Guvernul refuză să vândă falimentara Romaero către o companie românească privată și profitabilă
Guvernul refuză să vândă falimentara societate Romaero către o companie românească privată și profitabilă, Aerostar Bacău, scrie Radu Tudor pe blogul său. Romaero are ca acționar majoritar ministerul Economiei, condus de pesedistul Bogdan Ivan. Citește și: Cum a ajuns grupul de Facebook „Râzi fără oprire” la „George Simion Președinte” Compania este în pierdere din 2012. În 2023 - ultimul an cu date publice - pierderea a fost de peste 142 de milioane de lei. În schimb, consiliul de administrație al Romaero este plin de sinecuriști: un fost șef al piețelor din Buzău, Alexandru Bușcu, un ofițer pensionar din SRI, cu doctorat la controversata universitate Valahia, Roland Săvulescu, sau Ionel Butunoi, acum președinte al CA Romaero, fost senator PSD și artilerist de meserie. Guvernul refuză să vândă falimentara Romaero Acum, Radu Tudor, angajat al Antenei 3, scrie că Romaero nu poate repara avioanele Hercules din dotarea Armatei Române, deși, teoretic, este „centrul național de reparații și mentenanță autorizat Lockheed Martin”. Din patru avioane care au nevoie de reparații, trei stau îm hangarele Romaero, iar unul a fost expediat în Portugalia. Mai mult, scrie acesta, Guvernul refuză să vândă Romaero către Aerostar Bacău - o companie cu acționariat majoritar românesc. Potrivit ultimelor date publice, Aerostar Bacău a înregistrat un profit net de 58,8 milioane de lei și o creștere a cifrei de afaceri cu 16% în primele nouă luni din 2024. În schimb, Romaero a raportat pierderi de aproape 25 de milioane de lei în prima jumătate a anului 2024. „Aerostar face mentenanță pentru avioanele de luptă F-16, pentru sistemul de rachete PATRIOT, pentru elicopterele Sikorksy (Red Hawk) și multe altele. Inclusiv pentru avioane comerciale din companii mari, precum British Airways. Ei bine, această companiei 100% românească, performantă și profitabilă face o ofertă statului român pentru a prelua ROMAERO. Și, atenție, se angajează să platească și datoriile făcute de statul român în 25 de ani, adică 70 de milioane de euro. AEROSTAR poate prelua ROAMERO, o poate moderniza, poate aduce contracte, locuri de muncă bine plătite, impozite și taxe către buget. Ce credeți că face Guvernul României? Ați ghicit : refuză oferta AEROSTAR de a salva ROMAERO. E trădare? E zic că da”, apreciază Radu Tudor. El amintește că, la final de 2025, România va avea în dotare 48 de avioane F-16, iar Aerostar nu va putea asigura mentenanța fără o extindere. „Unde e patriotismul economic de care vorbea premierul României în campanie electorală? (...) Oferte au fost și sunt. Dar nu se vrea. Dacă nu e pe vreun circuit privilegiat de șpagă, mai bine să moară. Așa gândesc ei. Și dacă ei gândesc așa, cum să nu mă gândesc eu la sabotaj și trădare?”, mai scrie jurnalistul.
