vineri 05 decembrie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: montan

4 articole
Economie

Autostrada A8: cel mai dificil tronson (Grințieș-Pipirig, montan), realizat în patru ani și jumătate

Asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade – Euroasfalt a semnat oficial, pe 15 octombrie 2025, contractul cu Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) pentru proiectarea și execuția lotului Grințieș–Pipirig, parte din Autostrada A8 (Autostrada Unirii). 16 tuneluri și 60 de poduri Detalii contract: Valoare totală licitată: 5,97 miliarde lei Lungime tronson: 31,5 km Durată contract: 54 luni (14 luni pentru proiectare, 40 luni pentru execuție) Citește și: BREAKING Trei rețineri în cazul exploziei din Rahova: un angajat al Distrigaz și doi ai firmei de verificări de gaze Particularități tehnice: Considerat cel mai dificil lot al Autostrăzii A8 16 tuneluri, cel mai lung având 940 metri 60 de poduri și viaducte, dintre care două vor depăși 1 km 20 km din traseu va fi acoperit de lucrări de artă (tuneluri și viaducte) Volum estimat de excavații: 12,7 milioane metri cubi Procedura de licitație a fost lansată în noiembrie 2024, iar desemnarea câștigătorului a avut loc pe 18 iulie 2025. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Autostrada A8: cel mai dificil tronson (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Pe Autostrada A8 încep, în sfârșit, lucrările de proiectare a celui mai dificil tronson montan (sursa: CNIR)
Economie

Pe Autostrada A8 încep, în sfârșit, lucrările de proiectare a celui mai dificil tronson montan

Pe cel mai extins segment al sectorului montan al Autostrăzii A8, Ditrău–Grințieș (37,9 km), lucrările pentru faza de proiectare sunt în plină desfășurare. Proiectarea durează 14 luni Potrivit Companiei Naționale de Investiții Rutiere, se desfășoară activități esențiale precum foraje geotehnice și cercetări arheologice, în vederea eliberării terenului pentru execuție. Citește și: EXCLUSIV Comandantul Spitalului Militar, unde DNA face percheziții, se ponta din Sharm El-Sheikh. Fraude cu fonduri europene, atribuții delegate Ordinul de începere a fost emis pe 30 iunie, marcând startul oficial al etapei de proiectare, care va dura 14 luni. Antreprenorul responsabil este asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade – Euro Asfalt, care are la dispoziție un an pentru finalizarea proiectării. După aprobarea documentației tehnice, lucrările de construcție vor dura 40 de luni, conform caietului de sarcini al licitației. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Autostrada A8: sectorul montan, amânat iar (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Economie

Autostrada A8: sectorul montan, amânat iar

Autostrada A8: sectorul montan, amânat iar. Termenele depunerii ofertelor pe două loturi din sectorul montan au fost amânate din nou, pentru sfârșitul lunii august. Autostrada A8: sectorul montan, amânat iar Lansată la începutul lunii aprilie, licitația pentru atribuirea contractului de proiectare și execuție a segmentului Miercurea Nirajului – Sărățeni/Sovata încă așteaptă ofertele. Citește și: Salariul mediu net în administrația publică – 7.055 lei/lună, cu 1.000 de lei mai mult decât acum un an Noul termen pentru înscrierea lor este 19 august. Data limită a fost amânată succesiv, începând din 22 mai. Porțiunea de autostradă vine în continuarea unuia dintre capetele care se vor face prin PNRR (Tg. Mureș-Miercurea Nirajului), atribuit deja și unde lucrările urmează să înceapă efectiv spre sfârșitul toamnei. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Autostrada A8, acord pentru tronsonul montan (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Economie

Autostrada A8, acord pentru tronsonul montan

Autostrada A8, acord pentru tronsonul montan. Moment istoric în parcursul proiectului A8: obţinerea finanţării pentru tronsonul montan al autostrăzii. Autostrada A8, acord pentru tronsonul montan Costul estimat de 6,4 miliarde de euro (cu tot cu TVA) a primit, alături de alţi indicatori, votul unanim al comisiei interministeriale întrunite joia trecută. Citește și: EXCLUSIV Pescobar, țeapă ordinară dată ANAF și partenerilor de afaceri: a trecut activele firmei cu datorii de peste un milion de lei Premium Raci SRL pe altă firmă, „curată”. Obligat să plătească din propriul buzunar datoriile, se ascunde Urmează ca, în decurs de o lună, Executivul să adopte hotărârea de guvern referitoare la toţi aceşti indicatori tehnico-economici şi să înceapă pregătirea caietelor de sarcini pentru procedurile de licitaţie – care ar putea fi lansate înainte de sfârşitul acestui an. Irinel Bucur, de la asociaţia "Hai că se poate!", a explicat că tronsonul montan lung de 159 km va fi împărţit în şase loturi şi că trei dintre acestea ar fi esenţial să intre anul acesta în licitaţie. Continuarea, în Ziarul de Iași.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră