Mizele războiului G4 Media - HotNews și noi acuzații reciproce. Audiențele și unii finanțatori
Mizele războiului G4Media - HotNews, culise, context: scandalul a fost declanșat pe 16 mai și continuă și în prezent. Tăpălagă acuză banii AUR Pe 16 mai, printr-o postare pe Facebook, Dan Tăpălagă (G4Media) susținea că "HotNews.ro nu mai este ce a fost. Joacă pe față cu Simion și AUR, iau publicitate la greu de la partidul extremist, promovat intens și în editorial, cu interviuri non-jurnalistice, semi-publicitare, făcute în genunchi cu personaje toxice pentru politica românească." Citește și: Auristul Piperea îl lasă în offside pe Simion: Nicușor Dan are o legitimitate „foarte mare” În aceeași zi, Cătălin Tolontan a răspuns, tot printr-o postare pe Facebook: "Critica e sănătoasă. În acest caz însă, așa cum explică colegul meu Gabriel Bejan în articolul alăturat, când afirmi așa ceva nu faci judecăți de valoare, ci inventezi informații și atribui intenții." G4Media, bani de la PSD și PNL Pe 21 mai, Tăpălagă a revenit cu un articol publicat pe G4Media, în care prezintă ceea ce consideră a fi dovezile partizanatului HotNews în favoarea AUR. Pe 22 mai, jurnalistul Cristian Andrei (Snoop, publicație afiliată HotNews), acuză G4Media de părtinire în favoarea PSD și PNL, tot pe bani electorali: "Am dovezi concrete că G4Media a luat bani de la PSD, ca nu mai sunt presa independenta și s-au vândut lui Ciolacu. S-au vândut și lui Ciuca și lui Antonescu masiv. Sa isi prezinte contractele, o sa vedeți ca nu va mint. Va pot arata articolele plătite de PSD, totul este demonstrabil, sunt vânduți. Îl pupau pe Antonescu. (...) Faptul că G4Media a primit publicitate de la PSD nu înseamnă că și-a alterat conținutul, așa cum cei de le G4Media spun despre alții. Am folosit logica lor strâmbă (...)." Mizele războiului G4Media - HotNews, culise, context Însă relațiile între cele două publicații sunt mai complexe decât atât. Un rol semnificativ pare să-l joace Florin Talpeș (Bitdefender), omul de afaceri care finanțează atât publicația Snoop, afiliată HotNews, cât și pe Nicușor Dan. De altfel, Florin Talpeș este un finanțator tradițional al lui Nicușor Dan, la vedere. Până la jumătatea anului 2023, G4Media părea să se afle într-o relație amicală cu familia Talpeș: publicația prelua interviuri prietenoase realizate de EduPedu cu Măriuca Talpeș, soția lui Florin Talpeș și co-fondatoare a Bitdefender. Ulterior, însă, G4Media s-a concentrat doar pe calitatea de sponsor politic a lui Florin Talpeș. Astfel, publicația constata, pe 1 mai 2024, că fondatorul Bitdefender era cel mai mare donator la REPER. Iar pe 1 iunie 2024, Tăpălagă îl intervieva pe Nicușor Dan, candidat pentru un nou mandat la Primăria București. Iar informația principală prezentată în titlu era "Florin Talpeș, printre marii donatori (ai lui Nicușor Dan - n.r.)". Bătălia cifrelor de audiență Din punct de vedere al performanțelor de audiență ale celor două platforme media, G4Media pare să fi pierdut bătălia de moment cu HotNews. Înainte de venirea echipei lui Cătălin Tolontan la HotNews, ecartul de trafic dintre cele două publicații era de aproximativ 30-40% în favoarea HotNews. Astfel, în mai 2023, de exemplu, G4Media raporta 2,7 milioane de unici, iar HotNews - 3,5 milioane. În mai 2024, lucrurile stăteau aproape la fel: G4Media - 2,5 milioane de unici, HotNews - 3,5 milioane. În noiembrie și decembrie 2024, însă, diferența a devenit enormă în favoarea HotNews. Noiembrie 2024: G4Media - 3,5 milioane de unici, HotNews - 8,3 milioane. Decembrie 2024: G4Media - 4 milioane de unici, HotNews - 8,4 milioane. Azi, ecartul se menține: în aprilie 2025, G4Media - 2,5 milioane de unici, HotNews - 5 milioane. Datele de audiență comparate ale G4Media și HotNews pe ultimii doi ani (sursa: SATI)