duminică 23 februarie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: kamyshin

2 articole
Eveniment

Ucrainenii vor să-i bată pe ruși folosind roboți și drone

Ucrainenii, aflați în inferioritate numerică, vor să-i bată pe ruși folosind roboți și drone, spune ministrul industriilor strategice, Alexandr Kamyshin, fost șef al celebrelor căi ferate ucrainene. Citește și: Cum au ajutat Ponta și Șova Roșia Montană Gold Corporation să dea în judecată statul român. Explicațiile lui Predoiu, în 2013: „Ponta şi Şova acţionează ca nişte avocaţi ai RMGC” Alexandr Kamyshin Ucrainenii vor să-i bată pe ruși folosind roboți și drone „Ambiția noastră este să trecem de la «al doilea război mondial cu drone» la un război al sistemelor fără echipaj uman. În acest moment avem peste două sute de companii care produc lucruri care zboară, atacă deasupra apei, merg la sol - totul, de la cele mai ieftine drone în valoare de 350 de dolari până la acele lucruri care zboară până la Sankt Petersburg”, a spus Kamyshin pentru The Times. Ucraina susține că va produce anul acesta un milion de drone „sinucigașe", dar aceste arme pot fi bruiate și sunt limitate în ceea ce privește raza de acțiune și încărcăturile de până la 3 kg. Vehicule terestre fără pilot la bord, precum Ratel, care poate plasa 35 kg de explozibil pe sub un tanc sau într-un buncăr, sau Ironclad, o turelă blindată pe roți controlată de la distanță, sunt deja construite și testate pe câmpul de luptă, dar nu la scară largă. Este doar o chestiune de timp până când acestea vor fi instalate cu un software care să le permită să ia decizii atunci când se află în afara razei de acoperire radio a operatorilor lor sau când frecvența de control este bruiată. La Avdiika, un robot și o mitralieră au ținut pe loc armata lui Putin „Este deja posibil să creăm drone complet autonome care să decoleze și să meargă într-un anumit sector al câmpului de luptă, să identifice țintele, să aleagă ținta cu cea mai mare prioritate și să o execute", a spus Yaroslav Azhnyuk, directorul executiv al Fourth Law AI, o companie ucraineană de tehnologie de apărare. În interviul pentru The Times, Kamyshin a arătat că în industria de apărare se aplică guvernanța corporativă, nu au mai fost scandaluri de corupție, iar unele companii au consilii de administrație cu cetățeni americani sau din UE. „Timp de patruzeci de zile și patruzeci de nopți, rușii au încercat să captureze buncărul de lângă Avdiivka, dar de fiecare dată au fost întâmpinați de o ploaie de focuri de mitralieră de o precizie nebănuită. Ucrainenii, se pare, nu au tresărit sau nu s-au ferit să se adăpostească, chiar și atunci când un maelstrom de mortiere și focuri de armă de calibru mic le-a ieșit în cale. Atunci când, datorită numărului mare de soldați, trupele președintelui Putin au depășit în cele din urmă poziția, au descoperit de ce. Singurul lor inamic zăcea înfrânt, o încurcătură de metal și sârmă. «Era doar o turelă de mitralieră cu o cameră și un dispozitiv de vedere pe timp de noapte, nu și unul singur dintre soldații noștri», a relatat Kamyshin”, mai relatează The Times.

Ucrainenii, aflați în inferioritate numerică, vor să-i bată pe ruși folosind roboți și drone Foto: Twitter
Ucraina: 97% din trenuri au plecat la timp, 96% au ajuns la timp În fotografia Ukrzaliznytsia, Jessica Chastain sosind la Kiev
Eveniment

Ucraina: 97% din trenuri plecat la timp, 96% ajuns timp

Directorul Căilor Ferate din Ucraina, Alexander Kamyshin, anunță, pe Twitter, că, la 15 ianuarie, 97% din trenuri au plecat la timp, iar 96% au ajuns la timp. Această performanță este realizată în condițiile în care țara sa este constant bombardată, în încercarea Rusiei de a-i distruge infrastructura energetică și de transport. Ieri, în România, DNA a anunțat că directorul CFR Ion Alexandru Simu, și directorul general adjunct tehnic al companiei, Petru Ceșa, sunt urmăriți penal pentru instigare la abuz în serviciu, respectiv abuz în serviciu. Citți și: Încă un demnitar PSD ajunge la DNA: Grindeanu audiat în dosarul directorului CFR, clientul său politic și activist PSD. DNA n-a precizat în ce calitate l-a audiat pe Grindeanu Ucraina: 97% din trenuri au plecat la timp, 96% au ajuns la timp „Nu vreau să fiu cel mai plictisitor tip de la petrecere, dar da, am avut ieri o altă zi bună de respectare a programului: 97% trenuri au plecat la timp 96% trenuri au sosit la timp Da, suntem obsedați să circulăm conform programării”, a scris Kamyshin. Don't want to be the most boring guy at the party, but yes, we had another best on-schedule day yesterday:- 97% trains departed on time- 96% trains arrived on time Yes, we are obsessed with running on schedule. pic.twitter.com/HBwl6FMEtF— Alexander Kamyshin (@AKamyshin) January 16, 2023 El arăta, la 13 ianuarie, că, pe 12.01.2023, 95% din trenuri au plecat la timp, iar 96% au ajuns conform programării. Procente asemănătoare apar și în alte zile. Happy to see that @lonelyplanet added the Chisinau-Kyiv route among the 8 best European train trips to try in 2023. Tours for foreigners is something we gonna develop this year. Will tell you more later.https://t.co/iKG7wbUo8N— Alexander Kamyshin (@AKamyshin) January 3, 2023 Kamyshin a fost numit șeful căilor ferate ucrainene în octombrie 2021. Ukrzaliznytsia (UZ), societatea care administrează căile ferate ucrainene, a devenit o legendă în acest război: a transportat milioane de refugiați, sute de mii de tone de bunuri și 220 de delegații diplomatice, inclusiv vizitatorii de vârf care veneau la Kiev. Linie bombardată de Rusia Citiți și: Sfidare: în gara din Kiev a apărut o tabelă care indică mersul trenurilor spre teritoriile ocupate de Putin. Căile ferate ucrainene, o legendă a rezistenței Sute de feroviari, uciși de armata rusă „Compania națională de căi ferate, moștenire a erei sovietice, a fost mult timp criticată pentru corupția sa endemică și incapacitatea de a se reforma. Odată cu războiul, totul s-a schimbat: feroviarii sunt în prima linie, trenul este mai util ca niciodată. Deci ar fi adevărat? Vine un tren? Călătorii, dar mai ales curioșii, se apropie de șine pentru a asista la miracol, pentru că este într-adevăr un miracol în Balakliia, în estul îndepărtat al Ucrainei. După șapte luni de ocupație rusă, regiunea tocmai a fost eliberată cu doar câteva zile mai devreme. Situația rămâne periculoasă, stația s-a scufundat în întuneric de frica bombardamentelor. Dar Kievul își aplică strategia ireductibilă: «Tancurile noastre intră primele, trenurile noastre apoi: feroviarii sunt a doua armata», insistă Mykhaïlo Makarenko, 58 de ani, directorul căilor ferate din Harkov, capitala regiunii. Când locomotiva frânează de-a lungul peronului, toată lumea aplaudă, un domn bătrân îngheață într-un salut militar (…) Două sute treizeci și doi de feroviari au murit, trei sute douăzeci și patru au fost răniți: «Eroul de fier», porecla devine virală pe rețelele de socializare”, relata, la 30 decembrie, Le Monde.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră