vineri 05 decembrie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: grințieș

2 articole
Economie

Autostrada A8: cel mai dificil tronson (Grințieș-Pipirig, montan), realizat în patru ani și jumătate

Asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade – Euroasfalt a semnat oficial, pe 15 octombrie 2025, contractul cu Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) pentru proiectarea și execuția lotului Grințieș–Pipirig, parte din Autostrada A8 (Autostrada Unirii). 16 tuneluri și 60 de poduri Detalii contract: Valoare totală licitată: 5,97 miliarde lei Lungime tronson: 31,5 km Durată contract: 54 luni (14 luni pentru proiectare, 40 luni pentru execuție) Citește și: BREAKING Trei rețineri în cazul exploziei din Rahova: un angajat al Distrigaz și doi ai firmei de verificări de gaze Particularități tehnice: Considerat cel mai dificil lot al Autostrăzii A8 16 tuneluri, cel mai lung având 940 metri 60 de poduri și viaducte, dintre care două vor depăși 1 km 20 km din traseu va fi acoperit de lucrări de artă (tuneluri și viaducte) Volum estimat de excavații: 12,7 milioane metri cubi Procedura de licitație a fost lansată în noiembrie 2024, iar desemnarea câștigătorului a avut loc pe 18 iulie 2025. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Autostrada A8: cel mai dificil tronson (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Pe Autostrada A8 încep, în sfârșit, lucrările de proiectare a celui mai dificil tronson montan (sursa: CNIR)
Economie

Pe Autostrada A8 încep, în sfârșit, lucrările de proiectare a celui mai dificil tronson montan

Pe cel mai extins segment al sectorului montan al Autostrăzii A8, Ditrău–Grințieș (37,9 km), lucrările pentru faza de proiectare sunt în plină desfășurare. Proiectarea durează 14 luni Potrivit Companiei Naționale de Investiții Rutiere, se desfășoară activități esențiale precum foraje geotehnice și cercetări arheologice, în vederea eliberării terenului pentru execuție. Citește și: EXCLUSIV Comandantul Spitalului Militar, unde DNA face percheziții, se ponta din Sharm El-Sheikh. Fraude cu fonduri europene, atribuții delegate Ordinul de începere a fost emis pe 30 iunie, marcând startul oficial al etapei de proiectare, care va dura 14 luni. Antreprenorul responsabil este asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade – Euro Asfalt, care are la dispoziție un an pentru finalizarea proiectării. După aprobarea documentației tehnice, lucrările de construcție vor dura 40 de luni, conform caietului de sarcini al licitației. Continuarea, în Ziarul de Iași.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră