Podul peste Mureș, din Arad, va fi ușurat de 1.500 de tone ca să nu se prăbușească
Podul peste Mureș, din Arad, va fi ușurat de 1.500 de tone ca să nu se prăbușească, dar primarul susține că podul rezistă și doar se corectează „cerințe vizuale”. Citește și: EXCLUSIV Oprea (SGG), 11 apartamente în firma pe care a fondat-o. Toate au fost pierdute prin faliment, dar mulți creditori au rămas fără bani Noul pod peste Mureș, din Arad, riscă să se prăbușească, afirma, la 17 iulie, un consilier local USR, Dorin Curcanu, într-o filmare postată pe Facebook. Podul trebuia dat în folosință în această vară, dar chiar primarul Aradului, Călin Bibarț (PNL), a recunoscut că acesta are probleme. Podul peste Mureș, din Arad, va fi ușurat de 1.500 de tone ca să nu se prăbușească Bibarț a anunțat acum că podul va fi gata în decembrie, după ce va fi ușurat de circa 1.500 de tone. „Asta ca să închidem orice discuţie care a fost de-a lungul ultimelor luni, cum că azi-mâine podul se prăbuşeşte. Şi eu am pus întrebări suplimentare, mi s-a spus că ar putea fi dat în folosinţă, doar că, evident, noi refuzăm, pentru că este acea neconformitate vizuală. Pentru corecţiile ce urmează a fi făcute, s-au propus mai multe faze. Prima etapă este readucerea podului la linia roşie, adică la forma şi nivelul la care ar trebui să fie, apoi, în etapa a doua, diminuarea unor sarcini permanente pentru a corecta deformarea", a spus primarul. Bibarț a mai arătat că a fost stabilită soluţia tehnică de remediere, iar aceasta prevede mai multe etape de lucru, între care demontarea unor elemente ale podului, frezarea straturilor de asfalt de la trotuare, pentru a se reduce greutatea structurii înainte ca hobanele să fie reglate din nou, astfel încât să dispară "valurile" care sunt vizibile la nivelul părţii carosabile.El a subliniat că "podul respectă cerinţele de rezistenţă şi stabilitate pentru care a fost proiectat", dar nu sunt respectate "cerinţele vizuale", motiv pentru care s-a refuzat recepţia lucrării. Proiectantul şi constructorul au precizat că se va reduce greutatea finală a podului cu până la 1.500 de tone. Trotuarele, care erau la un nivel mai ridicat faţă de partea carosabilă, vor fi aduse la acelaşi nivel, astfel că se va renunţa la straturile de asfalt, dar şi la borduri."Dacă este cazul, se vor suplimenta firele din hobane, sau dacă nu este cazul, nu se suplimentează şi rămân cele care sunt acum", a adăugat primarul.Toate remedierile vor fi făcute pe banii firmelor implicate în proiect, iar Primăria nu va plăti nimic suplimentar.