...). Defapt.ro este un proiect independent, ne poți sprijini direcționând 3,5% din impozitul tău pe venit. Durează un minut, online Totodată, avem obligaţia legală de a avea, inclusiv pe acest luciu de apă, pe care evident că nu încurajează circulaţia niciunui fel de ambarcaţiuni, să avem un asemenea regulament, motiv pentru care am iniţiat acest proiect de hotărâre cu aprobarea Regulamentului de Navigaţie pe Balta Comana", a declarat în cadrul şedinţei CJ Giurgiu preşedintele instituţiei, Dumitru Beianu. Potrivit Hotărârii Guvernului numărul 741 din 2020, balta Comana nu face parte din categoria căilor navigabile interioare ale României. Fără bărci motorizate în balta Comana Balta Comana face parte din Parcul Natural Comana, judeţul Giurgiu, şi reprezintă o zonă naturală protejată de interes naţional, iar regulamentul de navigaţie a fost aprobat pentru desfăşurarea în condiţii de siguranţă a navigaţiei doar pentru ambarcaţiunile propulsate cu vâsle, vele sau pedale, pentru prevenirea poluării mediului, evitarea accidentelor, protejarea zonei ecologice şi păstrarea liniştii pentru populaţia din zonă. Citește și: Europa continuă să folosească masiv pesticide, în ciuda avertismentelor de mediu. Germania, Franța și Austria, campioane Balta Comana este situată pe teritoriul a trei unităţi administrativ-teritoriale din judeţul Giurgiu, comunele Călugăreni, Mihai Bravu şi Comana, are o suprafaţă totală de 1.259,82 hectare, face parte din Parcul Natural Comana şi este o arie protejată de interes naţional. Pentru evitarea poluărilor accidentale este interzis accesul oricărui mijloc motorizat, cu excepţia celor utilizate, exclusiv, de către autorităţi.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră