luni 03 martie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: linie

2 articole
Politică

Bolojan, la Summit-ul privind Ucraina de la Londra cu avion de linie

Președintele interimar al României, Ilie Bolojan a plecat la Summitul privind Ucraina de la Londra cu un avion de linie, arată filmările de pe rețelele sociale. În imagini se vede și că acesta își gestionează singur valiza de mână.  Citește și: Cota lui Georgescu la pariuri continuă să se prăbușească. Depunerea candidaturii, anulată subit Bolojan, la Londra cu avion de linie Marea majoritate a comentariilor la această postare au fost laudative, mai puțin câțiva susținători ai suveraniștilor care l-au înjurat fără alte explicații. Nu mai puțin de 15 lideri europeni sunt prezenți la Londra pentru a construi o poziţie comună cu privire la încheierea războiului din Ucraina, iar printre ei se află și președintele interimar al României, Ilie Bolojan.  „Obținerea unui rezultat bun pentru Ucraina nu este doar o chestiune de bine și rău, este vitală pentru securitatea fiecărei națiuni de aici și a multor altora, de asemenea”, a declarat premierul britanic Keith Starmer la începutul reuniunii, flancat de Zelenskiy și președintele francez Emmanuel Macron. „Întâlnirea de astăzi are scopul de a ne uni pentru a discuta cum să obținem împreună o pace justă și durabilă și pentru a ne asigura că Ucraina se poate apăra și proteja împotriva oricărui viitor atac rusesc”, a mai spus Starmer. Încercând să reînvie speranța pentru pace în Ucraina, Starmer a declarat că discuțiile urgente cu Trump, Zelenskiy și Macron din weekend au consolidat ideea că o „coaliție a celor dispuși” din Europa ar trebui să se miște rapid pentru a veni cu un plan de pace care să fie prezentat Statelor Unite, mai explică Reuters.  Germania caută sute de miliarde de euro pentru înarmare Tot astăzi, Reuters a scris că partidele aflate în discuții pentru formarea noului guvern al Germaniei iau în considerare înființarea rapidă a două fonduri speciale în valoare potențială de sute de miliarde de euro, unul pentru apărare și un al doilea pentru infrastructură, au declarat pentru Reuters trei persoane care cunosc subiectul. Economiștii care consiliază partidele care vor forma probabil o nouă coaliție guvernamentală estimează că sunt necesare aproximativ 400 de miliarde de euro (415 miliarde de dolari) pentru fondul de apărare și între 400 și 500 de miliarde de euro pentru fondul de infrastructură, au spus sursele Reuters.  

Bolojan, la Summitul privind Ucraina de la Londra cu avion de linie Foto: captură video
PSD: depășirea pe linie continuă, permisă (sursa: Facebook/Poliția Română)
Politică

PSD: depășirea pe linie continuă, permisă

PSD: depășirea pe linie continuă, permisă. Mai mulţi deputaţi PSD au depus la Parlament un proiect prin care se propune permiterea şi nesancţionarea, în anumite condiţii, a manevrei autovehiculelor de depăşire pe linia continuă a "obstacolelor de orice natură oprite, staţionate sau care se deplasează cu o viteză mai mică de 30 km/h". PSD: depășirea pe linie continuă, permisă Propunerea legislativă, semnată de 36 deputaţi PSD, completează, în acest sens, articolul 45 din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice. Defapt.ro este un proiect independent, ne poți sprijini direcționând 3,5% din impozitul tău pe venit. Durează un minut, online "Prin manevra de depăşire se poate încălca marcajul continuu, simplu sau dublu, care desparte sensurile de mers, pentru depăşirea obstacolelor de orice natură, oprite, staţionate sau care se deplasează cu viteză mai mică de 30 km/h, doar dacă vizibilitatea asupra drumului este asigurată pe o distanţă mai mare de 20 m, iar lăţimea drumului este de cel puţin 7 m", prevede proiectul. În termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei legi, Guvernul va modifica în mod corespunzător, prin hotărâre, regulamentul de aplicare a Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, mai prevede actul normativ. "Siguranţă, fluenţă şi normalitate" "Prevederile OUG 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, precum şi cele ale Regulamentului 4/2006 de aplicare a Ordonanţei generează în practică multiple probleme, astfel că, deşi scopul actului normativ se subsumează ideii de siguranţă, fluenţă şi normalitate în traficul rutier, în practică survin blocaje a căror justă soluţionare a impus şi impune modificări legislative. O astfel de situaţie este aceea în care conducătorul autovehiculului întâlneşte pe sensul său de mers un obstacol oprit, staţionat sau care se deplasează cu o viteză foarte mică, iar pentru depăşirea acestui obstacol este necesară încălcarea marcajului continuu simplu sau dublu care delimitează sensul opus, autovehiculul circulând, chiar şi parţial, pe sensul opus. În această speţă, conducătorul este sancţionat nediferenţiat pentru încălcarea marcajului continuu, fără a fi luate în considerare motivele care au determinat acţiunea", precizează, în expunerea de motive a proiectului, deputatul PSD Mihai Weber, în numele iniţiatorilor. "Vehicule cu tracţiune animală, animale, biciclişti" El mai arată că, "mai mult, cadrul normativ în vigoare nu îndepărtează natura perturbatoare a obstacolului, ci îngreunează fluiditatea traficului rutier, cauzând creşterea gradului de disconfort al conducătorului, dar şi o viteză medie comercială care are un impact negativ asupra activităţii operatorilor şi marilor transportatori". Citește și: Rareș Bogdan, audiat la DNA. Dar nu în dosarul șpăgilor de pe Otopeni, ci în cel al lui Pițurcă – Romarm "De aceea, iniţiativa propune permiterea şi nesancţionarea manevrei autovehiculelor de depăşire care presupune trecerea peste axa care separă sensurile de circulaţie pentru depăşirea obstacolelor de orice natură, oprite, sancţionate sau care se deplasează cu viteza de maxim 30 km/h - de exemplu: un copac căzut pe drum, un autovehicul avariat care ocupă o parte din carosabil, vehicule cu tracţiune animale, animale, biciclişti - în măsura în care sunt respectate condiţiile necesare pentru asigurarea siguranţei în trafic, dacă vizibilitatea asupra drumului este asigurată pe o distanţă mai mare de 20 m, iar lăţimea drumului este de cel puţin 7 m", se mai menţionează în document. Proiectul va intra mai întâi în dezbaterea Senatului, Camera Deputaţilor fiind for decizional.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră