duminică 23 februarie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: mcdonalds's

2 articole
Eveniment

McDonald’s își redefinește strategia de incluziune

McDonald’s își redefinește strategia de incluziune. McDonalds a anunțat că pune capăt unora dintre practicile sale de diversitate și incluziune. McDonald’s își redefinește strategia de incluziune McDonald’s, unul dintre cele mai mari lanțuri de restaurante din lume, a anunțat recent modificări semnificative în politica sa privind diversitatea, echitatea și incluziunea (DEI). Citește și: Delir de grandoare al Liei Olguța Vasilescu: Târgul de Crăciun din Craiova ar fi avut două milioane de vizitatori din toată lumea, se laudă Primăria Decizia marchează o schimbare de direcție, în încercarea de a se distanța de ceea ce unii numesc „discriminare pozitivă”. Distanțarea de DEI Una dintre cele mai importante schimbări anunțate de McDonald’s este eliminarea obligației ca furnizorii să se angajeze să respecte obiectivele DEI. În locul acestei cerințe, compania dorește să promoveze „o discuție mai integrată cu furnizorii despre incluziune, centrată pe performanța afacerii”. Această abordare urmărește să aducă incluziunea în prim-planul operațiunilor zilnice, fără a impune obiective specifice. Fără obiective ambițioase pentru reprezentare McDonald’s renunță, de asemenea, la stabilirea unor ținte ambițioase pentru reprezentarea diversității. În schimb, compania se concentrează pe integrarea practicilor de incluziune în toate aspectele activităților sale. Scopul declarat este crearea unui mediu de lucru mai incluziv, care să susțină performanța pe termen lung. Transformarea comitetului pentru diversitate Comitetul pentru diversitate al McDonald’s va fi redenumit „Echipa de incluziune globală”. Această schimbare reflectă noul focus al companiei: promovarea incluziunii ca parte integrantă a strategiei sale globale, mai degrabă decât ca o inițiativă separată. Anchetele externe, eliminate Un alt aspect controversat al noii strategii este încetarea anchetelor externe care măsoară conformitatea cu obiectivele DEI. Această decizie subliniază dorința McDonald’s de a prelua un control mai direct asupra modului în care implementează incluziunea în cadrul organizației. Un trend în rândul corporațiilor americane McDonald’s nu este singura companie care își reevaluează inițiativele de diversitate. Alți giganți americani, precum Walmart, Ford și Jack Daniels, au luat măsuri similare. Walmart, de exemplu, a renunțat complet la utilizarea acronimului DEI în comunicările sale oficiale. Aceste decizii vin pe fondul unei hotărâri a Curții Supreme din iunie 2023, care a influențat politicile legate de discriminarea pozitivă. Presiunea grupurilor conservatoare Decizia McDonald’s și a altor companii de a reduce sau elimina programele DEI este rezultatul presiunilor exercitate de grupurile conservatoare. Acestea susțin că programele de diversitate creează o formă inversă de discriminare și cer întreprinderilor să adopte o abordare mai neutră. O nouă eră a incluziunii? Schimbările anunțate de McDonald’s reflectă o tranziție semnificativă în abordarea marilor corporații față de diversitate și incluziune. În timp ce unii văd aceste decizii ca un pas înapoi, alții consideră că ele ar putea aduce o mai mare sustenabilitate și eficiență în promovarea unui mediu de lucru echitabil. Rămâne de văzut cum vor influența aceste schimbări peisajul corporate global.

McDonald’s își redefinește strategia de incluziune (sursa: corporate.mcdonalds.com)
McDonald's și Starbucks renunță la Rusia (sursa: Agerpres)
Internațional

McDonald's și Starbucks renunță la Rusia

McDonald's și Starbucks renunță la Rusia. Lanțul de fast food şi alte câteva multinaţionale americane, acuzate că nu au întrerupt încă legăturile cu Rusia, au cedat marţi presiunii publice şi şi-au suspendat operaţiunile în Rusia, transmite AFP. La fel ca PepsiCo şi Coca-Cola, gigantul fast-food-ului american a făcut în ultimele zile subiectul unui apel la boicot pe reţelele de socializare. McDonald's și Starbucks renunță la Rusia Lanţul american McDonald's a anunţat marţi decizia de a închide temporar cele 850 de restaurante ale sale din Rusia şi de a-şi suspenda toate operaţiunile în această ţară. "Situaţia este extraordinar de dificilă pentru un brand global ca al nostru şi sunt numeroase aspecte de luat în considerare", a declarat directorul general McDonald's, Chris Kempczinski. Citește și: Propaganda Kremlinului: Zelenski nu este la Kiev, ci la Brașov, în România, unde a ajuns cu un avion, de la graniță "În acelaşi timp, respectarea valorilor noastre înseamnă că nu putem ignora suferinţa umană inutilă care are loc în Ucraina", a adăugat Kempczinski. Grupul are 62.000 de angajaţi în Rusia, pe care îi va plăti în continuare. Rusia reprezintă 9% din cifra de afaceri şi 3% din profitul operaţional al McDonald's. 280 de multinaționale s-au retras, 30 au rămas În total, peste 280 de companii importante cu o prezenţă semnificativă în Rusia şi-au anunţat retragerea, potrivit unui inventar ţinut de o echipă de la Universitatea Yale. Treizeci de multinaţionale rămân pe lista companiilor care continuă să fie operaţionale în Rusia. Iniţiatorul inventarului, profesorul de management Jeffrey Sonnenfeld, a subliniat în repetate rânduri rolul pe care l-a avut în căderea apartheidului plecarea voluntară a 200 de mari grupuri din Africa de Sud în anii 1980. În afară de McDonald's, Estée Lauder, Fortinet şi Trimble se numără printre companiile care şi-au anunţat recent suspendarea operaţiunilor în Rusia. PepsiCo, Mondelez şi Coty au păstrat până acum tăcerea. KFZ și Pizza Hut nu mai investesc și donează profiturile Hum! Brands, compania-mamă a KFC şi Pizza Hut, a anunţat luni seara suspendarea tuturor investiţiilor în Rusia şi s-a angajat să doneze unor operaţiuni umanitare toate profiturile obţinute din activităţile în această ţară. Tot marţi, Starbucks a anunţat că toate cele 130 de cafenele din Rusia care îi poartă numele se vor închide şi că va înceta să îşi livreze produsele în această ţară, devenind cel mai recent grup important din Statele Unite care a tăiat legăturile cu Moscova după invazia rusă în Ucraina. Grupul kuweitian care deţine licenţa Starbucks în Rusia "a acceptat să suspende imediat operaţiunile din magazine şi va oferi sprijin celor aproape 2.000 de angajaţi care depind de Starbucks pentru a trăi", a declarat directorul general al lanţului de cafenele, Kevin Johnson.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră